Αρχική Αεροπορικά Νέα Ξεκινούν οι εργασίες τον Γενάρη για το Νέο Αεροδρόμιο στο Καστέλι –...

Ξεκινούν οι εργασίες τον Γενάρη για το Νέο Αεροδρόμιο στο Καστέλι – Διαφωνούν οι κάτοικοι και Αρνούνται τα χρήματα για τις απαλλοτριώσεις

Τον Ιανουάριο του 2019 πιάνουν δουλειά οι μπουλντόζες στο νέο αεροδρόμιο Καστελίου, όπως τόνισε από τη Μεσαρά ο γενικός διευθυντής Συγκοινωνιακών Υποδομών Γ. Καρνέσης.

Την ίδια στιγμή, ο γενικός γραμματέας του Υπουργείου Υποδομών, Γιώργος Δέδες, έκανε γνωστό ότι εγκρίθηκε ποσό 10 εκατομμυρίων ευρώ που θα διατεθεί για απαλλοτριώσεις στους δικαιούχους. «Έχουμε την έγκριση από το ελεγκτικό συνέδριο της σύμβασης για το αεροδρόμιο Καστελίου.
Αναμένουμε από μέρα σε μέρα την καθαρογραφή της απόφασης, ώστε να ακολουθήσει η διαδικασία της κύρωσης της σύμβασης από την Βουλή των Ελλήνων και η άμεση έναρξη των εργασιών.

Ο υπουργός Χρήστος Σπίρτζης και εγώ, υπογράψαμε την παρακατάθεση των πρώτων χρημάτων για τις απαλλοτριώσεις. Σήμερα, αύριο, κατατίθενται στο Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων 10 εκατομμύρια ευρώ, για τους πρώτους δικαιούχους των απαλλοτριώσεων των εκτάσεων τους στο αεροδρόμιο του Καστελίου κάτι που είναι η απόλυτη εγγύηση για την υλοποίηση του έργου».

Ο κύριος Δέδες παρευρέθηκε στο Ηράκλειο Κρήτης στις 4/12/2018

Αρνούνται τα χρήματα για τις απαλλοτριώσεις στο Καστέλλι

Για κοροϊδία μιλούν οι κάτοικοι και αρνούνται να παραλάβουν τα χρήματα. από το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων.

Τις αποφάσεις για τις περίπου 500 πρώτες αποζημιώσεις για τις αναγκαστικές απαλλοτριώσεις ιδιοκτησιών στην περιοχή της Πεδιάδος, όσον αφορά τη δημιουργία του αεροδρομίου Καστελλίου, υπέγραψε ο γ.γ. του Υπουργείου Υποδομών. 

Πρόκειται για κονδύλια ύψους 10 εκ. ευρώ, τα οποία πρόκειται να κατατεθούν στο Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων.

Μιλώντας στην «Εφ.Συν.» ο πρόεδρος του Συλλόγου «Κυπεράς» Γιάννης Ζαχαριουδάκης τονίζει πως η απόφαση αυτή συνιστά κοροϊδία και πως οι αποφάσεις που λαμβάνονται με βάση το άρθρο 7α του κώδικα αναγκαστικών απαλλοτριώσεων στην ουσία θέτουν σε ομηρία τους κατοίκους που χάνουν την περιουσία τους. «Η προτροπή του συλλόγου είναι να μην πάει κανείς να πάρει τα χρήματα, για να γίνει το αεροδρόμιο πρέπει να περάσουν πάνω από τα σώματά μας» αναφέρει ο ίδιος.

Ο κ. Ζαχαριουδάκης υπενθυμίζει πως οι αποφάσεις των δικαστηρίων είναι πανομοιότυπες και προειλημμένες καθώς ορίζουν τις ίδιες τιμές με αυτές που πρότεινε το Δημόσιο. Υπενθυμίζεται πως π.χ. για τις μεγάλες αρδευόμενες ελιές ο ορκωτός εκτιμητής από την πλευρά των κατοίκων είχε προτείνει αποζημίωση 360 ευρώ ενώ το δικαστήριο έβγαλε απόφαση για 190 ευρώ, ενώ για την καλλιεργήσιμη γη η τιμή του τετραγωνικού που ορίστηκε κυμαίνεται από 1,6 έως 2,6 ευρώ, την ώρα που ο ορκωτός εκτιμητής καθόρισε τιμές από 4,5 έως 5 ευρ/ τ.μ.

«Πλέον η θέση μας είναι αρνητική για την κατασκευή του αεροδρομίου καθώς έχουμε υποστεί τεράστια κοροϊδία» , λέει στην «Εφ.Συν.» ο κ. Ζαχαριουδάκης και αναφέρει πως οι κάτοικοι έχουν προσφύγει τόσο στον υπουργό Δικαιοσύνης (που δεν τους απάντησε ποτέ) αλλά και στην Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων ενημερώνοντάς την για τη μεγάλη κοινωνική αναστάτωση που δημιουργεί το εν λόγω έργο. «Από την ΕΤΕπ πήραμε απάντηση πως ακόμα δεν έχει αποφασιστεί καμία χρηματοδότηση για το έργο αλλά και τη δέσμευση πως όταν εξεταστεί το ελληνικό αίτημα θα ληφθούν σοβαρά υπόψη οι παρατηρήσεις μας».

Παραμένουν και οι αντιδράσεις από την Πρωτοβουλία Πολιτών Πεδιάδας

Οι κάτοικοι της περιοχές αντιδρούν στη δημιουργία του αεροδρομίου, καθώς κάνουν λόγο για σοβαρές περιβαλλοντολογικές συνέπειες, όπως η μόλυνση του υδροφόρου ορίζοντα και η καταστροφή χιλιάδων ελαιόδεντρων ενώ όπως υπογραμμίζουν, η σημαντική μείωση της καλλιεργήσιμης γης δεν εξασφαλίζει εισόδημα ικανό για αξιοπρεπή διαβίωση.

Παράλληλα, όπως αποφασίστηκε στις αρχές Νοεμβρίου, τα μέλη της Πρωτοβουλίας για τη Διάσωση, Προβολή και Αειφόρο Ανάπτυξη της Πεδιάδας, θα προβούν στη δημιουργία δημοτικής κίνησης η οποία θα συμμετέχει στις επικείμενες αυτοδιοικητικές εκλογές του Μαΐου, με στόχο την αποτύπωση των αντιδράσεων κατά του αεροδρομίου.

Σημειώνεται ότι οι κάτοικοι έχουν προτείνει την επέκταση του υπάρχοντος λοξού διαδρόμου στο αεροδρόμιο Ηρακλείου, η οποία λύνει οριστικά τα προβλήματα επικινδυνότητας και θορύβου που αντιμετωπίζει η Νέα Αλικαρνασσός, και με μικρότερο κόστος, απ’ ότι η δημιουργία νέου αεροδρομίου στο Καστέλλι.

Πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ και efsyn