Σύμφωνα με την πιο πρόσφατη έρευνα της PayPal και της and GfK
● Το 39% των Ελλήνων θεωρεί εξαιρετικά χρήσιμο το διαδίκτυο, όταν οργανώνει τις διακοπές του. Το 95% περνάει χρόνο online κατά τη διάρκεια των διακοπών του. Οι Έλληνες έχουν μαζί με τους Πολωνούς το υψηλότερο ποσοστό χρήσης του internet στις διακοπές, στην περιοχή αυτή της Ευρώπης.
● Η σύνδεση σε διαθέσιμο δίκτυο Wi-Fi αποτελεί έναν ιδιαίτερα σημαντικό παράγοντα για το 55% των Ελλήνων, όταν αναζητούν το κατάλυμα όπου θα περάσουν τις διακοπές τους.
● Η χρήση των online πληρωμών αυξάνεται όταν οργανώνουν τις διακοπές τους, καθώς και κατά τη διάρκεια αυτών. Το 28% των Ελλήνων έχει κάνει τουλάχιστον μία φορά χρήση υπηρεσιών όπως η PayPal, κυρίως για τη διαμονή και άλλα έξοδα.
● To 14% των Ελλήνων καλύπτει την πλειονότητα των ταξιδιωτικών του εξόδων μέσω PayPal.
Σύμφωνα με την έρευνα, φέτος το καλοκαίρι οι περισσότεροι κάτοικοι της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης προγραμματίζουν τις διακοπές τους για τους μήνες Ιούλιο και Αύγουστο.
Κατά μέσο όρο, μόλις το 9% έχει ήδη ταξιδέψει στο πρώτο μισό του έτους και το 11% αναμένει τις προσφορές του Σεπτεμβρίου. Η δεύτερη περίοδος είναι κυρίως δημοφιλής στην Πολωνία (15%), ενώ ένα μη αμελητέο ποσοστό των Ελλήνων (9%) θα κάνει το ίδιο. Επίσης, αρκετά μεγάλο είναι το ποσοστό εκείνων που αποφάσισαν να μην πάνε καθόλου διακοπές φέτος, με το μεγαλύτερο ποσοστό (24%) να αφορά τους Έλληνες. Ακολουθούν οι Τσέχοι (16%) και οι Πολωνοί και οι Ούγγροι με 15%: τα ποσοστά αυτά κυμαίνονται περίπου στα περσινά επίπεδα.
Ξενοδοχεία, κάμπινγκ, σπίτια συγγενών ή μήπως βραχυπρόθεσμη ενοικίαση;
Οι σύγχρονοι τουρίστες έχουν στη διάθεσή τους πολλές επιλογές, όταν επιλέγουν το κατάλυμα των διακοπών τους. Οι χώρες της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης έχουν τις τοπικές προτιμήσεις τους. Η Ελλάδα είναι η πλέον παραδοσιακή χώρα, όπου οι καταναλωτές προτιμούν τα ξενοδοχεία (74%) ως το πιο σύνηθες είδος καταλύματος για τις διακοπές τους. Η Πολωνία και η Ουγγαρία επιλέγουν συχνά τα οφέλη της ανεξαρτησίας που παρέχουν τα ενοικιαζόμενα διαμερίσματα και σπίτια: αυτή είναι μια δημοφιλής επιλογή και για τις δύο χώρες (το 34% των Πολωνών και το 33% των Ούγγρων), και στην Ελλάδα το ποσοστό είναι εξίσου υψηλό (36%). Στη λύση της διαμονής σε σπίτι φίλου ή συγγενή καταφεύγουν συχνά οι Έλληνες, σε αντίθεση με την Πολωνία, όπου παρατηρείται πτωτική τάση (39% από 50% το 2015, σύμφωνα με την περσινή έρευνα[2]).
Αρκετοί παράγοντες επηρεάζουν τις αποφάσεις σχετικά με τους προορισμούς των διακοπών: η τιμή είναι ο παράγοντας-κλειδί για τις περισσότερες χώρες. Είναι το πλέον σημαντικό για το 64% των Ελλήνων, το 61% των Ούγγρων, το 55% των Πολωνών και το 47% των Τσέχων. Οι Έλληνες επίσης λαμβάνουν σοβαρά υπόψη τους τις καλές κριτικές/γνώμες από φίλους (30%), το πόσο γνωστό είναι το μέρος για τα μεγάλα τουριστικά αξιοθέατα (20%) και το πόσο δημοφιλές είναι για άλλους τουρίστες (11%). Παρόλο που η τοποθεσία και η αξιοπιστία του επιλεγμένου μέρους είναι σημαντικές, οι Έλληνες δίνουν επίσης μεγάλη προσοχή στις υποδομές και έξτρα παροχές του καταλύματος. Το 19% των Ελλήνων επιθυμεί να ταξιδεύει με τα παιδιά τους και ελέγχει ή ερευνά υπηρεσίες φιλικές προς οικογένειες στο κατάλυμα που διάλεξε, ενώ το 12% θέλει να παίρνει μαζί του τα κατοικίδια. Οπότε, η δεύτερη ομάδα επίσης ψάχνει να δει εάν τα καταλύματα είναι φιλικά προς τα ζώα. Από όλα τα κράτη της Κεντρο-Ανατολικής Ευρώπης, οι Πολωνοί είναι οι πλέον εξαρτώμενοι από συσκευές και παρεχόμενες υπηρεσίες, όπως η τηλεόραση και το σίδερο ρούχων μέσα στο δωμάτιο, το πλυντήριο / υπηρεσία καθαρισμού ενδυμάτων, κ.α. Αυτός ο παράγοντας είναι σημαντικός για το 24%, ενώ στην Ελλάδα το αντίστοιχο ποσοστό είναι σχεδόν το ίδιο (23%). Από την άλλη, οι Έλληνες προτιμούν να μένουν κοντά σε κεντρικές περιοχές, με ποσοστό 23%. Όλες οι χώρες που συμμετείχαν στην έρευνα ελέγχουν επίσης την δυνατότητα online σύνδεσης κατά τη διαμονή τους και αποζητούν διαθέσιμο δίκτυο Wi-Fi. Αυτό είναι σημαντικό για το 53% των Πολωνών, το 35% των Τσέχων, το 55% των Ελλήνων και για το 48% των Ούγγρων.
Να πάει κανείς διακοπές ή να μην πάει – ας είμαστε λογικοί
Οι περισσότεροι καταναλωτές στην Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη επιθυμούν να πάνε δύο εβδομάδες άδεια για τις καλοκαιρινές διακοπές τους. Αυτό ισχύει για το 44% των Πολωνών, το 37% των Τσέχων, το 24% των Ελλήνων και το 24% των Ούγγρων. Όσοι αρκούνται σε μόνο μία εβδομάδα για τις διακοπές τους είναι λιγότεροι συνολικά στις εν λόγω χώρες (το 24% των Πολωνών, το 25% των Τσέχων, και το 14% των Ούγγρων), η Ελλάδα όμως αποτελεί εξαίρεση και υπερισχύει με ποσοστό 36%. Οι Ούγγροι είναι επίσης εκείνοι που αποφασίζουν συχνότερα να πάρουν άδεια άνω των 14 ημερών (50%), σε αντίθεση με τους Έλληνες, όπου το 22% των τουριστών περνάει λιγότερες από 7 συνεχόμενες ημέρες στις διακοπές.
Όσον αφορά το διαθέσιμο budget, οι περισσότεροι από εμάς προσπαθούμε να αποφύγουμε τις πολυτέλειες – οι πιο προσεκτικοί είναι οι Ούγγροι και οι περισσότεροι από αυτούς (51%) σχεδιάζουν να ξοδέψουν έως 250 ευρώ στα ταξίδια τους. Συγκεκριμένα για τους Έλληνες, το μεγαλύτερο ποσοστό (52%) σχεδιάζει να διαθέσει 250-500 ευρώ για τα έξοδα των διακοπών, ενώ μόλις το 9% θα ξοδέψει πάνω από 500 ευρώ, χωρίς όμως να ξεπεράσει τα 1.000 ευρώ. Αντίστοιχα μικρό ποσοστό (9%) από τους Έλληνες ερωτηθέντες διατίθεται να ξεπεράσει τα 1.000 ευρώ για τις διακοπές του, ενώ οι υπόλοιπες χώρες κυμαίνονται σε ακόμα μικρότερα ποσοστά στην κατηγορία αυτή.
Οι τοπικοί καταναλωτές θα πληρώσουν με μετρητά τα περισσότερα έξοδα των διακοπών τους, καθώς αυτός παραμένει ο πιο δημοφιλής τρόπος πληρωμής. Την πληρωμή μετρητοίς προτιμούν το 79% των Ελλήνων, το 70% των Ούγγρων, το 68% των Πολωνών και το 63% των Τσέχων. Ένα αρκετά μεγάλο μερίδιο των Ελλήνων ταξιδιωτών βασίζεται σε πιστωτικές κάρτες και μεταφορά χρημάτων μέσω τραπέζης, ενώ διάφορα συστήματα online πληρωμών όπως η PayPal εξακολουθούν να γίνονται όλο και πιο δημοφιλή. Ο αριθμός των ατόμων που επιλέγουν τη χρήση συστημάτων ηλεκτρονικών πληρωμών, όπως η PayPal, για να καλύψουν την πλειονότητα των ταξιδιωτικών τους εξόδων, αυξάνεται και σήμερα έχει φτάσει το 14%. Επιπλέον, το 30% των Πολωνών (το ίδιο ποσοστό με το 2015), το 28% των Ελλήνων, το 12% των Ούγγρων (αύξηση από 10% το 2015) και το 10% των Τσέχων (αύξηση από 7% το 2015) έκαναν χρήση PayPal ή παρεμφερών υπηρεσιών τουλάχιστον μία φορά κατά τη διάρκεια των πιο πρόσφατων διακοπών τους.
Ο ρόλος του internet
Στις μέρες μας, οι τουρίστες διαθέτουν πρόσβαση σε χιλιάδες online λύσεις για να ανακαλύψουν, να συγκρίνουν και να επιλέξουν τις καλύτερες δυνατές προσφορές διακοπών. Τα εργαλεία του διαδικτύου χρησιμοποιούνται συχνά κατά την φάση οργάνωσης των διακοπών, και είναι ιδιαιτέρως χρήσιμα για το 65% των Ούγγρων, το 56% των Πολωνών, το 42% των Τσέχων και το 39% των Ελλήνων κατά τη διάρκεια των ταξιδιών τους. Οι Έλληνες όχι μόνο αποζητούν προσφορές διακοπών χρησιμοποιώντας μηχανές αναζήτησης (45%) ή ταξιδιωτικά portals όπως το TripAdvisor (37%), αλλά επισκέπτονται επίσης αντίστοιχες ιστοσελίδες, προκειμένου να συγκεντρώσουν λεπτομερείς πληροφορίες σχετικά με τον τελικό ταξιδιωτικό τους προορισμό: αυτό ισχύει μάλιστα για το 89% των Ελλήνων ερωτηθέντων.
Κατά την φάση οργάνωσης των διακοπών, είναι εξίσου σημαντικό να εξασφαλίσουμε την γρήγορη και ασφαλή μετάβαση στο ξενοδοχείο, το κάμπινγκ ή την ενοικιαζόμενη κατοικία των ονείρων μας. Οι ταξιδιώτες στην Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη επιλέγουν το αυτοκίνητο ως το πρώτο και πλέον δημοφιλές μέσο. Το 69% των Ούγγρων, το 66% των Πολωνών, το 58% των Τσέχων και το 49% των Ελλήνων προτιμούν το αυτοκίνητο ως μέσο μετακίνησης στα ταξίδια τους. Οι Έλληνες ταξιδεύουν επίσης με αεροπλάνο (28%) και με πλοίο (17%), ενώ αποφεύγουν το τρένο (μόλις 2%). Ο ρόλος του internet δεν πρέπει να υποτιμάται όταν σχεδιάζουμε αεροπορικά ταξίδια: το κόστος είναι ο πλέον κρίσιμος παράγοντας για τους περισσότερους Έλληνες ταξιδιώτες (68%) όταν επιλέγουν αεροπορική εταιρεία, ενώ εξίσου σημαντικό ρόλο παίζουν οι προσφορές προς συγκεκριμένους προορισμούς (43%). Η πολιτική μεταφοράς αποσκευών αποτελεί τον τρίτο κατά σειρά πιο σημαντικό παράγοντα (30%), ενώ μόλις το 19% των Ελλήνων, αναφέρει τη σημασία των κριτικών στο διαδίκτυο, ως βοήθεια εύρεσης της καλύτερης προσφοράς.
Το internet είναι ο καλύτερος φίλος μας όχι μόνο πριν τις διακοπές, αλλά βέβαια και κατά τη διάρκειά τους: το 95% των Ελλήνων και των Πολωνών, το 87% των Ούγγρων και το 83% των Τσέχων ‘σερφάρουν’ στο διαδίκτυο όταν ταξιδεύουν. Όταν κάνουμε διακοπές, μας αρέσει να τσεκάρουμε τα social media (το 63% των Πολωνών, το 60% των Ελλήνων, το 48% των Ούγγρων και το 39% των Τσέχων), αλλά και να συμβουλευόμαστε χάρτες – κάτι ιδιαίτερα δημοφιλές για τους Ούγγρους (71%), αλλά επίσης και για τους Έλληνες (66%), να τσεκάρουμε εστιατόρια/ τουριστικά αξιοθέατα και να αναζητάμε θέματα σχετικά με τη δουλειά μας (κάτι που προτιμούν κυρίως οι Έλληνες καταναλωτές – 58% και 33% αντίστοιχα), καθώς και για να κάνουμε αγορές. Το τελευταίο αποτελεί την δεύτερη πιο σημαντική κατηγορία για τους Πολωνούς ταξιδιώτες (28%), ενώ το ποσοστό για τους Έλληνες ανέρχεται στο 22%.
«Ο ταξιδιωτικός/τουριστικός τομέας ανήκει στις βιομηχανίες αυτές που διαθέτουν τον μεγαλύτερο αριθμό νέων, απίστευτων ευκαιριών χάρη στο διαδίκτυο. Πριν από μερικά χρόνια, θα παίρναμε στα χέρια μας έναν χάρτη, θα υπολογίζαμε τα χιλιόμετρα και θα πηγαίναμε επίσκεψη στους φίλους μας στο σπίτι τους κοντά στη θάλασσα ή στο βουνό. Τώρα, οι δυνατότητες είναι αμέτρητες: μπορείς να ψάξεις ταξιδιωτικούς προορισμούς με το TripAdvisor και με τις τοποθεσίες του Instagram. Αμέσως θα δεις πως είναι στην πραγματικότητα ένα μέρος ή κατάλυμα, χωρίς τις επεξεργασμένες φωτογραφίες ενός διαφημιστικού φυλλαδίου. Μπορείς να κάνεις κράτηση σε αξιόπιστα διαμερίσματα χρησιμοποιώντας το Airbnb, καθώς και να αγοράσεις αεροπορικά εισιτήρια στην καλύτερη δυνατή τιμή» – αναφέρει ο Matt Komorowski, Managing Director της PayPal για την Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη. «Μπορείς ακόμα και να τροποποιήσεις με ευκολία τα σχέδιά σου κατά τη διάρκεια του ταξιδιού σου – με τη σύνδεση στο διαδίκτυο, η κράτηση και αγορά ‘εν κινήσει’ είναι πια τόσο γρήγορη. Μπορείς να τα κάνεις όλα αυτά με ένα μόνο κλικ με την υπηρεσία PayPal One Touch. Ακόμα καλύτερη είναι η δυνατότητα πληρωμής όλων των ταξιδιωτικών εξόδων με PayPal, η οποία καλύπτεται από το Πρόγραμμα Προστασίας Αγοραστή: PayPal Buyer Protection[3]: αυτό αφορά και τα ταξιδιωτικά εισιτήρια. Εάν κάτι λοιπόν πάει στραβά στις πολυαναμενόμενες διακοπές σου, μπορείς να βασίζεσαι επάνω μας».
Σχετικά με την PayPal
Στην PayPal (Nasdaq:PYPL), o άνθρωποw βρίσκεται στο επίκεντρο όλων των δραστηριοτήτων της. Η εταιρεία ιδρύθηκε το 1998 και εμείς εξακολουθεί να είναι στην πρώτη γραμμή της επανάστασης των ηλεκτρονικών πληρωμών. Η PayPal παρέχει στους ανθρώπους καλύτερους τρόπους διαχείρισης και μεταφοράς των χρημάτων τους, προσφέροντάς τους ταυτόχρονα τη δυνατότητα επιλογής και την ευελιξία για το πως μπορούν να στείλουν χρήματα, να πληρώσουν ή να πληρωθούν. Λειτουργεί μια ανοιχτή, ασφαλή και ουδέτερη προς την τεχνολογία πλατφόρμα πληρωμών, την οποία χρησιμοποιούν οι επιχειρήσεις προκειμένου να συναλλάσσονται διαδικτυακά με τους πελάτες τους, σε καταστήματα, καθώς όλο και περισσότερο μέσω κινητών συσκευών. Το 2015, το 28% από τις 4,9 δισεκατομμύρια πληρωμές που διεκπεραίωσε, έγινε μέσω κινητών συσκευών. Διαθέτοντας 184 εκατομμύρια ενεργούς λογαριασμούς πελατών, η PayPal είναι μια αληθινά παγκόσμια πλατφόρμα πληρωμών, η οποία είναι διαθέσιμη σε πάνω από 200 αγορές, επιτρέποντας στους πελάτες να πληρώνονται σε τουλάχιστον 100 νομίσματα, να κάνουν αναλήψεις από τους τραπεζικούς λογαριασμούς τους σε 57 νομίσματα και να διατηρούν λογαριασμούς PayPal σε 26 νομίσματα.
Για περισσότερες πληροφορίες για την PayPal, επισκεφθείτε την ιστοσελίδα https://www.paypal.com/about.
Για πληροφορίες οικονομικού περιεχομένου σχετικά με την PYPL μπορείτε να επισκεφθείτε τον ιστότοπο https://investor.paypal-corp.com.