Αρχική Ξενοδοχεία Έρευνα προφίλ & ικανοποίησης τουριστών και απόδοσης ξενοδοχείων της Θεσσαλονίκης

Έρευνα προφίλ & ικανοποίησης τουριστών και απόδοσης ξενοδοχείων της Θεσσαλονίκης

Το πάνελ της εκδήλωσης. Από αριστερά προς τα δεξιά ο Managing Consultant της GBR Consulting κ. Stefan Merkenhof, ο Αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού και Πολιτισμού της ΠΚΜ κ. Αλέξανδρος Θάνος, ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης κ. Γιάννης Μπουτάρης, ο Πρόεδρος της ΕΞΘ κ. Ανδρέας Μανδρίνος, η Αντιπεριφερειάρχης ΜΕ Θεσσαλονίκης και Πρόεδρος του Οργανισμού Τουριστικής Προβολής & Μάρκετινγκ Θεσσαλονίκης κα Βούλα Πατουλίδου, ο Αντιπρόεδρος της ΕΞΘ κ. Κωνσταντίνος Τορνιβούκας και ο Γ.Γ. της ΕΞΘ κ. Σωκράτης Κίρτσιος

ΕΞΘ: Προβληματισμό προκαλεί η ανασφάλεια των επισκεπτών

Συνολικά 420 εκατ. ευρώ εκτιμάται ότι ξόδεψαν οι επισκέπτες των ξενοδοχείων της Θεσσαλονίκης το 2018, μια χρονιά κατά την οποία ο αριθμός διανυκτερεύσεων των αλλοδαπών παρέμεινε σταθερός σε σχέση με το 2017. Όπως προκύπτει από την έρευνα ικανοποίησης τουριστών και απόδοσης ξενοδοχείων της Ένωσης Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης, που διεξήγαγε η GBR Consulting, από τα χρήματα που ξόδεψαν οι επισκέπτες, τα 183 εκατ. ευρώ ήταν στην πόλη, τα 161 εκατ. στα ξενοδοχεία και τα υπόλοιπα ήταν φόροι. Αύξηση κατέγραψαν οι ημερήσιες δαπάνες των επισκεπτών οι οποίες ανήλθαν σε 71 ευρώ το 2018 αντί 70 που ήταν το 2017.

O Managing Consultant της εταιρείας GBR Consulting που διεξήγαγε την έρευνα, κ. Stefan Merkenhof τόνισε ότι το θετικό μήνυμα του 2018 είναι η εκτόξευση των Ισραηλινών τουριστών κατά 78%, που πλέον είναι οι πρώτοι σε διανυκτερεύσεις και η μικρότερη αύξηση Γερμανών και Ιταλών επισκεπτών.

Στη σκοπιμότητα της ετήσιας της έρευνας της ΕΞΘ αναφέρθηκε συνοπτικά ο Πρόεδρός της κ. Ανδρέας Μανδρίνος λέγοντας πως σκοπός επίσης είναι η κατάθεση των απόψεων από πλευράς των φορέων του τουρισμού της Θεσσαλονίκης.

Σημαντική είναι και η αύξηση της συνολικής ικανοποίησης των επισκεπτών που από 8,1 το 2017, ανέβηκε στο 8,2 το 2018.

Στα θετικά της έρευνας καταγράφεται η ικανοποίηση των επισκεπτών από τις ξενοδοχειακές εγκαταστάσεις, το Thessbrunch που αποδεικνύεται μία εξαιρετικά επιτυχημένη πρωτοβουλία της ΕΞΘ, η αύξηση που καταγράφηκε στην ικανοποίηση για την πρόσβαση από το λιμάνι στο αεροδρόμιο και το σταθμό του ΟΣΕ, ενώ σταθερή ήταν η ικανοποίηση από τις υπηρεσίες ταξί.

Στα αρνητικά, καταγράφεται η ακόμη μικρότερη ικανοποίηση των τουριστών από την καθαριότητα της πόλης, από τις δημόσιες συγκοινωνίες, την ασφάλεια στην πόλη και την έλλειψη πεζοδρομίων και πλατειών. Ο δείκτης ασφάλειας της Θεσσαλονίκης, βρίσκεται σε συνεχή πτώση από το 2015. Ο πρόεδρος της ΕΞΘ κ. Ανδρέας Μανδρίνος, τόνισε ότι ο τουρισμός της πόλης κινδυνεύει σοβαρά αν συνεχιστεί η πτώση που παρουσιάζει ο δείκτης ασφάλειας εξαιτίας της μικροεγκληματικότητας στο κέντρο της Θεσσαλονίκης. Ο συγκεκριμένος δείκτης έπεσε στο 6,9 το 2018 από 7,4 το 2015.

Οι διεθνείς αφίξεις στο αεροδρόμιο «Μακεδονία» αυξήθηκαν κατά 12%, με πιο σημαντική όμως εξέλιξη ότι οι αφίξεις εξωτερικού στους μήνες Νοέμβριο – Δεκέμβριο και Ιανουάριο – Μάρτιο αυξήθηκαν κατά 45% και 52% αντίστοιχα, μεταξύ των ετών 2014- 2018, δείχνοντας ότι η τουριστική κίνηση της Θεσσαλονίκης δεν εξαρτάται αποκλειστικά από την αυξημένη τουριστική κίνηση προς τη Χαλκιδική κατά τους καλοκαιρινούς μήνες. «Η Fraport θεωρούμε ότι είναι σημαντικός εταίρος στην ανάπτυξη του προορισμού και η συνέργεια όλων των φορέων μαζί με την Fraport θα μπορέσουν να πάνε τον προορισμό σε πολύ ψηλότερα επίπεδα», τόνισε ο Γενικός Γραμματέας της ΕΞΘ κ. Σωκράτης Κίρτσιος.

Η Θεσσαλονίκη έχει πλέον γίνει προορισμός για την αγορά του Ισραήλ καθώς οι διανυκτερεύσεις των Ισραηλινών αυξήθηκαν κατά 78%, ενώ οι διανυκτερεύσεις των Ιταλών αυξήθηκαν κατά 17%.

Ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης κ. Γιάννης Μπουτάρης προέβλεψε ότι στην πρώτη 5ετία από τη λειτουργία του Μουσείου Ολοκαυτώματος, εκτιμάται ότι θα έρθουν στη Θεσσαλονίκης επιπλέον 300.000 επισκεπτών.

Σύμφωνα με την έρευνα, οι τουρίστες έμειναν ικανοποιημένοι από την επίσκεψή τους στη Θεσσαλονίκη αφού το 95% δήλωσαν ότι επιθυμούν να επισκεφτούν ξανά την πόλη μας, ενώ αντίστοιχο ποσοστό είπε ότι θα πρότεινε τη Θεσσαλονίκη και σε άλλους ενδιαφερόμενους.

Να σημειωθεί ότι και το 2018, στις πρώτες θέσεις αξιολόγησης της εμπειρίας, είναι η διασκέδαση και ψυχαγωγία, όπως και ο πολιτισμός με βαθμολογία 8,6 στα 10, ενώ στην τρίτη θέση και με βαθμό 8,5 είναι η συμπεριφορά των κατοίκων.

Η απάντηση στο ζητούμενο που είναι η αύξηση της τουριστικής κίνησης, αλλά και της δαπάνης ανά κεφαλή μπορεί να δοθεί από την ανάπτυξη των παγκόσμιων εκθέσεων με επισκέπτες οι οποίοι λόγω των υπηρεσιών που απαιτούν αλλά και των οικονομικών τους δυνατοτήτων επιλέγουν να μείνουν σε ξενοδοχεία και όχι σε χώρους Airbnb, τόνισε ο Αντιπρόεδρος της ΕΞΘ κ. Κωνσταντίνος Τορνιβούκας.

«Όλοι μαζί μπορούμε» για ένα καλύτερο αύριο για την πόλη ανέφερε η Αντιπεριφερειάρχης ΜΕ Θεσσαλονίκης και Πρόεδρος του Οργανισμού Τουριστικής Προβολής & Μάρκετινγκ Θεσσαλονίκης κα Βούλα Πατουλίδου, τονίζοντας ότι «σταρ δεν είναι κάποιος από εμάς αλλά η πόλη η ίδια».

«Συνυπάρχουμε και συνεργαζόμαστε» είπε ο Αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού και Πολιτισμού της ΠΚΜ κ. Αλέξανδρος Θάνος, επισημαίνοντας ότι αυτό που χρειάζεται η Θεσσαλονίκη είναι ένα τετραετές στρατηγικό, τεχνικού χαρακτήρα υλοποιήσιμο σχέδιο, το οποίο υπάρχει για να γίνουν τα επόμενα βήματα. Στο συγκεκριμένο συναίνεσε ο Πρόεδρος της ΕΞΘ κ. Ανδρέας Μανδρίνος, ο οποίος ήταν γνώστης του σχεδίου.

Εκ μέρους της Υφυπουργού Μακεδονίας Θράκης, κας Ελευθερίας Χατζηγεωργίου, χαιρέτησε την εκδήλωση ο Διευθυντής του πολιτικού γραφείου της, κ. Κωνσταντίνος Αμπατζάς, ο οποίος διαπίστωσε ότι υπάρχει κατακερματισμός πρωτοβουλιών και τόνισε ότι μπορεί το ΥΜΑΘ να συντονίσει τις προσπάθειες προβολής της πόλης αν οι τοπικοί φορείς αναλάβουν πρωτοβουλία.

Χαιρετισμό στην εκδήλωση απεύθυνε επίσης ο Αντιδήμαρχος Τουριστικής Ανάπτυξης και Διεθνών Σχέσεων Δήμου Θεσσαλονίκης κ. Σπύρος Πέγκας.

Στην εκδήλωση παραβρέθηκαν, εκτός των προαναφερθέντων και εκπρόσωποι τουριστικών, πολιτιστικών και άλλων φορέων της πόλης.

Η Ένωση Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης ευχαριστεί όλους τους επισκέπτες των ξενοδοχείων-μελών της που συμμετείχαν εθελοντικά στην έρευνα, όπως και τα ξενοδοχεία-μέλη της για τη σημαντική υποστήριξή τους και σε αυτό το εγχείρημα που ολοκληρώθηκε με επιτυχία.

Η ΕΞΘ επιθυμεί να ευχαριστήσει το MET HOTEL για την εξαιρετική φιλοξενία, καθώς και τον κύριο χορηγό αερομεταφορών την Aegean Airlines που στηρίζει τις δράσεις της Ένωσης. Επίσης ευχαριστεί τον Οργανισμό Τουριστικής Προβολής και Μάρκετινγκ Θεσσαλονίκης για τη χορηγία της εκτύπωσης της έρευνας.

Ολόκληρη την έρευνα μπορείτε να βρείτε στην ηλεκτρονική διεύθυνση της Ένωσης Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης www.tha.travel ή πατήστε εδώ, για να συνδεθείτε άμεσα.