Αρχική Ειδήσεις στα Ελληνικά Μάνος Κόνσολας: «Επεξεργαζόμαστε ένα νέο νόμο-πλαίσιο για την τουριστική εκπαίδευση»

Μάνος Κόνσολας: «Επεξεργαζόμαστε ένα νέο νόμο-πλαίσιο για την τουριστική εκπαίδευση»

Τις προθέσεις της κυβέρνησης για την ολική ανατροπή του μοντέλου της τουριστικής εκπαίδευσης στην Ελλάδα, προδιέγραψε ο Υφυπουργός Τουρισμού, κ. Μάνος Κόνσολας, μιλώντας στο 7ο Συνέδριο Περιφερειακής Ανάπτυξης,που διοργανώθηκε στην Πάτρα από την εφημερίδα «Πελοπόννησος».

«Σχεδιάζουμε με τα μάτια στραμμένα στο αύριο και όχι στο χθες.

Η διασύνδεση της τουριστικής εκπαίδευσης με την οικονομία του μέλλοντος και τις σύγχρονες τάσεις στον τουρισμό, είναι ο δικός μας στόχος», τόνισε ο Μάνος Κόνσολας.

Επισήμανε ότι το πραγματικό πρόβλημα, σήμερα, της τουριστικής εκπαίδευσης είναι το έλλειμμα στρατηγικής, η λογική μικροδιευθετήσεων και οι πρακτικές δημιουργίας σχολών με γενικό ή ξεπερασμένο γνωστικό αντικείμενο όταν το μεγάλο ζητούμενο είναι η υψηλή εξειδίκευση, σε ό, τι αφορά στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Υπάρχουν διάσπαρτες σχολές χωρίς εμφανή στόχευση, αλλά και σύγχρονα γνωστικά αντικείμενα που θα συνδέονται με ειδικότητες που δημιουργούν οι ανάγκες της ίδιας της αγοράς.

«Σήμερα, υπάρχουν άγνωστες ειδικότητες για τα πανεπιστήμια μας, τις ΑΣΤΕ αλλά και τα ΙΕΚ για τον τουρισμό, που, όμως, είναι ήδη περιζήτητες και θα κυριαρχήσουν στο μέλλον. Ουσιαστικά, μιλάμε για περιζήτητες και πολύ καλά αμειβόμενες ειδικότητες που θα πρέπει να δημιουργήσουμε άμεσα», τόνισε ο Υφυπουργός Τουρισμού.

Ανακοίνωσε ότι είναι στο στάδιο της προετοιμασίας ένας νέος νόμος-πλαίσιο για την τουριστική εκπαίδευση, με κύριους άξονες:

α) Την αντιστοίχιση της τουριστικής εκπαίδευσης με τις ανάγκες της οικονομίας του μέλλοντος, αλλά και με το νέο αναπτυξιακό πρότυπο για τον ελληνικό τουρισμό.

β) Τη δημιουργία Πανεπιστημίου, το οποίο θα είναι αποκλειστικά προσανατολισμένο σε σπουδές για τον τουρισμό, με σύγχρονα πεδία σπουδών και ειδικότητες, ξενόγλωσσα τμήματα και συνδεδεμένο με την αγορά.

γ) Αναβάθμιση των ΑΣΤΕ με νέες ειδικότητες και με αντικείμενα που συνδέονται με τις εναλλακτικές μορφές τουρισμού και δυνατότητα συνέχισης των σπουδών τους σε μεταπτυχιακό επίπεδο.

δ) Ενιαίος σχεδιασμός και εκπαιδευτικό πρόγραμμα για τα ΙΕΚ, τις δομές επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης στον τουρισμό και τις σχολές μαθητείας.