Αρχική Ειδήσεις στα Ελληνικά Το «επιχειρείν υπευθύνως» διέξοδος για την κοινωνία σε περιόδους κρίσης

Το «επιχειρείν υπευθύνως» διέξοδος για την κοινωνία σε περιόδους κρίσης

Celestyal Cruises

helenicΗ Εταιρεία Ανωτάτων Στελεχών Επιχειρήσεων (ΕΑΣΕ) και το Ελληνικό Δίκτυο για την Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη (CSR Hellas), την Τρίτη 26 Ιανουαρίου, άνοιξαν την αυλαία του διαλόγου για το ‘επιχειρείν υπευθύνως’, με μία σημαντική εκδήλωση που διοργάνωσαν στο ΕΒΕΑ με θέμα «H Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη σε περιόδους κρίσης».
Τα 200 κορυφαία στελέχη επιχειρήσεων (Διευθύνοντες Σύμβουλοι & Διευθυντές ΕΚΕ) που μετείχαν στη συνάντηση, είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν τις εισηγήσεις 10 καταξιωμένων ομιλητών οι οποίοι παρουσίασαν για την πενταετία της κρίσης (2010-2015) στην Ελλάδα, μία ολοκληρωμένη εικόνα για την συμπεριφορά των καταναλωτών, την εξέλιξη των πεπραγμένων στους απολογισμούς των επιχειρήσεων, την οδηγία της Ε.Ε και τις προφανείς επιρροές στο επιχειρηματικό περιβάλλον, καθώς επίσης και 4 διαφορετικά μοντέλα υπεύθυνης επιχειρηματικότητας από ισάριθμες επιχειρήσεις.

Κοινός τόπος για τις ηγεσίες των δύο φορέων, του Νικήτα Κωνσταντέλλου, Προέδρου ΕΑΣΕ και Δ.Σ. ICAP Group και Πάκη Παπαδημητρίου, Αντιπροέδρου CSR Hellas και Δ/ντή Εταιρικής Ποιότητας στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών, είναι ότι η Αξιοκρατία, η Υπευθυνότητα και η Λογοδοσία πρέπει να εντάσσονται στον κώδικα ηθικής της επιχείρησης, των μελών του ΔΣ και της εταιρικής της διακυβέρνησης.

Από πλευράς εισηγητών, η Κιάρα Κόντη, Manager, EY Climate Change & Sustainability Services, ανέφερε ότι απολογισμοί εταιρικής υπευθυνότητας δημοσιεύονται κατά 93% από μεγάλες επιχειρήσεις με προσωπικό άνω των 500 εργαζομένων και κύκλο εργασιών άνω των 40 εκατ. Ευρώ. Παρατήρησε ωστόσο την αυξητική τάση για απολογισμούς πλέον και από μικρότερες εταιρείες, καθώς αναγνωρίζουν την ΕΚΕ ως ευκαιρία στη δημιουργία μακροπρόθεσμης υπεραξίας. Ο Δημήτρης Μαύρος, τ.Πρόεδρος Ινστιτούτου Επικοινωνίας, Δ/νων Σύμβουλος Black Cherry Advertising, ανέλυσε τις τάσεις και τις συμπεριφορές των καταναλωτών από την παρατεταμένη κρίση στην Ελλάδα, αναφέροντας ότι το 43,6% επιβραβεύει τις κοινωνικά υπεύθυνες, ενώ το 58,1% τιμωρεί τις κοινωνικά μη υπεύθυνες εταιρείες.

Ο Νικόλαος Μέλιος, ταμίας CSR Hellas, Αν.Δ/ντή Εθνικής Τράπεζας της Ελλάδος και Ομίλου, τεκμηρίωσε γιατί η ΕΚΕ, αποτελεί το πλαίσιο που βοηθά τις επιχειρήσεις και την αγορά για την έξοδο από την κρίση, ενώ ο Απόστολος Πεταλάς, Αντιπρόεδρος ΕΑΣΕ και Δ/νων Σύμβουλος του Group Fourlis, αναφέρθηκε στον θετικό αντίκτυπο που προκαλεί στην τοπική κοινωνία το πρόγραμμα ΕΚΕ ενός ομίλου 4.000 εργαζομένων. Η Αλεξία Μαχαίρα, μέλος Δ.Σ. CSR Hellas, Communication & Sustainability Manager AB Βασιλόπουλος μίλησε για την στρατηγική του ομίλου Delhaize, για την ιδιωτική ετικέτα και για την σημασία που προσδίδει η εταιρεία σε όλο το κύκλωμα της εφοδιαστικής αλυσίδας. Ο Γιάννης Μπαλακάκης, Αν.Μέλος ΔΣ της ΕΑΣΕ, Επικεφαλής της ομάδας ΕΚΕ/ΕΑΣΕ και Πρόεδρος του Geo Routes Cultural Institute, έκανε αναφορά στη στρατηγική ΕΚΕ της ΕΑΣΕ, τόνισε την βαρύτητα που δίνει η ΕΑΣΕ στον τομέα της ΕΚΕ και τον σημαντικό ρόλο της συνεργασίας με το CSR Hellas, και παρουσίασε το μοντέλο βιωσιμότητας του Geo Routes για τον τουρισμό, που στηρίζεται στο τρίπτυχο «πολιτισμός-τουρισμός-ανάπτυξη». Ο Μιχάλης Θεοδωρακόπουλος, Αντιπρόεδρος και Δ/νων Σύμβουλος της Hellas Gold ανέπτυξε το εκτεταμένο πρόγραμμα για την ΕΚΕ, το οποίο η  εταιρεία υλοποιεί  στους τομείς «κοινωνία, περιβάλλον και πολιτισμός».

Ο Αντιπρόεδρος του CSR Hellas Πάκης Παπαδημητρίου, μίλησε για τη νέα εποχή που ανατέλει για την ΕΚΕ,  για το Οικουμενικό Σϋμφωνο του ΟΗΕ Global Compact, και αναφέρθηκε στην φάση αναθεώρησης που θα επέλθει μετά την ευρωπαική διαβούλευση και τη νέα οδηγία λογοδοσίας.

Ο συντονιστής της συνεδρίας κ.Γιάννης Αναστασόπουλος, σύμβουλος Διοίκησης της ΕΑΣΕ & Πρόεδρος της ΑΞΙΟΤΗΣ, παρουσιάζοντας το κείμενο το συμπερασμάτων κατέληξε στα εξής:

1ον : η κοινωνική υπευθυνότητα οφείλει να αποτελεί βασικό πυλώνα του μάνατζμεντ και της στρατηγικής της επιχείρησης, και ως αναπόσπαστο κομμάτι του σύγχρονου «επιχειρείν», είναι αξιοσημείωτο ότι οι επιχειρήσεις δεν μείωσαν, αλλά σε πολλές περιπτώσεις, αύξησαν την κοινωνική δράση τους, προσαρμόζοντας την βέβαια στις απαιτήσεις των καιρών.
2ον : η κρίση μας έβγαλε από τη ραστώνη, μας  «ανάγκασε» να διαφοροποιήσουμε τις προτεραιότητές μας, να ευαισθητοποιηθούμε στον εθελοντισμό και στην κοινωνική αλληλεγγύη και να τεθούμε μπροστά στην προσωπική ευθύνη που φέρει καθένας μας για όσα συμβαίνουν γύρω μας.
3ον : η ΕΚΕ αποτελεί επένδυση για την αειφόρο ανάπτυξη. Η επιχείρηση που επενδύει ειλικρινά συνειδητά κι υπεύθυνα σε δράσεις εταιρικής ευθύνης αντιλαμβάνεται το ρόλο που της αναλογεί ως υπεύθυνη εταιρεία απέναντι στο κοινωνικό σύνολο με το οποίο συνυπάρχει και συν-λειτουργεί.

Απόφαση της ΕΑΣΕ και του CSR Hellas είναι η συγκεκριμένη εκδήλωση να αποτελέσει ετήσιο θεσμό όπου τα μέλη των δύο φορέων θα βρίσκονται ενήμερα στις εξελίξεις και θα εισπράτουν τον σφυγμό της ΕΚΕ σε ευρωπαικό και όχι μόνο επίπεδο.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.