Για να γνωρίζει τι μπορεί να προσφέρει στον επισκέπτη – πελάτη ένα κατάλυμα το παγκόσμιο μέτρο σύγκρισης, είναι ο αριθμός των αστεριών ή κλειδιών που χαρακτηρίζουν το ξενοδοχείο η το συγκρότημα δωματίων αντίστοιχα. Τα αναγραφόμενα αστέρια / κλειδιά στο Ειδικό Σήμα Λειτουργίας και το ποιες υπηρεσίες και υποδομές αυτά σημαίνουν αποτελούν αντικείμενο Ευρωπαϊκής συζήτησης ακόμα και για τη δημιουργία ενός ενιαίου κοινού συστήματος αξιολόγησης. Προς αυτή τη κατεύθυνση έχουν κινηθεί τα κράτη δημιουργώντας εθνικά πρωτόκολλα αξιολόγησης.
Στην Ελλάδα, από τον Ιούλιο του 2014 έχει νομοθετηθεί το νέο σύστημα απλούστευσης των διαδικασιών λήψης του Ειδικού Σήματος Λειτουργίας, δηλαδή της κατάταξης των καταλυμάτων σε κλειδιά / αστέρια. Το 2015 ήταν καταλυτική χρονιά για τη δημιουργία του συστήματος που θα υποστηρίξει την έκδοση των Ειδικών Σημάτων Λειτουργίας.
Έτσι δημιουργήθηκε ένα νέο σύστημα αξιολόγησης με υποχρεωτικά και προαιρετικά κριτήρια. Η μοριοδότηση των καταλυμάτων προκύπτει από την εφαρμογή των προαιρετικών κριτηρίων. Όπως φαίνεται και στο ακόλουθο σχήμα, ενώ για τα ενοικιαζόμενα δωμάτια τα υποχρεωτικά κριτήρια μένουν τα ίδια, για τα ξενοδοχεία, όσο περισσότερα τα αστέρια διεκδικείς τόσο πιο απαιτητικά και περισσότερα γίνονται τα υποχρεωτικά κριτήρια.
Από την μέχρι σήμερα εφαρμογή του νέου αυτού Συστήματος αξιολόγησης έχει φανεί μία δυσκολία στη συλλογή μορίων κυρίως σε ξενοδοχεία που είχαν 4 αστέρια ή που θα επιθυμούσαν να αξιολογηθούν στις κατηγορίες κατάταξης των 4 και 5 αστέρων. Αυτό προκύπτει αφενός εξαιτίας της αύξησης των υποχρεωτικών κριτηρίων, τα οποία μειώνουν την δυνατότητα για απόκτηση μορίων από προαιρετικά, αφετέρου λόγω ιδιαιτεροτήτων στη χώρα μας που δημιουργούν δυσκολίες στη συλλογή μορίων και που αφορούν κάποιες από τις κατηγορίες κριτηρίων.
Έτσι λοιπόν, σε κάποιες πόλεις, σε θέρετρα ή σε νησιά είναι αρκετά δύσκολη η συλλογή μορίων που προκύπτουν από την παροχή υπηρεσιών – υποδομών, όπως για παράδειγμα το parking, οι πισίνες (μίας ή περισσοτέρων), τα καταστήματα και οι χώροι μαζικής εστίασης, οι δραστηριότητες ψυχαγωγίας και άθλησης. Επομένως, τα ξενοδοχεία αυτά είναι υποχρεωμένα να στραφούν σε άλλα κριτήρια που σχετίζονται :
με την οργάνωσή τους και την πιστοποίηση με Συστήματα Διαχείρισης Ποιότητας, Ασφάλειας Τροφίμων και Περιβάλλοντος καθώς επίσης
να επενδύσουν στο ανθρώπινο δυναμικό τους.
Θα πρέπει να αναφερθεί ότι το σύστημα αξιολόγησης κατάταξης των ξενοδοχείων δίνει την ευκαιρία αύξησης των μορίων που συλλέγει η μονάδα από την πιστοποίηση προτύπων με παρόμοιο αντικείμενο. Έτσι λοιπόν ένα ξενοδοχείο που έχει επαληθευτεί με τον κανονισμό EMAS για το Σύστημα Περιβαλλοντικής Διαχείρισης κερδίζει μόρια και από την πιστοποίησή του με το ISO 14001. Το δεύτερο αυτό πρότυπο πιστοποιείται χωρίς κάποιο επιπλέον κόστος, καθώς το ISO 14001 αποτελεί υποσύνολο τον απαιτήσεων του Κανονισμού EMAS. Έτσι μπορεί να παρασχεθούν και οι δύο πιστοποιήσεις ταυτόχρονα από τον Φορέα Πιστοποίησης που εξέδωσε την επαλήθευση του Κανονισμού EMAS για το ξενοδοχείο.
Η ΕΝΝΟΥΣ ΕΠΕ είναι μία εταιρεία συμβούλων ανάπτυξης επιχειρήσεων – δεν είμαστε Φορέας Ελέγχων – που μπορεί να σας προσφέρει ένα σύνολο ολοκληρωμένων υπηρεσιών για την έγκαιρη προετοιμασία και τη συμφέρουσα συλλογή μορίων, ώστε να επιτύχετε την επιθυμητή κατάταξη του καταλύματός σας.
Επισκεφτείτε το site www.ennous.gr ή τηλεφωνήστε 210 82 10 175 για περισσότερη ενημέρωση σχετικά με τις υπηρεσίες προς τα ξενοδοχεία και τα ενοικιαζόμενα δωμάτια / διαμερίσματα.
Ζητείστε να μάθετε για το διαγνωστικό μας εργαλείο!
Ποσοστό υποχρεωτικών κριτηρίων και μόρια
ανά Κατηγορία Καταλύματος και Ελάχιστα Απαιτούμενα Μόρια
ΕΕΔΔ:
>5500 μόρια
>3500 μόρια
έως 3500 μόρια
Ξενοδοχεία:
>5500 μόρια
>4000 μόρια
>3200 μόρια
>2200 μόρια
>1500 μόρια