Αρχική Ειδήσεις στα Ελληνικά Χρονιά ρεκόρ το 2018 για τον ελληνικό τουρισμό με σημαντικά οφέλη για...

Χρονιά ρεκόρ το 2018 για τον ελληνικό τουρισμό με σημαντικά οφέλη για την Αθήνα

Ευρυδίκη Κουρνέτα

Ομιλία της Γενικής Γραμματέως Τουρισμού Ευρυδίκης Κουρνέτα στην 48η ΓΣ της ΕΞΑΑΑ

Στις εξαιρετικές επιδόσεις του 2018 που αποτελεί νέα χρονιά-ρεκόρ για την Ελλάδα συνολικά και ειδικότερα για την Αθήνα και την Αττική, αναφέρθηκε η Γενική Γραμματέας Τουρισμού Ευρυδίκη Κουρνέτα, προσκεκλημένη ομιλήτρια στην 48η Ετήσια Τακτική Γενική Συνέλευση της Ένωσης Ξενοδόχων Αθηνών, Αττικής και Αργοσαρωνικού, ΕΞΑΑ. 

Η κα Κουρνέτα παρουσίασε τα στοιχεία για τη μέχρι στιγμής εξέλιξη στην τουριστική κίνηση το 2018 , όπου καταγράφεται  διψήφια αύξηση στα τουριστικά έσοδα σε σχέση με το 2017, και διψήφια επίσης άνοδο στις τουριστικές αφίξεις, ήδη κατά δύο επιπλέον εκατ. διεθνείς επισκέπτες.

«Εξασφαλίσαμε ακόμη  υψηλότερα τουριστικά μερίδια, νέες συνδέσεις με περισσότερους προορισμούς για μεγαλύτερη χρονική περίοδο του χρόνου κερδίζοντας το στοίχημα της διεύρυνσης της τουριστικής περιόδου 365 μέρες τον χρόνο», τόνισε χαρακτηριστικά.

Η κα Κουρνέτα αναφέρθηκε στην αποτελεσματικότητα της υλοποιούμενης εθνικής και περιφερειακής τουριστικής πολιτικής. Τόνισε ότι η επίτευξη αυτών των υψηλών επιδόσεων του ελληνικού τουρισμού για τέταρτη συνεχή χρονιά, ήταν αποτέλεσμα συστηματικής προσπάθειας, διεθνών επαφών, διαπραγματεύσεων, συμφωνιών και σχέσεων εμπιστοσύνης με παράγοντες της διεθνούς τουριστικής βιομηχανίας (Παγκόσμιο Οργανισμό Τουρισμού, ΟΟΣΑ, Παγκόσμιο Συμβούλιο Ταξιδίων και Τουρισμού, διεθνείς ταξιδιωτικούς οργανισμούς και αεροπορικές εταιρείες) αλλά και συνεργασίας με τις 13 Περιφέρειες της χώρας, την Τοπική Αυτοδιοίκηση, τα Επιμελητήρια και τους τουριστικούς και αναπτυξιακούς φορείς σε έναενιαίο ολιστικό σχέδιο τουριστικής ανάπτυξης, με συγκεκριμένους στόχους και χρονοδιαγράμματα.»

Στη συνέχεια επισήμανε τις παρεμβάσεις του Υπουργείου Τουρισμού σχεδιασμό της επόμενης διετίας 2019 – 2020:

  • Για την περαιτέρω ενίσχυση της συνδεσιμότητας, με την εξασφάλιση νέων απευθείας πτήσεων από περισσότερα ξένα αεροδρόμια προς περισσότερους ελληνικούς προορισμούς
  • Στην ολοκλήρωση και παράδοση του έργου της Κωδικοποίησης της Τουριστικής Νομοθεσίας, που είναι διαθέσιμη και διαδικτυακά.
  • Στη δημιουργία ενός συνολικού θεσμικού πλαισίου για την προώθηση νέων θεματικών προϊόντων και υπηρεσιών με επιπλέον κίνητρα για την επιχειρηματικότητα και επιδότηση για την ενίσχυση της δημιουργίας νέων θέσεων εργασίας. Όπως ανέφερε το σχετικό νομοσχέδιο κατατίθεται σύντομα προς ψήφιση στη Βουλή  και συμβάλλει στη διασύνδεση του τουρισμού με άλλους παραγωγικούς τομείς, όπως ο αγροδιατροφικός.
  • Στην ανάπτυξη ενός σύγχρονου συστήματος Δημόσιας Τουριστικής Εκπαίδευσης με την επαναλειτουργία των Σχολών Ξεναγών και τον εκσυγχρονισμό των τουριστικών δομών που βρίσκονται υπό την ευθύνη του Υπουργείου Τουρισμού με νέους κανονισμούς σπουδών και εφαρμογή της Ψηφιακής Εκπαίδευσης ώστε να απαντά στις σύγχρονες ανάγκες της τουριστικής αγοράς.
  • Στην απλοποίηση των διαδικασιών αδειοδότησης των τουριστικών επιχειρήσεων και στη δημιουργία ενός απλούστερου και φιλικότερου περιβάλλοντος για την επιχειρηματικότητα με μείωση της γραφειοκρατίας.
  • Στη δημιουργία ενός πιο ανταγωνιστικού πλαισίου στην  προσέλκυση επενδυτών
  • Στην συνεργασία με τα συναρμόδια υπουργεία για την ενίσχυση της μικρομεσαίας επιχειρηματικότητας, με έμφαση στη δημιουργία νέων τουριστικών επιχειρήσεων και στην ανάπτυξη του θεματικού τουρισμού μέσω προγραμμάτων ΕΣΠΑ, όπως επίσης και με  συγκεκριμένες δράσεις υποστήριξης για την  άμεση αύξηση  της διαθεσιμότητας των κλινών και τη βελτίωση της ποιότητας τους.

Κλείνοντας, η κα Κουρνέτα ανέφερε το παράδειγμα της Αθήνας, η οποία βρίσκεται στους πρωταγωνιστές της τουριστικής ανάπτυξης και από απλός σταθμός διέλευσης στο παρελθόν έχει καταστεί πλέον ελκυστικός και δημοφιλής τουριστικός προορισμός όλο το χρόνο, σε συνέχεια των συμφωνιών ένταξής της στα προγράμματαcitybreak διεθνών ταξιδιωτικών ομίλων, στη δυναμική προώθηση και προβολή της στο εξωτερικό και στην συνεργασία στην υλοποίηση προωθητικών δράσεων σε συνεργασία με τους φορείς του δημόσιου και ιδιωτικού τομέα.