Αρχική Ειδήσεις στα Ελληνικά Αλέξανδρος Βασιλικός: «Nα κρατήσουμε ψηλά τον ελληνικό τουρισμό»

Αλέξανδρος Βασιλικός: «Nα κρατήσουμε ψηλά τον ελληνικό τουρισμό»

Πρόεδρος του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου της Ελλάδος κ. Αλέξανδρος Βασιλικός

Με τη συμμετοχή πλέον των 1.000 ξενοδόχων, εκπροσώπων της πολιτικής ηγεσίας στον τουρισμό, των προέδρων του ΣΕΤΕ και της ΠΟΞ, ολοκληρώθηκαν το απόγευμα της περασμένης Παρασκευής στις εγκαταστάσεις του Metropolitan Expo, οι εργασίες της 8ης Γενικής Συνέλευσης του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου της Ελλάδος. 

Χρυσός Χορηγός ήταν η HORECA και Αργυροί Χορηγοί ήταν οι εταιρείες Cosmote, Εθνική Τράπεζα, Ideal Standard, LG Business Solutions και Noisis Σύμβουλοι Ανάπτυξης.

Κατά τη διάρκεια της εισαγωγικής του ομιλίας, ο Πρόεδρος του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου της Ελλάδος κ. Αλέξανδρος Βασιλικός υπογράμμισε την ανάγκη ελάφρυνσης των βαρών του ελληνικού ξενοδοχείου και ζήτησε την κατάργηση του φόρου διαμονής σε συνδυασμό με την απομείωση του συντελεστή ΦΠΑ, ούτως ώστε το ελληνικό ξενοδοχείο να καταστεί ανταγωνιστικό.

«Οφείλουμε να κρατήσουμε ψηλά τον ελληνικό τουρισμό. Ο τουρισμός είναι πια πολύ μεγάλος για να ρισκάρουμε απώλειες» σημείωσε σχετικά.

Ο Πρόεδρος του Ξ.Ε.Ε. τονίσε επίσης ότι : «Δεν μπορεί ακόμη και σήμερα, να είναι το ξενοδοχείο εκτεθειμένο κι απροστάτευτο έναντι του αθέμιτου ανταγωνισμού των βραχυχρόνιων μισθώσεων. Δεν μπορεί να γίνονται βήματα χελώνας και αυτά που λέγαμε από το  2012, να είναι 2019 κι ακόμη να τα συζητάμε. Οι κανόνες ρύθμισης  και η αξιόπιστη εφαρμογή που ζητάμε δεν θα ωφελήσουν μόνον τους ξενοδόχους. Το πρόβλημα είναι βαθιά κοινωνικό». 

Όπως συμπλήρωσε ο πρόεδρος του ΞΕΕ : «Δεν μπορεί να συνεχίζεται ο σημερινός παραλογισμός με το σύστημα των πνευματικών και συγγενικών δικαιωμάτων. Ένα σύστημα άρρωστο, το οποίο καταστρατηγεί το πνεύμα του νόμου περί ανταποδοτικότητας. Δεν μπορεί επί εποχής ΑΕΠΙ να πληρώναμε 100 και για τους ίδιους δημιουργούς σήμερα να πληρώνουμε 180, με αμφίβολο το τι φτάνει πραγματικά από τα χρήματα αυτά στους ίδιους τους δημιουργούς».

Στη συνέχεια, παρουσιάσθηκαν ο απολογισμός ενεργειών για το 2018 και οι άξονες προτεραιότητας δράσεων του ΞΕΕ για το 2019.

Πρώτος άξονας και ακρογωνιαίος λίθος της δραστηριότητας του Ξ.Ε.Ε. είναι η πάντα τεκμηριωμένη προσέγγιση όλων των θεμάτων που απασχολούν τα ελληνικά ξενοδοχεία, σε εκτέλεση της αποστολής του ως ο θεσμικός σύμβουλος της Πολιτείας. Στο πλαίσιο αυτό παρουσιάσθηκε η αναβάθμιση του μελετητικού βραχίονα του Ξ.Ε.Ε., του Ινστιτούτου Τουριστικών Ερευνών και Προβλέψεων, το οποίο και ενισχύθηκε με νέο επιστημονικό επιτελείο  και εμπλουτίζει το ερευνητικό του πρόγραμμα.

Δεύτερος άξονας στις προτεραιότητες του Ξ.Ε.Ε. αποτελεί η σταθερή ενθάρρυνση και κινητοποίηση των μελών του προς την κατεύθυνση της ποιότητας. Αναπτύχθηκε η πορεία των δύο κύριων  δράσεων του Επιμελητηρίου που αποτελούν και σηματωρό σε αυτή την προσπάθεια περαιτέρω αναβάθμισης της ποιότητας του τουριστικού προϊόντος.

Παρουσιάστηκε ενδελεχώς η πορεία του Προγράμματος «Ελληνικό Πρωινό» του ΞΕΕ το οποίο εισέρχεται το 2019 σε φάση έντονης εξωστρέφειας με τη δημιουργία νέου site, την αξιοποίηση των νέων τεχνολογικών δυνατοτήτων που παρέχουν το διαδίκτυο και τα social media και τη δρομολόγηση σειράς στοχευμένων δράσεων προβολής σε κρίσιμες αγορές-τροφοδότες του ελληνικού τουρισμού.

Ακολούθως, παρουσιάστηκε η πρόοδος του Προγράμματος “Boutique Ηotel” , το οποίο επενδύει στην αισθητική, στην ιδιαιτερότητα και στην ταυτότητα της λεπτομέρειας. Ανακοινώθηκε η εξασφάλιση από πλευράς του Επιμελητηρίου αποκλειστικής συμμετοχής των πιστοποιημένων Boutique Hotels στο BH Forum, αλλά και η συμμετοχή του Προγράμματος σε διεθνείς τουριστικές εκθέσεις.

Στην ίδια κατεύθυνση εντάσσεται και η δωρεάν αποστολή μηνιαίου report στο σύνολο των μελών του Ξ.Ε.Ε. με τις «επιδόσεις» του σε μία σειρά υπηρεσιών, όπως καταγράφονται στα σχετικά reviews των πελατών στα δημοφιλή παγκόσμια κοινωνικά δίκτυα, σε συνεργασία με κορυφαία εταιρία του είδους.

Τρίτος άξονας προτεραιότητας του Ξ.Ε.Ε. είναι η έμφαση στην καινοτομία και την αξιοποίηση των νέων τεχνολογικών εφαρμογών, το λεγόμενο  Digital Transformation για τις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις.

Ανακοινώθηκε η δημιουργία του πρώτου Τravel – Hospitality Accelator, δηλαδή του πρώτου προγράμματος  επιτάχυνσης startups του τουρισμού στην Ελλάδα, με σκοπό την προσέγγιση της ελληνικής νεοφυούς επιχειρηματικότητας που δραστηριοποιείται στον τουρισμό με το ελληνικό ξενοδοχείο αλλά και με άλλες αγορές του εξωτερικού. 

Αναφερόμενος στην ίδρυση του πρώτου Τravel – Hopsitality Accelator ο κ. Βασιλικός επισήμανε : «Πιστεύουμε πραγματικά πως μπορούμε να βρεθούμε στην πρωτοπορία αυτού του τεχνολογικού κύματος, αξιοποιώντας με όραμα και σχέδιο, την αξία του brand της Ελλάδας. Έχουμε χρέος να ανοίξουμε καινούργιους ψηφιακούς δρόμους και να δημιουργήσουμε νέα πεδία ευκαιριών και δυνατοτήτων για μια νέα γενιά που έχει γνώσεις, που έχει ταλέντα, που έχει τη θέληση να δημιουργήσει και να διακριθεί. Ο τουρισμός λειτουργεί ως καταλύτης για μια νέα δυναμική, για ένα νέο αναπτυξιακό πρότυπο βασισμένο στα πλεονεκτήματά μας και τη δημιουργικότητά μας».

ΟΜΙΛΙΑ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΞΕΕ 2019

Αγαπητοί Συνάδελφοι, 

Φίλες και Φίλοι, 

Εύχομαι σε όλους καλή χρονιά, με υγεία, δημιουργικότητα και… πληρότητα! 

Σας ευχαριστώ όλους θερμά που ανταποκριθήκατε στην πρόσκληση της Γενικής Συνέλευσής μας και είστε εδώ. Με αυτή τη μαζική συμμετοχή αποδεικνύουμε αυτό που λέμε και πιστεύουμε όλοι. Το ΞΕΕ είναι το σπίτι μας. Το σπίτι όλων των ξενοδόχων. 

Ευχαριστώ επίσης τον χρυσό χορηγό μας, τη HORECA, τους αργυρούς χορηγούς μας COSMOTE, ΕΘΝΙΚΗ ΤΡΆΠΕΖΑ, IDEAL STANDARD, LG BUSINESS SOLUTIONS και NOISIS  καθώς και όλους τους χορηγούς επικοινωνίας.  Μας στηρίζουν, συμβάλλοντας στην κοινή προσπάθεια για το κοινό καλό, να κρατήσουμε ψηλά τον ελληνικό τουρισμό.  

Και επιτρέψτε μου, αγαπητοί φίλοι, να ξεκινήσω από αυτό το τελευταίο. Το να κρατήσουμε ψηλά τον ελληνικό τουρισμό είναι η μεγάλη πρόκληση που έχουμε μπροστά μας. 

Και πρέπει να την αντιμετωπίσουμε με επιτυχία,  

Για τις επιχειρήσεις μας. 

Για τους εργαζόμενούς μας. 

Για κάθε τόπο που δραστηριοποιούμαστε κι έχουμε ρόλο καταλύτη στην τοπική ανάπτυξη. 

Να το κερδίσουμε για την οικονομία και την κοινωνία που έχουν ανάγκη τη μεγάλη θετική συμβολή του ξενοδοχείου και του τουρισμού προκειμένου η επιστροφή στην ανάπτυξη να μη μείνει υπόσχεση αλλά να γίνει πράξη. 

Χωρίς αμφιβολία έγινε αυτά τα χρόνια πολλή δουλειά και από πολλούς. Δεν υπάρχουν εύκολες νίκες. Το ότι φτάσαμε ψηλά δείχνει και τη μεγάλη προσπάθεια που έγινε. 

Όμως το να καταφέρουμε και να παραμείνουμε ψηλά, ανεξάρτητα μάλιστα από μια σειρά εξωγενών παραγόντων, απαιτεί ακόμη μεγαλύτερη προσπάθεια. 

Φανταστείτε κάποιον πάνω σε ένα ποδήλατο.  Αν σταματήσει να κάνει πετάλι, θα πέσει. Ειδικά αν βρεθεί και σε δύσκολη ανηφόρα. Το 2019 – δεν έχει νόημα να κρυφτούμε – είναι για τον τουρισμό δύσκολη ανηφόρα.  

Όλοι ξέρουμε πόσο ευαίσθητο προϊόν είναι ο τουρισμός στις διακυμάνσεις κάθε συγκυρίας και δυστυχώς ζούμε σε μια εποχή που η αβεβαιότητα είναι πλέον η μόνη βεβαιότητα. 

Βλέπετε τι γίνεται στις διαπραγμάτευσης Μ. Βρετανίας και Ε.Ε  και πως παρακολουθούν όλοι με κομμένη την ανάσα για το πως μπορεί να μοιάζει η μέρα που θα ξημερώσει μετά από ένα “σκληρό” Βrexit.

Βλέπετε τι γίνεται με τα “κίτρινα γιλέκα” στη Γαλλία και τη μεγάλη κρίση που βρίσκεται σε εξέλιξη στις σχέσεις Γαλλίας και Ιταλίας.

Ταυτόχρονα, ανακάμπτει ο ανταγωνισμός στη γειτονιά μας από χώρες όπως η Τουρκία, η Αίγυπτος, η Τυνησία, κλπ. Ήδη από την περσινή σεζόν έδειξαν σημάδια δυναμικής, η οποία όπως δείχνουν τα στοιχεία όχι μόνον διατηρείται αλλά και ενισχύεται σημαντικά. 

Αβέβαιο ευρωπαϊκό περιβάλλον και ανάκαμψη των ανταγωνιστών μας σημαίνει πως πρέπει να γίνουν προσαρμογές που θα μας βοηθήσουν να θωρακίσουμε τη δυναμική μας.  

Το να παρακολουθούμε με σταυρωμένα τα χέρια κι απλά να περιμένουμε το που θα κάτσει η μπίλια για το 19, δεν είναι σοφό. Σοφό είναι να σχεδιάσουμε και να υλοποιήσουμε τις σωστές απαντήσεις μέσα σε ένα δύσκολο κι αβέβαιο περιβάλλον.  

Αγαπητοί συνάδελφοι, 

Ο τουρισμός είναι πλέον πολύ μεγάλος για να ρισκάρουμε απώλειες. Και θα ήταν σοφό να επικεντρωθούμε όλοι σε αυτά που είναι στο χέρι μας, να πάρουμε αποφάσεις, να  κάνουμε τις προσαρμογές που πρέπει, να δώσουμε στο σωστό χρόνο τις σωστές απαντήσεις και να θωρακίσουμε τον οικονομικό πνεύμονα της χώρας. 

Το ΞΕΕ, εκ του ρόλου του και της αποστολής του, ως θεσμικός σύμβουλος της Πολιτείας έχει την υποχρέωση να χτυπήσει το καμπανάκι. Όχι του κινδύνου. Δεν κινδυνολογούμε. Χτυπάμε όμως το καμπανάκι της λογικής. 

Ξέρετε, η λογική δεν είναι κακή λέξη. Όμως πολλές φορές την αποφεύγουμε συστηματικά, γιατί μας ξεβολεύει από τις λανθασμένες αντιλήψεις μας.  

Λογική σημαίνει πως σε κάποιον όροφο του Υπουργείου Οικονομικών κάποιοι θα έπρεπε να ασχολούνται με το πως θα ελαφρύνουν τα βάρη του ελληνικού ξενοδοχείου, να ασχολούνται με την κατάργηση του φόρου διαμονής. Ή με το χαμήλωμα του συντελεστή ΦΠΑ. 

Θα ήμουν λιγότερο ανήσυχος αν ήξερα πως στη βάση της λογικής γίνεται ήδη μια τέτοια δουλειά. Γίνεται όμως; Δεν γίνεται. Παρά το γεγονός ότι το ξενοδοχείο προσφέρει  αγόγγυστα όλα αυτά τα χρόνια και τώρα χρειάζεται να πάρει μια βαθιά ανάσα για να τα καταφέρει στη δύσκολη ανηφόρα που έχει μπροστά του. Και πρέπει να τα καταφέρει, γιατί έχει αποδειχθεί καταλύτης ανάπτυξης και πυλώνας κοινωνικής συνοχής. 

Τουλάχιστον,  καταφέραμε με τη λογική να εξασφαλίσουμε τις θέσεις πάρκινγκ μπροστά από τα ξενοδοχεία.

Είναι κι αυτό μια μικρή νίκη. Αλλά θέλουμε πολλές ακόμη. Πάρα πολλές… 

Διότι δεν μπορεί ακόμη και σήμερα, να είναι το ξενοδοχείο εκτεθειμένο κι απροστάτευτο έναντι του αθέμιτου ανταγωνισμού των βραχυχρόνιων μισθώσεων.  Δεν μπορεί να γίνονται βήματα χελώνας και αυτά που  λέγαμε από το  2012, να είναι 2019 κι ακόμη να τα συζητάμε. 

Οι κανόνες ρύθμισης  και η αξιόπιστη εφαρμογή που ζητάμε δεν θα ωφελήσουν μόνον τους ξενοδόχους. Το πρόβλημα είναι βαθιά κοινωνικό.  Μελέτες,  όπως αυτή που παρουσιάσαμε πριν μερικές μέρες,  με τη σφραγίδα εγκυρότητας της Grant Thornton τεκμηριώνει πέρα πάσης αμφισβήτησης το μεγάλο αρνητικό κοινωνικό αποτύπωμα, όταν η δραστηριότητα αυτή μένει ανεξέλεγκτη. Δεν είναι πλέον μόνον τι χάνουν οι ξενοδόχοι, είναι τι χάνει η κοινωνία. Και όπως έχω τονίσει και θέλω να επαναλάβω κι από αυτό το βήμα,  τα κοινωνικά προβλήματα δεν επιλύονται με φορολόγηση.

Όπως επίσης δεν μπορεί να συνεχίζεται ο σημερινός παραλογισμός με το σύστημα των πνευματικών και συγγενικών δικαιωμάτων. Ένα σύστημα άρρωστο, το οποίο καταστρατηγεί το πνεύμα του νόμου περί ανταποδοτικότητας.

Δεν μπορεί επί εποχής ΑΕΠΙ να πληρώναμε 100 και για τους ίδιους δημιουργούς σήμερα να πληρώνουμε 180, με αμφίβολο το τι φτάνει πραγματικά από τα χρήματα αυτά στους ίδιους τους δημιουργούς.

Θα έπρεπε και με αυτό να ασχολούνται σε κάποιον υπουργικό όροφο, ώστε άμεσα να αποκατασταθεί η λογική και μεσοπρόθεσμα να υπάρξει μια οριστική διευθέτηση στη βάση της πρότασης του ΞΕΕ για έναν φορέα συγκέντρωσης των δικαιωμάτων.

Θέλω δε να καταστήσω σαφές πως κάθε καθυστέρηση αντιμετώπισης του ζητήματος από πλευράς των αρμοδίων,  τους καθιστά και  απολύτως υπεύθυνους για κάθε ενέργεια σε βάρος των ξενοδόχων μέσα στον σημερινό παραλογισμό που επικρατεί.

Αγαπητοί Φίλοι, 

Σε κάθε περίπτωση, η λογική λέει πως το ξενοδοχείο για να συνεχίσει να δίνει δουλειές σε νέους και ανέργους, μισθούς σε εργαζόμενους, τζίρους σε προμηθευτές, εισοδήματα στις τοπικές κοινωνίες, φόρους και εισφορές στο κράτος,  πρέπει να έχει και κάτι για το ίδιο στο ταμείο του. Αλλιώς δεν θα πρόκειται για ορθολογική οικονομική συμπεριφορά. Πόσο πιο απλά να το πούμε για να το καταλάβουν όλοι;

Αυτή την αλήθεια την αναδείξαμε και την αναδεικνύουμε με κάθε ευκαιρία ως ΞΕΕ, γιατί είναι υποχρέωσή μας να λέμε το σωστό, με ευθύνη και σοβαρότητα. Τουρισμός χωρίς βιώσιμα ξενοδοχεία, απλά δεν υπάρχει.    

Και σε αυτή την κατεύθυνση δρομολογήσαμε την αναβάθμιση του ΙΤΕΠ, του Ινστιτούτο Τουριστικών Ερευνών και Προβλέψεων, του επιστημονικού και ερευνητικού βραχίονα θα λέγαμε του ΞΕΕ,  προκειμένου να βγούμε ακόμη πιο δυναμικά μπροστά, με τη διατύπωση τεκμηριωμένων προτάσεων για λύσεις που θα συμβάλουν στην ανάπτυξη τόσο του τουριστικού τομέα, όσο και της ελληνικής οικονομίας στο σύνολό της.

Υπάρχει μια σοφή λαϊκή παροιμία που λέει “όσα ξέρει ο νοικοκύρης, δεν τα ξέρει ο κόσμος όλος”. 

Νοικοκύρης στον τουρισμό είναι ο ξενοδόχος. Ξέρουμε καλά πως μπορούμε να πετύχουμε πολλά περισσότερα και να ξεκλειδώσουμε δυνάμεις και δυνατότητες που αυτή τη στιγμή βρίσκονται εν υπνώσει. 

Είναι μεγάλη πολυτέλεια αυτή,  να μην αξιοποιούμαι όλα μας τα πλεονεκτήματα κι ο τουρισμός να κινείται κάτω από τις δυνατότητές του γιατί ακόμα δεν έχουμε – πάλι λέω για παράδειγμα – ένα ξεκάθαρο χωροταξικό, ώστε να ξέρει κάθε επιχειρηματίας στον τουρισμό τι μπορεί να κάνει και που.  Ή να μην έχουμε ένα one stop shop που θα διευκολύνει την πρόσβαση των ξενοδοχείων, ειδικά αυτών που είναι μεσαίου μεγέθους και κάτω, σε διαθέσιμα χρηματοδοτικά εργαλεία.  

Με συνέπεια και πάνω απ’ όλα με λογική θα συνεχίσουμε ως ΞΕΕ με το σύνολο των δράσεών μας αλλά και την αναβάθμιση του ΙΤΕΠ, να συμβάλλουμε ενεργά στο δημόσιο διάλογο για τη διαμόρφωση ενός θεσμικού και οικονομικού περιβάλλοντος,  που θα βοηθήσει το ξενοδοχείο να αντιμετωπίσει τις μεγάλες προκλήσεις της συγκυρίας.  

Αυτή η αξιοποίηση του θεσμικού ρόλου μας είναι προτεραιότητα πρώτης γραμμής που υπηρετήσαμε έμπρακτα και θα συνεχίσουμε να υπηρετούμε ειδικά μπροστά στις προκλήσεις της σημερινής συγκυρίας.    

Δεύτερος άξονας στις απροτεραιότητές μας είναι η σταθερή ενθάρρυνση και κινητοποίηση των μελών μας προς την κατεύθυνση της ποιότητας. Η ποιότητα είναι η ασπίδα μας και προϋπόθεση για τη  μακροπρόθεσμη βιωσιμότητα του ελληνικού ξενοδοχείου.

Ποιότητα σημαίνει θεματικός εμπλουτισμός, νέες διαστάσεις στο προϊόν μας.  

Αυτό πετύχαμε με το “Ελληνικό Πρωινό”, φέρνοντας τη γεύση της ελληνικής ποιοτικής πρωτογενούς παραγωγής στο τραπέζι του επισκέπτη μας. Τα ελληνικά ξενοδοχεία τίθενται στην υπηρεσία των ελλήνων παραγωγών και των ποιοτικών προϊόντων της ελληνικής γης και γινόμαστε έτσι  σπινθήρας εξωστρέφειας.

Επενδύουμε στην προβολή του προγράμματος με μια σειρά δράσεων:

–  Με το νέο σάιτ του Ελληνικού Πρωινού,

–  Με τις νέες τεχνολογικές  δυνατότητες που μας δίνει το διαδίκτυο και τα social media,

– Με στοχευμένες δράσεις προβολής, όπως η πρόσκληση για “Ελληνικό Πρωινό” στους  πρέσβεις χωρών που είναι αγορές – στόχοι στα τέλη του μήνα καθώς και η ειδική εκδήλωση  παρουσίασης του ελληνικού πρωινού στην ITB του Βερολίνου.

Ποιότητα σημαίνει επίσης επένδυση στην αισθητική, στην ιδιαιτερότητα, στην ταυτότητα της λεπτομέρειας.

Και σε αυτό ακριβώς απαντά το άλλο μεγάλο πρόγραμμα του ΞΕΕ για τα Boutique Hotels. 

Δεν είναι απλά ένα σήμα. Είναι το χτίσιμο μιας σχέσης εμπιστοσύνης με τον επισκέπτη, πιστοποιημένη με διεθνείς προδιαγραφές υψηλού κύρους και αξιοπιστίας. 

Και μάλιστα  με την ευκαιρία,  θέλω να σας ενημερώσω  πως το ΞΕΕ εξασφάλισε την αποκλειστική συμμετοχή των πιστοποιημένων Boutique Hotels στο BH Forum την επόμενη εβδομάδα.

Είμαστε λοιπόν πλάι στα μέλη μας, ενισχύοντας την προσπάθειά τους για ποιότητα. Την οποία όλοι αναγνωρίζουμε πόσο σημαντικό είναι να μπορούμε να την παρακολουθούμε, όπως αποτυπώνεται στις αξιολογήσεις των επισκεπτών μας σε δημοφιλή παγκόσμια κοινωνικά δίκτυα. Όπως αναδείξαμε και στο  Διεθνές Συνέδριο Φιλοξενίας που οργανώσαμε πρόσφατα “Data is the new oil”. 

Είμαι σήμερα στην ευχάριστη θέση να σας ανακοινώσω ότι όλα τα μέλη του ΞΕΕ, 9.748 ξενοδοχεία, θα λαμβάνουν πλέον κάθε μήνα δωρεάν ένα ολοκληρωμένο report με σχετικά στοιχεία και δεδομένα για κάθε παραλήπτη, στο πλαίσιο της συνεργασίας μας με την εταιρεία Review Pro. Είναι μια ανταποδοτική δράση καθώς ο τουρισμός αναπόφευκτα είναι μέρος της κοινωνίας της γνώσης. Και γνώση σημαίνει δύναμη. Δύναμη προσαρμογής και δύναμη επιτυχίας. Η αναλυτική παρουσίαση του report θα γίνει στη συνέχεια… 

Τρίτος άξονας στις προτεραιότητές μας είναι η έμφαση στην καινοτομία και την αξιοποίηση των νέων τεχνολογικών εφαρμογών, το λεγόμενο  Digital Transformation για τις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις. 

Όσο τοπικά κι αν δραστηριοποιούμαστε, ζούμε πλέον σε ένα περιβάλλον που μας υποχρεώνει να σκεφτόμαστε παγκόσμια. Γι αυτό και δημιουργούμε τον   πρώτο Τravel – Hopsitality Accelator , το πρώτο πρόγραμμα  επιτάχυνσης startups του τουρισμού στην Ελλάδα, με σκοπό να έρθουν πιο κοντά η ελληνική νεοφυής επιχειρηματικότητα που δραστηριοποιείται στον τουρισμό με το ελληνικό ξενοδοχείο αλλά και με άλλες αγορές του εξωτερικού.   

Πιστεύουμε πραγματικά πως μπορούμε να βρεθούμε στην πρωτοπορία αυτού του τεχνολογικού κύματος, αξιοποιώντας με όραμα και σχέδιο, την αξία του brand της Ελλάδας. Έχουμε χρέος να ανοίξουμε καινούργιους ψηφιακούς δρόμους και να δημιουργήσουμε νέα πεδία ευκαιριών και δυνατοτήτων για μια νέα γενιά που έχει γνώσεις, που έχει ταλέντα, που έχει τη θέληση να δημιουργήσει και να διακριθεί. 

Είναι άλλη μια απόδειξη του πως ο τουρισμός λειτουργεί ως καταλύτης για μια νέα δυναμική, για ένα νέο αναπτυξιακό πρότυπο βασισμένο στα πλεονεκτήματά μας και τη δημιουργικότητά μας. 

Αγαπητοί Συνάδελφοι,

Φίλες και Φίλοι, 

Οι προκλήσεις είναι δεδομένες. Σημασία έχει τι κάνουμε όλοι εμείς για να τις αντιμετωπίσουμε. Οι ξενοδόχοι στο μέτρο των δυνατοτήτων μας δίνουμε τον καλύτερο εαυτό μας. Και το ΞΕΕ στέκεται δίπλα τους, αρωγός των προσπαθειών τους. 

Όμως ο τουρισμός δεν είναι μόνο θέμα των ξενοδόχων. Ο τουρισμός είναι υπόθεση όλων όπως λέει και το σταθερό μότο του ΞΕΕ.  

O τουρισμός είναι υπόθεση όλων μας διότι διαχέει προς όλους τα οφέλη του και η μεγάλη θετική προσφορά του τουρισμού στην οικονομία και την κοινωνία είναι αναντικατάστατη. 

Το είπα νωρίτερα και θα το ξαναπώ για να του δώσω την έμφαση που πρέπει. Ο τουρισμός είναι πια πολύ μεγάλος για να ρισκάρουμε απώλειες. 

Όλοι πρέπουν να σκύψουν με λογική πάνω από τον τουρισμό και ο καθένας από το δικό του πόστο ευθύνης να συμβάλλει ουσιαστικά. Από ένα φιλικό περιβάλλον προς την ξενοδοχειακή επιχείρηση μέχρι τις υποδομές που πρέπει να γίνουν.  

Πρέπει όλοι να συνειδητοποιήσουν τη σημασία που έχει να οικοδομήσουμε χώρα με υποδομές,  πρώτα απ’ όλα για μας τους ίδιους. Πόλεις φιλικές. Προορισμούς με ποιότητα ζωής, με δομές υγείας, με ασφάλεια,  για την καθημερινότητα των ίδιων των κατοίκων τους. Μόνο έτσι θα έχουμε και μια χώρα σταθερά ελκυστική για τους επισκέπτες, μια χώρα με σταθερή δυναμική  παγκόσμιου προορισμού. Αλλιώς την ευφορία της ανόδου θα διαδεχθεί η σκληρή πρόσκρουση στο έδαφος μιας πραγματικότητας που δεν προσαρμόστηκε στις απαιτήσεις των καιρών.  

Θα πρέπει λοιπόν όλοι  – συμπεριλαμβανομένης πρωτίστως της πολιτείας – να κάνουν αυτό που τους αναλογεί,  στηρίζοντας την ανταγωνιστικότητα του ξενοδοχείου και  δημιουργώντας τις προϋποθέσεις για την επίτευξη κρίσιμων στόχων όπως η διατήρηση της δυναμικής μας, η  μείωση της εποχικότητας αλλά και του χάσματος της τουριστικής ανάπτυξης μεταξύ των περιφερειών της χώρας.

Οι καιροί δεν περιμένουν. Η συνεργασία όλων πρέπει να έρθει σε πρώτο πλάνο, μακριά από δαιμονοποιήσεις και μυθοπλασίες που σε τελική ανάλυση ροκανίζουν το κλαδί πάνω στο οποίο καθόμαστε όλοι. 

Οι συνέργειες και οι συνεργασίες, οι κοινές προσπάθειες για το κοινό καλό, είναι θεμελιώδεις προϋποθέσεις για το Αύριο του τουρισμού, για το μέλλον της πραγματικής οικονομίας, για το μέλλον της Ελλάδας.    

Μοιάζει οξύμωρο ίσως να μιλάμε για συνεργασία και συνέργειες σε μια προεκλογική χρονιά, με τέσσερις εκλογικές αναμετρήσεις. Φαντάζει σχεδόν εξωπραγματικό. 

Όμως ακριβώς εδώ, φίλες και φίλοι,  θα αποδειχθεί το κατά πόσο πήραμε το μάθημα της κρίσης. Κατά πόσο είμαστε πλέον ώριμοι να ακολουθούμε τις επιταγές της λογικής και όχι κάποιες εφήμερες εντυπώσεις για τις οποίες θα έρθει ο λογαριασμός αργότερα. 

Όπως επίσης θα πρέπει να έχουμε στο νου μας πως η ετοιμότητά μας να αντιμετωπίζουμε την πρόκληση κάνει τη διαφορά. Η έγκαιρη δράση. Η προνοητικότητα.  

Αλλιώς ο τουρισμός κινδυνεύει να πέσει θύμα παράλυσης και  αδράνειας κι αυτό πρέπει να το αποφύγουμε για το καλό και της οικονομίας και της χώρας συνολικά.

Ο τουρισμός πρέπει να είναι πάνω από τον όποιο κομματικό ή αυτοδιοικητικό ανταγωνισμό. Αν κάτι είναι λογικό να γίνει γιατί έτσι θα βοηθήσουμε την τουριστική ανάπτυξη πρέπει να γίνει. Χωρίς να περνάει από ιδεολογικά και κομματικά φίλτρα. Ούτε να έχουμε μια διοίκηση “με τα μολύβια κάτω” μέχρι να βγάλουν οι κάλπες αποτέλεσμα.  Σε καιρούς ταχυτήτων 5G,  κάθε αδράνεια απλά απαγορεύεται. 

Για να πάμε στο μέλλον πρέπει να πάψουμε να αναπαράγουμε συνέχεια το παρελθόν. Χρειαζόμαστε τη μεγάλη φυγή μπροστά. Αυτό έδειξε ο τουρισμός, αυτό έδειξε το ελληνικό ξενοδοχείο, αυτό είναι το μήνυμά μας σήμερα από εδώ κι ευχόμαστε ειλικρινά να τύχει της προσοχής που του αξίζει.  

Σας ευχαριστώ θερμά για την προσοχή σας!