Την αναδιάρθρωση του συστήματος επιδότησης των 28 άγονων αεροπορικών γραμμών, πάγιο αίτημα των Θεσμών από το 2014, προανήγγειλε από το βήμα της Βουλής ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Χ. Σπίρτζης.
Απαντώντας σε ερώτηση του βουλευτή της ΝΔ, Δημήτρη Σταμάτη, ο κ. Σπίρτζης προανήγγειλε κατάργηση της επιδότησης σε «πτήσεις-ρουσφέτια», όπως τις χαρακτήρισε.
«Να δούμε ποιες γραμμές είναι άγονες γραμμές και ποιες είναι ρουσφέτι στις αεροπορικές εταιρείες», είπε χαρακτηριστικά ο Χρ. Σπίρτζης.
Ως παραδείγματα ο κος Σπίρτζης ανέφερε τις γραμμές Αθήνα – Ζάκυνθος, Θεσσαλονίκη -Καλαμάτα και Θεσσαλονίκη – Κέρκυρα, διαβεβαιώνοντας την ίδια στιγμή ότι θα συνεχίσουν να λειτουργούν κανονικά οι «πραγματικά άγονες αεροπορικές γραμμές».
«Να μην ανησυχεί ούτε η Κάλυμνος ούτε το Καστελόριζο ούτε οι πραγματικά άγονες γραμμές, άλλοι όμως θα ανησυχήσουν και πολύ. Γιατί για παράδειγμα να δίνουμε 1,3 εκατομμύρια το χρόνο για τη γραμμή Θεσσαλονίκη – Κέρκυρα;; Είναι άγονη γραμμή η Κέρκυρα ή Αθήνα – Ζάκυνθος; Για όνομα του Θεού. Αυτό δεν είναι τόνωση στον τουρισμό της Κέρκυρας ή εξυπηρέτηση στους Θεσσαλονικείς αλλά ρουσφέτι σε συγκεκριμένες αεροπορικές εταιρίες. Αυτή την πολιτική λοιπόν δεν θα την συνεχίσουμε. Όπου υπάρχουν σπατάλες θα έχουμε δραματικές μειώσεις ή και ακύρωση», σημείωσε ο υπουργός.
Απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή της ΝΔ, Δημήτρη Σταμάτη, ο κύριος Σπίρτζης έκανε λόγο για στρεβλό σύστημα, το οποίο κοστίζει 45 εκατομμύρια ευρώ και για το οποίο προγραμματίζεται, όπως εξήγγειλε, η ριζική αναδιάρθρωσή του με κριτήρια την εποχικότητα, την επιβατική κίνηση, τη χιλιομετρική απόσταση, τον πληθυσμό και τα οικονομικά χαρακτηριστικά της κάθε περιοχής.
Ο Υπουργός Υποδομών συνέδεσε την αναδιάρθρωση των υπαρχόντων άγονων αεροπορικών γραμμών και με την ιδιωτικοποίηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων, τα οποία οδηγούν όπως υποστήριξε στην ανάγκη εκσυγχρονισμού και αναβάθμισης όσων παρέμειναν στα χέρια του δημοσίου με στόχο να γίνουν ανταγωνιστικά.
Ο ερωτών βουλευτής της αξιωματικής αντιπολίτευσης πάντως, προειδοποίησε ότι η προκήρυξη νέων διαγωνισμών τη στιγμή που οι υπάρχουσες συμβάσεις λήγουν στις 31 Μαρτίου, ενέχει τον κίνδυνο να μείνουν χωρίς σύνδεση μακρινές περιοχές που εξυπηρετούνται μέσω των άγονων γραμμών.
«Ακόμη και τώρα να ξεκινήσετε τις διαδικασίες για το διαγωνισμό απαιτούνται τουλάχιστον 6 μήνες για την ολοκλήρωση και για να αρχίσει η εξυπηρέτηση αυτών των περιοχών. Όσα, δε, λέτε για τα κριτήρια έχουν ήδη εγκριθεί από την Κομισιόν. Εσείς λέτε θα είστε πιο σκληροί κι από την σκληρή απόφαση της Κομισιόν, δηλαδή, θα γίνετε βασιλικότεροι του Βασιλέως και θα κοπούν άγονες γραμμές, άρα θα αλλάξει το καθεστώς», σημείωσε ο κύριος Σταμάτης.