Αρχική Αεροπορικά Νέα 12ο ΣΥΝΕΔΡΙΟ «ΑΕΡΟΜΕΤΑΦΟΡΕΣ – ΠΑΡΟΝ ΚΑΙ ΜΕΛΛΟΝ» ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΤΗΣ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑΣ ΕΝΩΣΗΣ...

12ο ΣΥΝΕΔΡΙΟ «ΑΕΡΟΜΕΤΑΦΟΡΕΣ – ΠΑΡΟΝ ΚΑΙ ΜΕΛΛΟΝ» ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΤΗΣ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑΣ ΕΝΩΣΗΣ ΠΙΛΟΤΩΝ

 Με ιδιαίτερη επιτυχία διεξήχθη για δωδέκατη φορά το επιστημονικό συνέδριο-θεσμός για τα αεροπορικά δρώμενα της χώρας μας, με θέμα: «ΑΕΡΟΜΕΤΑΦΟΡΕΣ – ΠΑΡΟΝ ΚΑΙ ΜΕΛΛΟΝ» στην Αθήνα. Το συνέδριο άνοιξε ο πρόεδρος της iForce Επικοινωνίες κ Φωκίων Ζαΐμης o οποίος ευχαρίστησε την οργανωτική επιτροπή του συνεδρίου για την συνεχή στήριξη του συνεδρίου με πρωτοποριακά αλλά και φλέγοντα θέματα που απασχολούν τον κλάδο της πολιτικής αεροπορίας στην χώρα μας. Ιδιαίτερα ευχαρίστησε τις αεροπορικές εταιρείες χορηγούς Orange2Fly, μια ελληνικών συμφερόντων διεθνώς αναπτυσσόμενη αεροπορική εταιρεία και την Global Aviation μια κορυφαία ελληνική σχολή εκπαίδευσης πιλότων που διαθέτει τον μεγαλύτερο στόλο εκπαιδευτικών αεροπλάνων και εξομοιωτών πτήσεων στη χώρα μας στο αεροδρόμιο Πάχης Μεγάρων. Η παρουσία στο συνέδριο όλων των θεσμικών και επιστημονικών φορέων, εταιρειών και των πολιτικών κομμάτων της χώρας είναι ευτυχές γεγονός και αποδεικνύει ότι το συνέδριο είναι μια ανοικτή και προσβάσιμη από όλους πλατφόρμα παράθεσης ιδεών, σκέψεων και προβληματισμών για την επίτευξη τελικά μιας σύνθεσης απόψεων με ολοκληρωμένες προτάσεις προς τους αρμόδιους φορείς για να αναπτυχθεί σε υγιείς βάσεις ο αεροπορικός κλάδος της χώρας μας ο οποίος δυστυχώς ακόμα αντιμετωπίζει πολλά και ανούσια εμπόδια από την κρατική γραφειοκρατία και την έλλειψη πολιτικής βούλησης. 

Στο πρώτο μέρος του συνεδρίου έγινε μια γόνιμη ανταλλαγή απόψεων από διαφορετικές αφετηρίες, σε ένα θετικό όμως κλίμα και επήλθε κατανόηση και επί τόπου συμφωνία για την περαιτέρω διερεύνηση των θέσεων της Πανελλήνιας Ένωσης Πιλότων τόσο από τα αρμόδια υπουργεία όσο και από την Fraport για να ξεπερασθούν επείγοντα οικονομικά και γραφειοκρατικά εμπόδια για την γενική αεροπορία. Στις προσεχείς ημέρες θα συνεχισθεί η διαβούλευση προκειμένου να υπάρξει μια καλύτερη διαχείριση της γενικής αεροπορίας τόσο από την Fraport όσο και από την Πολιτεία γενικά.

Αφορμή ήταν η ομιλία του Χρήστου Λεοντόπουλου, Αντιπροέδρου Πανελλήνιας Ένωσης Πιλότων ο οποίος εστίασε στο γεγονός ότι παρόλο που ο τουρισμός θεωρείται η εναπομείνουσα βαριά βιομηχανία της Ελλάδος, η γενική αεροπορία και ο αερο-τουρισμός παραμένουν υπανάπτυκτες σε σχέση με άλλες χώρες της Ευρώπης. Η άγνοια, η αδιαφορία, η γραφειοκρατία αλλά και η εν γένει έλλειψη αεροπορικής κουλτούρας στην Ελλάδα, καθιστούν μία χώρα που θα μπορούσε να ήταν η ‘’Florida’’ της Ευρώπης σε κάτι λιγότερο από παρατηρητή των εξελίξεων.

«Αξίζει μια περιήγηση στα σχετικά blogs του διαδυκτίου, για να συνειδητοποιήσουμε πόσο «μη φιλική στη γενική αεροπορία» βλέπουν τη χώρα μας οι ευρωπαίοι αεροπεριηγητές», υπέδειξε ο αντιπρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Πιλότων, και υπεύθυνος του τομέα γενικής αερπορίας. Την ώρα που η γενική αεροπορία στην Ευρώπη αυξάνεται σε μία τουριστική βιομηχανία της τάξεως των 22 δισεκατομμυρίων τζίρο ετησίως, και των 350.000 χειριστών ελαφρών αεροσκαφών γενικής αεροπορίας, στην Ελλάδα, εμείς, όχι μόνο δεν εκμεταλλευόμαστε ένα κομμάτι τής κατά τα άλλα σημαντικής αυτής «πίττας», αλλά παρατηρούμε μία ταχέως φθίνουσα πορεία, που είναι αμφίβολο εάν μπορεί να αναστραφεί.

Η Γενική Αεροπορία είναι πραγματικά ένας μικρός τουριστικός χώρος, που όμως δυστυχώς, αντί να αναπτύσσεται στην χώρα του Ίκαρου, με τις τριακόσιες μέρες ηλιοφάνεια, το μοναδικό τοπίο, το ιδανικό κλίμα γι αυτή τη δραστηριότητα αλλά και τα 40 αεροδρόμια, κινδυνεύει απλά να εξαφανιστεί. Ο ομιλητής δε δίστασε να αναφερθεί και στο λεγόμενο «φαινόμενο Fraport». Παρότι η Πανελλήνια Ένωση Πιλότων υποστηρίζει τα αναπτυξιακά έργα της συγκεκριμένης ιδιωτικής εταιρείας, εντούτοις, δεν μπορεί να μην καυτηριάσει την νέα τιμολογιακή της πολιτική, με τον δεκαπλασιασμό των τελών προσγείωσης και parking των ελαφρών αεροσκαφών μέσα σε 2 χρόνια και στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας.

«Η τιμολογιακή πολιτική της Fraport δεν έχει καμία επιχειρηματική λογική και προσβλέπει απλά στον αφανισμό του λεγόμενου αεροτουρισμού αλλά και της γενικής αεροπορίας από την Ελλάδα» Τα τέλη προσγείωσης και λιμενισμού ελαφρών αεροσκαφών στα 14 ελληνικά αεροδρόμια είναι πολλαπλάσια και από τα πιο ακριβά αεροδρόμια που εξυπηρετούν την γενική αεροπορία στην Ευρώπη. Είναι επίσης «άξιο θαυμασμού» ότι αυτά τα τέλη είναι πολλαπλάσια ακόμα και από Ευρωπαϊκά αεροδρόμια που επίσης διαχειρίζεται η ίδια η Fraport στην Ευρώπη. Ήδη στην Κέρκυρα παρατηρείται μείωση κατά 85% των αφίξεων μικρών ελαφρών αεροσκαφών από το εξωτερικό το τελευταιο χρόνο. Επίσης ενδιαφέρον είναι ότι στο σχεδιασμό των χώρων των αεροδρομίων, η Fraport μειώνει τις θέσεις πάρκινγκ αεροσκαφών γενικής αεροπορίας, αντί να τις αυξάνει, προς όφελος των αερογραμμών αλλά και αγνοεί, προς το παρόν, τα έργα υποδομής για ανεφοδιασμό καυσίμων μικρών αεροσκαφών, όπως υποτίθεται ότι επιβλέπει η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας της Ελλάδος σύμφωνα με σχετικά μνημόνια.

«Είναι κατανοητό ότι μια ιδιωτική εταιρεία προσβλέπει στο κέρδος, και αυτό δεν είναι επί της αρχής καθόλου μεμπτό, αλλά όταν όμως λόγω του κέρδους αφανίζει ένα σημαντικό τομέα που άπτεται της εκπαίδευσης των πιλότων στην Ελλάδα από αεροπορικές ακαδημίες ή και αερολέσχες αναγκάζοντας ακόμη και τους αυριανούς Έλληνες πιλότους να φεύγουν για εκπαίδευση στο εξωτερικό, τότε κάποιος πρέπει να πει ή να κάνει κάτι.» Πέραν λοιπόν των απίστευτων υπερβολικών χρεώσεων, που θα αποθαρρύνουν όλους τους ξένους περιηγητές να επισκέπτονται τη χώρα μας και έχουν οδηγήσει τις τοπικές ελληνικές αερολέσχες σε αγωγές εναντίον της Fraport (βλέπε για παράδειγμα την Αερολέσχη Κέρκυρας), δημιουργείται επιπλέον και πρόβλημα ασφάλειας των πτήσεων. Ο χειριστής του ελαφρού αεροσκάφους θα προσπαθήσει να παρακάμψει τα Fraport αεροδρόμια, προκειμένου να μην υποστεί αυτές τις παράλογες χρεώσεις. Για παράδειγμα, ένας αεροπεριηγητής – χειριστής ελαφρού αεροσκάφους, ο όποιος θέλει να έρθει στη χώρα μας, ας πούμε από την Ιταλία ή την Κροατία, για να αποφύγει τις υπερβολικές χρεώσεις, θα παρακάμψει τα Fraport αεροδρόμια, που στην ουσία είναι όλα τα Ιόνια νησιά, αυξάνοντας το ρίσκο της πτήσης του, σε σχέση με μια πιθανή απρόβλεπτη αλλαγή των καιρικών συνθηκών αλλά και βεβαίως σε σχέση με μια πιθανή έλλειψη καυσίμων στον αέρα. Είναι γνωστό ότι πρόσφατα, ένα ελαφρύ αεροσκάφος κατέπεσε στην περιοχή της Ναυπάκτου, καίτοι δεν έχει εκδοθεί επίσημο πόρισμα, παρατηρήθηκε ότι στο μοιραίο αυτό δυστύχημα δεν υπήρξαν ίχνη διαρροής καυσίμου, από το κατά τα άλλα, κατεστραμμένο αεροσκάφος.

«Στην ουσία η Fraport βάζει την τελική ταφόπλακα στην γενική αεροπορία και τον αεροτουρισμό στην Ελλάδα, αφού οι ξένοι αερόπεριηγητές, θα επιλεγούν προορισμούς εκτός Ελλάδας για τις διακοπές τους και τις αεροπεριήγησεις τους».

Στην έναρξη του συνεδρίου απηύθυναν χαιρετισμό η Γενική Γραμματέας Τουρισμού κα Ευριδίκη Κουρνέτα, η οποία ευχαρίστησε θερμά τους διοργανωτές του συνεδρίου και αναφέρθηκε στην στήριξη που προσφέρει το Υπουργείο Τουρισμού με προσπάθειες που αποσκοπούν στην ανταλλαγή  τεχνογνωσίας και κατάθεση προτάσεων σε εθνικό, ευρωπαϊκό και διεθνές επίπεδο. Στη συνέχεια μίλησε ο Γενικός Γραμματέας Υπουργείου Εσωτερικών κ. Τζανέτος Φιλιππάκος, ο οποίος ευχαρίστησε θέρμα με την σειρά του τους διοργανωτές του συνεδρίου και εστίασε στο γεγονός ότι οι αερομεταφορές ενισχύουν και τονώνουν την ανάπτυξη, παρέχοντας σειρά από οικονομικά οφέλη, καθώς αποτελούν ένα παγκόσμιο μεταφορικό δίκτυο, άκρως απαραίτητο για την οικονομική ανάπτυξη και τον τουρισμό. Εκ Μέρους της αξιωματικής αντιπολίτευσης χαιρέτισε ο Βουλευτής και Αν.Τομεάρχης Μεταφορών και Υποδομών της Νέας Δημοκρατίας κ. Χρήστος Μπουκώρος, Ο κ. Μπουκώρος αναφέρθηκε στις δύο δομικού χαρακτήρα αλλαγές της τελευταίας δεκαετίας. Πιο συγκεκριμένα, τόνισε ότι η πώληση της Ολυμπιακής αεροπορίας και η δημιουργία νέου εθνικού αερομεταφορέα σε συνδυασμό με την εκχώρηση 14 αεροδρομίων στη Fraport έχουν μεταβάλλει σε μεγάλο βαθμό το χάρτη των αερομεταφορών στη χώρα.  Ο Αναπληρωτής Τομεάρχης της ΝΔ τόνισε ότι η ανάπτυξη των αερομεταφορών και ανάπτυξη του τουριστικού τομέα είναι έννοιες αλληλένδετες. Άσκησε κριτική στην κυβέρνηση για την έλλειψη στρατηγικού σχεδιασμού, σχετικά με την ανάπτυξη των 28 περιφερειακών αεροδρομίων που έμειναν εκτός της συμφωνίας με τη Fraport.

Στην εκδήλωση παρευρέθη μεταξύ άλλων ο Γεώργιος Ζησιμάτος Διευθυντής Υπηρεσίας Αξιοποίησης Ακίνητης Περιουσίας Ενόπλων Δυνάμεων, ο Εκπρόσωπος Επικοινωνίας της Ένωσης Κεντρώων κ. Γεώργιος Κουτουλάκης, ο Ταξ/χος Γεώργιος Καϊμακτσής από το Γενικό Επιτελείο Στρατού, ένστολοι αξιωματικοί από την Πολεμική Αεροπορία και τον Στρατό και πλήθος εμπειρογνωμόνων από τον τομέα της αεροπορίας από τον δημόσιο και ιδιωτικό τομέα.

Το φετινό συνέδριο είχε τις εξής δύο θεματικές ενότητες:

Α. ΕΞΩΣΤΡΕΦΕΙΑ KAI ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΗ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ

Β. ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΟΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ (Αεραθλητισμός, Αλεξίπτωτο πλαγιάς, Αερόστατα κλπ)

Ειδικότερα στο πρώτο πάνελ μίλησαν οι :

Δημήτρης Καμπούρογλου,από την Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία, Ο Χρήστος Λεοντόπουλος, Αντιπρόεδρος Πανελλήνιας Ένωσης Πιλότων, Ο κ. Γιάννης Παπάζογλου, Corporate Communications Manager FRAPORT Greece, παρουσίασε αναλυτικά με χρονοδιάγραμμα ένα προς ένα τα τρέχοντα έργα τις αξιοποίησης των 14 αεροδρομίων που διαχειρίζεται η εταιρεία, Ο κ.  Σπύρος Κολιοκότας, Διευθυντής Παραγωγής ΑΞΟΝΑΣ ΜΒ ΑΤΕΒΕ  παρουσίασε  μια σειρά από καινοτόμα προϊόντα τα οποία απευθύνονται στην Κατασκευή η/και την Ανακατασκευή αεροδρομίων, ο Καθηγητής Χαράλαμπος Λαμπρόπουλος στο ΤΕΙ Στερεάς Ελλάδας παρουσίασε ως παράδειγμα εξωστρέφειας την ανάπτυξη μιας φορητής συσκευής για την παρακολούθηση της ιονίζουσας ακτινοβολίας που δέχονται αστροναύτες, Ο Αντώνης Παπαδόπουλος, Γενικός Γραμματέας Ελληνικής Αεραθλητικής Ομοσπονδίας (ΕΛΑΟ) ο οποίος παρουσίασε την ιστορία της ΕΛΑΟ αλλά και κάποια από τα σημαντικότερα αεραθλήματα όπως ο αερομοντελισμός, ο αεροστατισμός, ο αλεξιπτωτισμός, η ανεμοπορία, ο αιωροπτερισμός, το αλεξίπτωτο πλαγιάς, η γενική αεροπορία, τα ελικόπτερα, και τα υπερελαφρά. και η κα Γιώτα Ραπάνου, η οποία παρουσίασε την εντυπωσιακή ανοδική πορεία του αλεξιπτώτου πλαγιάς  τόσο για τους έλληνες αθλητές όσο και της χώρας μας η οποία διαθέτει εξαιρετικά πεδία με παγκόσμιο ενδιαφέρον, Η Mαριάνθη Καφετζή Ραυτοπούλου, Οικονομολόγος MBA, Μέλος Πολιτικής Επιτροπής ΝΔ, διατύπωσε με σημαντικά στοιχεία την ανυπαρξία της σημερινής πολιτικής βούλησης για τον αεροπορικό τουρισμό και διατύπωσε ολοκληρωμένη πρόταση για ανάπτυξη του τομέα από την Νέα Δημοκρατία , o Ηρακλής Ρούπας, Διευθύνων Σύμβουλος Momentum Finance ΑΕΠΕΥ, Πρόεδρος Επιτροπής Ανάπτυξης ΠΑΣΟΚ, τόνισε κυρίως το θέμα της πολιτικής βούλησης που απαιτείται προκειμένου να προχωρήσουν λιμνάζοντα θέματα στο θέμα κυρίως των συμπράξεων ιδιωτικού και δημοσίου τομέα, o Παναγιώτης Γεωργιάδης, Σμήναρχος (Ι) Π.Α., ε.α. Διευθυντής (Organizer & Flying Display Director) Αεροπορικών Επιδείξεων στο Kavala AirSea Show 2011-2018 , παρέθεσε πληροφοριακά στοιχεία αεροπορικών επιδείξεων με πληθώρα ιστορικών αναδρομών. Το συνέδριο έκλεισε με μια φρέσκια και καλά δουλεμένη παρουσίαση ομάδας σπουδαστών του ΤΕΙ Στερεάς Ελλάδας με τον κ Λεωνίδα-Χρυσοβαλάντη Κοτορλό και τον Νικόλα Ορφανό, φοιτητές Τεχνολογικού Ινστιτούτου Στερεάς Ελλάδας- Τμήμα Μηχανικών Τεχνολογίας Αεροσκαφών που αναφέρθηκαν σε κάποιες προβλέψεις για την Αεροπορική Βιομηχανία. και παράθεσαν  κάποιες προτάσεις για τους νέους που θέλουν να ασχοληθούν με το χώρο καθώς και κάποιους προβληματισμούς. O συντονισμός του συνεδρίου έγινε και πάλι από τον έγκριτο και έμπειρο επί του θέματος δημοσιογράφο κύριο Αλέξανδρο Μοζ. Το συνέδριο οργανώθηκε από την εταιρεία iForce Επικοινωνίες υπό την αιγίδα του Υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών σε συνεργασία με την Πανελλήνια Ένωση Ιπτάμενου Προσωπικού Σωμάτων Ασφαλείας & Δημοσίων Υπηρεσιών (Π.Ε.Ι.Π.Σ.Α.Δ.Υ.), την Πανελλήνια Ένωση Πιλότων (Π.Ε.Π), την Ομοσπονδία Σωματείων Πολιτικής Αεροπορίας, την Ένωση Πτυχιούχων Τεχνικών Αεροσκαφών Ολυμπιακής Αεροπορίας, την Ελληνική Αεραθλητική Ομοσπονδία (ΕΛΑ0) και του ΤΕΙ Στερεάς Ελλάδας.