Σημαντικός ο ρόλος του διαδικτύου
- στην καλπάζουσα ανάπτυξη της ταξιδιωτικής βιομηχανίας
- και στις δυνατότητες που παρέχει στους καταναλωτές-ταξιδιώτες να διεκδικήσουν τα δικαιώματά τους και να μάθουν για τον προορισμό τους πριν φτάσουν σε αυτόν
Ο σημαντικός ρόλος του διαδικτύου στην καλπάζουσα ανάπτυξη της ταξιδιωτικής βιομηχανίας και στις δυνατότητες που παρέχει στους καταναλωτές-ταξιδιώτες να διεκδικήσουν τα δικαιώματά τους και να μάθουν για τον προορισμό τους, πριν φτάσουν σε αυτόν, αναδείχθηκε στο TRAVEL LAW FORUM 2018 που πραγματοποιήθηκε N.J.V. Athens Plaza, από την Palladian, υπό την αιγίδα του Υπουργείου Τουρισμού και με την συνεργασία του University of Leiden και του Institute for Travel and Tourism in London.
Ο Γενικός Γραμματέας του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού, κ. Κωνσταντίνος Τσέγας, αναφέρθηκε στην ανάπτυξη της ταξιδιωτικής βιομηχανίας στο διαδίκτυο παγκοσμίως με το 37% των συνολικών πωλήσεων στην Ευρώπη να πραγματοποιείται online. Με τις κρατήσεις για την τρέχουσα σεζόν ήδη να δείχνουν διπλάσια αύξηση – με μέσο όρο περίπου 10% – από τις περισσότερες από τις κύριες αγορές της Ελλάδας πηγές, ο κ. Τσέγας εξέφρασε την αισιοδοξία του ότι το 2018 θα είναι ακόμη μια χρονιά ρεκόρ για τον ελληνικό τουρισμό.
Επισήμανε δε, ότι η αυξημένη χρήση των κοινωνικών μέσων ενημέρωσης και ο αυξανόμενος αριθμός χρηστών του διαδικτύου σε όλο τον κόσμο δημιουργούν νέες προοπτικές και ευκαιρίες για τους καταναλωτές. Η ταχεία επέκταση του διαδικτύου μαζί με τις ηλεκτρονικές πλατφόρμες, έχει διευκολύνει τους καταναλωτές να έχουν πρόσβαση σε ένα ευρύ φάσμα τουριστικών υπηρεσιών, αποφεύγοντας παράλληλα τη διαμεσολάβηση τρίτων μερών.
Οι ταξιδιώτες και οι παραθεριστές επιθυμούν να εξοικειωθούν με την ιστορία, τους ανθρώπους και τον πολιτισμό μιας χώρας. Η shared economy (οικονομία κοινής χρήσης) πληροί αυτές τις ανάγκες, προσφέροντας στους ταξιδιώτες την ευκαιρία να βιώσουν μοναδικές και αυθεντικές εμπειρίες, όπως οι ντόπιοι.
O κ. Τσέγας σημείωσε ότι και ο Ελληνικός Οργανισμός Τουρισμού κινείται προς αυτή την κατεύθυνση και συγκεντρώνει ένα μεγάλο μέρος των προσπαθειών του online:
– Με την νέα ψηφιακή στρατηγική που εφαρμόζει και βασίζεται στη φιλοσοφία “Imagine the Experience”, ώστε οι καταναλωτές και οι πιθανοί επισκέπτες να μπορούν να εξερευνήσουν την Ελλάδα και να εισέλθουν σε ψηφιακές και διαδραστικές εμπειρίες του τουρισμού χρησιμοποιώντας νέες τεχνολογίες, ως προορισμό διακοπών, πριν έρθουν στην χώρα
– Με την Εθνική Ψηφιακή Πύλη που θα αναδείξει τα μοναδικά πολιτισμικά και άλλα χαρακτηριστικά της Ελλάδας, χρησιμοποιώντας σύγχρονες τεχνολογίες πληροφορικής και τεχνολογιών πληροφορικής και επικοινωνιών
– Και με την πρόσβαση μέσω κινητού τηλεφώνου, ώστε οι χρήστες να μπορούν να λαμβάνουν πληροφορίες σχετικά με τα σημεία ενδιαφέροντος τους χρησιμοποιώντας ειδικούς διαδραστικούς χάρτες και applications (εφαρμογές υποστήριξης).
Ο κ. Frank Puettmann, Head of Public Policy, Corporate Office Berlin της TUI Group εξήρε την αύξηση στις αφίξεις τουριστών στην Ελλάδα την οποία θεωρεί πολύ σημαντική και σημείωσε ότι ο τουριστικός τομέας είναι ένας από τους σημαντικότερους εργοδότες στην χώρα με την TUI να εργοδοτεί 1.300 υπαλλήλους στον ευρύτερο ελληνικό τουριστικό κλάδο. Παράλληλα, αναφέρθηκε στην πρόσφατη επίσκεψη του προέδρου της TUI κ. Fritz Joussen και στη συνάντηση του με τον πρωθυπουργό κ. Αλέξη Τσίπρα, στην οποία ο κ. Joussen μεταξύ άλλων,
εξέφρασε την ανάγκη για ένα σταθερό περιβάλλον για τους επενδυτές, ταυτόχρονα με τον εκσυγχρονισμό των δημόσιων υποδομών και την καλύτερη επιμόρφωση των εμπλεκομένων στον τουρισμό, τρεις παράγοντες που εξασφαλίζουν τη συνεχή ανάπτυξη του τουριστικού κλάδου.
Επισήμανε δε χαρακτηριστικά την μεγάλη σημασία του Τουρισμού στην οικονομία της Ελλάδας, της Ισπανίας, της Πορτογαλίας και της Κύπρου και ανέφερε ότι κάθε αεροπορική πτήση δημιουργεί 8.000 νέες θέσεις εργασίας.
Ο κ. Andrew Harakas, Partner της Clyde & Co, στην παρουσίαση του παράθεσε το άρθρο 17 της Σύμβασης του Μόντρεαλ, το οποίο αναφέρει τι προβλέπει ο νόμος σε περίπτωση τραυματισμού ή θανάτου ενός επιβάτη. Καταλήγοντας στην παρουσίαση του, έθεσε το ερώτημα, το οποίο είχε προκύψει σε δικαστική διαμάχη αεροπορικής εταιρείας με ιδιώτη-πελάτη της, κατά πόσον η παράγραφος 1 του άρθρου 17 της σύμβασης του Μόντρεαλ επιτρέπει την αποκατάσταση πνευματικών ή ψυχικών τραυματισμών, τις οποίες αποκαλεί ως «βλάβη», όταν ένα «ατύχημα» προκαλεί «σωματικό τραυματισμό», αλλά οι πνευματικές ή ψυχικές βλάβες δεν προκαλούνται ή δεν απορρέουν από «σωματικό τραυματισμό».
O κ. Chris Christodoulou, Managing Director της Christodoulou & Mavrikis Inc, ανάφερε στην παρουσίαση του την ευθύνη που φέρουν οι αεροπορικές εταιρείες βάσει νομοθεσίας στην Νότια Αφρική. Συγκεκριμένα, παρέθεσε τους νόμους που προστατεύουν τους επιβάτες και σημείωσε ότι η Νότια Αφρική δημοσιοποίησε πρόσφατα τον νόμο για την προστασία των προσωπικών πληροφοριών αριθ. 4 του 2013 (POPI).
Η κα Κάτια Αβραμίδου, Legal Counsel της Aegean και της Olympic Air, παρουσίασε τα κύρια ζητήματα που σχετίζονται με τους αερομεταφορείς σε Ελλάδα και Ευρώπη αναφορικά με το Brexit. Συγκεκριμένα, αναφέρθηκε στα μοντέλα που εξετάζονται σε επίπεδο διαπραγματεύσεων μεταξύ Ηνωμένου Βασιλείου και Ευρωπαϊκής Ένωσης, όπου σύμφωνα με τις πρόσφατες ανακοινώσεις της Ε.Ε. φαίνεται να προωθείται αφενός η σύναψη μίας συμφωνίας ελεύθερου εμπορίου (free trade agreement) και αφετέρου μίας ειδικής συμφωνίας για τις αερομεταφορές με σκοπό τη διασφάλιση της σύνδεσης μεταξύ των αεροδρομίων, καθώς και της ελεύθερης μετακίνησης των επιβατών μεταξύ Ευρωπαϊκής Ένωσης και Ηνωμένου Βασιλείου. Ανάλογα με τη συμφωνία που θα επιλεγεί, θα εξαρτηθούν και τα μεταφορικά δικαιώματα μεταξύ Ε.Ε. και Βρετανίας (και επέκεινα) σε σχέση με τις ελευθερίες του αέρα (Freedoms of the Air). Στη συνέχεια, μεταξύ άλλων, τόνισε τους προβληματισμούς σχετικά με την παραμονή ή μη του Η.Β. στην Ευρωπαϊκή Υπηρεσία Ασφαλείας Αεροπορίας (EASA), όπως επίσης και την εξέλιξη των τελωνειακών ζητημάτων, καθώς το Η.Β. έχει δηλώσει ότι δεν θα παραμείνει στην ευρωπαϊκή τελωνειακή ζώνη.
Η κα Joanna Κolatsis, Partner, Head of Aviation and Travel της Hill Dickinson, αναφέρθηκε στις νομικές συνέπειες του Brexit στην ταξιδιωτική βιομηχανία. Συγκεκριμένα, σημείωσε τις νομικές συνέπειες σε όλους του κλάδους της βιομηχανίας, διαχωρίζοντάς τους σε κατηγορίες βάση του βαθμού εμπλοκής σε αυτή.
Το συνέδριο πραγματοποιήθηκε με την υποστήριξη των χορηγών εταιρειών Aegean Airlines, Hill Dickinson, Christodoulou & Mavrikis, Ballas-Pelecanos.