Αρχική Δήμοι Η Αναβάθμιση Συστήματος Προσκρουστήρων στο Νέο Λιμένα Μυκόνου, προϋπολογισμού 3.508.828,00 ευρώ, αναμένεται...

Η Αναβάθμιση Συστήματος Προσκρουστήρων στο Νέο Λιμένα Μυκόνου, προϋπολογισμού 3.508.828,00 ευρώ, αναμένεται να χρηματοδοτηθεί

Στα πλαίσια της πολύ καλής συνεργασίας της Δημοτικής Αρχής Μυκόνου με την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου και ύστερα από επικοινωνία του Δημάρχου Μυκόνου κ. Κωνσταντίνου Κουκά με τον Περιφερειάρχη Νοτίου Αιγαίου κ. Γιώργο Χατζημάρκου, κατατέθηκε πρόταση χρηματοδότησης στο Υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών, για την αναβάθμιση του νέου Λιμένα Μυκόνου.

Συγκεκριμένα, μετά από συντονισμένες παρεμβάσεις της Δημοτικής Αρχής Μυκόνου και της Προέδρου του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Μυκόνου κας Ελένης Καλπουρτζή, ένα πολύ σημαντικό έργο προϋπολογισμού 3.508.828,00 ευρώ, η Αναβάθμιση Συστήματος Προσκρουστήρων στο Νέο Λιμένα Μυκόνου, αναμένεται να χρηματοδοτηθεί, σε συνέχεια πρότασης της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου και τη σύμφωνη γνώμη του Υπουργείου Υποδομών & Μεταφορών για την προέγκριση ένταξής του στο Στρατηγικό Πλαίσιο Επενδύσεων Μεταφορών (ΣΠΕΜ).
Το Λιμάνι της Μυκόνου έχει χαρακτηριστεί ως Λιμένας Διεθνούς Ενδιαφέροντος στο Λιμενικό Σύστημα της Χώρας (ΦΕΚ 202Β/16.2.07), ενώ εντάσσεται και στο Διευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών που ενέκρινε το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο.

Το έργο διαθέτει υψηλή ωριμότητα, καθώς έχει λάβει όλες τις απαιτούμενες εγκρίσεις, και επομένως είναι δυνατή η υποβολή και η ένταξή του στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Νότιο Αιγαίο 2014 – 2020», στο πλαίσιο της υπ. αριθμ. ΝΑΙΓ57 Πρόσκλησης, με τίτλο «Δράσεις αναβάθμισης των λιμενικών υποδομών ΔΕΔ-Μ», η οποία εκδόθηκε την 01-12-2017.

Το έργο αποτελεί κρίσιμη υποδομή για τη βελτίωση της λειτουργικότητας του υφιστάμενου λιμένα του νησιού, ο οποίος αντιμετωπίζει σοβαρές πιέσεις κατά τις περιόδους αιχμής, καθώς θα εξυπηρετήσει, όχι μόνο το σύνολο των αναγκών ακτοπλοϊκής σύνδεσης του νησιού, αλλά και τα μεγάλα κρουαζιερόπλοια.

Επισημαίνεται ότι στο λιμένα Μυκόνου διακινούνται περίπου 2.000.000 επιβάτες ετησίως, κατατάσσοντας το λιμάνι δεύτερο (2ο) προορισμό της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου και τρίτο (3ο) της Χώρας στην Κρουαζιέρα, ενώ στην ακτοπλοΐα κατατάσσεται τρίτος (3ος) προορισμός της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου και 16ος της Χώρας, με 600 Κρουαζιερόπλοια και περίπου 3.000 Ε/Γ-Ο/Γ ετησίως.

Οι προτεινόμενοι νέοι ελαστικοί προσκρουστήρες, για την εξυπηρέτηση των κρουαζιερόπλοιων στο τουριστικό τμήμα, καθώς και οι αντίστοιχοι για την εξυπηρέτηση των Ε/Γ – Ο/Γ και φορτηγών πλοίων στο εμπορικό, συνολικού αριθμού 49, θα δώσουν τη δυνατότητα προσέγγισης μεγαλύτερων και σύγχρονων πλοίων στο λιμένα Μυκόνου, όπως απαιτείται από τη ναυτιλιακή αγορά και διαφαίνεται στη συνέχεια.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσιάζει η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), 75 νέα κρουαζιερόπλοια αναμένεται να ναυπηγηθούν τα επόμενα χρόνια, με σκοπό να καλύψουν την ολοένα και μεγαλύτερη ζήτηση για κρουαζιέρα. Μάλιστα, από τα ευρωπαϊκά ναυπηγεία αναμένεται ότι θα παραδοθούν μέχρι το 2019 συνολικά 48 νέα κρουαζιερόπλοια. Τα περισσότερα από αυτά θα έχουν μήκος μεγαλύτερο των 310μ και θα εξυπηρετούν αριθμό μεγαλύτερο των 5.000 επιβαινόντων (επιβάτες και πλήρωμα). Η ευρωπαϊκή αγορά κρουαζιέρας το 2015 εξυπηρετήθηκε από 123 κρουαζιερόπλοια, τα οποία ανήκαν σε συνολικά 39 εταιρείες.

Επομένως, το έργο είναι απαραίτητο για την ολοκλήρωση της Ανάπτυξης του λιμένα και θέτει τις βάσεις για την περαιτέρω ανάπτυξή του και συγκεκριμένα:

  • Το έργο συμβάλλει τόσο στους στόχους της εθνικής λιμενικής πολιτικής, όσο και στους στόχους της ευρωπαϊκής πολιτικής των μεταφορών και ειδικότερα των στρατηγικών κατευθύνσεων της ΕΕ για τους λιμένες.
  • Το έργο εντάσσεται πλήρως στον εθνικό σχεδιασμό των μεταφορών.
  • Το κοινωνικοοικονομικό όφελος από την κατασκευή του έργου είναι ιδιαίτερα σημαντικό δεδομένης της βελτίωσης της λειτουργίας τόσο του λιμένα, όσο και της εξυπηρέτησης των μόνιμων κατοίκων του νησιού μας, αλλά και των επισκεπτών του.
  • Χωρίς το έργο, οι υφιστάμενες υποδομές του λιμένα Τούρλου δεν θα είναι σε θέση να ανταποκριθούν στις υφιστάμενες και επερχόμενες προκλήσεις / απαιτήσεις.