Δείτε το Πρόγραμμα των εκδηλώσεων της documenta 14 σε Aθήνα και Kasel, 12-14 Μαϊου 2017
Aθήνα, 12-14 Μαϊου 2017
Καθημερινά
Γιάννης Χρήστου, Epicycle for any participant
Περφόρμανς
Ωδείο Αθηνών, όλη μέρα
Το έργο μπορεί να διαρκέσει οποιοδήποτε χρονικό διάστημα: μέρες, εβδομάδες, μήνες, χρόνια. Αυτό το χρονικό διάστημα είναι το χρονικό μέτρο για την εκδήλωση με διάρκεια 1 και αντιστοιχεί στον Επίκυκλο του συνεχούς (continuum). Οποιοσδήποτε θέλει να συμμετάσχει στο συνεχές είναι ευπρόσδεκτος.
–Επίκυκλος, 1968-2017, προσαρμογή για την πραγματοποίηση από τον Rupert Huber
Marie Cool Fabio Balducci, Untitled
Μόνιμη εγκατάσταση κατά τη διάρκεια της ημέρας με καθημερινές δράσεις όταν ο ήλιος εισέρχεται στον εκθεσιακό χώρο
Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης (ΕΜΣΤ)
Η ιδιαίτερη φύση του σύγχρονου κράτους, με τις περίπλοκες και λεπτές λειτουργίες τους, και τη βαρύτητα των πολιτικών, οικονομικών και κοινωνικών προβλημάτων…
–Curzio Malaparte (1898–1957), Tecnica del colpo di Stato, 1931
Annie Vigier & Franck Apertet (les gens d’Uterpan), Géographie-Athènes, 2017
Περφόρμανς και εγκατάσταση
Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης (ΕΜΣΤ), όλη μέρα
Μια εφαρμογή της διαδικασίας re|action.
Περφόρμανς και εγκατάσταση με τους Στέλλα Δημητρακοπούλου, Νίκο Καλύβα, Εμμανουέλα Πεχυνάκη-Μαμουνάκη και Βασίλειο Σκαρμούτσο.
Collective Exhibition for a Single Body (2017)
Περφόρμανς, Κώστας Τσιούκας (χορογράφος), Μυρτώ Κοντονή, Τάσος Κουκουτάς και Κώστας Τσιούκας (περφόρμερς)
Αρχαιολογικό Μουσείο Πειραιά, 12:00-14:30
Αυτή η περφόρμανς, που λαμβάνει χώρα με συμμετοχή του κοινού του μουσείου, ανατρέπει την κανονιστική συμπεριφορά του σώματος σε δημόσιο χώρο, αλλά στόχος της είναι επίσης να καταδείξει την ανώμαλη φύση της ίδιας της κανονιστικότητας όπως η κοινωνία την επιβάλλει στο σώμα. Ο ρυθμός της περφόρμανς βασίζεται στην τυχαιότητα, οι εμφανίσεις είναι απροσχεδίαστες και η επαναληπτικότητα συνεχής.
Σκορ (σε εξέλιξη): Pierre Bal-Blanc, Marie Cool Fabio Balducci, Yael Davids, Maria Eichhorn, Anna Halprin, David Lamelas, Prinz Gholam, Ashley Hans Scheirl, Κώστας Τσιούκας, Μαρία Χασάπη, Annie Vigier & Franck Apertet (les gens d’Uterpan), Lois Weinberger, Artur Żmijewski
Rasheed Araeen, Shamiyaana–Food for Thought: Thought for Change
Μαγείρεμα και γεύμα
Πλατεία Κοτζιά, 13:00-14:30 και 15:00-16:30
Κάτω από τα πολύχρωμα στέγαστρα που είναι εμπνευσμένα από τη shamiana (παραδοσιακή γαμήλια σκηνή στο Πακιστάν) ο Araeen προσκαλεί τους ανθρώπους να κάτσουν όλοι μαζί και να απολαύσουν ένα γεύμα με συνταγές από όλη τη Μεσόγειο, μαγειρεμένο σε συνεργασία με την Οργάνωση Γη.
Nevin Aladağ, Music Room
Είδη επίπλωσης, καθημερινά αντικείμενα, μουσικά όργανα και περφόρμανς
Ωδείο Αθηνών, 17:00-18:00
Είδη επίπλωσης και καθημερινά αντικείμενα μετατρέπονται σε σώματα που αντηχούν και αναπτύσσουν τις δικές τους ακουστικές ιδιότητες που μπορούν να αποδοθούν στα σχήματά τους τα οποία απηχούν το ανθρώπινο σώμα. Κατά τη διαδικασία αυτή, αμφισβητούνται οι καθιερωμένες απόψεις περί λειτουργικότητας, εργονομίας και καθαρότητας του ήχου.
Mattin, Social Dissonance
Mε τους Δάφνη Κραζούδη, Δανάη Λιοντάκη, Ιωάννη Σαρρή και Ελένη Ζέρβου
Κονσέρτο διαρκείας, 163 ημέρες
Ωδείο Αθηνών, 19:00-20:00
Το έργο Social Dissonance είναι μια καθοδηγητική σύνθεση που αναπτύσσεται στο πλαίσιο ενός εκτεταμένου κονσέρτου καθ’ όλη τη διάρκεια της documenta 14 στην Αθήνα και στο Κάσελ.
Ζωντανή μετάδοση και τεκμηρίωση: www.periscope.tv/socialdissonanc
Παρασκευή 12 Μαΐου 2017
Irena Haiduk, Oration in Greek of the In-Corporation Documents of Yugoexport
Περφόρμανς
Στοά του Βιβλίου, 21:00
Ένα μέλος του Στρατού των Όμορφων Γυναικών, φορώντας τα παπούτσια Yugoform παραγωγής της εταιρείας Yugoexport, διαβάζει μεγαλόφωνα στα ελληνικά, αξιοποιώντας στο έπακρο τα ιδρυτικά έγγραφα της επιχείρησης.
Σάββατο 13 Μαΐου 2017
Άντζελα Δημητρακάκη και Antonia Majaca σε συνεργασία με τη Sanja Iveković, Τέχνη του Eφικτού: Προς ένα Αντιφασιστικό Φεμινιστικό Μέτωπο
Συλλογικό προφορικό κείμενο
Πλατεία Αυδή, 11:00-19:00
Αυτό το πολύγλωσσο προφορικό κείμενο συνενώνει τις φωνές περίπου τριάντα καλλιτεχνών, θεωρητικών και ακτιβιστών που αναλύουν τον φεμινισμό ως κριτική του φασισμού και φαντάζονται την άνοδο ενός αντιφασιστικού φεμινιστικού μετώπου. Η συλλογική πράξη λόγου βρίσκεται σε διάδραση με το πρότζεκτ δημόσιας τέχνης Μνημείο στην επανάσταση της Sanja Iveković.
Prinz Gholam, My Sweet Country (2017)
Περφόρμανς
Ναός Ολυμπίου Διός, 11:00-13:00
Oı Prinz Gholam παρουσιάζουν τις εικόνες που έχουν εξερευνήσει δημιουργώντας σωματικούς σχηματισμούς. Τα σύγχρονα σώματά τους καταμαρτυρούν την αμφιλεγόμενη σχέση με μια κληρονομιά συμπεριφορών και χειρονομιών.
Pope.L, Whispering Campaign (2016–17)
Δρόμοι της Αθήνας, 13:00-19:00
Οι περφόρμερ διαδίδουν ψιθύρους στους δρόμους, προσθέτοντας μια απρόβλεπτη, ολοζώντανη διάσταση σε αυτό το ευρείας κλίμακας ηχητικό έργο που σκιαγραφεί ησύχως μια μικρή ιστορία της πόλης.
Nikhil Chopra, Drawing a Line through Landscape (Part 2: On the Road)
Περφόρμανς
Αρχιμήδους 15, 18:00-20:00
Αφού αναδύθηκε από τη λασπώδη θάλασσα στο πρώτο μέρος της περφόρμανς διαρκείας με τίτλο Drawing a Line through Landscape (Τραβώντας μια γραμμή στο τοπίο) στην Αθήνα, ο Nikhil Chopra συνεχίζει με το δεύτερο μέρος της περφόρμανς. Αυτή τη φορά θα διασχίσει οδικώς την Ευρώπη, από την Αθήνα έως το Κάσελ, από τις 13 Μαΐου έως τις 8 Ιουνίου 2017.
Erik Van Buuren και Otobong Nkanga, What is a Circular Economy and How Can We Make It Possible?
Ομιλία
Πάρκο Ελευθερίας, Κέντρο Τεχνών Δήμου Αθηναίων, 20:00-21:00
Το κυνήγι και η απληστία για τους πόρους έχουν διαμορφώσει οικονομικά και κοινωνικά μοντέλα στο πέρασμα του χρόνου. Ο αυξανόμενος παγκόσμιος πληθυσμός επηρεάζει τον τρόπο με τον οποίο εξαντλούνται οι πόροι, προκαλώντας σημαντική κοινωνική αναστάτωση σε παγκόσμια κλίμακα. Πώς μπορούμε να μάθουμε από το παρελθόν ώστε να αναπτύξουμε ωφέλιμα μελλοντικά σενάρια για όλους μέσω της έννοιας των κυκλικών οικονομιών;
Κυριακή 14 Μαΐου 2017
Prinz Gholam, My Sweet Country (2017)
Περφόρμανς
Αρχαία Αγορά – Ωδείο Αγρίππα, 11:00-13:00
Oı Prinz Gholam παρουσιάζουν τις εικόνες που έχουν εξερευνήσει δημιουργώντας σωματικούς σχηματισμούς. Τα σύγχρονα σώματά τους καταμαρτυρούν την αμφιλεγόμενη σχέση με μια κληρονομιά συμπεριφορών και χειρονομιών.
ΚΑΣΕΛ, 12-14 ΜΑΪΟΥ 2017
Παρασκευή 12 Μαΐου 2017
Ibrahim Mahama, Check Point Sekondi Loco. 1901–2030. 2016–2017
Περφόρμανς
Henschel-Hallen, Wolfhager Straße 109, 34127 Κάσελ, 10:00-16:00
Αυτό το έργο εξετάζει τη σχέση και το παράδοξο ανάμεσα σε διαφορετικούς ιστορικούς χώρους μέσω της πράξης της παραγωγής. Είναι ένας αναστοχασμός για το τι σημαίνει να παράγεις με υλικά και σε χώρους που παρακμάζουν, καλώντας το κοινό να συμμετάσχει και να συνδιαμορφώσει την περφόρμανς.
Για περισσότερες πληροφορίες επισκεφθείτε την ιστοσελίδα της documenta 14.