Την ίδρυση νέου φορέα, με τον διακριτικό τίτλο “HOTELS FOR”, με αποκλειστικό αντικείμενο την ανάπτυξη πρωτοβουλιών κοινωνικής ευθύνης, στηρίζοντας αυτούς που έχουν ανάγκη και προωθώντας τη βιώσιμη ανάπτυξη, ανακοίνωσε το ΞΕΕ. Ο φορέας θα χρηματοδοτείται αποκλειστικά από το ΞΕΕ και η ίδρυσή του θα γίνει με νόμο που προωθεί το Υπουργείο Τουρισμού.
Η πρωτοβουλία ανακοινώθηκε στην 9η Γενική Συνέλευση του ΞΕΕ, που πραγματοποιήθηκε την περασμένη Παρασκευή στο Metropolitan Expo, παρουσία 900 και πλέον ιδιοκτητών ξενοδοχείων.
Στη συνέλευση, όπου δόθηκε το στίγμα των προτεραιοτήτων του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος για την προσεχή 10ετία, παρευρέθηκαν επίσης ο Υφυπουργός Τουρισμού κ. Μάνος Κόνσολας, ο Γ.Γ. του Υπουργείου κ. Κων/νος Λούλης, η Τομεάρχης Τουρισμού του ΣΥΡΙΖΑ κα Κατερίνα Νοτοπούλου, η Πρόεδρος του ΕΟΤ κα Άντζελα Γκερέκου, ο Πρόεδρος του ΣΕΤΕ κ. Γιάννης Ρέτσος και ο Πρόεδρος της ΠΟΞ κ. Γρηγόρης Τάσιος.
Κατά τη διάρκεια της εναρκτήριας Ομιλίας του ο πρόεδρος του ΞΕΕ κ. Αλέξανδρος Βασιλικός χαρακτήρισε το 2020 ως χρονιά μεταίχμιο, τονίζοντας πως «τώρα, είναι η στιγμή να διαμορφώσουμε τον τουρισμό που θα έχουμε το 2030. Στο Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο πιστεύουμε στη νέα δεκαετία της ευθύνης. Αυτό είναι και το μεγάλο στοίχημα όλης της χώρας».
Στο πλαίσιο αυτό ο πρόεδρος του ΞΕΕ ανακοίνωσε επίσης το άνοιγμα του Επιμελητηρίου στις τοπικές κοινωνίες μέσα από δύο νέες δράσεις.
Η πρώτη αφορά στην εκκίνηση ενός ανοιχτού και διαδραστικού διαλόγου σε περιφερειακό επίπεδο, στο πλαίσιο της στρατηγικής συνεργασίας με την Ένωση Περιφερειών Ελλάδας (ΕΝΠΕ), με στόχο ο τουρισμός και τα ελληνικά ξενοδοχεία να μεγιστοποιήσουν τη θετική συμβολή τους στις τοπικές οικονομίες και κοινωνίες. Ειδικότερα θα πραγματοποιηθούν στις έδρες των Περιφερειών σε όλη την Ελλάδα 13 ημερίδες, με τη συμμετοχή όλων των αυτοδιοικητικών και των θεσμικών επαγγελματικών φορέων.
Η δεύτερη δράση αφορά στην πραγματοποίηση εξειδικευμένων σεμιναρίων επικοινωνιακής διαχείρισης κρίσης (crisis management). Τα σεμινάρια θα απευθύνονται σε αυτοδιοικητικά στελέχη και ξενοδόχους, οι οποίοι με τη χρήση σύγχρονων τεχνολογιών θα εκπαιδεύονται στην επικοινωνιακή διαχείριση τυχόν κρίσεων σε προορισμούς της χώρας με στόχο την προστασία του brand και της φήμης κάθε προορισμού.
Ο κ. Βασιλικός έκανε γνωστό επίσης ότι το ΞΕΕ επεξεργάζεται με τη συνεργασία των Υπουργείων Παιδείας και Τουρισμού ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα ανάπτυξης τουριστικής συνείδησης και καταπολέμησης του “τουριστικού αναλφαβητισμού”.
Τέλος, κατά τη διάρκεια της Γενικής Συνέλευσης αναλύθηκε η πορεία των πρωτοβουλιών του Επιμελητηρίου, Boutique Hotels και Ελληνικό Πρωινό, παρουσιάστηκαν οι μελέτης του Ινστιτούτου Τουριστικών Ερευνών και Προβλέψεων που έγιναν για λογαριασμό του ΞΕΕ ενώ παρουσιάστηκαν και οι 3 νικήτριες start up εταιρείες του Α’ κύκλου, της έτερης πρωτοβουλίας του Επιμελητηρίου CapsuleT, του πρώτου ελληνικού επιταχυντή αποκλειστικά για τεχνολογικές νεοφυείς επιχειρήσεις στον τομέα του τουρισμού.