Workshop για τις προοπτικές του οινικού τουρισμού στην Ελλάδα και τη διασύνδεσή του με τα οργανωμένα πακέτα διακοπών στη χώρα μας, διοργάνωσαν τη Δευτέρα η Ομοσπονδία Συνδέσμων Τουριστικών & Ταξιδιωτικών Γραφείων Ελλάδας, FedHATTA και η Εθνική Διεπαγγελματική Οργάνωση Αμπέλου και Οίνου (ΕΔΟΑΟ). Στόχος και των δύο πλευρών είναι η ενσωμάτωση του οινοτουρισμού στα ταξιδιωτικά πακέτα της Ελλάδας για τη δημιουργία πληρέστερων και ιδιαίτερων εμπειριών διακοπών στη χώρα μας.
Στην εκδήλωση, η οποία έγινε στο πλαίσιο της μεγαλύτερης έκθεσης κρασιού Οινόραμα, έγινε παρουσίαση του οινοτουριστικού τοπίου της Ελλάδας ενώπιον ελληνικών τουριστικών γραφείων και η FedHATTA είχε τη δυνατότητα να ανοίξει, ως βασικός φορέας του ελληνικού τουρισμού, τη συζήτηση για τη σύνδεση των μονάδων παραγωγής κρασιού με τον κλάδο του τουρισμού.
Έναυσμα για το workshop αποτέλεσε η πρόσφατη επίσκεψη της Grapefool, εταιρείας συμβούλων οινοτουρισμού, στα γραφεία της Ομοσπονδίας στην Αθήνα, όπου έγινε παρουσίαση της πρωτοβουλίας της Ομοσπονδίας, ΔΩΔΕΚΑ, και γεννήθηκε στη συνέχεια η ιδέα για το νέο μότο του κόσμου του κρασιού «12 Μήνες Οινοτουρισμός».
Ο πρόεδρος της FedHATTA, κ. Λύσανδρος Τσιλίδης, μιλώντας στην εκδήλωση, επιβεβαίωσε το ενδιαφέρον των ελληνικών τουριστικών γραφείων να εντάξουν στα προγράμματά τους τον οινοτουρισμό και ζήτησε τη συμβολή της ΕΔΟΑΟ στη σωστή παρουσίαση και προώθηση του ελληνικού κρασιού.
Μάλιστα, τόνισε ο κ. Τσιλίδης, στο εξής και στο πλαίσιο του ΔΩΔΕΚΑ, προωθούνται επισκέψεις σε χώρους οινοποιείων για δοκιμή κρασιών αλλά και ξενάγηση (wine tour) σε γκρουπ επισκεπτών που κάνουν διακοπές στην Αθήνα.
Απηύθυνε δε ανοικτή πρόσκληση στα οινοποιεία να συμμετάσχουν στην ατζέντα εκθέσεων, workshop και εκδηλώσεων στο εξωτερικό που περιλαμβάνει το νέο πρόγραμμα της FedHATTA, Agents Abroad. Μέσα από τη στοχευμένη σύνδεση των υπηρεσιών των δύο πλευρών μπορεί να ενισχυθούν τόσο ο τουρισμός όσο και οι εξαγωγές ελληνικού κρασιού, είπε. Πρεμιέρα του Agents Abroad θα γίνει στην έκθεση Greek Panorama (11-13 Μαϊου), για την προβολή της Ελλάδας ως τουριστικού προορισμού στο Μανχάταν της Νέας Υόρκης, η οποία τελεί υπό την αιγίδα της Ομοσπονδίας.
Από την πλευρά του, ο πρόεδρος της ΕΔΟΑΟ, κ. Γιάννης Βογιατζής, παρουσίασε τη συμβολή της Εθνικής Διεπαγγελματικής στη θέσπιση σήματος επισκέψιμου οινοποιείου και τις δράσεις της, εξήγησε ότι ο οινοτουρισμός είναι υποβοηθούμενος από τον τουριστικό κλάδο και εξέφρασε τη φιλοδοξία του για τη θέσπιση Εθνικής Επιτροπής Οινοτουρισμού μόλις ανοίξει το πεδίο συνεργειών με αυτόν, με συμφωνία σε ένα κείμενο αρχών και με ετήσιο πλάνο δράσεων.
Στη συνέχεια, τις δυνατότητες του οινοτουρισμού σε διαφορετικά μέρη της Ελλάδας ανέπτυξαν οι πρόεδροι Ενώσεων Οινοποιών από τη Β. Ελλάδα, την Κ. Ελλάδα, την Πελοπόννησο, την Αττική, την Κρήτη και τα Νησιά του Αιγαίου.