Και φέτος ο τουρισμός υπήρξε ο τομέας καταλύτης για τη χώρα μας, τόνισε στoν χαιρετισμό του ο Πρρόεδρος του ΣΕΤΕ, κ. Ανδρέας Α. Ανδρεάδης κατά τη διάρκεια της καθιερωμένης χριστουγεννιάτικης συνάντησης με τους δημοσιογράφους.
Καταφέραμε με πολλές δυσκολίες να επιτύχουμε τους στόχους που είχαμε θέσει, συνέχισε ο Πρόεδρος του ΣΕΤΕ. Ξεπεράσαμε τον στόχο συνολικών αφίξεων – είναι βέβαιο ότι θα κλείσουμε το έτος με 26 εκατ. –και αγγίξαμε τα 14,5 δισ. ευρώ σε άμεσα έσοδα, ενισχύοντας το ΑΕΠ με μια επιπλέον μονάδα. Επιπλέον αυτών, εκτίμησή μας είναι ότι το 2015: Αυξήσαμε 6% τον όγκο απασχόληση των μισθωτών. Οι συνολικές αποδοχές των μισθωτών του τομέα θα αγγίξουν τα 4 δισ. ευρώ, αυξημένες σχεδόν κατά 200 εκατ. σε σχέση με το 2014. Οι συνολικές εισφορές του τομέα προς το ΙΚΑ θα αγγίξουν το 1,7 δισ. ευρώ, το οποίο υπερβαίνει κατά πολύ την άμεση συνεισφορά του τουρισμού στο ΑΕΠ της χώρας.
• Ο ΣΕΤΕ συνεχίζει να υλοποιεί με προσήλωση το έργο του ως σύγχρονος κοινωνικός εταίρος. Η δημιουργία των 5 περιφερειακών μας γραφείων, στοχεύει προς αυτή την κατεύθυνση. Μέσω των γραφείων έχουμε άμεση επαφή και πρόσβαση τόσο με τους αρμόδιους φορείς, όσο και με τα μέλη του ΣΕΤΕ.
• Είναι δεδομένο ότι η επόμενη χρονιά θα είναι ιδιαίτερα καθοριστική για τον ελληνικό τουρισμό και την ελληνική οικονομία και αυτό γιατί εκδηλώνεται μια σειρά εξωγενών παραγόντων που μας κάνει να είμαστε σε επαγρύπνηση. Οι εξωγενείς αυτοί παράγοντες, είναι:
• Ο διεθνής προβληματισμός νέων τρομοκρατικών επιθέσεων, ιδιαίτερα σε μέσα μεταφοράς,
• Η σχέση Ρωσίας – Τουρκίας και η βελτίωση ή η περαιτέρω επιδείνωσή της,
• Η διαχείριση του κρισιμότατου προσφυγικού ζητήματος, η εξέλιξη των προσφυγικών ροών και η διαχείρισή τους – ιδιαίτερα στη περίπτωση περαιτέρω ανάφλεξης στη Συρία
• Η νέα διαδικασία χορήγησης βιομετρικών θεωρήσεων βίζα Σένγκεν για τους πολίτες σημαντικών αγορών, όπως η Ρωσία, η Ινδία, η Κίνα κ.α. Είναι μία νέα κατάσταση στην οποία πρέπει να προσαρμοστούν οι κρατικές μας υπηρεσίες επειγόντως – έχουμε ήδη αργήσει πολύ!
• Σε αυτούς τους παράγοντες θα πρέπει να προσθέσουμε την εφαρμογή των προαπαιτούμενων της συμφωνίας, με το ασφαλιστικό και την εφαρμογή του νόμου για τα κόκκινα δάνεια να χρήζουν ιδιαίτερης προσοχής. Ήδη από τον Οκτώβριο ζητήσαμε να δοθεί η δυνατότητα στις επιχειρήσεις να αναδιαρθρώσουν τα δάνειά τους, με όρους απολύτως συμβατούς με τα διεθνή χρηματο-οικονομικά πρότυπα. Υπάρχει ανάγκη για θεσμικό πλαίσιο που θα επιτρέψει στις υπερχρεωμένες επιχειρήσεις που απαιτούν κεφαλαιουχική εξυγίανση να ρυθμίσουν συνολικά τα χρέη τους, ώστε να επανεκκινήσουν σε υγιή βάση στο πλαίσιο ενός αξιόπιστου επειχειρηματικού σχεδίου, χωρίς να μεσολαβήσει “κλείσιμο” της επιχείρησης. Έτσι η παρέμβαση στα κόκκινα δάνεια θα αναδειχθεί σε σημαντικό παράγοντα ανάκαμψης της ιδιωτικής οικονομίας.
• Η συνεχής αύξηση φόρων είναι μια πολιτική που αποδεδειγμένα, πλέον, ενθαρρύνει τη φοροαποφυγή και τη φοροδιαφυγή και οδηγεί σε χαμηλότερα δημόσια έσοδα.
• Για την επόμενη χρονιά θα συμβάλλουν θετικά, η ισοτιμία του Ευρώ, η χαμηλή τιμή πετρελαίου, η συλλογική ακατάπαυστη προσπάθεια επιχειρήσεων και εργαζομένων, αλλά και η συνεχώς ενισχυόμενη εικόνα ποιότητας προϊόντος και ασφάλειας προορισμού.
• Επίσης, αν και χρειάζονται περαιτέρω επεξεργασία, τα πρώτα στοιχεία του προγραμματισμού των αεροπορικών θέσεων για το 2016, δείχνουν μια αύξηση τάξης μεγέθους 5% σε σχέση με το 2014.
• Για την στοχοθέτηση της επόμενης τουριστικής περιόδου, θεωρούμε ότι θα έχουμε μια πιο ξεκάθαρη εικόνα στις αρχές Μαρτίου.
SETE Intelligence
• Το SETE Intelligence έχει ήδη δημιουργήσει έναν πλούτο στοιχείων που επιτρέπουν πλέον, η εκπόνηση στρατηγικής και πολιτικών, αλλά και η αντιμετώπιση έκτακτων γεγονότων, να βασίζονται σε έγκυρα και έγκαιρα στοιχεία. To SETE Intelligence ήδη διαθέτει λεπτομερή στοιχεία:
• Για τη συμβολή του τουρισμού στην ελληνική οικονομία και το εξωτερικό ισοζύγιο, την απασχόληση και την κοινωνική ασφάλιση.
• Για το ποσοστό του εισοδήματος από τον εισαγόμενο τουρισμό που παραμένει στην χώρα
• Για την περιφερειακή κατανομή του εισοδήματος
• Για το προφίλ των πελατών, περιλαμβανομένων στοιχείων δαπανών, των δραστηριοτήτων των τουριστών στην Ελλάδα, κοινωνικοοικονομικού προφίλ κ.ά
• Για το προφίλ των πελατών διεθνώς για τους κλάδους που ενδιαφέρουν τον ελληνικό τουρισμό
• Για την ικανοποίηση των πελατών των ελληνικών ξενοδοχείων και σε σχέση με τον ανταγωνισμό
• Για την οικονομική κατάσταση των τουριστικών επιχειρήσεων
• Για την φορολογική επιβάρυνση των ελληνικών τουριστικών επιχειρήσεων και των αντίστοιχων σε ανταγωνιστικές χώρες
• Για τον ετήσιο προγραμματισμό αεροπορικών αφίξεων, την εξέλιξη των κρατήσεων και την πορεία των αφίξεων ανά αεροδρόμιο προορισμού και αγορά προέλευσης
Marketing Greece
• Η Marketing Greece, ενίσχυσε και επέκτεινε τη δραστηριότητά της κατά τη διάρκεια της χρονιάς που πέρασε, υλοποιώντας ένα πολύ σημαντικό έργο.
• Το Discovergreece.com έχει γίνει ένας από τους σημαντικότερους κόμβους πληροφόρησης για τη τουριστική Ελλάδα, με σχεδόν 2 εκατ. μοναδικούς χρήστες και μια ψηφιακή κοινότητα που απαριθμεί περισσότερα από 600.000 μέλη.
• Η Marketing Greece έχει ήδη ολοκληρώσει το στρατηγικό σχέδιο Marketing για την περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας και Στερεάς Ελλάδας, ενώ σύντομα ολοκληρώνεται αυτό της Πελοποννήσου και της περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου.