Με δήλωση του ο Γενικός Γραμματέας της Οργάνωσης για την Απελευθέρωση της Παλαιστίνης (PLO), Σάεμπ Έρεκατ, εκ μέρους των Παλαιστινιακών αρχών εξέφρασε την αγανάκτησή του για τις προκαταλήψεις που όπως αναφέρει υπέστησαν από το προσωπικό καμπίνας της Aegean Airlines σε πτήση από Αθήνα προς Τελ Αβίβ την Κυριακή, δύο επιβάτες παλαιστινιακής καταγωγή, οι οποίοι και αναγκάστηκαν να μεταφερθούν σε άλλη πτήση, όταν δεκάδες ισραηλινοί συνεπιβάτες τους εξέφρασαν ανησυχία για την ασφάλειά τους. “Καλούμε την ελληνική κυβέρνηση να ενεργήσει σθεναρά εναντίον αυτών των ρατσιστικών ενεργειών και να καταβάλει αποζημίωση στους δύο παλαιστίνιους επιβάτες», τονίζει ο Σαέμπ Ερεκάτ.
«Η φρικτή συμπεριφορά των ισραηλινών επιβατών θυμίζει τα χειρότερα χρόνια του απαρτχάιντ στη Νότια Αφρική, κάτι που δεν διαφέρει σε τίποτα από την πολιτική που ακολουθεί η ισραηλινή κυβέρνηση εναντίον των Παλαιστινίων υπό το πρόσχημα της ασφάλειας. Καλούμε την ελληνική κυβέρνηση να ενεργήσει σθεναρά εναντίον αυτών των ρατσιστικών ενεργειών και ιδιαίτερα να καταβάλει αποζημίωση στους δύο παλαιστίνιους επιβάτες».
Επιστολή AEGEAN προς τον Γενικό Γραμματέα της Οργάνωσης για την Απελευθέρωση της Παλαιστίνης (PLO), Σάεμπ Έρεκατ
Αμέσως μετά την ανακοίνωση της PLO, ο Διευθύνων Σύμβουλος της AEGEAN κ. Δημήτρης Γερογιάννης, έστειλε τη παρακάτω επιστολή προς τον Γενικό Γραμματέα της Οργάνωσης για την Απελευθέρωση της Παλαιστίνης (PLO), κ. Σάεμπ Έρεκατ.
Ακολουθεί πιο κάτω η μετάφραση της επιστολής.
Palestine Liberation Organization
Secretary General
Dr. Saeb Erekat
Negotiations Affairs Department
Αθήνα, 6 Ιανουαρίου 2016
Αγαπητέ Dr. Erekat,
Σε συνέχεια της ανακοίνωσης της PLO νωρίτερα σήμερα σχετικά με το επεισόδιο που συνέβη στην πτήση μας Α3 928 για Τελ Αβίβ, θα θέλαμε να εκφράσουμε για άλλη μια φορά, όπως το έχουμε ήδη κάνει πολλές φορές στα μέσα ενημέρωσης, τη μεγάλη μας λύπη για το γεγονός. Ταυτόχρονα, επιθυμούμε να διαβεβαιώσουμε ότι το πλήρωμά μας αντέδρασε σε μια πολύ δύσκολη κατάσταση, με μοναδικό γνώμονα την ασφάλεια και εξυπηρέτηση όλων των επιβατών. Απορρίπτουμε κάθε πιθανότητα συμπεριφορών διακρίσεων, οι οποίες αντιτίθενται πλήρως στις αρχές που διέπουν την εταιρεία μας, και τις οποίες ακολουθούν και εφαρμόζουν όλοι οι υπάλληλοι μας.
Επισυνάπτουμε την ανακοίνωση που εξεδώσαμε σχετικά με το γεγονός χθες στα διεθνή και εγχώρια Μέσα, η οποία πιστεύουμε ότι εξηγεί πλήρως πώς εκτυλίχθηκαν τα γεγονότα.
Θα θέλαμε να τονίσουμε ότι το πλήρωμα μας προσπάθησε για περισσότερο από μία ώρα και τριάντα λεπτά να διευθετήσει την κατάσταση. Δυστυχώς, μέχρι να ολοκληρωθούν όλοι οι επιπλέον έλεγχοι από τις αρμόδιες αρχές, ναι υπήρξε αδικαιολόγητη και μάλιστα άδικη, συνεχιζόμενη αντίδραση από μια μεγάλη ομάδα επιβατών. Ωστόσο, και οι δύο θιγόμενοι επιβάτες, δεν αισθάνονταν άνετα να πετάξουν, λόγω της κατάστασης που επικρατούσε.
Ήταν κυρίως λόγω της ανησυχίας για την ασφάλεια και την άνεση των δύο επιβατών κατά τη διάρκεια αυτής της πτήσης, μετά από όλα αυτά που είχαν προηγηθεί, που προτείναμε να διανυκτερεύσουν με έξοδά μας και να επιβιβαστούν σε άλλη πτήση την επόμενη ημέρα.
Μέσα από αυτή τη διαδικασία το μόνο που γνωρίζαμε για αυτούς τους 2 επιβάτες είναι ότι -όπως οι περισσότεροι από τους υπόλοιπους επιβάτες- είχαν επίσης ισραηλινά έγγραφα και φυσικά δεν υπήρξε καμία πιθανότητα διακριτικής μεταχείρισης τους από την πλευρά του πληρώματος.
Και πάλι λυπούμαστε για το γεγονός, το οποίο σημειωτέων συνιστά πρωτόγνωρη εμπειρία για εμάς, παρά το γεγονός ότι πετάμε πολλά χρόνια στη Μέση Ανατολή. Σεβόμαστε τα δικαιώματα όλων των επιβατών να ταξιδεύουν χωρίς ενδεχόμενες επιπτώσεις φυλετικών διαχωρισμών.
Τέλος, έχουμε ήδη επικοινωνήσει με τον εκπρόσωπο της PLO στην Ελλάδα και έχουμε ζητήσει μια συνάντηση, προκειμένου να δώσουμε τις διαβεβαιώσεις μας και να διευκρινίσουμε περαιτέρω την κατάσταση.
Παραμένουμε στη διάθεσή σας για οποιαδήποτε διευκρίνιση.
Με εκτίμηση,
Δημήτρης Γερογιάννης
Διευθύνων Σύμβουλος AEGEAN