Τα στοιχεία που έχουμε για το δεκάμηνο του 2016 έναντι του 2015 δείχνουν αύξηση 8% στις διεθνείς αεροπορικές αφίξεις που αντιστοιχεί σε περίπου 1.200.000 περισσότερους επισκέπτες, διατήρηση της ισχυρής δυναμικής στις οδικές αφίξεις , και ενίσχυση της κρουαζιέρας στα μεγαλύτερα λιμάνια έως και 20%. Η άνοδος που αποτυπώνεται είναι ισχυρότερη από αυτήν που είχε εκτιμήσει η αγορά.
Αυτό ανέφερε, μεταξύ άλλων, ο Υπουργός Τουρισμού κα Έλενα Κουντουρά, χαιρετίζοντας την έναρξη της 32ης Philoxenia.
“Βασικός μας στόχος η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου”, τόνισε, η κα Κουντουρά. “Συνεργαζόμαστε στενά με τις Περιφέρειες και τον ιδιωτικό τομέα για την προώθηση της χώρας μας ώς παγκόσμιο ελκυστικό προορισμό για τουρισμό 365 μέρες το χρόνο”.
Δείτε το πλήρες κείμενο της ομιλίας
Κυρίες και Κύριοι,
Χαιρετίζω την έναρξη της Philoxenia, της κορυφαίας στη χώρα μας Διεθνούς Έκθεσης Τουρισμού, που αποτελεί σημείο συνάντησης όλης της ελληνικής τουριστικής αγοράς και όλων των προορισμών μας σηματοδοτώντας και το εφαλτήριο των προσπαθειών μας για την νέα τουριστική περίοδο.
Ο τουρισμός είναι χωρίς αμφιβολία τομέας υψηλής προτεραιότητας στην άσκηση της κυβερνητικής πολιτικής και συνδέεται άμεσα με την πορεία της χώρας προς την ανάπτυξη.
Βρισκόμαστε σε μία περίοδο σημαντικών μεταρρυθμίσεων για την εθνική μας οικονομία. Πλέον αναγνωρίζεται διεθνώς η ουσιαστική προσπάθεια μας για την έξοδο από την κρίση και την επίτευξη της ανάπτυξης. Η διεθνής εμπιστοσύνη συνεχώς βελτιώνεται και διαμορφώνονται θετικές προοπτικές στο οικονομικό και επενδυτικό περιβάλλον. Η αντίληψη για τη διεθνή εικόνα της χώρας έχει αλλάξει, και σε αυτό έχει συμβάλλει η δυναμική άνοδος του τουρισμού μας, η προώθηση και προβολή της Ελλάδας ως παγκόσμιου ελκυστικού και φιλικού τουριστικού προορισμού.
Από το βήμα αυτό, είναι σημαντικό να στείλουμε το μήνυμα ότι η Ελλάδα μπορεί και θα πρωταγωνιστήσει τα επόμενα χρόνια ως παγκόσμιος ελκυστικός και ανταγωνιστικός προορισμός για τουρισμό 365 ημερών το χρόνο και σε αυτήν την κατεύθυνση εργαζόμαστε με συγκεκριμένο αναπτυξιακό σχέδιο.
Την τελευταία διετία ο τουρισμός μας έχει βρει έναν ισχυρό βηματισμό μέσα στο διεθνές περιβάλλον, και μέσα σε δύσκολες συγκυρίες και προκλήσεις. Kαι αυτό οφείλεται στις άμεσες πρωτοβουλίες και τις συντονισμένες στρατηγικές κινήσεις που υλοποιήσαμε σε εθνικό επίπεδο αλλά και για κάθε προορισμό ξεχωριστά συνεργαζόμενοι με όλες τις Περιφέρειες, την τοπική αυτοδιοίκηση, τους εκπροσώπους του τουρισμού, με τον ιδιωτικό τομέα.
Εφαρμόζοντας την εθνική τουριστική πολιτική μας με συγκεκριμένο σχέδιο δράσεων, διεκδικήσαμε και πετύχαμε το 2015 και το 2016 τις υψηλότερες ιστορικά επιδόσεις.
Ο Γενικός Γραμματέας του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού κ.Taleb Rifai έχει σε δημόσιες τοποθετήσεις του αναφέρει ότι η Ελλάδα αποτελεί παράδειγμα άξιο μελέτης (study case) για την επιτυχημένη διαχείριση των κρίσεων στον τουρισμό και την επίτευξη υψηλών ρυθμών στην τουριστική ανάπτυξή της.
Τα στοιχεία που έχουμε για το δεκάμηνο του 2016 έναντι του 2015 δείχνουν αύξηση 8% στις διεθνείς αεροπορικές αφίξεις που αντιστοιχεί σε περίπου 1.200.000 περισσότερους επισκέπτες, διατήρηση της ισχυρής δυναμικής στις οδικές αφίξεις , και ενίσχυση της κρουαζιέρας στα μεγαλύτερα λιμάνια έως και 20%. Η άνοδος που αποτυπώνεται είναι ισχυρότερη από αυτήν που είχε εκτιμήσει η αγορά.
Διψήφια αύξηση καταγράφουν οι περισσότερες βασικές μας αγορές, όπως η Βρετανία η Γερμανία, οι Σκανδιναβικές χώρες, η Ρωσία που ενισχύσαμε, οι νέες αγορές που ανοίξαμε στη Μέση Ανατολή, η Κίνα και η Νότιος Κορέα, η Αμερική και ο Καναδάς που υποστηρίξαμε δυναμικά, καθώς και ανερχόμενες αγορές στην Ευρώπη όπου δώσαμε έμφαση, όπως η Πολωνία, η Σερβία, η Ρουμανία.
Οι μήνες Ιούλιος, Αύγουστος και Σεπτέμβριος αλλά και ο Οκτώβριος ήταν οι καλύτεροι μήνες όλων των εποχών για τους περισσότερους προορισμούς της χώρας. Ειδικότερα τον Οκτώβριο καταγράφηκε αύξηση 25% στον αριθμό των διεθνών αεροπορικών αφίξεων έναντι του περσινού Οκτωβρίου, σε συνέχεια της πολύ θετικής εικόνας του Σεπτεμβρίου, όπου οι πληρότητες άγγιξαν κατά μέσο όρο το 85% στους δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς και έφτασαν έως και 100% στα ξενοδοχεία στο κέντρο της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης.
Τα μεγέθη μέχρι σήμερα αποτυπώνουν ξεκάθαρα την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, που πετύχαμε μέσα από τις συμφωνίες μας στις ξένες αγορές για την αύξηση των τουριστικών πακέτων και την επέκταση των προγραμμάτων από τον Απρίλιο έως το Νοέμβριο.
Με βάση πλέον και τα στοιχεία αυτά της σημαντικής αύξησης εκτιμούμε ότι έως το τέλος της χρονιάς θα αποτυπωθεί και θετική εξέλιξη στα έσοδα.
Στο Υπουργείο προχωρήσαμε στην απαραίτητη προεργασία προκειμένου να είμαστε σύντομα σε θέση να ενεργοποιήσουμε τους Δορυφόρους Λογαριασμούς ώστε να αποτυπώνονται με σαφήνεια τα πλήρη και έγκυρα στοιχεία. Ενισχύσαμε το τμήμα Έρευνας και Αγοράς του ΕΟΤ, εκπονήσαμε τις πρώτες έρευνες για την συλλογή ποσοτικών και ποιοτικών στοιχείων και περιμένουμε τα αποτελέσματα για την εξαγωγή συμπερασμάτων . Είμαστε σε επαφή με τις αρμόδιες στατιστικές υπηρεσίες της Ελλάδας και των χωρών του εξωτερικού, την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, την Εθνική Αρχή Συντονισμού Πτήσεων, τα Γραφεία ΕΟΤ Εξωτερικού αλλά και με όλους τους tour operators που διακινούν τον κύριο όγκο των πακέτων για την Ελλάδα, προκειμένου να καταλήξουμε σε έναν μηχανισμό αξιόπιστων ποσοτικών και ποιοτικών στοιχείων, που θα χρησιμεύσουν στην διαμόρφωση των στρατηγικών και των επόμενων βημάτων στον τουρισμό για όλα τα επόμενα χρόνια.
Ενισχύσαμε τη διεθνή μας παρουσία μέσα από:
Επαφές για την εμβάθυνση των διμερών τουριστικών σχέσεων με χώρες στην ευρύτερη περιοχή της Μεσογείου, στη Μέση Ανατολή και την Ασία
Τη συμμετοχή μας σε Διεθνείς και Εξειδικευμένες Τουριστικές Εκθέσεις για την στοχευμένη προβολή των προορισμών μας και των θεματικών εμπειριών,
με διαφημιστικές εκστρατείες καθόλη τη διάρκεια του χρόνου αλλά και τις ειδικές εκστρατείες για την ενίσχυση των κρατήσεων τελευταίας στιγμής .
με τη υποστήριξη workshops και την ενθάρρυνση b2b συναντήσεων στις αγορές-στόχους ώστε ο ιδιωτικός τομέας να προχωρήσει σε άμεσες νέες συμφωνίες και συνεργασίες.
Πραγματοποιήσαμε περισσότερα από 150 ταξίδια εξοικείωσης για tour operators και δημοσιογραφικά ταξίδια για εξειδικευμένους δημοσιογράφους και travel bloggers για την προβολή της Ελλάδας στα ξένα μέσα και στο διεθνές ταξιδιωτικό κοινό. Τα ταξίδια αυτά συνεχίζονται το αμέσως επόμενο διάστημα με έμφαση στην προώθηση προορισμών χειμερινού τουρισμού και city-break.
Προτεραιότητα δώσαμε στην στήριξη των πανέμορφων νησιών μας στο Αν. Αιγαίο που αδικήθηκαν από την εκτεταμένη αρνητική δημοσιότητα και την αναπαραγωγή εικόνων υπερβολής στην Ελλάδα και το εξωτερικό που δεν ανταποκρίνονταν στην πραγματικότητα. Υλοποιήσαμε εντατικό πρόγραμμα επιχειρησιακών και επικοινωνιακών δράσεων για την ανάδειξη της ελκυστικότητάς τους. Η εικόνα έχει πλέον αντιστραφεί, και κάποιοι προορισμοί παρουσιάζουν άνοδο το τελευταίο δίμηνο στις διεθνείς αφίξεις. Στο πλαίσιο της World Travel Market στο Λονδίνο συζητήσαμε με τους tour operators τις δυνατότητες ενίσχυσης των τουριστικών ροών και των προγραμμάτων προς τα νησιά του Αν. Αιγαίου για τη νέα τουριστική περίοδο.
Το 2017 συνεχίζουμε στη βάση της εθνικής τουριστικής πολιτικής που εφαρμόζουμε από το 2015 και που έχει ήδη αποδώσει και προχωράμε με συγκεκριμένες στρατηγικές κατευθύνσεις και στόχους.
Επιδιώκουμε ακόμη πιο δυναμική παρουσία της Ελλάδας στο εξωτερικό με διαφημιστική εκστρατεία προώθησης και προβολής της ως μοναδικό παγκόσμιο ελκυστικό προορισμό για τουρισμό 365 μέρες το χρόνο.
Ενισχύουμε τη συνδιαφήμιση, με τους μεγαλύτερους tour operators για την αύξηση των τουριστικών πακέτων σε σχέση με το 2016.
Σχεδιάζουμε την περαιτέρω επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου για το 2017 στο πλαίσιο των συμφωνιών μας με τους συνεργάτες μας στο εξωτερικό.
Προωθούμε την εντατική διείσδυση μας στις νέες αγορές που ανοίξαμε στη Μέση Ανατολή, τις ΗΠΑ και τον Καναδά, την Κίνα και την Νότιο Κορέα, με στόχο την ανάπτυξη του τουρισμού πολυτελείας και την αύξηση των εσόδων από την προσέλκυση τουριστών υψηλών ταξιδιωτικών δαπανών.
Η Αμερική είναι μία πολύ σημαντική αγορά που είχε αφεθεί να ατονήσει στο παρελθόν. Με τις πρωτοβουλίες που αναλάβαμε και με την στήριξη της Ελληνικής Ομογένειας, καταφέραμε το 2016 τρεις αμερικανικές εταιρείες – αντί μίας το 2015- να πραγματοποιηθούν απευθείας δρομολόγια για την Ελλάδα, αυξάνοντας κατά 50% τις διαθέσιμες αεροπορικές θέσεις. Για το 2017, ήδη μία εξ αυτών ανακοίνωσε την έναρξη των νέων δρομολογίων τις από τις 15 Απριλίου.
Επενδύουμε επίσης και σε ανερχόμενες για τον ελληνικό τουρισμό αγορές της Ευρώπης όπως η Πολωνία η Σερβία και η Ρουμανία.
Δίνουμε έμφαση στην ανάδειξη και προβολή νέων προϊόντων και υπηρεσιών θεματικών τουρισμού, και συνεργαζόμαστε με τις Περιφέρειες και τον ιδιωτικό τομέα για την προώθηση της Ελλάδας ως παγκόσμιου ελκυστικού προορισμού για τουρισμό 365 μέρες το χρόνο.
Υλοποιούμε στοχευμένη επικοινωνία και προώθηση σε κάθε χώρα-στόχο μέσα από τις μεγαλύτερες παγκόσμιες ταξιδιωτικές πλατφόρμες μέσα από δορυφορικά τηλεοπτικά δίκτυα και αξιοποιώντας όλα τα διαθέσιμα εργαλεία διαφήμισης, διαδικτυακά και offline, μέσα από εξειδικευμένα τουριστικά περιοδικά, με τα μέσα που μας συνδέουν με την ελληνική ομογένεια αλλά και τα ξένα μέσα στις αγορές του εξωτερικού.
Στοχεύουμε στη συστηματική ανάδειξη νέων προορισμών της Ελλάδας, λιγότερο γνωστών στο εξωτερικό, μέσα από την προώθηση της ιδιαίτερης τουριστικής τους ταυτότητας στις αγορές στόχους και την ενίσχυση της απευθείας σύνδεσής τους με αγορές του εξωτερικού.
Επιταχύνουμε τις διαδικασίες για την προώθηση και προσέλκυση νέων επενδύσεων, ως αναγκαία συνθήκη για την συνέχιση των υψηλών επιδόσεων και την διαφοροποίηση και ενίσχυση της ποιότητας του προσφερόμενου προϊόντος.
Την τελευταία διετία έχει αυξηθεί το εγχώριο και διεθνές ενδιαφέρον για νέες τουριστικές επενδύσεις υψηλής ποιότητας και εκτιμούμε ότι θα συνεχιστεί με ακόμη υψηλότερους ρυθμούς τα επόμενα χρόνια.
Πραγματοποιούμε επαφές με οικονομικούς και επενδυτικούς φορείς του εξωτερικού και με Ομίλους που διερευνούν πλέον συγκεκριμένες ευκαιρίες.
Διαμορφώνουμε συνθήκες για ένα πιο φιλικό και ελκυστικό περιβάλλον για τους υποψήφιους επενδυτές, και προωθούμε ταχύτερα τις διαδικασίες μέσω της υπηρεσίας one-stop-shop του υπουργείου.
Ήδη σε διάφορα στάδια εγκρίσεων βρίσκονται 140 σχέδια που είχαν υποβληθεί την τελευταία διετία στις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου νέων τουριστικών καταλυμάτων 4 και 5 αστέρων και υφιστάμενων καταλυμάτων σε όλη τη χώρα για έργα αναβάθμισης ή και επέκτασης.
Έχοντας προετοιμάσει το έδαφος, επιδιώκουμε το 2017 να αποτελέσει αφετηρία για την υλοποίηση νέων τουριστικών επενδύσεων με έμφαση στην ποιότητα.
Με βάση τον προϋπολογισμό που έχουμε εξασφαλίσει, οι ενισχύσεις προς τις υφιστάμενες και νέες μικρομεσαίες τουριστικές επιχειρήσεις θα ξεπεράσουν τα 210 εκατ. ευρώ μέσω δύο προγραμμάτων του ΕΣΠΑ. Το πρόγραμμα για επενδύσεις εκσυγχρονισμού και αναβάθμισης των υφιστάμενων μικρομεσαίων τουριστικών επιχειρήσεων με προϋπολογισμό 90 εκατ. ευρώ, βρίσκεται ήδη στο στάδιο της αξιολόγησης των προτάσεων που έχουν υποβληθεί. Στις αρχές του 2017 προγραμματίζουμε την προκήρυξη του νέου προγράμματος για την ίδρυση νέων μικρομεσαίων τουριστικών επιχειρήσεων.
Συμμετέχουμε για πρώτη φορά σε συγχρηματοδοτούμενα ευρωπαϊκά προγράμματα, όπως το πρόγραμμα διακρατικής συνεργασίας INTERREG για έργα:
– εξοικονόμησης ενέργειας των μικρών καταλυμάτων
– ανάπτυξης δικτύου καταδυτικών πάρκων και προώθησης του καταδυτικού τουρισμού στην Ελλάδα και την Κύπρο.
– πρότυπης εφαρμογής για έξυπνα κινητά και ανάπτυξης του ιαματικού τουρισμού στη διασυνοριακή περιοχή με τη Βουλγαρία.
-ειδικής εφαρμογής μετεωρολογικών προβλέψεων για το θαλάσσιο τουρισμό στην περιοχή της Αδριατικής και του Ιονίου.
Επιδιώξαμε να βελτιώσουμε και να εκσυγχρονίσουμε διατάξεις που αποτελούσαν τροχοπέδη στην ανάπτυξη, με στόχο να διευκολύνουμε την καθημερινότητα των επιχειρήσεων στη λειτουργία τους και να τους δώσουμε τη δυνατότητα νέων επενδύσεων για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητάς τους.
Προχωρήσαμε στην κατάργηση του αναχρονιστικού από το 1986 καθεστώτος των Περιοχών Ελέγχου Τουριστικής Ανάπτυξης προκειμένου να ανοίξουμε το δρόμο για νέες επενδύσεις και αναβαθμίσεις των τουριστικών καταλυμάτων μέχρι τριών αστέρων που είτε είχαν κλείσει και δεν μπορούσαν να επαναλειτουργήσουν ή που λειτουργούσαν αλλά αδυνατούσαν να προχωρήσουν σε αναβάθμιση της κατηγορίας τους και τον εκσυγχρονισμό τους. Μέσω της κατάργησης των ΠΕΤΑ, δίνουμε πλέον τη δυνατότητα στα καταλύματα αυτά να ενταχθούν στα χρηματοδοτικά προγράμματα του ΕΣΠΑ.
Αναμένουμε άμεσα τη νομοθέτηση από το καθ’ ύλην αρμόδιο Υπουργείο Οικονομικών του εθνικού σχεδίου για την οριστική αντιμετώπιση των βραχυχρόνιων μισθώσεων στην οικονομία διαμοιρασμού, το γνωστό ως sharing economy, που αποτελεί ένα από τα κύρια αιτήματα του τουριστικού κλάδου.
Διαβουλευτήκαμε με όλους τους φορείς, εργαστήκαμε συστηματικά και καταθέσαμε από τον περασμένο Ιούνιο την πρότασή μας στην κοινή ομάδα εργασίας των δύο υπουργείων με στόχο τη διασφάλιση της υψηλής ποιότητας του τουριστικού μας προϊοντος, την ενθάρρυνση της νόμιμης και υγιούς δραστηριότητας, και την άμβλυνση του αθέμιτου ανταγωνισμού και των στρεβλώσεων στην αγορά.
Συνυπολογίσαμε τις ιδιαίτερες συνθήκες λόγω της νησιωτικότητας και καταθέσαμε συγκεκριμένες προτάσεις στη βάση των ιδιαίτερων γεωγραφικών και πληθυσμιακών κριτηρίων για τα νησιά, καθώς και τον υπολογισμό των εισοδηματικών κριτηρίων στις μισθώσεις.
Υπήρξε μία καθυστέρηση από τους θεσμούς στο πλαίσιο της διαπραγμάτευσης, σήμερα όμως είμαστε στην ευχάριστη θέση να σας πούμε ότι ολοκληρώνεται και σύντομα θα ανακοινωθεί.
Μέσα στον τελευταίο χρόνο, προχωρήσαμε σε 11 κύριες νομοθετικές ρυθμίσεις και ΚΥΑ για την επίλυση χρονιζόντων προβλημάτων στην αδειοδότηση και το πλαίσιο λειτουργίας των επιχειρήσεων σε όλο το φάσμα του τουριστικού κλάδου, των τουριστικών καταλυμάτων, των χιονοδρομικών κέντρων, των ιαματικών εγκαταστάσεων, των ορειβατικών καταφυγίων, των επιχειρήσεων εκμίσθωσης αυτοκινήτων.
Δώσαμε ιδιαίτερη βάση στην ταχύτατη αναγνώριση των φυσικών πόρων ως ιαματικών από τις αρχές του έτους και στην άρση των αγκυλώσεων στην λειτουργία των ιαματικών εγκαταστάσεων. Νομοθετήσαμε τον διαχωρισμό των φυσικών εκροών υδάτων των ιαματικών εγκαταστάσεων από οποιασδήποτε μορφής λύματα, και με αυτόν τον αποχαρακτηρισμό λύσαμε το καίριο ζήτημα της αδειοδότησης των κέντρων και επιχειρήσεων ιαματικού τουρισμού.
Πρόθεσή μας είναι να δημιουργήσουμε άμεσα το νέο πλαίσιο για την ενθάρρυνση επενδύσεων ιαματικού τουρισμού και τουρισμού υγείας σε όλη τη χώρα, που μπορούν να προσελκύσουν τουρισμό όλο το χρόνο και να δημιουργήσουν νέες και σταθερές πηγές εσόδων και απασχόλησης για τους προορισμούς και τις τοπικές κοινωνίες.
Το επόμενο διάστημα προωθούμε νομοθετικές ρυθμίσεις που βρίσκονται στο τελικό στάδιο επεξεργασίας για :
Το θεσμικό πλαίσιο των τεχνικών προδιαγραφών για εγκαταστάσεις μονάδων ιαματικής θεραπείας και των κέντρων ιαματικού τουρισμού-θερμαλισμού & θαλασσοθεραπείας.
To θεσμικό πλαίσιο των τεχνικών προδιαγραφών για τη λειτουργία παραδοσιακών ξενώνων.
Ολοκληρώνουμε τα νέα οργανογράμματα Υπουργείου και του ΕΟΤ, με στόχο την ενδυνάμωση των υπηρεσιών και τη δημιουργία νέων Διευθύνσεων. Ο ΕΟΤ από την πλευρά του έχει αναλάβει την προώθηση και προβολή της Ελλάδας ως παγκόσμιος ελκυστικός ασφαλής και φιλικός προορισμός, ακολουθώντας την εθνική τουριστική πολιτική του Υπουργείου, με πολύ σημαντική παρουσία στις διεθνείς αγορές. Προβλέπεται η αναβάθμιση του τμήματος των εναλλακτικών μορφών τουρισμού στο Υπουργείο για την οργάνωση και ανάπτυξη του θεματικού τουρισμού, με βασικούς άξονες τον πολιτιστικό τουρισμό, τον θρησκευτικό- προσκυνηματικό, τον ιατρικό και ιαματικό,τον συνεδριακό, τον θαλάσσιο τουρισμό (κρουζιέρες και γιώτινγκ) τον τουρισμό υπαίθρου και τη γαστρονομία, και τον αθλητικό- προπονητικό τουρισμό.
Ένα πολύ σημαντικό κεφάλαιο που θα επενδύσουμε σταθερά τα επόμενα χρόνια είναι το ανθρώπινο δυναμικό του τουρισμού μας.
Στην τουριστική πολιτική μας για τον εμπλουτισμό και την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας του τουριστικού μας προϊόντος, θέσαμε ως προτεραιότητα την αναβάθμιση και τον εκσυγχρονισμό της δημόσιας τουριστικής εκπαίδευσης μέσα από:
την αναβάθμιση των δύο Ανώτερων Σχολών Τουριστικής Εκπαίδευσης και των 8 ΙΕΚ του Υπουργείου και την επαναλειτουργία της Σχολής Ξεναγών.
Η Σχολή Ξεναγών έκλεισε το 2010 και άφησε ένα μεγάλο κενό στην κατάρτιση και διοχέτευση στην αγορά εξειδικευμένων στελεχών. Ο ΟΤΕΚ καταργήθηκε ως αυτόνομος Οργανισμού Τουριστικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης το 2013. Παραλάβαμε μία υποβαθμισμένη δημόσια τουριστική εκπαίδευση και πλέον επιχειρούμε να την οργανώσουμε αποτελεσματικά σε νέες υγιείς βάσεις και σύμφωνα με τις διεθνείς προδιαγραφές και τάσεις. Στο Υπουργείο, προχωρήσαμε άμεσα στη μελέτη, ανάλυση και αξιολόγηση του υπάρχοντος συστήματος. Έχουμε ήδη καταγράψει τις αδυναμίες αλλά και τις προτεραιότητες στη βάση και των προτάσεων των αρμοδίων φορέων και προχωρούμε στην δημιουργία Ομάδας Εργασίας από εξειδικευμένους Επιστήμονες για τη νέα δομή και λειτουργία των σχολών, για το πρόγραμμα σπουδών και την αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών. Είμαστε σε συνεργασία με το Υπουργείο Παιδείας για την προώθηση όλων των θεμάτων, με στόχο να εισάγουμε τις απαραίτητες ρυθμίσεις.
Ιδιαίτερη έμφαση θα δώσουμε στην εντατική προώθηση και προβολή των παρεχόμενων προγραμμάτων τουριστικών σπουδών με στόχο την καλύτερη ενημέρωση των ενδιαφερομένων για τις δυνατότητες επαγγελματικής εκπαίδευσης στα ΙΕΚ του Υπουργείου και τη σύνδεσή τους με την αγορά εργασίας.
Κυρίες και Κύριοι,
Θέλω προσωπικά να σας διαβεβαιώσω ότι το Υπουργείο Τουρισμού, με όλες τις αρμοδιότητες και τα εργαλεία που πλέον διαθέτει είναι σύμμαχός σας στην προσπάθεια για την τουριστική ανάπτυξη της χώρας.
Εργαζόμαστε με όλες μας τις δυνάμεις, ώστε ο τουρισμός να αποτελέσει την πιο ισχυρή και απτή αναπτυξιακή προοπτική για κάθε περιοχή και για κάθε προορισμό. Στηρίζουμε και θα συνεχίσουμε να υποστηρίζουμε προτάσεις και σχέδια που ανοίγουν το δρόμο για νέες θέσεις εργασίας στον τουρισμό, νέες επιχειρηματικές δραστηριότητες και νέες πηγές εσόδων σε τοπικό και εθνικό επίπεδο.
Όλοι μαζί μπορούμε να πάμε τον τουρισμό μας πιο ψηλά τα επόμενα χρόνια. Ο τουρισμός είναι εθνική μας υπόθεση και μας ενώνει.
Σας ευχαριστώ.