Οι άστοχες ή και επαχθείς αυξήσεις, Δώρο στις ανταγωνίστριές μας Χώρες, υπονομεύουν την Ανταγωνιστικότητά μας κι είναι αιτία υπολειτουργίας (ή και μη λειτουργίας) καταλυμάτων εφέτος αλλά κι αδυναμία τιμολόγησης των υπηρεσιών / προϊόντων αυτών που θα λειτουργήσουν, τονίζει στην Ανοιχτή επιστολή πρός τον Υπουργό Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού, κ. Γεώργιο Σταθάκη, την Αναπληρώτρια Υπουργό Τουρισμού κα Έλενα Κουντουρά, καθώς και όλους τους φορείς, που έστειλε η ένωση Ξενοδόχων Λέσβου.
Δείτε παρακάτω την επιστολή
ΠΡΟΣ: 1.1. ΥΠΟΥΡΓΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ, ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ
Κο ΓΕΩΡΓΙΟ ΣΤΑΘΑΚΗ
1.2. ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΡΙΑ ΥΠΟΥΡΓΟ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ Κα ΕΛΕΝΑ ΚΟΥΝΤΟΥΡΑ
1.3. ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΣ ΥΠΟΥΡΓ. « κ. κ. ΖΑΧΑΡΑΤΟ ΚΑΙ ΤΖΙΑΛΑ
2. ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗ ΥΠΟΥΡΓΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ Κο ΤΡ. ΑΛΕΞΙΑΔΗ
3. Δ.Σ. ΣΕΤΕ, ΞΕΕ, ΠΟΞ, HATTA
4. ΜΜΕ
ΚΟΙΝΟΠ.: ΓΡΑΦΕΙΟ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΥ
ΕΙΔΙΚΗ ΜΟΝΙΜΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΩΝ ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ-
ΥΠΟΕΠΙΤΡΟΠΗ ΝΗΣΙΩΤΙΚΩΝ & ΟΡΕΙΝΩΝ ΠΕΡΙΟΧΩΝ
ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΩΝ ΒΟΡΕΙΟΥ & ΝΟΤΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ
ΠΡΟΕΔΡΟΥΣ & ΜΕΛΗ ΠΕΡ/ΚΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛ. ΒΟΡΕΙΟΥ & ΝΟΤΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ
ΕΟΑΕΝ
ΜΜΕ
ΜΥΤΙΛΗΝΗ 6.5.2016 Α.Π.1663
ΘΕΜΑ: Οι άστοχες ή και επαχθείς αυξήσεις, Δώρο στις ανταγωνίστριές μας Χώρες, υπονομεύουν την Ανταγωνιστικότητά μας κι είναι αιτία υπολειτουργίας (ή και μη λειτουργίας) καταλυμάτων εφέτος αλλά κι αδυναμία τιμολόγησης των υπηρεσιών / προϊόντων αυτών που θα λειτουργήσουν.
Σχετ.: Το από 8.4.2016 / Α.Π. 1659 έγγραφο της Ε.ΞΕ.Λ.
Κύριοι Υπουργοί και Γεν. Γραμματείς, κοι Βουλευτές,
1.Επαναδιαβιβάζουμε το παραπάνω (αναπάντητο) σχετικό υπόμνημα της ΄Ενωσής μας, με τη θερμή παράκληση ν’ απαντηθεί (αυτή τη φορά) πληροφορώντας μας για τις προθέσεις της Πολιτείας, σ’ ό,τι αφορά τις επαπειλούμενες νέες αυξήσεις, και συγκεκριμένα:
-Στον τριπλασιασμό σχεδόν των συντελεστών ΦΠΑ, π.χ. διαμονής από το 5% το Σεπτέμβριο του 2015, στο……. 13% τον Ιούνιο του 2016, στην εστίαση κλπ.
-Στην επιβολή του επαχθούς Ειδικού Τέλους Διανυκτέρευσης
-Στις ήδη αυξημένες κι επαχθείς ιδιαίτερα για τις Πολύ Μικρές / Μικρές Επιχειρήσεις, ασφαλιστικές εισφορές Εργοδοτών κι Εργαζομένων κλπ, κλπ.,
προκειμένου έστω και καθυστερημένα να ενημερωθούν οι συνάδελφοί μας, πράγμα που θα αμβλύνει τη δικαιολογημένη έκδηλη αγωνία κι ανησυχία τους, που προκαλείται κι απ’ την αβεβαιότητα για το τι μέλλει γενέσθαι (αφού κι οι λιγότερο απαισιόδοξοι «που προτίθενται ν’ ανοίξουν», αδυνατούν να προβλέψουν τη φετινή κίνηση καθώς και να τιμολογήσουν υπηρεσίες και προϊόντα) και σ’ ένα βαθμό θ’ αναστρέψει την κακή τους ψυχολογία, παράγοντες που θα τους αποτρέψουν από κάθε σκέψη να μη……. «λειτουργήσουν» (ή και να υπολειτουργήσουν στη φετινή δύσκολη τουριστική περίοδο.
2.1. Πέρα απ’ τα ισχύοντα Πανελλαδικά, όπως ΄Υφεση, Μνημόνια, Λουκέτα, Ανεργία, Μείωση Εισοδημάτων / Τζίρων, καλπάζουσες αυξήσεις, έλλειψη ρευστότητας, Capital Controls, πολύμηνη απεργία Μηχανικών και Δικηγόρων και των μη λειτουργούντων Επιτροπών, Συμβουλίων τους όπως π.χ. του Συμβουλίου Αρχιτεκτονικής (ΣΑ) κ.ά, πλήττοντας, μη αναστρέψιμα, Ανταγωνιστικότητα, Απασχόληση, Ιδιωτικές και Δημόσιες Επενδύσεις κι έργα, η Ευαίσθητη, Ακριτική, Νησιωτική μας Περιφέρεια – όμορη της γείτονας Χώρας με την καλπάζουσα οικονομία της – με τις γνωστές της αδυναμίες, μειονεξίες, ανεπάρκειες, προβληματικές υποδομές / ανωδομές / λειτουργίες, ιδιαιτερότητες και τα πολύ μικρά μεγέθη Αγορών, Επιχειρήσεων, τζίρων και δραστηριοτήτων τους, έχει ν’ αντιμετωπίσει ΕΠΙ ΠΛΕΟΝ το Προσφυγικό / Μεταναστευτικό πρόβλημα και από 1ης Απριλίου του 2016 τη μη λειτουργία (για πρώτη φορά απ’ το 2009) του Πιλοτικού Προγράμματος για τη VISA, το οποίο θ’ αναπλήρωνε σ’ ένα βαθμό τις μεγάλες απώλειες από τις μειώσεις των CHARTERS, των προκρατήσεων, των προσεγγίσεων κρουαζιερόπλοιων αλλά κι απ’ τις ακυρώσεις κρατήσεων, για τις οποίες απώλειες Μέλη της ΄Ενωσής μας ήδη εγείρουν θέματα διεκδικήσεων για αποζημιώσεις τους κλπ
2.2. Η επίκληση της, υπό προϋποθέσεις, επικείμενης στο άμεσο (ή απώτερο ;;) μέλλον κατάργησης της VISA για τους πολίτες της γείτονος Χώρας, δεν αποτελεί σοβαρό επιχείρημα διακοπής του προαναφερθέντος Πιλοτικού Προγράμματος και για ένα ακόμα λόγο:
Η λειτουργία του δεν αναιρεί τη δρομολόγηση της κατάργησης της VISA, για την οποία όμως κατάργηση ουδείς γνωρίζει ούτε μπορεί να εγγυηθεί αν, πότε και πώς θα λειτουργήσει δίχως προβλήματα, με διάρκεια και συνέπεια. ‘Αλλωστε και μόνο οι προαπαιτούμενες τυπικές, γραφειοκρατικές κ.ά. διαδικασίες, έχουν πολύ δρόμο ακόμα, ίσως κι εκπλήξεις………
2.3. Συμπερασματικά :
-Η απεμπόληση του …. «σίγουρου», εν αναμονή του……. «αβέβαιου», δεν είναι συνετή τακτική, αλλά κι η επιβολή ολοένα περισσότερων και νέων ιδιαίτερα επαχθών «χαρατσιών» όπως π.χ. του επαπειλούμενου «Ειδικού Τέλους Διανυκτέρευσης» δεν είναι Εθνικά ωφέλιμη.
-Επίσης δεν είναι υπέρ του Δημοσίου Συμφέροντος να ανακοινώνονται κι άμεσα να εφαρμόζονται νέες κι οριζόντιες αυξήσεις και τα όποια, εξαγγελλόμενα γενικά κι αόριστα, αντισταθμιστικά μέτρα για τους Ευαίσθητους Προορισμούς, να παραπέμπονται στο απώτερο μέλλον. Ίσως να ‘πρεπε να λειτουργούμε αντίστροφα, τ’ αντισταθμιστικά να προηγούνται των αυξήσεων, με πρώτο και κύριο όμως μέλημα της Πολιτείας (τουλάχιστον) ν’ αμβλυνθεί η Παραξενοδοχία, το Μπαταχτσιλίκι κλπ, προς ανακούφιση των συνεπών επιχειρήσεων κι εξυγίανση της…… Αγοράς !
Κύριοι Υπουργοί και Γεν. Γραμματείς, κοι Βουλευτές,
Προσβλέποντας στη συναντίληψή σας, για την ανάγκη ανάληψης τονωτικών κι όχι μόνο, μέτρων (π.χ. κινήτρων, ελαφρύνσεων, διευκολύνσεων κλπ) ενίσχυσης της Επιχειρηματικότητας, Ανταγωνιστικότητας, Απασχόλησης, Εισοδημάτων και Βελτίωσης της Ποιότητας Ζωής
Ζ Η Τ Ο Υ Μ Ε
να ματαιωθεί οριστικά κάθε σκέψη για επιβολή του πλέον άδικου, άλογου κι αντιαναπτυξιακού χαρατσιού, του «ΕΙΔΙΚΟΥ ΤΕΛΟΥΣ ΔΙΑΝΥΚΤΕΡΕΥΣΗΣ» – που ίσως να είχε νόημα μόνο αν θέλαμε να περιορίσουμε τον αριθμό των…….. αφίξεων / διανυκτερεύσεων, π.χ. λόγω…. κορεσμού ή οριακής φέρουσας ικανότητάς μας.
Συν.: 1
ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΩΣΗ ΞΕΝΟΔΟΧΩΝ ΛΕΣΒΟΥ
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ Ο ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΥΣ
ΠΕΡ. Π. ΑΝΤΩΝΙΟΥ ΔΗΜΗΤΡ. ΤΕΚΕΣ
Μέλος του ΔΣ του ΞΕΕ