Αρχική FedHATTA FedHATTA: Μεγάλες προοπτικές για τον τουρισμό της Λέσβου

FedHATTA: Μεγάλες προοπτικές για τον τουρισμό της Λέσβου

Παναγιώτης Χατζηκυριάκος, Πρόεδρος της Ένωσης Τουριστικών – Ταξιδιωτικών και Ναυτικών Πρακτόρων Λέσβου και μέλος του Δ.Σ. της Ομοσπονδίας FedHATTA

Ικανοποιητική είναι η εικόνα των κρατήσεων για το νησί της Λέσβου το τετράμηνο Απριλίου – Ιουλίου 2019. Ωστόσο υπάρχει μια μικτή εικόνα, με ορισμένους προορισμούς αλλά και μήνες να κινούνται θετικά και κάποιους άλλους να βρίσκονται στο ‘’κόκκινο’’.

Οι πιο αποδοτικοί μήνες θεωρούνται ο Ιούλιος και ο Αύγουστος που κατά κάποιο τρόπο δείχνουν να  καλύπτουν το χαμένο έδαφος, ως ένα σημείο, των προηγούμενων μηνών. Σημαντικό ρόλο παίζουν και  οι last minute κρατήσεις, καθώς είναι αρκετοί οι αναποφάσιστοι που επιλέγουν να οργανώσουν τις διακοπές τους στην τελευταία στιγμή.

Τα μέχρι τώρα στοιχεία στις διεθνείς αφίξεις του αεροδρομίου Μυτιλήνης για το τετράμηνο Απριλίου – Ιουλίου 2019 δείχνουν μικρή μείωση. Να μην ξεχνάμε ότι ο τουρισμός πάντα επηρεάζεται από εξωγενείς παράγοντες, έτσι για το 2019 η Λέσβος ‘’έχασε’’ τις απευθείας πτήσεις από τη Γερμανία, η αεροπορική εταιρία που συνέδεε την Λέσβο με το Ντίσελντορφ και το Μόναχο ‘’έπεσε έξω’’ και δεν έγινε εφικτό να αναπληρωθεί το κενό από άλλη εταιρία. Παρόλ’ αυτά υπάρχει αισιοδοξία ότι οι αφίξεις των charter θα πλησιάσουν τα επίπεδα του 2018. Επίσης έχουν επηρεαστεί οι αφίξεις από την Τουρκία λόγω της συναλλαγματικής ισοτιμίας της τουρκικής λίρας έναντι του ευρώ, που αναγκάζουν τους Τούρκους επισκέπτες να περιορίσουν τις διακοπές τους, σε σύγκριση με προηγούμενες χρονιές.

Τα θετικά στοιχεία είναι η σταθερότητα στις αφίξεις των Ολλανδών, Άγγλων, Πολωνών, Δανών, Αυστριακών, Τσέχων, Σκανδιναβών μαζί με μικρή αύξηση από τους Έλληνες, ισορροπώντας την κατάσταση και όλα δείχνουν ότι θα είμαστε κοντά στα περσινά επίπεδα. Να μην ξεχνάμε ότι η Λέσβος όπως και τα περισσότερα νησιά του Βορειοανατολικού Αιγαίου έχουν δεχθεί πιέσεις από την προσφυγική κρίση, αλλά από το 2018 και μετά αρχίζουν να ανακάμπτουν μετά από πολύ μεγάλη προσπάθεια των επιχειρηματιών του τουρισμού.

Είναι όμως απαραίτητο να υπάρξει στήριξη και συλλογική προσπάθεια από την Πολιτεία και την Τοπική Αυτοδιοίκηση μαζί με τους τουριστικούς φορείς. Το ζήτημα της φορολογίας συνεχίζει να αποτελεί τροχοπέδη στην ανταγωνιστικότητα και βιωσιμότητα των επιχειρήσεων μέσα σε περιβάλλον έντονου ανταγωνισμού στην περιοχή της Μεσογείου αλλά και με την Τουρκία πολύ ευέλικτη δίπλα μας.

Η τοπική κοινωνία έχει αντιληφθεί και αποδεχθεί τη σημασία του τουρισμού ως βασικού πυλώνα ανάπτυξης της τοπικής οικονομίας. Πρέπει όμως να αποφασίσουμε τι τουρισμό θέλουμε.

Αναγνωρίζεται από όλους η αναγκαιότητα αλλαγής του πλαισίου των στρατηγικών κατευθύνσεων της τουριστικής πολιτικής για την ενίσχυση της Λέσβου, του τρίτου μεγαλύτερου νησιού της Ελλάδας.

Η ανάδειξη της ταυτότητας της Λέσβου που συντίθεται από τον πολιτισμό της, τις εκκλησίες και τα πασίγνωστα μοναστήρια της, την αξιοποίηση της μοναδικής κληρονομιάς αυτής του Απολιθωμένου Δάσους, το ούζο, την Λεσβιακή κουζίνα και  την φυσική  ομορφιά της με ένα τοπίο που εναλλάσσεται, με τα γνωστά μονοπάτια για περιπατητές και ποδηλάτες, καθώς και η ανανέωση της εικόνας της αποτελούν προτεραιότητα.

Συνδυάζοντας αυτά με την βελτίωση των τουριστικών υποδομών – σύντομα ολοκληρώνεται το νέο αεροδρόμιο από την FRAPORT – αποδεικνύεται ότι η Λέσβος μπορεί να αποκτήσει ισχυρό brand name, να δημιουργήσει ανταγωνιστικό προϊόν, να πάρει τη θέση που της αρμόζει και να πρωταγωνιστήσει στη διεθνή τουριστική αγορά.

*Γράφει ο κ. Παναγιώτης Χατζηκυριάκος, Πρόεδρος της Ένωσης Τουριστικών – Ταξιδιωτικών και Ναυτικών Πρακτόρων Λέσβου και μέλος του Δ.Σ. της Ομοσπονδίας FedHATTA