Αρχική Ειδήσεις στα Ελληνικά Ο υπουργός Ναυτιλίας και ο Υπουργός Μεταφορών βάζουν την επένδυση των υδροπλάνων...

Ο υπουργός Ναυτιλίας και ο Υπουργός Μεταφορών βάζουν την επένδυση των υδροπλάνων σε τροχιά υλοποίησης …

Σε πλήρη ευθυγράμμιση Hellenic Seaplanes, Επενδυτές και Κυβέρνηση. Συνάντηση κορυφής.

Επενδύσεις ύψους 250 εκατομμυρίων στην Hellenic Seaplanes για ανάπτυξη του δικτύου υδατοδρομίων και αγορά στόλου αμφίβιων υδροπλάνων

Την αποφασιστικότητα με την οποία στηρίζει την προσπάθεια για ανάπτυξη του δικτύου υδατοδρομίων και λειτουργία υδροπλάνων, η κυβέρνηση και τα δύο υπουργεία εξήρε ο Υπουργός Ναυτιλίας Παναγιώτης Κουρουμπλής στην συνάντηση που έγινε στο υπουργείο Ναυτιλίας με παρόντες τον Υπουργό Μεταφορών Χρήστο Σπίρτζη, την διοίκηση της Hellenic Seaplanes, την Petrichor Capital Partners, την Επενδυτική Τράπεζα Ελλάδας αλλά κυρίως τους ενδιαφερόμενους επενδυτές από Κίνα με πορτοφόλι πολλών δισεκατομμυρίων.

Συγκεκριμένα σημείωσε: «Ήταν μία συζήτηση που είχε ουσία και αποτελέσματα. Από την πλευρά της κυβέρνησης τα δύο υπουργεία με επικεφαλή τον κ. Σπίρτζη, δούλεψαν παραγωγικά και λύθηκαν αρκετά προβλήματα για το νομοσχέδιο και την ανάπτυξη των υδροπλάνων. Πρέπει να πω ότι σήμερα εδώ υπάρχει πολύ καλή θέληση από την κυβέρνηση, από την εταιρεία και τους επενδυτές και το αποτέλεσμα θα είναι πάρα πολύ καλό. Παρά τις καθυστερήσεις που υπήρξαν από πολλές πλευρές, το καινούριο στοιχείο είναι ότι το τελευταίο διάστημα έχει γίνει τόση δουλειά όση δεν έγινε τα προηγούμενα χρόνια και σύντομα θα διαφανεί το αποτέλεσμα.»

Ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Hellenic Seaplanes πήρε πρώτος τον λόγο και ανέφερε ότι η συνάντηση αυτή είναι μεγάλης σημασίας για τον τομέα των υδροπλάνων αφού υπάρχει στο τραπέζι μια ουσιαστική πρόταση. Τα κεφάλαια ύψους 250 εκατ. ευρώ που προτίθεται να επενδύσει τα επόμενα 2 χρόνια ομάδα κινέζων επενδυτών μέσω της Petrichor Capital Partners στην Ελλάδα για ανάπτυξη του δικτύου υδατοδρομίων και αγορά στόλου αμφίβιων υδροπλάνων. Πρόκειται μια επενδυτική πρόταση, που φιλοδοξεί και μπορεί, όπως δείχνουν τα δεδομένα, να απογειώσει τα υδροπλάνα στην Ελλάδα.

Ο κος Χαραλάμπους ανάφερε για το επενδυτικό πλαίσιο που συμφωνήθηκε μεταξύ της Hellenic Seaplanes, της Petrichor Capital Partners και της United Group, οι οποίες εκπροσωπούν ιδιώτες και θεσμικούς επενδυτές, αναφέρει ότι σε βάθος διετίας θα επενδύσουν ποσό συνολικού ύψους 250 εκατομμυρίων ευρώ για:

  1. Αγορά 20 αμφίβιων υδροπλάνων
  2. Ανάπτυξη 50 μικρών εγκαταστάσεων επιβίβασης και αποβίβασης επιβατών (υδατοδρόμια μικρού μεγέθους)
  3. Ανάπτυξη 50 μεσαίων εγκαταστάσεων επιβίβασης και αποβίβασης επιβατών (υδατοδρόμια μεσαίου μεγέθους)
  4. Ανάπτυξη 10 μεγάλων εγκαταστάσεων επιβίβασης και αποβίβασης επιβατών (υδατοδρόμια μεγάλου μεγέθους)
  5. Ανάπτυξη 1 μητροπολιτικού υδατοδρομίου
  6. Ανάπτυξη τεχνικής βάσης και συντήρησης υδροπλάνων
  7. Ανάπτυξη δικτύου σταθμών ανεφοδιασμού υδροπλάνων

Ο κ. Χαραλάμπους τόνισε επίσης εντός του επενδυτικού πλαισίου τα οφέλη και οι θετικές επιπτώσεις στην Ελλάδα και στην Ελληνική οικονομία:

  1. Το δίκτυο των υδατοδρομίων και η λειτουργία των υδροπλάνων, μπορούν να αποτελέσουν και στην Ελλάδα μια αξιόπιστη λύση ως επιπλέον συγκοινωνιακή επιλογή για νησιωτικές και παράκτιες περιοχές. Σε κάποιες δε περιπτώσεις ίσως και να αποτελούν την βασική διέξοδο, ιδίως τους χειμερινούς μήνες για τα μικρά και απομακρυσμένα νησιά μας, που δεν διαθέτουν χερσαίο αεροδρόμιο. Τα Υδροπλάνα θα μπορούσαν να χαρακτηρισθούν ως τα ιδανικά μεταφορικά μέσα για μια νησιωτική χώρα με ιδιαίτερη γεωγραφική μορφολογία όπως είναι η Ελλάδα, καθώς με κύρια χαρακτηριστικά τους την ασφάλεια και την ευελιξία δύνανται να εκτελούν πολλαπλές και διαφορετικές πτήσεις όπως τακτικές επιβατικές πτήσεις, έκτακτες επιβατικές (Charter), περιηγητικές (Sight-seeing), Φορτίου (Φάρμακα, Τρόφιμα, Τύπος, Δέματα, κ.λπ.), Νοσοκομειακές, Έρευνας και Διάσωσης κλπ.
  2. Πάνω από 4000 νέες θέσεις εργασίας άμεσες και έμμεσες,
  3. Τα υδροπλάνα θα δημιουργήσουν παράλληλα νέα τουριστικά προϊόντα, παράλληλες δραστηριότητες καθώς και νέο ενδιαφέρων για real estate σε νησιά και απομακρυσμένες περιοχές που θα έχουν πλέον σύνδεση αεροπορική και σύντομη προσέγγιση από αστικά κέντρα και αεροδρόμια.

Στην συνέχεια ο Διευθύνων Σύμβουλος της επενδυτικής εταιρείας Petrichor Capital Partners κ. Ιωάννης Χάσικος ανάφερε ότι «η επένδυση θα εκτελεστεί κλιμακωτά, βασιζόμενη στην πρόοδο του έργου, με χρονικό ορίζοντα δύο χρόνων για την ολοκλήρωση της». Η «ετοιμότητα» και η «ταχύτητα» αποτελούν τα δυο «κλειδιά», όπως χαρακτηριστικά τονίζει ο κ. Χάσικος και όσο για το περιεχόμενο της κατ’ αρχήν συμφωνίας με την ελληνική κυβέρνηση, συνοψίζεται σε δυο κυρίως σημεία:

Πρώτον, στην δέσμευση εκ μέρους του κ. Σπίρτζη να φέρει στην Βουλή μέσα στις επόμενες εβδομάδες το νέο νομοσχέδιο, το οποίο επεξεργάζεται και θα άρει όλες τις «αγκυλώσεις» του παρελθόντος και θα ανάψει, ουσιαστικά, το «πράσινο φως» για την δημιουργία ενός βιώσιμου δικτύου υδατοδρομίων και την έναρξη των πτήσεων για τα 20 υδροπλάνα του στόλου της Hellenic Seaplanes.

Δεύτερον, στην αποδοχή του αιτήματος των επενδυτών για την σύσταση μιας «ομάδας εργασίας» με την συμμετοχή όλων των εμπλεκομένων για να «τρέξουν» τα θέματα του project.

Οι κινέζοι επενδυτές εκδήλωσαν το ενδιαφέρον τους παρουσία των 2 υπουργών για τη λειτουργία υδατοδρομίων και υδροπλάνων, υποστηρίζοντας ότι το σχήμα που εκπροσωπούν μπορεί να κάνει επενδύσεις έως και 250 εκατ. ευρώ. Ζήτησαν διευκρινίσεις για το νομικό πλαίσιο λειτουργίας των υδατοδρομίων και συζήτησαν το πλαίσιο κινήτρων.

Το συγκεκριμένο επενδυτικό σχήμα δραστηριοποιείτε στον τομέα των υποδομών και συγκοινωνιών. Διατηρούν μάλιστα παρουσία στο ελληνικό ξενοδοχειακό real estate με assets αξίας πέραν των 20 εκατ., ενώ, επιδιώκουν την επέκταση τους στην Ε.Ε., έχοντας στο ενεργητικό τους και μια άλλη μεγάλη επένδυση 200 εκατ. ευρώ στην Γερμανία.

Το «κυοφορούμενο» deal στην Ελλάδα για τα υδροπλάνα θα είναι το δεύτερο της, σε ευρωπαϊκό έδαφος!  

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Επενδυτικής Τράπεζας της Ελλάδας (IBG) ανέφερε ότι πέρα του ρόλου του θεματοφύλακα που θα έχει η τράπεζα, θα είναι σε θέση να καλύψει σε ρευστότητα την χρηματοδότηση του έργου έως ότου ολοκληρωθούν οι διαδικασίες του επενδυτικού πλαισίου και εισρεύσουν τα επενδυτικά κεφάλαια. Παράλληλα τόνισε: «Όλες οι διαδικασίες θα είναι διασφαλισμένες για τους επενδυτές και πάντα σύμφωνα με το κανονιστικό πλαίσιο της Τράπεζας της Ελλάδος.»    

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης σημείωσε την προτεραιότητα που δίνει η Ελλάδα στα υδατοδρόμια, καθώς και ότι, πολύ σύντομα, θα κατατεθεί στη Βουλή το νομοσχέδιο για τη λειτουργία των υδατοδρομίων , το οποίο ανοίγει το δρόμο για να εκδίδονται γρήγορα οι προβλεπόμενες άδειες. Σημείωσε ότι τα υδατοδρόμια είναι δημόσιο αγαθό και ότι η ελληνική πολιτεία θέλει συνδέσεις με όλα τα μικρότερα νησιά.

Όπως είπε, οι διαδικασίες για τη λειτουργία τους προχωρούν αποκλειστικώς στο πλαίσιο των κανόνων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

Οι κ.κ. Σπίρτζης και Κουρουμπλής σημείωσαν ότι η Ελλάδα είναι ανοιχτή και σε επενδύσεις παραγωγικών μονάδων, όπως για την παραγωγή ή συναρμολόγηση εξοπλισμού, ανταλλακτικών και εξαρτημάτων για υδατοδρόμια και υδροπλάνα.

Ο κ. Κουρουμπλής πρότεινε τη σύσταση ομάδας εργασίας μεταξύ των αρμοδίων  Υπηρεσιών, της Hellenic Seaplanes, του Θεματοφύλακα της επένδυσης έτσι ώστε να υπάρξει άμεση υλοποίηση της επένδυσης.

Το σημαντικότερο αποτέλεσμα θεωρείται η κατ΄ αρχήν συμφωνία η οποία επήλθε σε όλα τα επιμέρους ζητήματα της υπόθεσης, στην «συνάντηση κορυφής» μεταξύ των άμεσα ενδιαφερομένων επιχειρηματιών, των επενδυτών που θα χρηματοδοτήσουν το εγχείρημα το οποίο υπόσχεται να αλλάξει ριζικά τον «χάρτη» των μεταφορών και του τουρισμού στην Ελλάδα, με τους αρμόδιους υπουργούς Χρήστο Σπίρτζη-Παναγιώτη Κουρουμπλή και την Επενδυτική Τράπεζα της Ελλάδας.

Το μήνυμα των επικεφαλείς της Hellenic Seaplanes, Νικόλα Χαραλάμπους και του Βρετανικού fund Petrichor Capital Partners, Ιωάννη Χάσικου (εκπροσώπου του κινέζου επενδυτή, μαζί με την United Group και των άλλων «συμπαικτών» του, οι οποίοι θα καλύψουν τα κεφάλαια) ήταν σαφές:

«Εμείς, είμαστε απόλυτα έτοιμοι! Χρειαζόμαστε ένα ξεκάθαρο νομικό πλαίσιο και την ύπαρξη των απαραίτητων επενδυτικών κινήτρων, όπως αυτά ισχύουν σε άλλες χώρες, όπως ΗΠΑ, Ηνωμένο Βασίλειο, Καναδά, Αυστραλία, Γερμανία … »    

O κ. Χαραλάμπους πάντως, εμφανίζεται αισιόδοξος, καθώς, όπως λέει, «υπάρχει στο τραπέζι η θέληση των επενδυτών μας και της κυβέρνησης μένουν τα διαδικαστικά…»

Η πρωτοβουλία του υπουργού Ναυτιλίας, Π. Κουρουμπλή, να συγκαλέσει την «εφ’ όλης της ύλης» συνάντηση προκειμένου να καθίσουν όλες οι πλευρές στο ίδιο τραπέζι και να συζητήσουν τις λεπτομέρειες του επενδυτικού πλαισίου, με στόχο να άρουν κάθε εμπόδιο για την υλοποίηση του, όσο και η θετική, πολύ φιλική διάθεση του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Χρ. Σπίρτζη, φάνηκε να πείθουν τους συνομιλητές τους για τις προθέσεις της κυβέρνησης ως προς την προσπάθεια της για την προσέλκυση κεφαλαίων, την έξοδο της χώρας από την μακρόχρονια κρίση και την ανάκτηση της πολιτικής σταθερότητας της.

Το ίδιο συνέβη και αντιστρόφως, καθώς τα δυο κυβερνητικά στελέχη αναγνώρισαν στα πρόσωπα των συντελεστών του εγχειρήματος και του επενδυτή το ιδανικό επιχειρηματικό background, αλλά και το σοβαρό και ώριμο ενδιαφέρον για μια μεγάλη επένδυση στην Ελλάδα.