Η πρώτη παρουσίαση της «πλατφόρμας ηλεκτρονικών κρατήσεων, οργάνωσης ταξιδιών και ανάπτυξης ηλεκτρονικών συνεργιών στον χώρο του τουρισμού της Αθήνας», που υλοποιεί το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο της Ελλάδος, στο πλαίσιο του προγράμματος «ΑΘΗΝΑ», πραγματοποιήθηκε χθες, με τη παρουσία πολλών επισήμων, εκπροσώπων του υπουργείου Τουρισμού, της περιφέρειας Αττικής και του δήμου της Αθήνας.
Αξίζει να σημειωθεί, πως, πρόκειται για μια προσπάθεια του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου της Ελλάδας στα πλαίσια του e-tourism, οργάνωσης της διαδικτυακής παρουσίασης και διάθεσης του εθνικού τουριστικού προϊόντος. Ανάδοχος του έργου είναι η Ένωση Εταιρειών “Greek Geeks – Dataverse”.
Υπογραμμίζεται ότι το συγκεκριμένο επιχειρησιακό σχέδιο που υλοποιεί το ΞΕΕ, με την ενίσχυση του προγράμματος «ΑΘΗΝΑ», έχει ως βασικούς στόχους:
- Την επιτάχυνση της καθολικής μετάβασης του τουριστικού κλάδου της Αθήνας στην πρώτη γραμμή της ψηφιακής οικονομίας.
- Την μετεξέλιξη και ανάπτυξη νέων προϊόντων και υπηρεσιών υψηλής τεχνολογικής αξίας που θα διατίθενται στους δυνητικούς επισκέπτες της Αθήνας και τους τουρίστες στα πλαίσια του : dream-plan – book – visit- share experience.
- Την επίτευξη συνεργιών μεταξύ διαφορετικών παρόχων τουριστικών υπηρεσιών για
α) την παροχή προσωποποιημένων ανταγωνιστικών υπηρεσιών στους επισκέπτες,
β) την ενίσχυση και αναβάθμιση της συνολικής εμπειρίας των επισκεπτών και
γ) την ανάδειξη των καλών επιχειρηματικών πρακτικών που παράγουν έντονο πολλαπλασιαστικό αποτέλεσμα για την τουριστική αγορά της Αθήνας. - Την επιτάχυνση της καθολικής μετάβασης του τουριστικού κλάδου της Αθήνας στην πρώτη γραμμή της ψηφιακής οικονομίας .
- Τη μετεξέλιξη και ανάπτυξη νέων προϊόντων και υπηρεσιών υψηλής τεχνολογικής αξίας που θα διατίθενται στους δυνητικούς επισκέπτες της Αθήνας και τους τουρίστες στα πλαίσια του : dream-plan – book – visit- share experience.
- Την επίτευξη συνεργιών μεταξύ διαφορετικών παρόχων τουριστικών υπηρεσιών για
α) την παροχή προσωποποιημένων ανταγωνιστικών υπηρεσιών στους επισκέπτες,
β) την ενίσχυση και αναβάθμιση της συνολικής εμπειρίας των επισκεπτών και
γ) την ανάδειξη των καλών επιχειρηματικών πρακτικών που παράγουν έντονο πολλαπλασιαστικό αποτέλεσμα για την τουριστική αγορά της Αθήνας.
Ο κ. Τσακίρης δήλωσε: «Η πλατφόρμα αυτή στοχεύει να δώσει την δυνατότητα στους ξενοδόχους να αποκτήσουν ένα εργαλείο κρατήσεων και παράλληλα διαχείρισης των κρατήσεων τους , οι ιδιοκτήτες τουριστικών καταστημάτων να προβάλουν τα προϊόντα τους, τα καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος τις υπηρεσίες τους , τα τουριστικά γραφεία και rent a car να βοηθήσουν στην οργάνωση του ταξιδιού των επισκεπτών μας και όλα αυτά συνδυαστικά με δυνατότητες δημιουργίας κινήτρων για τους επισκέπτες.»
Τα επόμενα βήματα της πρωτοβουλίας για την δημιουργία πλατφόρμας ηλεκτρονικών κρατήσεων, οργάνωσης ταξιδιών και ανάπτυξης ηλεκτρονικών συνεργιών στην Αθήνα, σύμφωνα με το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο είναι :
Α. Η ενημέρωση για την συμμετοχή στην πλατφόρμα όλων των τουριστικών επιχειρήσεων στην Αθήνα.
Β. Η έναρξη της δοκιμαστικής παραγωγικής λειτουργίας του προγράμματος από τον επόμενο Φεβρουάριο και
Γ. Ο συντονισμός με άλλες ομοειδείς δράσεις και φορείς.
«Απώτατος στόχος μας είναι η επέκταση του έργου σε όλη την χώρα μέσα στα επόμενα χρόνια». Σε κάθε περίπτωση όμως η τελική έκβαση του εγχειρήματος θα κριθεί από την κινητοποίηση και συμμετοχή των τουριστικών επιχειρήσεων – ανεξαρτήτως μεγέθους ή δραστηριότητας- στην πλατφόρμα και βεβαίως από τις συνέργειες που θα προκύψουν προς όφελος των επισκεπτών μας», τονίζει ο κ. Τσακίρης.
Οι Βασικές Αρχές
Σύμφωνα με την ανάδοχο κοινοπραξίας του έργου, οι Βασικές Αρχές Σχεδιασμού της «Πλατφόρμα ηλεκτρονικών κρατήσεων, οργάνωσης ταξιδίων και Ανάπτυξης Επιχειρηματικών Συνεργιών στον Τομέα του Τουρισμού» για την Αθήνα εμπεριέχουν:
- οργάνωση περιεχομένου με σκοπό την έμφαση στην προώθηση των στρατηγικών στόχων (city break, congress κλπ) μέσα από τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της πόλης,
- responsive Design, κάλυψη ατόμων με αναπηρίες, διαλειτουργικότητα και ενσωμάτωση υπηρεσιών τρίτων συστημάτων (skyscanner, rome2rio, google maps, reputation management κλπ), πλήρη διαλειτουργικότητα με εφαρμογές για mobile, εύχρηστη πλατφόρμα διαχείρισης περιεχομένου.
- Όπως προσθέτει η εταιρεία, ο σχεδιασμός και η ανάπτυξη μιας ψηφιακής πλατφόρμας ενθάρρυνσης της συνεργασίας & υποστήριξης του ψηφιακού επιχειρείν με σύγχρονο τρόπο – ψηφιακές υπηρεσίες Property & Channel Management, Reputation & Presentation Management, e-Coupons, Booking Engine.
- Τέλος, ο αναφερόμενος σχεδιασμός υλοποίησης ενός ολοκληρωμένου, κάθετου, πολύγλωσσου DMSs για την Αθήνα/Αττική δύναται να περιλαμβάνει 500 Ξενοδοχεία, 2.000 Επιχειρήσεις τουριστικού ενδιαφέροντος, 900 Σημεία Ενδιαφέροντος, Δραστηριότητες, Εμπειρίες, 7 γλώσσες (Ελληνικά, Αγγλικά, Γαλλικά, Γερμανικά, Ισπανικά, Ρωσικά, Κινέζικα), έκδοση τουριστικού οδηγού σε 7 γλώσσες για φορητές συσκευές iOS, Android, Windows, Ψηφιακή ενσωμάτωση ψηφιακών υπηρεσιών e-tourism B2B και Β2C τρίτων διεθνών φορέων και επιχειρήσεων, εκπαίδευση και μεταφορά τεχνογνωσίας σε στελέχη του ΞΕΕ και σε επιχειρήσεις και Διαδικτυακή Πύλη
- – DMSs όπου ο επισκέπτης μπορεί μέσα από την εφαρμογή οργάνωσης ταξιδιού:
- να βρει ο ξενοδοχείο που θα εξυπηρετήσει τη διαμονή του
- να βρει πληροφορίες για τον τρόπο μετάβασης και επιστροφής από τον τόπο προέλευσής του προς/από την Αθήνα και να προχωρήσει σε κράτηση μέσα από τρίτα συστήματα
- να εντοπίσει αξιοθέατα και άλλα σημεία ενδιαφέροντος κοντά στο ξενοδοχείο διαμονής του
- να οργανώσει την ψυχαγωγία και τις δραστηριότητες του
- να διαμορφώσει ένα δικό του οδηγό/ περιήγηση στην πόλη