Η easyJet στοχεύει στη δοκιμή της τεχνολογίας το 2016
Ως μέρος της στρατηγικής της το να μειώσει τα αποτύπωμα του άνθρακα των επιβατών , η easyJet, το No.1 δίκτυο αερομεταφορών στην Ευρώπη αποκάλυψε τα σχέδιά της για το επαναστατικό σύστημα καυσίμων των αεροσκάφών της, με μηδενικές εκπομπές τα οποία θα έχουν τη δυνατότητα να εξοικονομούν μέχρι και 50.000 τόνους καυσίμων και εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, κάθε χρόνο.
Η easyJet έχει δεσμευθεί να μειώσει το αποτύπωμα άνθρακα των επιβατών της και έχει θέσει νέους στόχους για το 2020 να δεί μια μείωση κατά 7% τα επόμενα πέντε χρόνια, σε σύγκριση με τιs εκπομπές σήμερα, που είναι 81,05 γραμμάρια CO2 ανά χιλιόμετρο/ επιβάτη.
Αυτό ακολουθεί μια μείωση της τάξης του 28% τα τελευταία 15 χρόνια. Η easyJet επενδύει στην τεχνολογία, λειτουργεί αποδοτικά και γεμίζει τις περισσότερες από τις θέσεις της, πράγμα που σημαίνει ότι ένας επιβάτης ταξιδεύοντας με την easyJet, είναι υπεύθυνος για 22% λιγότερες εκπομπές CO2, σε σύγκριση με έναν επιβάτη μιας κλασσικής αερογραμμής, όταν και οι δύο διανύουν την ίδια διαδρομή με ίδιου τύπου αεροσκάφος.
Η εταιρεία, για το υβριδικό αεροσκάφος, άντλησε την έμπνευσή της από τους σπουδαστές του Πανεπιστημίου του Cranfield , παγκόσμιο ηγέτη της εκπαίδευσης, της τεχνολογίας και της διοίκησης, οι οποίοι ερωτήθηκαν στο πλαίσιο διαγωνισμού για τα 20α γενέθλια της easyJet, το πώς φαντάζονται ένα αεροπορικό ταξίδι σε 20 χρόνια.
Η easyJet τώρα θα συνεργαστεί με τους εταίρους της βιομηχανίας της και τους προμηθευτές να εφαρμόζουν αυτή την τεχνολογία αιχμής πιο νωρίς από τη υπολόγιζαν, με μια μελέτη που θα πραγματοποιηθεί αργότερα εντός του έτους.
Η λογική του υβριδικού αεροπλάνου στηρίζεται στη χρήση μιας κυψέλης καύσιμου υδρογόνου που βρίσκεται στο αμπάρι του αεροσκάφους. Αυτό το πρωτοποριακό σύστημα μηδενικών εκπομπών επιτρέπει τη σύλληψη ενέργειας όταν το αεροσκάφος προσγειώνεται την οποία χρησιμοποιεί για να φορτίσει τις ελαφριές μπαταρίες που διαθέτει το σύστημα (κάτι σαν το σύστημα Κινητικής Ενέργειας Recovery (KERS) που διαθέτουν τα αυτοκίνητα της Formula 1).
Η ενέργεια μπορεί στη συνέχεια να χρησιμοποιηθεί από το αεροσκάφος – για παράδειγμα όταν βρίσκεται σε τροχοδρόμηση – χωρίς να χρειάζεται να χρησιμοποιηθούν οι κινητήρες αεριώθησης. Λόγω της συχνότητας και του μικρού μήκους του τομέα δραστηριοτήτων της easyJet, περίπου το 4% του συνόλου των καυσίμων που καταναλώνονται ετησίως χρησιμοποιείται όταν το αεροσκάφος της αεροπορικής εταιρείας είναι σε τροχοδρόμηση. Σημειώνεται ότι η μέση τροχοδρόμηση της ΕasyJet είναι 20 λεπτά ανά πτήση δηλαδή περίπου 4.000.000 μίλια κάθε χρόνο. – αντίστοιχα του ταξιδιού μέχρι το φεγγάρι και πίσω, οκτώ φορές.
Κάθε αεροσκάφος θα έχει κινητήρες ισχύος στις κύριες ρόδες τους, ηλεκτρονικά που λειτουργούν με ενέργεια και ελεγκτές συστήματος που θα δώσουν στους πιλότους πλήρη έλεγχο της ταχύτητας, κατεύθυνσης και της πέδησης του αεροσκάφους κατά τη διάρκεια της τροχοδρόμησης. Συνεπώς, το σύστημα θα μειώσει, αν δεν καταργήσει εντελώς, την ανάγκη για ελιγμούς των ρυμουλκών των αεροσκαφών μέσα και έξω από τις βάσεις, επιτυγχάνοντας πιο αποτελεσματικούς χρόνους αποεπιβίβασης, καθώς και αποδοτικότητα στην ακρίβεια του χρόνου.
Το μοναδικό απόβλητο που παράγεται είναι καθαρό νερό που μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να ξαναγεμίσει το νερό του αεροσκάφους κατά τη διάρκεια της πτήσης.
Η λογική αναπτύχθηκε από το βραβευμένο Διευθυντή Μηχανικό Ian Davies και την ομάδα του με κάποιες από τις ιδέες των μαθητών οι οποίες συνδυάστηκαν με την αρχική συλλογιστική της easyJet.
Ο Head of Engineering της easyJet, Ian Davies, δήλωσε:
«Στην easyJet, συνεχώς εφαρμόζουμε τη χρήση των νέων ψηφιακών και μηχανολογικών τεχνολογιών σε όλες τις λειτουργίες της εταιρίας. Το σημερινό σχέδιο του υβριδικού αεροσκάφους είναι τόσο ένα όραμα για το μέλλον, όσο και μια πρόκληση για τους συνεργάτες και προμηθευτές μας για να συνεχίσουμε να διευρύνουμε τα όρια όσον αφορά στη μείωση του εκπομπών του διοξειδίου του άνθρακα. Αποτελεί επίσης, ένα εξαιρετικό παράδειγμα των πλεονεκτημάτων της στρατηγικής σχέσης που έχουμε με το Πανεπιστήμιο Cranfield.»
Ο Dr. Craig Lawson, Lecturer, Centre for Aeronautics, του Cranfield University, συμπλήρωσε:
“Είμαστε ενθουσιασμένοι που συμμετέχουμε σε αυτή την στρατηγική συνεργασία με την easyJet, καθώς και με την εξερεύνηση διαφορετικών τρόπων με τους οποίους μπορούμε να καινοτομήσουμε μαζί.
Το Cranfield αποτελεί ένα εξειδικευμένο Πανεπιστήμιο μεταπτυχιακών σπουδών, που προσφέρει προηγμένη πρακτική εκπαίδευση και έρευνα. Είμαστε διεθνώς αναγνωρισμένο Πανεπιστήμιο για την κάλυψη των αναγκών των επιχειρήσεων, των κυβερνήσεων και της ευρύτερης κοινωνίας.
Οι φοιτητές μας έχουν παρουσιάσει κάποιες συναρπαστικές ιδέες για το 2035, όραμα της αεροπορικής βιομηχανίας μέσω του διαγωνισμού “To Μέλλον της Πτήσης» (The Future of Flight), που χαρακτηρίζονται από περιβαλλοντικές λύσεις, λειτουργικές βελτιώσεις και ιδέες για την περαιτέρω ενίσχυση της εμπειρίας του πελάτη.»
Η easyJet και το Πανεπιστήμιο Cranfield υπέγραψαν μια τριετής στρατηγική συνεργασία νωρίτερα μέσα στον μήνα για να ανταλλαγεί καινοτομίας και γνώσης.
Ως μέρος των ενεργειών εορτασμού των 20ων γενεθλίων της easyJet, οι φοιτητές του Πανεπιστημίου Cranfield κλήθηκαν να συμμετέχουν σε έναν διαγωνισμό με τέσσερεις κατηγορίες: σχεδιασμός καμπίνας, σχεδίαση αεροσκάφους, εμπειρία αεροδρομίου και εμπειρία πτήσης.
Οι κριτές από την easyJet και το Πανεπιστήμιο Cranfield έλαβαν μια σειρά από πρωτοποριακές ιδέες από τους φοιτητές της Αεροδιαστημικής. Καινοτόμες ιδέες περιλάμβαναν αεροδυναμικά πτερύγια που αλλάζουν σχήμα κατά τη διάρκεια της πτήσης, μια υπερ-αποδοτική επίστρωση «shark skin» για μείωση της επιφανειακής αντίστασης και στην καμπίνα, εξαιρετικά ελαφριά καθίσματα από ίνες άνθρακα με ενσωματωμένο ασύρματο τηλέφωνο και πάνελ φόρτισης κινητών τηλεφώνων και ταμπλετών.
Η easyJet διαθέτει ένα στόλό από 243 αεροσκάφη Airbus τύπου A319 και Α320 με μέσο όρο ηλικίας μόλις 6 ετών. Η αεροπορική εταιρία θα ξεκινήσει να λαμβάνει το νέο αεροσκάφος A320neo από τον Ιούλιο 2017 και τα νέα αεροσκάφη θα έχουν περίπου 13- 15% μεγαλύτερη απόδοση καυσίμων από τα αεροσκάφη που θα αντικαταστήσουν.