Η Lufthansa και η United είναι οι δύο πρώτες αεροπορικές εταιρείες που χρησιμοποιούν την πλατφόρμα για τη βελτίωση της ταξιδιωτικής εμπειρίας των επιβατών
Η Star Alliance εισήγαγε μία Πλατφόρμα Ψηφιακών Υπηρεσιών (DSP), ως ένα πρώτο βήμα για τη γενική βελτίωση των ψηφιακών υπηρεσιών και των υπηρεσιών κινητής τηλεφωνίας που προσφέρει στους επιβάτες που ταξιδεύουν χρησιμοποιώντας τις 28 αεροπορικές εταιρείες-μέλη του Δικτύου Star Alliance. Η πλατφόρμα αναπτύχθηκε και υλοποιήθηκε σε συνεργασία με τη διεθνή εταιρεία παροχής επαγγελματικών υπηρεσιών, Accenture (NYSE:ACN), ως κομμάτι της στρατηγικής της Συμμαχίας για την περαιτέρω βελτίωση της ταξιδιωτικής εμπειρίας των επιβατών.
Το σύστημα DSP έχει τη δυνατότητα να συλλέγει δεδομένα τα οποία παρέχονται από μία αεροπορική εταιρεία-μέλος της Συμμαχίας ή από μία τρίτη πηγή και να τα καθιστά διαθέσιμα σε όλα τα μέλη, επιτρέποντάς τους να τα ενσωματώσουν στις δικές τους ψηφιακές εφαρμογές. Ο μακροπρόθεσμος στόχος είναι να μπορούν οι επιβάτες να χρησιμοποιήσουν τον ιστότοπο ή την κινητή εφαρμογή οποιασδήποτε αεροπορικής εταιρείας προκειμένου να αποκτήσουν όλες τις πληροφορίες που χρειάζονται για να ταξιδέψουν, χρησιμοποιώντας πάνω από μία αεροπορικές εταιρείες-μέλη της Star Alliance.
«Οι περισσότεροι τακτικοί ταξιδιώτες χρησιμοποιούν μία “κύρια αεροπορική εταιρεία” στο δίκτυό μας και θα προτιμούσαν να ελέγχουν το σύνολο της ταξιδιωτικής τους εμπειρίας μέσα από μία εφαρμογή ή ιστοσελίδα», δήλωσε ο κ. Jeffrey Goh, Διευθύνων Σύμβουλος της Star Alliance. «Συνεπώς, προσπαθούμε να δημιουργήσουμε κεντρικές δυνατότητες που θα μπορούν να χρησιμοποιηθούν από τα επιμέρους μέλη μας».
Από τη στιγμή, που μία προσφορά υπηρεσίας καθίσταται διαθέσιμη μέσα από το σύστημα DSP, οι αεροπορικές εταιρείες-μέλη μπορούν να αποφασίσουν μονομερώς εάν και πότε θα την θέσουν στην διάθεση των επιβατών τους. Για παράδειγμα, στις 2 Φεβρουαρίου εισήχθη μία λειτουργία επιλογής θέσεων, η οποία επιτρέπει πλέον στους επιβάτες της United Airlines customer να επιλέξουν θέση στις πτήσεις της Singapore Airlines που κλείνονται μέσω του ιστότοπου united.com ή της εφαρμογής United App. Ως αποτέλεσμα, οι επιβάτες που ταξιδεύουν με ναύλα που περιλαμβάνουν προαιρετική προεπιλογή θέσης, μπορούν να επιλέξουν μία συγκεκριμένη θέση κατά τη στιγμή της κράτησης, για ολόκληρο το ταξίδι με τη United Airlines και την Singapore Airlines, και όχι μόνο κατά το check-in. Σταδιακά, αυτή η δυνατότητα, θα προσφέρεται σε ολόκληρο το Δίκτυο της Συμμαχίας.
Η Lufthansa χρησιμοποιεί επίσης την τεχνολογία DSP για την παροχή πληροφοριών παρακολούθησης αποσκευών στους επιβάτες της, σε ταξίδια που περιλαμβάνουν πτήσεις με άλλες αεροπορικές εταιρείες-μέλη της Star Alliance. Τα δεδομένα παρέχονται μέσω του Star Alliance Baggage Hub, το οποίο τέθηκε σε λειτουργία στα τέλη του 2016, και συλλέγει πληροφορίες αποσκευών από μια ευρεία γκάμα πηγών και τις καθιστά διαθέσιμες σε όλες αεροπορικές εταιρείες-μέλη της Συμμαχίας, που περιλαμβάνονται στο δρομολόγιο του επιβάτη.
Εκτός από τη συμβολή της στην ανάπτυξη και στην εφαρμογή του συστήματος DSP, η Accenture υποστηρίζει τη Star Alliance στις συνεχιζόμενες εργασίες για τον εντοπισμό των κύριων παραπόνων και προσδοκιών των επιβατών. Στο πλαίσιο της ανάπτυξης του συστήματος DSP, η Accenture ενσωμάτωσε τη μεθοδολογία σχεδιασμού σκέψης που βασίζεται στη λογική, τη φαντασία, τη διαίσθηση και τη συστημική συλλογιστική, προκειμένου να διερευνήσει όλες τις πιθανές δυνατότητες και να δημιουργήσει τα επιθυμητά αποτελέσματα προς όφελος του τελικού χρήστη. Η Accenture αξιοποίησε το Liquid Studio – το οποίο είναι κομμάτι ενός παγκοσμίου δικτύου στούντιο που επικεντρώνεται σε προσεγγίσεις ταχείας ανάπτυξης εφαρμογών και στην εφαρμογή επαναστατικών τεχνολογιών– στο Future Camp της εταιρείας που βρίσκεται στο Kronberg της Γερμανίας.
Ζωτικής σημασίας για την ανάπτυξη των υπηρεσιών DSP είναι η γέννηση ιδεών, η δημιουργία πρωτοτύπων και η ανάπτυξη χαρακτηριστικών DSP από την οπτική γωνία του επιβάτη. Στόχος είναι να εντοπιστούν τα πιο συχνά προβλήματα ή τομείς βελτίωσης που μπορεί να προκύπτουν όταν οι επιβάτες ταξιδεύουν χρησιμοποιώντας μία ή περισσότερες αεροπορικές εταιρείες, καθώς και οι περιπτώσεις διακοπής υπηρεσιών.
«Η απρόσκοπτη ταξιδιωτική εμπειρία για τους επιβάτες των αεροπορικών εταιρειών εξαρτάται από την ικανότητα των αερογραμμών να συμμετέχουν σε ένα ευρύτερο ταξιδιωτικό οικοσύστημα που να καλύπτει όλο το φάσμα της αεροπορικής, ταξιδιωτικής και τουριστικής βιομηχανίας», δήλωσε ο κ. Robert Zippel, Υπεύθυνος των συμβουλευτικών υπηρεσιών τεχνολογίας της Accenture στον τομέα της ταξιδιωτικής βιομηχανίας. «Οι αεροπορικές εταιρείες οφείλουν να καλωσορίσουν τη συνεργασία με τα υπόλοιπα μέλη της Συμμαχίας τους και τα συναφή οικοσυστήματα, προκειμένου να προωθήσουν την καλύτερη κατανόηση των ταχέως μεταβαλλόμενων απαιτήσεων των ταξιδιωτών. Προσφέροντας ανταλλαγή δεδομένων σε πραγματικό χρόνο και τυποποιημένες εφαρμογές για τη βελτίωση της ταξιδιωτικής εμπειρίας των επιβατών που χρησιμοποιούν πολλαπλές αεροπορικές εταιρείες, το DSP της Star Alliance είναι ένα εξαιρετικό παράδειγμα συστήματος που επιτρέπει αυτού του είδους τη συνεργασία».
Το σύστημα DSP αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της ευρύτερης στρατηγικής της Star Alliance που έχει ως στόχο να τοποθετήσει τον επιβάτη στο επίκεντρο των δραστηριοτήτων της, ιδίως λαμβάνοντας υπόψη το γεγονός ότι οι σημερινοί ταξιδιώτες είναι «πάντα συνδεδεμένοι», χάρη στις σύγχρονες συσκευές κινητής τηλεφωνίας. Ως εκ τούτου, θέλουν τις υπηρεσίες και τις ενημερώσεις να είναι διαθέσιμες στις άκρες των δακτύλων τους, ώστε να μπορούν να έχουν τον πλήρη έλεγχο του ταξιδιού τους. Στο περιβάλλον του αεροδρομίου, αυτό σημαίνει ότι η Star Alliance προσφέρει, ολοένα και περισσότερο, τεχνολογίες αυτοεξυπηρέτησης (self-service) όπου είναι εφικτό, όπως για παράδειγμα κατά το check-in επιβατών και αποσκευών, καθώς και κατά τη διάρκεια της επιβίβασης στην πύλη.
Όσον αφορά τα προγράμματα Πιστότητας, έχουν πραγματοποιηθεί ήδη βελτιώσεις, με τη χρήση των τεχνολογιών IT Hub. Αυτές περιλαμβάνουν, για παράδειγμα, την ταχύτερη πίστωση των μιλίων μετά την πτήση, και δίνουν τη δυνατότητα στους επιβάτες να διεκδικούν τυχόν χαμένα μίλια από τις πτήσεις των αεροπορικών εταιρειών-μελών της Star Alliance online, μέσα από το αντίστοιχο πρόγραμμα τακτικών επιβατών (FFPs) του κάθε επιβάτη. Μέχρι το τέλος του 2018, οι εν λόγω ιστότοποι των FFPs των αερογραμμών-μελών της Συμμαχίας θα επιτρέπουν στους επιβάτες να ελέγχουν τη διαθεσιμότητα των πτήσεων και να κλείνουν θέσεις εξαργύρωσης μιλίων online, για πτήσεις που εκτελούνται από όλες τις 28 αεροπορικές εταιρείες-μέλη της Star Alliance.
Η Star Alliance θα συνεχίσει να συνεργάζεται με τις αεροπορικές εταιρείες-μέλη της Συμμαχίας για την ανάπτυξη και την εφαρμογή περαιτέρω υπηρεσιών και βελτιώσεων που έχουν ως στόχο να προσφέρουν στους επιβάτες μία βελτιωμένη ψηφιακή εμπειρία στις διεταιρικές τους πτήσεις.