Τα οικονομικά αποτελέσματα για το 1ο εξάμηνο του 2016 ανακοίνωσε ο Όμιλος Singapore Airlines, σύμφωνα με τα οποία καταγράφονται λειτουργικά κέρδη $302 εκατομμύρια, αύξηση $62 εκατομμυρίων (+ 25,8%) σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο.
Τα έσοδα του Ομίλου μειώθηκαν κατά $273 εκατομμύρια συγκριτικά με την ίδια περίοδο πέρσι στα $7.305 εκατομμύρια (-3,6%). Τα έσοδα επιβατικών πτήσεων της μητρικής αεροπορικής εταιρείας υποχώρησαν στα $320 εκατομμύρια (-6,4%), εξαιτίας της σταθερής καθοδικής πίεσης στις αποδόσεις. Αυτό αντισταθμίστηκε εν μέρει από την αύξηση στα έσοδα των επιβατικών πτήσεων της Scoot (+$88 εκατομμύρια), δεδομένης της ταχείας ανάπτυξής της. Τα έσοδα πτήσεων διακίνησης φορτίου (cargo) και ταχυδρομικών μεταφορών μειώθηκαν κατά $99 εκατ. (-9,6%), παρά τις αυξημένες εμπορευματικές μεταφορές, λόγω περαιτέρω επιδείνωσης στις αποδόσεις των μεταφορικών.
Η μείωση των εσόδων των επιβατικών πτήσεων και των πτήσεων μεταφοράς φορτίου μετριάστηκε από την αύξηση των λοιπών εσόδων, σε μεγάλο βαθμό από την εκ των προτέρων αναγνώριση των εσόδων από αχρησιμοποίητα εισιτήρια, που εν μέρει προκύπτουν από την απουσία εσόδων που είχαν καταγραφεί πέρυσι λόγω της απελευθέρωσης θέσεων σε επτά αεροσκάφη που παραδόθηκαν.
Τα λειτουργικά αποτελέσματα των εταιριών του Ομίλου για το πρώτο εξάμηνο του οικονομικού έτους φαίνονται στον πίνακα:
1ο Εξάμηνο |
1ο Εξάμηνο |
||||
2016-17 |
2015-16 |
||||
Λειτουργικά Κέρδη/(Ζημίες) |
$ εκατ. |
$ εκατ. |
|||
Μητρική Αεροπορική Εταιρεία |
276 |
206 |
|||
SilkAir |
44 |
26 |
|||
Scoot |
6 |
(22) |
|||
Tiger Airways |
11 |
(10) |
|||
SIA Cargo |
(45) |
(12) |
|||
SIA Engineering |
23 |
48 |
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΣΤΟΛΟΥ
Κατά το τρίμηνο Ιουλίου – Σεπτεμβρίου, η Μητρική Αεροπορική εταιρία πρόσθεσε δύο αεροσκάφη A350-900s στο στόλο της και παρόπλισε ένα αεροσκάφος A330-300. Στις 30 Σεπτεμβρίου 2016 ο στόλος αποτελείται συνολικά από 104 επιβατηγά αεροσκάφη (54 αεροσκάφη 777, 26 αεροσκάφη A330-300s, 19 αεροσκάφη A380-800s και πέντε A350-900s), με μέσο όρο ηλικίας 7 ετών και 8 μηνών.
ΠΡΟΟΡΙΣΜΟΙ
Κατά το τρίμηνο Ιουλίου – Σεπτεμβρίου, η Μητρική Αεροπορική εταιρία ξεκίνησε πτήσεις προς Ντίσελντορφ και προς Ουέλινγκτον μέσω της Καμπέρα. Ακολούθησε στα τέλη Οκτωβρίου η έναρξη καθημερινών πτήσεων με A350-900 προς Σαν Φρανσίσκο, και των νέων δρομολογίων Μάντσεστερ-Χιούστον στο πλαίσιο της αναστολής των πτήσεων Μονάχου-Μάντσεστερ και Μόσχας-Χιούστον. Το Μόναχο και η Μόσχα εξυπηρετούνται πλέον με απευθείας πτήσεις. Οι υπηρεσίες προς το Σάο Πάολο (μέσω Βαρκελώνης) έχουν ανασταλεί, με την τελευταία πτήση να εκτελείται στις 20 Οκτωβρίου 2016. Το δίκτυο της Singapοre Airlines αποτελείται από 61 προορισμούς σε 31 χώρες, συμπεριλαμβανομένης της Σιγκαπούρης.
Στο πλαίσιο του προγράμματος Northern Winter, θα προστεθούν περισσότερες υπηρεσίες προς Αδελαΐδα, Κράισττσερτς (Christchurch) και Καλκούτα για να καλύψουν τη ζήτηση. Επιπλέον, εποχικές πτήσεις προς Σαπόρο (Ιαπωνία) θα ξεκινήσουν από την 1η Δεκεμβρίου 2016 έως τις 5 Ιανουαρίου 2017.
Η SilkAir ξεκίνησε δρομολόγια τρεις φορές την εβδομάδα προς την πρωτεύουσα του Λάος, Βιεντιάν (Vientiane) και την πόλη Λουάνγκ Πραμπάνγκ (Luang Prabang) από τις 31 Οκτωβρίου 2016. Η πόλη Φουτσόου (Fuzhou) στην ανατολική Κίνα θα προστεθεί στο δίκτυο από τις 21 Νοεμβρίου 2016, ανεβάζοντας τον αριθμό των προορισμών σε 52 σε 14 χώρες.
Η Scoot άρχισε να λειτουργεί δρομολόγια προς Σαπόρο (μέσω Ταϊπέι), Τζαϊπούρ (Jaipur) στην Ινδία και Νταλιάν (Dalian) μέσω Τσινγκτάο (Qingdao) στην Κίνα τον Οκτώβριο του 2016. Η εταιρεία θα εγκαινιάσει το πρώτο ευρωπαϊκό δρομολόγιο μεγάλων αποστάσεων προς την Αθήνα από τις 20 Ιουνίου 2017, επεκτείνοντας το δίκτυο της σε 24 προορισμούς σε 10 χώρες.
Το δίκτυο της Tiger Airways εξυπηρετεί 40 προορισμούς σε 12 χώρες.
Συνολικά, συμπεριλαμβανομένων των νέων δρομολογίων, εξυπηρετούνται 132 προορισμοί σε 36 χώρες.