Μισό εκατομμύριο χρήστες απ’ όλο τον κόσμο έχει προσεγγίσει η μεγάλη έρευνα που διεξάγει ο Οργανισμός Τουρισμού Θεσσαλονίκης μέσω των social media (Facebook, Instagram) με σκοπό να ακτινογραφήσει το τουριστικό ρεύμα της πόλης και να προχωρήσει σε ολοκληρωμένη διαφήμιση, σε στοχευμένο target group.
Ο αριθμός των χρηστών που έμαθαν για την Θεσσαλονίκη κατά την περίοδο του testing μπορεί να θεωρηθεί και ρεκόρ, με δεδομένο ότι ο στόχος δεν ήταν η διαφήμιση αλλά η αποτύπωση μιας συνολικής εικόνας για τους κοινό των social media που ενδιαφέρεται για τη Θεσσαλονίκη. Οι φωτογραφίες όμως και το υλικό του ΟΤΘ έκαναν την διαφορά στην άριστα δομημένη στρατηγική του testing, κάνοντας τα αποτελέσματα ακόμη πιο σημαντικά και πολύπλευρα.
Η έρευνα, η οποία ξεκίνησε τον Δεκέμβριο του 2018, έδειξε με την ολοκλήρωση του α΄ κύκλου πως η καλύτερη διαφημιστική απόδοση έρχεται από τις ευρωπαϊκές πρωτεύουσες. Συγκεκριμένα το Παρίσι (Γαλλία), το Βερολίνο (Γερμανία), η Ρίγα (Λετονία), η Μαδρίτη (Ισπανία) και η Σόφια (Βουλγαρία) είναι οι πόλεις που εμφανίζουν την καλύτερη απόδοση για την προβολή της Θεσσαλονίκης στους αντίστοιχους κατοίκους των περιοχών.
Αντίστοιχα καλύτερη απόδοση από τις ΗΠΑ είχαν η Νέα Υόρκη και η Βοστώνη καθώς και το Τορόντο (Καναδάς).
“Αυτό σημαίνει ότι σε αυτές τις χώρες, μπορούμε να φτάσουμε σε πολύ υψηλότερα επίπεδα αποδοχής “κοινού-στόχου”, με πιο οικονομική διαφήμιση και να έχουμε καλύτερα αποτελέσματα και πιο πολλές αφίξεις τουριστών από αυτές τις περιοχές στο εγγύς μέλλον” σημειώνουν οι εκπρόσωποι εταιρείας που διενεργεί την έρευνα.
Κατά την διάρκεια της έρευνας αξιολογήθηκε και ποιο από τα μέσα δημοσιοποίησης έχει την μεγαλύτερη απήχηση:
Όπως διαπιστώθηκε, η φωτογραφία είναι, για την ώρα, αυτή, που έχει την μεγαλύτερη απήχηση. Ωστόσο ενδιαφέρον παρουσίασε το γεγονός ότι στα video το κοινό των social media πραγματοποιεί περισσότερες ενέργειες καθώς αντιδρά, σχολιάζει και κυρίως κοινοποιεί.
Ο βαθμός αποτελεσματικότητας των video στα social media αποτέλεσε ένα από τα ερωτήματα του ΟΤΘ στην έρευνα καθώς επενδύει σε video και VR παρουσιάσεις της Θεσσαλονίκης ως τουριστικού προορισμού.
Από την έρευνα επίσης προέκυψαν στοιχεία για :
- το ποιες είναι οι καλύτερες ώρες των αναρτήσεων και των διαφημιστικών καμπανιών
- οι καλύτερες ημέρες
- ο τρόπος που φτάνει το μήνυμα. Αυτό στην προκειμένη περίπτωση είναι το smart phone το οποίο οι χρήστες χρησιμοποιούν για την ενημέρωση τους για ταξίδια και αναψυχή σε ποσοστό 95% μέσω των social media πάντα.
Εκτός αυτών προέκυψαν χαρακτηριστικά σχετικά με τις πλατφόρμες που χρησιμοποιούν οι χρήστες και τις συμπεριφορές τους.
Από αυτά τα χαρακτηριστικά και την ανταπόκριση ενδιαφέροντος που καταγράφηκε για την Ελλάδα, ο Οργανισμός Τουρισμού Θεσσαλονίκης, καλείται να εστιάσει πρωτίστως τις διαφημιστικές του προσπάθειες στο Instagram. Που σημαίνει ότι η Θεσσαλονίκη κέρδισε όχι μόνο τις μεγαλύτερες ηλικίες αλλά και τους millenials, που η ζωή τους είναι τα ταξίδια και οι γαστρονομικές και αθλητικές εμπειρίες στους προορισμούς τους.