Η Flybe, η μεγαλύτερη περιφερειακή αεροπορική εταιρεία της Ευρώπης, βρίσκεται σε συνομιλίες για την επιβίωσή της από το βράδυ της Κυριακής, περίπου ένα χρόνο μετά την προσωρινή, όπως αποδείχθηκε, οικονομική διάσωσή της από μια κοινοπραξία υπό την ηγεσία της Virgin Atlantic.
Σύμφωνα με το Sky News, η Flybe, η οποία εκτελεί πάνω από τις μισές εσωτερικές πτήσεις της Βρετανίας εκτός του Λονδίνου, προσπαθεί να εξασφαλίσει πρόσθετη χρηματοδότηση εν μέσω αυξανόμενων απωλειών.
Η λογιστική εταιρεία Ernst & Young, βρίσκεται σε αναμονή για να θέσει σε καθεστώς διαχείρισης τον όμιλο Flybe, σύμφωνα με πηγές της αεροπορικής βιομηχανίας.
Η βρετανική κυβέρνηση φαίνεται ότι έχει ενημερωθεί για την κρίση στην Flybe τις τελευταίες ημέρες, με περισσότερες από 2.000 θέσεις εργασίας να κινδυνεύουν εάν η εταιρεία καταρρεύσει.
Μια πηγή κοντά στην αεροπορική δήλωσε την Κυριακή το βράδυ ότι το Τμήμα Μεταφορών και το Τμήμα Επιχειρήσεων, Ενέργειας και Βιομηχανικής Στρατηγικής προσπαθούν να διαπιστώσουν εάν η κυβέρνηση θα μπορούσε να προσφέρει ή να διευκολύνει οποιαδήποτε χρηματοδότηση έκτακτης ανάγκης στην εταιρεία.
Εάν η Flybe δεν μπορέσει να επιτύχει μια συμφωνία διάσωσης, θα είναι η δεύτερη σημαντική κατάρρευση μεγάλης αεροπορικής εταιρείας μέσα σε τέσσερις μήνες, μετά την χρεοκοπία του ομίλου Thomas Cook τον περασμένο Σεπτέμβριο.
Η Flybe διαθέτει περίπου 75 αεροσκάφη και εξυπηρετεί περισσότερα από 80 αεροδρόμια σε ολόκληρο το Ηνωμένο Βασίλειο και την Ευρώπη.
Στη Βρετανία, έχει σημαντική παρουσία σε αεροδρόμια όπως το Μπέλφαστ, το Μπέρμιγχαμ, το Μάντσεστερ και το Σαουθάμπτον.
Σύμφωνα με συμφωνία που ολοκληρώθηκε τον περασμένο Μάρτιο, μια κοινοπραξία που περιλαμβάνει την Virgin Atlantic, τον όμιλο Stobart, ο οποίος είναι ιδιοκτήτης του αερολιμένα του Σάουθεντ, και η Cyrus Capital Partners, απέκτησαν τα λειτουργικά περιουσιακά στοιχεία της Flybe.
Αργά το βράδυ της Κυριακής, η αεροπορική εταιρία δήλωσε στο twitter:
«Η Flybe συνεχίζει να παρέχει εξαιρετική εξυπηρέτηση και συνδεσιμότητα στους πελάτες μας, διασφαλίζοντας παράλληλα ότι μπορούν να συνεχίσουν να ταξιδεύουν όπως έχουν προγραμματίσει. Δεν σχολιάζουμε φήμες ή εικασίες».
Η κυβέρνηση επιμένει, οι επενδυτές της Flybe να τοποθετήσουν νέα κεφάλαια στην αεροπορική εταιρεία σε αντάλλαγμα για κρατική στήριξη
Εν τω μεταξύ οι υπουργοί της Μεγάλης Βρετανίας συναντώνται για να συζητήσουν, αν ο Flybe πρόκειται να λάβει οικονομική βοήθεια και να αποτρέψει την προοπτική της κατάρρευσης.
Η ιδέα είναι ότι εάν το νομοσχέδιο αεροπορικών επιβατικών (APD) ύψους περίπου £ 106εκ φέτος θα μπορούσε να αναβληθεί για τρία χρόνια με την προϋπόθεση ότι οι τρεις μέτοχοι της Flybe, στους οποίους περιλαμβάνονται η Virgin Atlantic και ο όμιλος Stobart, εισάγουν νέα δικά τους κεφάλαια.
Ωστόσο, μια τέτοια κίνηση θα μπορούσε να θεωρηθεί αμφιλεγόμενη για διάφορους λόγους – κυρίως το μήνυμα που αποστέλλει σχετικά με τον περιορισμό των εκπομπών.
Η κρίση πυροδοτήθηκε μετά από δύο από τους μετόχους της Connect – τον ιδιοκτήτη του αερολιμένα Southend του Stobart, και το Cyber Capital Partners, ένα hedge fund – εξέφρασαν επιφυλάξεις σχετικά με σχέδιο για την έγχυση 100 εκατομμυρίων λιρών στερλινών στη Flybe κατά τα επόμενα χρόνια.
Αν η κυβέρνηση δεν συμφωνήσει με το αίτημα να αναβληθεί ο λογαριασμός της Flybe για την APD, η αεροπορική εταιρεία θα μπορούσε να καταρρεύσει άμεσα.