Αρχική Ειδήσεις στα Ελληνικά ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗΣ ΣΗΜΑΣΙΑΣ Η ΣΤΡΟΦΗ ΣΤΟΝ ΠΟΙΟΤΙΚΟ ΤΟΥΡΙΣΜΟ

ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗΣ ΣΗΜΑΣΙΑΣ Η ΣΤΡΟΦΗ ΣΤΟΝ ΠΟΙΟΤΙΚΟ ΤΟΥΡΙΣΜΟ

Από δεξιά Αλέξανδρος ΒΑΣΙΛΙΚΟΣ, Πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Αθηνών, Αττικής και Αργοσαρωνικού, Philipp BRINKMANN, Ιδρυτής της Tripsta, Χριστίνα ΠΟΥΤΕΤΣΗ δημοσιογράφος, Έλλη ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΠΟΥΛΟΥ, Υπεύθυνη Επικοινωνίας & Εταιρικών Σχέσεων της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας, Σέργιος ΦΩΤΙΑΔΗΣ, Συνιδρυτής του δημιουργικού γραφείου WE design, Θεόφιλος ΚΥΡΑΤΣΟΥΛΗΣ, Ηead of projects της toposophy,

Στο δεύτερο Growth Makers Night της Heineken στο Orange Grove, επιχειρηματίες και επαγγελματίες του τουρισμού μίλησαν για το πώς η χώρα μας θα «δει» πέρα από το αυξημένο κύμα των αφίξεων

Με ένα δυναμικό Growth Makers Night γιόρτασε η Heineken την Παγκόσμια Ημέρα Τουρισμού δίνοντας συνέχεια στις βραδιές καινοτόμου επιχειρηματικότητας που πραγματοποιεί σε συνεργασία με το Orange Grove.

Το δεύτερο Growth Makers Night είχε θέμα «Τουριστική επιχειρηματικότητα: Προκλήσεις ευκαιρίες και προοπτικές» και καλεσμένους σημαντικούς εκπροσώπους της αγοράς που «ακτινογράφησαν»  το αυξημένο τουριστικό ρεύμα προς τη χώρα μας, μίλησαν για τις ευκαιρίες στους τομείς της φιλοξενίας και του τουρισμού και συζήτησαν με τους 100 και πλέον συμμετέχοντες για τα συν και τα πλην της τουριστικής επιχειρηματικότητας.

Τη βραδιά άνοιξε ο πρέσβης της Ολλανδίας στην Ελλάδα κ. Caspar VELDKAMP, οικοδεσπότης του Orange Grove, που μίλησε για την πρακτική των μεγάλων εταιρειών να στηρίζουν τα οικοσυστήματα νεοφυούς επιχειρηματικότητας για να παραμένουν στην αιχμή της καινοτομίας και της δημιουργικότητας. «Τα startups μπορούν να κάνουν ελέφαντες να χορεύουν», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Έλλη ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΠΟΥΛΟΥ, Υπεύθυνη Επικοινωνίας & Εταιρικών Σχέσεων και της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας

Το λόγο στη συνέχεια πήρε η Υπεύθυνη Επικοινωνίας & Εταιρικών Σχέσεων της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας κα Έλλη Παναγιωτοπούλου, η οποία μίλησε για τη σημασία του τουρισμού παγκοσμίως αλλά και για τη δυναμική που παρουσιάζει στην Ελλάδα ως η «βαριά βιομηχανία» και μοχλός ανάπτυξης της χώρας, καθώς και για τις δράσεις τις Αθηναϊκής Ζυθοποιίας για την ενδυνάμωση των επαγγελματιών της εστίασης και της φιλοξενίας για την αναβάθμιση των δεξιοτήτων τους. Συγκεκριμένα δήλωσε: «Βρισκόμαστε κοντά στους επαγγελματίες της εστίασης με σεμινάρια και μεταφορά τεχνογνωσίας υποστηρίζοντάς τους στη συνεχή αναβάθμιση των εμπειριών που προσφέρουν στους επισκέπτες και κατά συνέπεια τη διαφοροποίηση του τουριστικού προϊόντος της χώρας μας.»

Τέλος, κάλεσε νέες επιχειρηματικές ομάδες με καινοτόμες ιδέες να συμμετάσχουν στο open call του Heineken Growth Makers που θα αναδείξει και θα επιβραβεύσει 5 startups με χρηματικά έπαθλα και 6μηνη επώαση στο Orange Grove.

Στη συνέχεια της εκδήλωσης διεξήχθη συζήτηση πάνελ με τη συμμετοχή του κ. Αλέξανδρου ΒΑΣΙΛΙΚΟΥ, Πρόεδρου της Ένωσης Ξενοδόχων Αθηνών, Αττικής και Αργοσαρωνικού, του κ. Philipp BRINKMANN, Ιδρυτή της Tripsta, του κ. Θεόφιλου ΚΥΡΑΤΣΟΥΛΗ, head of projects της toposophy και του κ. Σέργιου ΦΩΤΙΑΔΗ, Συνιδρυτή του δημιουργικού γραφείου we design. Τη συζήτηση συντόνισε η δημοσιογράφος κα Χριστίνα ΠΟΥΤΕΤΣΗ.

Οι ομιλητές αναφέρθηκαν συνολικά στη σημασία των συμπράξεων φορέων και ιδιωτών αλλά και στην ανάγκη ποιοτικής διαφοροποίησης του τουριστικού προϊόντος στην Ελλάδα που φέρνει προκλήσεις αλλά δημιουργεί και ευκαιρίες για τα οικοσυστήματα καινοτομίας και νεοφυούς επιχειρηματικότητας στη χώρα μας.

Συγκεκριμένα, ο κ. Αλέξανδρος ΒΑΣΙΛΙΚΟΣ σχολίασε ότι  «οι αφίξεις από μόνες τους δεν αποτελούν ένδειξη ανάπτυξης της αγοράς, αυτό που ενδιαφέρει είναι τα έσοδα» και συμπλήρωσε: «Αρκετοί τουριστικοί προορισμοί στη χώρα μας παρουσιάζουν υπερφόρτωσή γιατί δεν έχουν τις υποδομές που απαιτούνται για μαζικό τουρισμό. Η απάντηση είναι να στραφούμε σε περισσότερο ποιοτικά, θεματικά τουριστικά προϊόντα και να αξιοποιήσουμε τα συγκριτικά πλεονεκτήματά μας όπως τη γεωμορφία μας. Επιπλέον να κρατήσουμε τα καλά της κρίσης όπως για παράδειγμα τις συμπράξεις που αυξήθηκαν το τελευταίο διάστημα τόσο μεταξύ ιδιωτών όσο και μεταξύ ιδιωτικού και δημοσίου τομέα»

Ο κ. Philipp BRINKMANN, Ιδρυτής της Tripsta S.A. και ένας νέος, καινοτόμος επιχειρηματίας που δραστηριοποιείται στον ευρύτερο τομέα των τουριστικών υπηρεσιών, μίλησε για την εμπειρία του χωρίς να σταθεί στις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν όσοι επιχειρούν στην Ελλάδα: «Για να είσαι επιχειρηματίας σημαίνει ότι έχεις μία προδιάθεση να λύνεις προβλήματα», ανέφερε και συμπλήρωσε: «εστιάζουμε στα αρνητικά της κρίσης στην Ελλάδα και ξεχνάμε να αναφερθούμε στα θετικά. Τα πράγματα σήμερα είναι πολύ καλύτερα από ότι ήταν το 2005 που ξεκινήσαμε και υπάρχει λιγότερη γραφειοκρατία. Επιπρόσθετα, το brain circulation έχει δημιουργήσει μία νέα γενιά καταρτισμένων στελεχών σε ειδικότητες, που μέχρι πριν λίγο καιρό πολύ δύσκολα μπορούσαμε να βρούμε στην Ελλάδα. Αρκετοί από όσους έφυγαν, επιστρέφουν με περισσότερες γνώσεις και δεξιότητες».

O κ. Θεόφιλος ΚΥΡΑΤΣΟΥΛΗΣ μίλησε για τις νέες τάσεις που παρατηρούνται παγκοσμίως στο τουρισμό και αλλάζουν την τουριστική επιχειρηματικότητα. Ανέφερε την  «οικονομία του διαμοιρασμού» (sharing economy) που δημιουργεί νέα επιχειρηματικά μοντέλα όπως το Airbnb καθώς και τις νέες ομάδες ταξιδιωτών όπως οι millennials ως ένα δυναμικό και διακριτό πλέον κοινό, που απαιτεί πολυκαναλική προσέγγιση και νέα τουριστικά προϊόντα: «Το marketing προορισμού έχει φύγει πλέον από την ανάλυση των δημογραφικών στοιχείων και έχει περάσει στην ανάλυση των ψυχογραφικών χαρακτηριστικών. Στοχεύουμε με βάση την προσωπικότητα, σε αυτούς που αναζητούν εμπειρίες καθώς και σε αυτούς που συνδυάζουν τον τουρισμό αναψυχής με τις επαγγελματικές υποχρεώσεις » ανέφερε χαρακτηριστικά και συμπλήρωσε ότι η Ελλάδα διαθέτει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στη δημιουργία ξεχωριστών εμπειριών.

O κ. Σέργιος ΦΩΤΙΑΔΗΣ μίλησε για το πώς το design μπορεί να διαμορφώσει το σύγχρονο τουριστικό προϊόν: «Υπάρχουν αρκετοί Designers που δημιουργούν σύγχρονα τουριστικά αντικείμενα μακριά από την αισθητική των κλασσικών σουβενίρ. Σε αυτή την αγορά ο τουρισμός έχει δώσει εξαιρετική ώθηση» Παρατήρησε ότι υπάρχει περιθώριο ανάπτυξης για αντικείμενα που ανήκουν στο ενδιάμεσο χώρο ανάμεσα στα απλά, οικονομικά σουβενίρ και στα ακριβά αντικείμενα πολυτελείας αλλά υπογράμμισε ότι  «απαιτείται όμως και η εκπαίδευση των καταστηματαρχών ώστε να εμπιστευτούν περισσότερο τέτοια προϊόντα και να τα πουλήσουν ως αντικείμενα της σύγχρονης ελληνικής ποιότητας και αισθητικής.»

Η βραδιά έκλεισε με ένα πάρτι για τα τέσσερα χρόνια λειτουργίας του Orange Grove. Υπενθυμίζεται ότι η Heineken στηρίζει ως μεγάλος χορηγός το Orange Grove από την πρώτη ημέρα της λειτουργίας του το 2013 και μοιράζεται με τους νέους επιχειρηματίες που αναπτύσσονται εκεί  το ίδιο πάθος για καινοτομία, δημιουργία και πρωτοπορία. Μέσα από την πλατφόρμα Growth Makers στέκεται ακόμα πιο δυναμικά στο πλευρό του Orange Grove, ενισχύοντας την υποστήριξή της στην καινοτομία και την ανάπτυξη στην Ελλάδα.

 

ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Η καταληκτική ημερομηνία για την υποβολή των αιτήσεων στο Διαγωνισμό Heineken Growth Makers είναι το Σάββατο 30 Σεπτεμβρίου 2017. Οι αιτήσεις υποβάλλονται στην ιστοσελίδα της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας www.athenianbrewery.gr/heinekengrowthmakers.