Αρχική Αεροπορικά Νέα ‘SILVER SPITFIRE’: ΟΛΟΚΛΗΡΩΘΗΚΕ Η ΑΝΑΠΑΛΑΙΩΣΗ ΤΟΥ ΕΜΒΛΗΜΑΤΙΚΟΥ ΑΕΡΟΣΚΑΦΟΥΣ

‘SILVER SPITFIRE’: ΟΛΟΚΛΗΡΩΘΗΚΕ Η ΑΝΑΠΑΛΑΙΩΣΗ ΤΟΥ ΕΜΒΛΗΜΑΤΙΚΟΥ ΑΕΡΟΣΚΑΦΟΥΣ

'SILVER SPITFIRE': ΟΛΟΚΛΗΡΩΘΗΚΕ Η ΑΝΑΠΑΛΑΙΩΣΗ ΤΟΥ ΕΜΒΛΗΜΑΤΙΚΟΥ ΑΕΡΟΣΚΑΦΟΥΣ

Η IWC Schaffhausen και η Boultbee Flight Academy βρίσκονται στην ευχάριστη θέση να ανακοινώσουν ότι η αναπαλαίωση του «Silver Spitfire» έχει ολοκληρωθεί. Η μοναδική επίστρωση από γυαλιστερό αλουμίνιο τονίζει την εμβληματική σιλουέτα του Βρετανικού αεροσκάφους με έναν εντελώς καινούργιο τρόπο. Το «Silver Spitfire» , με GIRTY registration, άρχισε τις δοκιμαστικές του πτήσεις αυτόν τον μήνα, ενώ τον Αύγουστο θα ξεκινήσει  την ιστορική του πτήση γύρω από τον κόσμο.

Ο φιλόδοξος στόχος της αποστολής ‘Silver Spitfire – The Longest Flight’ είναι να πραγματοποιήσει τον περίπλου της Γης με ένα αεροσκάφος Spitfire. Η IWC υποστηρίζει την αποστολή των Steve Boultbee Brooks και Matt Jones από τη θέση του επίσημου χρονομετρητή και βασικού συνεργάτη. Οι δύο Βρετανοί πιλότοι και ιδρυτές του Boultbee Flight Academy θα πετάξουν με το ελικοκίνητο αεροπλάνο γύρω από ολόκληρο τον κόσμο, καλύπτοντας μια απόσταση 43,000 χιλιομέτρων και σταματώντας σε 30 χώρες.

Το original Supermarine Spitfire MX.IX με το ιστορικό MJ.271 registration, κατασκευάστηκε στο Castle Bromwich το 1943. Περίπου 15 εξειδικευμένοι μηχανικοί από την Duxford’s Aircraft Restoration Company, δούλεψαν αδιάκοπα τα δύο τελευταία χρόνια, και κατάφεραν να φέρουν εις πέρας το απαιτητικό σχέδιο της αναπαλαίωσης του αεροσκάφους.

«Το αποτέλεσμα είναι καταπληκτικό. Χάρη στην γυαλιστερή επίστρωση αλουμινίου, το όμορφο περίγραμμα του εμβληματικού αεροσκάφους- με τα χαρακτηριστικά φτερά ελλειπτικού σχήματος – παρουσιάζεται στην πιο καθαρή μορφή του. Αναμένω την έναρξη των δοκιμαστικών πτήσεων και της μοναδικής αυτής περιπέτειας,» δήλωσε ο Christoph Grainger-Herr, CEO της IWC Schaffhausen.

ΕΝΑ ΕΡΓΟ ΑΓΑΠΗΣ

Η αναπαλαίωση αποτέλεσε ένα ηράκλειο έργο για όλους όσους συμμετείχαν. Τα Spitfire είναι φτιαγμένα από χιλιάδες ξεχωριστά μέρη. Για παράδειγμα, πάνω από 20.000 πριτσίνια έπρεπε να ελεγχθούν ένα προς ένα, να καθαριστούν και αν χρειάζονταν, να αντικατασταθούν. Ο στόχος των εμπλεκομένων ήταν να διατηρήσουν το Spitfire MX.IX όσο πιο κοντά ήταν δυνατό στην αρχική του κατάσταση, και η εξεύρεση των διαφορετικών ανταλλακτικών αποδείχθηκε πραγματική πρόκληση.

Το αεροσκάφος δεν διέθετε πίνακα οργάνων ούτε και όργανα πτήσης, ενώ μεγάλο μέρος του υδραυλικού συστήματος, του συστήματος προσγείωσης και του έλικα δεν ήταν στην αρχική τους κατάσταση. Όλα αυτά τα κομμάτια έπρεπε να αγοραστούν και να τοποθετηθούν με μεγάλο κόστος.

Η άτρακτος και τα φτερά του αεροσκάφους γυαλίστηκαν ακολουθώντας μια διαδικασία πολλαπλών σταδίων, με τη χρήση διαφορετικών υλικών και επιστρώσεων. Μέσω της πολύπλοκης αυτής διαδικασίας κατέστη εφικτή η διαφύλαξη της μοναδικής πατίνας που δημιουργήθηκε από τα αέρια της εξάτμισής τα οποία πέρναγαν από την άτρακτο του αεροσκάφους, κατά τη διάρκεια των πολλών χρόνων που βρίσκονταν σε ενεργό υπηρεσία. 

ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΕΙΣ ΜΕ ΤΑ ΑΡΧΙΚΑ ΕΞΑΡΤΗΜΑΤΑ

Εκτός από το κομψό του εξωτερικό μέρος, το ‘Silver Spitfire’ επίσης δέχθηκε αρκετές αναβαθμίσεις στα εσωτερικά του συστήματα προκειμένου να προετοιμαστεί κατάλληλα για την τολμηρή του αποστολή. Οι μηχανικοί του εγκατέστησαν αρκετά ράδιο-συστήματα, αντλίες καυσίμων και αντλίες κενού. Τα εφεδρικά αυτά συστήματα διασφαλίζουν ότι οι πιλότοι, το αεροσκάφος και η αποστολή δεν θα διατρέξουν κανένα κίνδυνο σε περίπτωση που κάποιο σύστημα αστοχήσει κατά τη διάρκεια της πτήσης.

Επίσης, δεδομένου ότι το ‘Silver Spitfire’ διαθέτει συνολικά 8 ντεπόζιτα καυσίμου αντί για 2, αρκετές καινούργιες αντλίες, βαλβίδες και σωλήνες έπρεπε να προστεθούν. Επίσης, η μηχανή Rolls-Royce Merlin 70, με απόδοση 1700 hp, επισκευάστηκε με μεγάλη λεπτομέρεια και τώρα είναι σε θέση να πραγματοποιήσει 500 επιπλέον ώρες πτήσης.

 

«Ευτυχώς μπορέσαμε να χρησιμοποιήσουμε όσο το δυνατό περισσότερα από τα αρχικά εξαρτήματα, και έτσι καταφέραμε να διατηρήσουμε τον μοναδικό χαρακτήρα του πανέμορφου αυτού αεροσκάφους. Το ‘Silver Spitfire’ είναι χωρίς αμφιβολία ένα από τα πιο αξιόπλοα Spitfire στον κόσμο» εξηγεί ο Gerry Jones, Chief Engineer στην Boultbee Flight Academy.

Εδώ και μερικές μέρες έχουν ξεκινήσει οι δοκιμαστικές πτήσεις και κατά τη διάρκεια των επόμενων εβδομάδων το πλήρωμα θα εξοικειωθεί με το αεροσκάφος και την πτητική του συμπεριφορά για να αντιμετωπίσει προβλήματα που ενδεχομένως να προκύψουν. Η έναρξη της αποστολής έχει προγραμματιστεί για τις 5 Αυγούστου από το Goodwood Aerodrome

 

BOULTBEE FLIGHT ACADEMY

Η Boultbee Flight Academy, ιδιοκτησίας των Βρετανών πιλότων Matt Jones και Steve Boultbee-Brooks. αποτελεί την πρώτη σχολή εκπαίδευσης πιλότων Spitfire. Η Boultbee Flight Academy προσφέρει πτήσεις με αεροσκάφη  Spitfire και έναν επαναστατικό εξομοιωτή πτήσης Spitfire για μη-επαγγελματίες πιλότους καθώς και εκπαίδευση σε αεροσκάφη  Spitfire για πιστοποιημένους πιλότους. Η Boultbee Flight Academy οργανώνει πτήσεις σε ολόκληρη τη Μεγάλη Βρετανία σε έναν διαρκώς αυξανόμενο αριθμό τοποθεσιών. Η έδρα της βρίσκεται στο Goodwood Aerodrome του West Sussex πολύ κοντά στους λευκούς βράχους του Beachy Head και στο Needles, που σημαίνει ότι οι πτήσεις με το Spitfire μπορούν να γίνονται σε ένα από τα πιο όμορφα τοπία της νότιας ακτής του Ηνωμένου Βασιλείου. Ο Matt Jones και ο Steve Boultbee-Brooks συνεργάζονται με την IWC Schaffhausen για την πραγμάτωση του ονείρου τους να πετάξουν με ένα original Spitfire γύρω από τον κόσμο.