Επιτέλους ένα έργο πνοής για τη Θεσσαλονίκη, η θαλάσσια αστική συγκοινωνία, μετρά αντίστροφα. Μετά από τέσσερα ολόκληρα χρόνια από την ολοκλήρωση της μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων που βρισκόταν μέχρι πρόσφατα στο… συρτάρι, η αρμόδια επιτροπή του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, που είναι υπεύθυνη για όλα τα λιμενικά έργα στη χώρα, έδωσε το «πράσινο φως». Το έργο κολλούσε στα «γρανάζια» της ελληνικής γραφειοκρατίας, αφού η Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάδειξης Λιμένων (ΕΣΑΛ) συνεδρίασε για πρώτη φορά στις 30 Μαΐου του 2018, δηλαδή δυόμιση χρόνια μετά τις εκλογές, ενώ χρειάστηκαν άλλοι πέντε μήνες για να καθαρογραφεί η απόφαση, η οποία αναμένεται να φτάσει ίσως και σήμερα στην «Εγνατία Οδό Α.Ε.» που είναι υπεύθυνη για την κατασκευή του έργου.
Η θαλάσσια αστική συγκοινωνία, ένα έργο ύψους 10.000.000 ευρώ, θα συνδέει το κέντρο της Θεσσαλονίκης με την περιοχή των Νέων Επιβατών. Το έργο, σύμφωνα με όσα λέει στη «δημοκρατία» ο πρόεδρος της «Εγνατία Οδός Α.Ε.», Απόστολος Αντωνούδης έχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση και εφόσον δεν προκύψουν νέα προβλήματα, θα ολοκληρωθεί σε ένα χρόνο από σήμερα. Μετά την κατασκευή προβλητών και κτιρίων, το έργο θα παραδοθεί στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, προκειμένου να προκηρυχτεί ο σχετικός διαγωνισμός που θα αναδείξει τον ιδιώτη, ο οποίος θα φέρει καράβια στον Θερμαϊκό Κόλπο, για να μεταφέρονται οι κάτοικοι και οι επισκέπτες. Βασική προϋπόθεση είναι η Αποκεντρωμένη Διοίκηση Μακεδονίας Θράκης να εγκρίνει την μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων.
Η θαλάσσια αστική συγκοινωνία μέχρι σήμερα πέρασε από… σαράντα κύματα! Εδώ και χρόνια έχει ολοκληρωθεί η τεχνική μελέτη του έργου και από το 2015 εστάλη στους 14 εμπλεκόμενους φορείς η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων. Ενώ οι 13 γνωμοδότησαν θετικά, η ΕΣΑΛ έλαβε σχετική απόφαση στις 30 Μαΐου του 2018 και καθαρογράφηκε μόλις προχτές Τρίτη. Όπως αναφέρει στη «δημοκρατία» ο γραμματέας της ΕΣΑΛ, Αριστοτέλης Παπαδόπολης, «η επιτροπή γνωμοδότησε θετικά για την κατασκευή των προβλητών και δόθηκε το πρώτο πράσινο φως για το έργο». Συνεργάτες πάντως του υπουργού Ναυτιλίας, Φώτη Κουβέλη, έλεγαν στη «δημοκρατία» για το θέμα ότι μέριμνα του υπουργείου είναι να ενισχυθεί η ΕΣΑΛ. Το λιμάνι Θεσσαλονίκης πρέπει να διαδραματίσει το ρόλο που του αρμόζει. Να αναπτυχθεί σε ένα σημαντικό εμπορικό λιμάνι» σημείωναν χαρακτηριστικά.