Η World Travel Market αποτελεί το κορυφαίο τουριστικό γεγονός για την Ευρώπη και ένα από τα σπουδαιότερα στον κόσμο, γιατί ανοίγει «παράθυρο» σε σημαντικούς τουριστικούς προορισμούς ανά την υφήλιο. Κυρίως όμως, η WTM αποτελεί το κορυφαίο σημείο συνάντησης επαγγελματιών που δραστηριοποιούνται στον τουρισμό και είναι το πρώτο crash test για τη δυναμική των προορισμών την αμέσως επόμενη χρονιά.
Η Ελλάδα είχε δυνατή παρουσία στη φετινή διοργάνωση με σημαντικές δράσεις εντός της έκθεσης και στοχευμένες επαφές με ανθρώπους σε θέσεις – κλειδιά που μπορούν να προωθήσουν περαιτέρω τον προορισμό στη μεγάλη αυτή χώρα. Το περίπτερο του ΕΟΤ κατείχε εξέχουσα θέση στο εκθεσιακό κέντρο και σε αυτό συμμετείχε η ΕΞΘ με δικό της σταντ.
Το σημείο συνάντησης με τη Θεσσαλονίκη από την πρώτη μέρα χαρακτηρίστηκε από έντονη κινητικότητα, γεγονός που δείχνει το ανοδικό ενδιαφέρον του βρετανικού κοινού για την πόλη. Οι Βρετανοί παρ΄ όλο που κυρίως προτιμούν το μοντέλο «ήλιος και θάλασσα», έστρεψαν το ενδιαφέρον τους και στη Θεσσαλονίκη, καθώς συνδυάζει κοντινές αποδράσεις σε παραθαλάσσιους προορισμούς, ιστορία, πολιτισμό, εξαιρετική κουζίνα και «ζωηρή» διασκέδαση.
Ο προορισμός «Θεσσαλονίκη» έστειλε το δικό του μήνυμα ότι απευθύνεται σε ταξιδιώτες κάθε ηλικίας για city break σε συνδυασμό με ημερήσιες κοντινές αποδράσεις για όσους θαυμάζουν την ιστορία ή είναι φυσιολάτρες. Άλλωστε η μακραίωνη ιστορία της πόλης προσελκύει το θαυμασμό των ξένων τουριστών που δύσκολα αντιστέκονται σε μια περιήγηση στα 15 μνημεία Παγκόσμιας Κληρονομιάς της UNESCO και όχι μόνο!
Η ΕΞΘ συμμετείχε σε στοχευμένα ραντεβού με hosted buyers αλλά και στο speed networking που πραγματοποιήθηκε στο χώρο της έκθεσης την πρώτη ημέρα, όπου και άφησε το στίγμα της προωθώντας τον προορισμό για τη σύναψη σημαντικών συμφωνιών. Παρουσίασε σε travel agents και tour operators τα πλεονεκτήματα του προορισμού και προσκάλεσε δημοσιογράφους από τηλεοπτικά κανάλια του Λονδίνου που έχουν εντάξει ταξιδιωτικές εκπομπές στα προγράμματά τους, να επισκεφθούν την πόλη, να την ανακαλύψουν και να μεταδώσουν τις εμπειρίες τους σε εκατομμύρια τηλεθεατές. Η ίδια πρόσκληση απευθύνθηκε και σε ταξιδιωτικούς bloggers που έδειξαν ενδιαφέρον για τη Θεσσαλονίκη.
Η ΕΞΘ έχει ήδη δρομολογήσει fam και press trips, δηλαδή ταξίδια εξοικείωσης για τουριστικούς πράκτορες και δημοσιογράφους, ενώ παράλληλα είχε μια πολύ σημαντική επαφή με την αεροπορική εταιρεία JET2.com στην οποία ανήκει και ο 3ος μεγαλύτερος tour operator της Αγγλίας, Jet2Holidays, δεδομένου ότι θα ξεκινήσουν πτήσεις για το αεροδρόμιο «Μακεδονία» μέσα στο 2017, συζητώντας παράλληλα μαζί τους και επιμέρους συνδυαστικές ενέργειες προβολής του προορισμού στη Μεγάλη Βρετανία.
Αξίζει να σημειωθεί ότι όπως δήλωσε ο Γενικός Διευθυντής της WTM κ. Simon Press, «μετά από μία δύσκολη διετία, φαίνεται πως η Αίγυπτος, η Ελλάδα και η Τουρκία επιστρέφουν στην ατζέντα, ενώ η Τυνησία βρίσκεται στη διαδικασία να αλλάξει κατεύθυνση». Σύμφωνα με την έρευνα της WTM “Industry Report 2016” που δημοσιοποιήθηκε στους ενδιαφερόμενους κατά τη διάρκεια της έκθεσης, ρωτήθηκαν περισσότεροι από 2.000 buyers και εκθέτες, με το 37% του δείγματος να ενδιαφέρεται για συζητήσεις με ελληνικές τουριστικές επιχειρήσεις.
Την ΕΞΘ εκπροσώπησαν ο Πρόεδρος του Δ.Σ. κ. Αριστοτέλης Θωμόπουλος, ο Αντιπρόεδρος του Δ.Σ. κ. Κωνσταντίνος Τορνιβούκας και η υπεύθυνη Μάρκετινγκ κα Χρύσα Σαραβέλου, ενώ την παρουσία της Θεσσαλονίκης στο Λονδίνο ενδυνάμωσαν ακόμη περισσότερο οι εκπρόσωποι ξενοδοχειακών μονάδων της Θεσσαλονίκης που ταξίδεψαν στη Μεγάλη Βρετανία για να πάρουν μέρος στην έκθεση.
Το περίπτερο της ΕΞΘ επισκέφθηκαν μεταξύ άλλων η Υπουργός Τουρισμού κα Έλενα Κουντουρά, ο Γενικός Γραμματέας του ΕΟΤ κ. Δημήτρης Τρυφωνόπουλος, ο Αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού και Πολιτισμού της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας κ. Αλέξανδρος Θάνος, η Αντιπεριφερειάρχης Μητροπολιτικής Ενότητας Θεσσαλονίκης και Πρόεδρος του Οργανισμού Τουρισμού Θεσσαλονίκης κα Παρασκευή Πατουλίδου και ο Πρόεδρος του ΣΕΤΕ κ. Ανδρέας Ανδρεάδης.
Στη φωτογραφία από αριστερά ο Πρόεδρος της ΕΞΘ κ. Αριστοτέλης Θωμόπουλος, ο Διευθυντής του Τουριστικού Οργανισμού Χαλικδικής κ. Γιώργος Μπρουτζάς, η Αντιπεριφερειάρχης Μητροπολιτικής Ενότητας Θεσσαλονίκης & Πρόεδρος του Οργανισμού Τουρισμού Θεσσαλονίκης κα Παρασκευή Πατουλίδου και ο Πρόεδρος του ΣΕΤΕ κ. Ανδρέας Ανδρεάδης στην WTM 2016.