Με βάση τα μέχρι στιγμής διαθέσιμα στοιχεία των διεθνών αεροπορικών αφίξεων στα βασικότερα αεροδρόμια της χώρας, το 9μηνο Ιανουάριος – Σεπτέμβριος 2016 έκλεισε με θετικό πρόσημο +7,6% ή περίπου +1,06 εκατ. αφίξεις, στο σύνολο της χώρας.
Παράλληλα, βάσει των διαθέσιμων στοιχείων των οδικών αφίξεων στις βασικότερες πύλες εισόδου της χώρας, το 9μηνο του 2016 έκλεισε με πτώση -1,3% ή περίπου -129 χιλιάδες αφίξεις, σε σχέση με το ίδιο διάστημα του 2015.
Κατά τον μήνα Σεπτέμβριο του 2016, η Κρήτη, το Ιόνιο και οι Κυκλάδες υποστήριξαν δυναμικά το σύνολο των διεθνών αεροπορικών αφίξεων της χώρας με +11,3%, +12,2% και +10,1% αντίστοιχα, σε σχέση με τον Σεπτέμβριο του 2015. Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη εμφάνισαν θετικό πρόσημο +14,3% και +23,5% αντίστοιχα, ενώ η Κως, η Σάμος και η Μυτιλήνη κινούνται με αρνητικό πρόσημο –2,9%, -13,7% και -44,5%, αντίστοιχα.
Τονίζεται ότι η αύξηση των αφίξεων έχει επιτευχθεί κυρίως λόγω των εκπτώσεων και των ειδικών πακέτων που έχουν προσφέρει οι τουριστικές επιχειρήσεις, ώστε να κερδίσουν μερίδιο από τους ταξιδιώτες «τελευταίας στιγμής». Επιπρόσθετα, το ρεύμα «τελευταίας στιγμής» στις αφίξεις Σεπτεμβρίου, ενισχύθηκε εκτάκτως, από το γεγονός ότι βασικοί ανταγωνιστικοί προορισμοί αντιμετώπισαν σημαντική υποχώρηση της ζήτησης, ενώ παράλληλα, άλλοι ανταγωνιστές μας, ήταν ήδη πλήρεις και ως εκ τούτου και πολύ πιο ακριβοί στην όποια εναπομείνουσα διαθεσιμότητα, το συγκεκριμένο διάστημα.
Την ώρα, ωστόσο, που οι αφίξεις δείχνουν πως θα επιτύχουν νέο ιστορικό υψηλό επίπεδο και τα φορολογικά έσοδα αυξάνονται λόγω και του διπλασιασμού του ΦΠΑ στο τουριστικό πακέτο, οι τουριστικές επιχειρήσεις πρέπει να διαχειριστούν μια εντελώς διαφορετική πραγματικότητα. Η συντριπτική πλειονότητα αυτών, οδηγείται με μαθηματική ακρίβεια στη καταγραφή ζημιών, για μία ακόμη χρονιά, αφού τόσο οι μειωμένες τιμές, όσο και η υπερφορολόγηση του τομέα υποβαθμίζουν την ανταγωνιστικότητα και υποσκάπτουν τη βιωσιμότητά τους.
Επαναλαμβάνουμε, ότι είναι καθοριστικής σημασίας, η Πολιτεία να υλοποιήσει άμεσα ένα πλέγμα ενεργειών ανάτασης της ανταγωνιστικότητας του τουριστικού τομέα με κυριότερο άξονα την επαναφορά των συντελεστών φορολόγησης σε χαμηλότερα επίπεδα, τη δημιουργία περιβάλλοντος προσέλκυσης επενδύσεων και την επανατροφοδότηση της ρευστότητας στην πραγματική οικονομία.
Ταυτόχρονα, οι τουριστικές επιχειρήσεις πρέπει άμεσα να αντιληφθούν ότι είναι πλέον αναγκαίο να οχυρωθούν και να προετοιμαστούν όσο καλύτερα μπορούν ώστε να είναι σε θέση να επιχειρήσουν σε ένα διαρκώς μεταβαλλόμενο και ρευστό περιβάλλον.