Αρχική Ειδήσεις στα Ελληνικά Eπιστολή για τις οικονομικές επιπτώσεις του μεταναστευτικού στη Μυτιλήνη από την Ένωση...

Eπιστολή για τις οικονομικές επιπτώσεις του μεταναστευτικού στη Μυτιλήνη από την Ένωση Ξενοδόχων Λέσβου

Ο Πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Λέσβου κ. Περικλής ΑντωνίουΕπιστολή προς το Υπουργείο και όλους τους Υπέυθυνους φφορείς είχε αποστείλει η Ένωση Ξενοδόχων Λέσβου στις 11 Σεπτεμβρίου, σχετικά με το μεταναστευτικό – προσφυγικό θέμα που αντιμετωπίζει το νησί της Λέσβου.
 
Δείτε το πλήρες κείμενο της επιστολής
 

 
ΠΡΟΣ:1.ΥΠΟΥΡΓΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ Κο ΧΟΥΛΙΑΡΑΚΗ          
            2.ΥΠΟΥΡΓΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ, ΥΠΟΔΟΜΩΝ,
                ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ και ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ Κο Ν. ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΑΚΗ
             3.ΑΝΑΠΛ. Γ.Γ. ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ
                Κο ΓΕΡ. ΖΑΧΑΡΑΤΟ
             4.ΠΡΟΕΔΡΟ ΕΟΤ Κα ΕΛΙΣΑΒΕΤ ΧΑΤΖΗΝΙΚΟΛΑΟΥ

ΜΥΤΙΛΗΝΗ 11.9.2015                                             Α.Π.1608

ΘΕΜΑ: ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΤΙΚΟ,  ΠΡΟΣΦΥΓΙΚΟ και συνέπειές τους στο ΑΕΠ, Απασχόληση και Κοινωνική Συνοχή

Κύριε Υπουργέ,
           1.H Λέσβος – Γεωπάρκο της UNESCO, το δεύτερο σε μέγεθος Ελληνικό νησί – ΕΥαίσθητος ΠΡΟορισμός (ΕΥ.ΠΡΟ.) – έδρα της Περιφέρειας Βορείου Αιγαίου στο Β.Α. άκρο της Αιγαιοπελαγίτικης Πολυνησίας, με δεσπόζουσα θέση ως προς την όμορη Τουρκία (και τα μεγάλα αστικά της Κέντρα, Σμύρνη, Κων/πολη κ.ά.), με προβληματικές τουριστικές κι όχι μόνο,  υποδομές / ανωδομές και Πολύ Μικρές / Μικρές  Τουριστικές κ. ά. Επιχειρήσεις, εξωστρεφείς, Εντάσεως Εργασίας  (και Παγίων), χαμηλών τζίρων, που συμμετέχουν στις υποχρεώσεις τους (όπως π.χ. εργοδοτικές ασφαλιστικές εισφορές, πρόστιμα, συγγενικά δικαιώματα, επιβαρύνσεις υπέρ τρίτων / χαράτσια κλπ), ανεξάρτητα του ύψους των τζίρων τους και αναπτυξιακών δεικτών του προορισμού τους, το ίδιο με τις μεγάλες επιχειρήσεις (εντάσεως κεφαλαίων) ανεπτυγμένων προορισμών, μη απολαμβάνοντας όμως το ίδιο (σ’ ευκαιρίες, διευκολύνσεις, υποδομές / ανωδομές, μεγάλα έργα / γεγονότα, υψηλούς τζίρους κλπ), επιβεβαιώνοντας την Αριστοτέλεια  ρήση «Τίποτα πιο άνισο, απ’ την ίση μεταχείριση των άνισων», ταυτόσημη με τη μέχρι σήμερα μη εφαρμοζόμενη Αρχή (Ελληνικού και Κοινοτικού) Δικαίου της «Αναλογικότητας κι Ανταποδοτικότητας», και τους Πολίτες / Επιχειρήσεις να νιώθουν Ασήμαντοι, ενδεικτικό της εξαθλίωσης της σημερινής τους κοινωνίας (μακράν της……. Αθηναϊκής του Χρυσού Αιώνα!
           2.Οι συνεχιζόμενες εισροές δεκάδων χιλιάδων μεταναστών / προσφύγων, στο νησί, αριθμητικά αναντίστοιχων με τη φέρουσα ικανότητα και πολλαπλάσιων αντίστοιχων εισροών αυτών που δέχονται μεγάλες Ευρωπαϊκές Χώρες, πλήττουν ανεπανόρθωτα / μη αντιστρέψιμα, μέσα στην ύφεση, την Κοινωνία, Οικονομία, Απασχόληση και Ποιότητα Ζωής, απειλώντας σοβαρά να αποδομήσουν τον Κοινωνικοοικονομικό του ιστό και ν’ απολεσθεί οριστικά η τιμητική διεθνώς  διάκρισή μας, αυτή του  ΓΕΩΠΑΡΚΟΥ της UNESCO .
           3.1. Δυσμενέστατες οι συνέπειες σ’ όλες τις λειτουργίες της Λέσβου, υποβαθμίζοντας την ποιότητα ζωής ντόπιων κι επισκεπτών , μεταλλάσσοντας  σταδιακά το χαρακτήρα του νησιωτικού προορισμού από Τουριστικό σε……. Μεταναστευτικό, εκτοξεύοντας την Αναγνωρισιμότητά του διεθνώς, αλλά απ’ την «ανάποδη» /αρνητικά !
3.2.Συγχρόνως προσβάλλονται βάναυσα θεμελιώδεις ανθρώπινες αξίες και δικαιώματα  (ντόπιων και μεταναστών / προσφύγων, ακόμα και με πνιγμούς, θανάτους κ.ά.), η εθνική μας κυριαρχία και η ασφάλεια των εξωτερικών συνόρων της Ε.Ε., με διαχρονικούς και πολλαπλούς επαπειλούμενους κινδύνους, προεξάρχοντος του Υγειονομικού……., επιτεινόμενοι και λόγω βασικών ελλείψεων (σε στελέχωση, μέσα, οργάνωση, συντονισμό, πόρους κλπ) για την ασφαλή, άμεση  καταγραφή / μετακίνησή τους στα σημεία επιβίβασης και μεταφοράς τους στον Πειραιά. Και μόνο η διεθνής μας διάκριση απ’ την UNESCO, αυτή του Γεωπάρκου, θα ‘πρεπε να υποχρέωνε τους «αρμοδίους» να διαχειριστούν το Μεταναστευτικό  της Λέσβου, εντελώς διαφορετικά.
4.1. Τη διαχείριση του  Μεταναστευτικού της Λέσβου και τις αντίστοιχες υποχρεώσεις / υπηρεσίες που έπρεπε και πρέπει ν’ αναλάβει αποκλειστικά η ίδια η Ε.Ε. με δικά της μέσα, αφού είμαστε τα σύνορά της με την Ασιατική Χώρα – Πύλη εξόδου μεταναστών / προσφύγων, παραλαμβάνοντας, καταγράφοντας, μεταφέροντας κι αναλογικά επιμερίζοντάς τους στις Χώρες της Επικράτειάς της σύμφωνα με πληθυσμιακά, έκτασης, ΑΕΠ, Απασχόλησης κ.ά. κριτήρια, μ’ εφαρμογή όλων των μέχρι σήμερα συμφωνιών (Ατζέντας για τη Μετανάστευση, Σχεδίου των 10 σημείων κλπ).
4.2.Απόγνωση, θυμός, αγανάκτηση αλλά κι απογοήτευση, διακατέχουν τους ντόπιους, που υποχρεούνται ν’ αναλάβουν όλο το βάρος του Μεταναστευτικού για λογαριασμό της…… Ε.Ε., μεσούσης κι επιτεινόμενης της ύφεσης, ανεργίας, φτώχειας, μηδενικής ρευστότητας, με τη γραφειοκρατία και το μπαταχτσιλίκι  – «κλειδωμένες» οι υποχρεώσεις / πληρωμές μας προς την Πολιτεία και στον αυτόματο πιλότο δικαιώματα / εισπράξεις οφειλών μας από τρίτους κ.ά. -, πολλαπλασιαστές όλων των δεινών μας, ν’ αποδομούν αργά αλλά σταθερά τον κοινωνικό ιστό, πλήττοντας την κοινωνική μας συνοχή κι όχι μόνο……..
4.3.΄Εκδηλη η ανησυχία των ντόπιων, μην τυχόν και διατεθούν πόροι για τη δημιουργία μεταναστευτικών υποδομών / ανωδομών, καθιστώντας το νησί HOT SPOT (Λαμπεντούζα) κι από Τουριστικός Προορισμός, «μεταλλαχθεί» σε Προσφυγικό / Μεταναστευτικό…….
           5. H ΄Ενωση Ξενοδόχων Λέσβου προσπαθώντας να εκτιμήσει τις φετινές αλλά και να προβλέψει τις μελλοντικές, διαχρονικές (σε βάθος τουλάχιστον 3 – 5ετίας) συνέπειες / απώλειες της Λέσβου απ’ τον Τουρισμό, σε συνεργασία με τους τοπικούς Travel Agents, που διακινούν το σύνολο σχεδόν των Charters της Ευρώπης, συγκέντρωσε στοιχεία, που αφορούν στο υπόλοιπο της τρέχουσας περιόδου και της επόμενης (2016) κι έπεται συνέχεια για το 2017 – 2020, απ’ τα οποία και παραθέτει ενδεικτικά τα παρακάτω:
5.1.Η Ολλανδική SUNDIO είχε προγραμματισμένη 3η πτήση (εβδομαδιαίως) από 3.7.2015 έως το τέλος της σεζόν την οποία και δεν πραγματοποίησε! ΄Οσον αφορά στις δυο άλλες πτήσεις της, τις μοιραζόταν με το Ηράκλειο Κρήτης, σταματώντας τες στις 15.10.2015, αντί στις 29.10.2015, με το ενδεχόμενο όμως να σταματήσει νωρίτερα, λόγω χαμηλών πληροτήτων!
Το 2016 «παίζεται»…….
5.2.H CORENDON έχει προγραμματίσει απ’ την Ολλανδία 3 πτήσεις (πάντα εβδομαδιαίως) για όλη τη σεζόν 2015, τις οποίες όμως τελικά απ’ τον Αύγουστο 2015 μοιράζει (και τις 3) μ’ άλλους προορισμούς Ελλάδας και Τουρκίας. Το 2016 μιλά για 2 πτήσεις την εβδομάδα κι άγνωστο αν θα μοιρασθούν κι αυτές μ’ άλλους προορισμούς.
5.3.Η Charter Transavia που χρησιμοποιούν όλοι οι Ολλανδοί Tour Operators (συμπληρωματικά με τις δικές τους) σταματά 3.10.2015 αντί 29.10.2015.
5.4.Η Αγγλική Thomas Cook απ’ το τέλος Αυγούστου 2015 πετά με χαμηλή πληρότητα.
5.5.Ο Tour Operator VING Σουηδίας λόγω χαμηλής πληρότητας μειώνει το 212θέσιο αεροπλάνο σε 140 θέσεων.
5.6.Η SPIES Δανίας (επίσης) μειώνει από αεροπλάνο 212 θέσεων σε 189 θέσεων το 2016.
5.7.Ο Tour Operator BRAVA SUNTOURS Δανίας έφερνε 2 αεροπλάνα (εβδομαδιαίως) και λόγω χαμηλής πληρότητας απ’ τα μέσα Αυγούστου 2015 και μετά, τα μειώνει σ’ ένα αεροπλάνο από 11.9.2015. Για το 2016 θα μείνει μόνο το ένα, εκτός κι αν……… χαθεί κι αυτό!
5.8.Η ARHUS Charter Δανίας λόγω χαμηλών πληροτήτων πιέζεται αφόρητα να………
5.9. Η Φιλανδία με το ζόρι έβγαλε τη φετινή σεζόν και το 2016 τη μειώνει κατά δυο εβδομάδες (μια στην αρχή και μια στο τέλος της περιόδου).
5.10.Η Τσεχία ακυρώνει το αεροπλάνο του 2016 και πάνε έτσι στράφι όλες μας οι προσπάθειες προς αυτή την κατεύθυνση.
5.11.Η ΣΛΟΒΕΝΙΑ έρχεται μ’ ένα αεροπλάνο και με 3 Tour Operators  των οποίων οι 2 σταμάτησαν 4 εβδομάδες νωρίτερα, δηλαδή στις 28.8.2015.
Το 2016 «παίζεται»…………
5.12.Σε πολλά απ’ τα προαναφερθέντα αεροπλάνα πετούν αρκετοί μικροί και «ποιοτικοί» Tour Operators, οι οποίοι και  βρίσκονται σ’ αναμονή για το 2016, μη γνωρίζοντας τι θα «παιχθεί»………..
5.13.Μεγάλος Τ.Ο. αντιμετωπίζει σοβαρά το ενδεχόμενο διακοπής της συνεργασίας του με τη Λέσβο.
5.14.Αρκετές εποχικές μονάδες κλείνουν νωρίτερα 30 – 45 ημέρες κι άλλες ετήσιας λειτουργίας κλείνουν τμήματά τους και συρρικνώνουν δραστηριότητες.
              6. ΄Οσον αφορά στα κρουαζιερόπλοια, λόγω της κακής μας εικόνας στο Λιμάνι, μέχρι στιγμής ακυρώθηκαν πέντε (5) προσεγγίσεις και προβλέπεται επίσης ακύρωση άλλων 2- 3 προσεγγίσεων κρουαζιερόπλοιων μέχρι τις 20.9.2015, συνολικού δυναμικού 6000 επισκεπτών (με μέση κατά κεφαλή δαπάνη 60 ευρώ)!
Τα ίδια και χειρότερα ίσχυσαν και ισχύουν και για συνέδρια, εκδηλώσεις κλπ.
               7. Η αύξηση των επισκεπτών με πτήσεις CHARTERS ΤΟ 2014  σε σχέση με το  2013 στη Λέσβο, ήταν…… 36% και περιμέναμε και φέτος ανάλογα ποσοστά, που όμως περιορίστηκαν γύρω στο 6% σε σχέση με πέρυσι και τον Αύγουστο του ’15 ανέλπιστα………ΜΕΙΩΣΗ -3,5% !!!
                8.Απ’ τα προαναφερθέντα και με τις παραδοχές ότι η διάρκεια της σεζόν στο νησί μας είναι Απρίλιος – Οκτώβριος, η μέση δυναμικότητα Charter (ανά πτήση) είναι ~190 άτομα, η μέση παραμονή του επισκέπτη είναι ~ 9 μέρες, η μέση κατά κεφαλή τουριστική δαπάνη περίπου στα 675 – 700 ευρώ  και σε κάθε διανυκτέρευση αντιστοιχεί 1,5 ημερομίσθιο απασχόλησης, κι ότι η συντριπτική πλειοψηφία των τουριστικών μονάδων (μέσου μεγέθους περίπου 50 κλινών)  για πολλούς, γνωστούς (μη αντιμετωπίσιμους μέχρι σήμερα απ’ την Πολιτεία) λόγους, έχει αρνητική ή στην καλύτερη περίπτωση οριακή κερδοφορία, προκύπτουν συνολικά  σοβαρότατες συνέπειες κι  απώλειες στην Ανταγωνιστικότητα, Εισόδημα, Απασχόληση κλπ, σ’ όλους τους Τομείς της Οικονομίας του νησιού.
               Σύμφωνα με προσωρινά ανεπίσημα στοιχεία ξενοδόχων της Λέσβου η μείωση σε διανυκτερεύσεις και τζίρους, κυμαίνεται στο 30% περίπου.
               9.Προς ανατροπή ή έστω αντιστάθμιση σ’ ένα βαθμό των δυσμενέστατων συνεπειών, προτείνουμε:
1.Τη διατήρηση του σημερινού καθεστώτος συντελεστών ΦΠΑ, για μια ακόμα 5ετία.
2.Για το ίδιο διάστημα, μείωση των εργοδοτικών ασφαλιστικών εισφορών, υπέρ τρίτων επιβαρύνσεων, προστίμων, χαρατσιών, συγγενικών δικαιωμάτων κλπ, κατά 50%.
3.Οριστική εξαίρεση τουριστικών, ακριτικών, νησιωτικών (ιδιαίτερα των  Πολύ Μικρών / Μικρών)  επιχειρήσεων, απ’ την καταβολή του ΕΝΦΙΑ ή άλλου αντίστοιχου χαρατσιού, αφού τα Μ2 για τη ξενοδοχειακή μονάδα, είναι ό,τι ακριβώς τα μηχανήματα για τη Βιοτεχνία – Βιομηχανία.!!!
4.Στοχευμένη προβολή όλο το χρόνο, να ΄μαστε παντού, με ιδιαίτερη ανάδειξη των εναλλακτικών μας μορφών τουρισμού.
5.Εφαρμογή Ειδικού Αναπτυξιακού Προγράμματος, με άμεση δρομολόγηση του νέου Αναπτυξιακού Νόμου, ΕΣΠΑ και άλλων Κοινοτικών Πρωτοβουλιών / Προγραμμάτων με ιδιαίτερα κίνητρα ενίσχυσης ρευστότητας, επιχορηγήσεων, διευκολύνσεων, ελαφρύνσεων, απλούστευσης αδειοδοτήσεων / γραφειοκρατικών διαδικασιών κλπ, για τη Λέσβο και την Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου γενικότερα.
6.Πεποίθησή μας, η λύση του Λεσβιακού και γενικότερα του Ελληνικού προβλήματος, βρίσκεται στην πρόταση του Γάλλου Οικονομολόγου Τόμας Πικέτι «μετατροπής της Χώρας μας σε Ειδική Οικονομική Ζώνη της Ε.Ε.», πρακτική που εφαρμόσθηκε  με επιτυχία στην πόλη Σέντσεν της Κίνας, προσελκύοντας επενδύσεις, κεφάλαια, Know How κλπ, ξεκινώντας πιλοτικά την εφαρμογή της απ’ τη Λέσβο (και κατ’ επέκταση απ’ την Περιφ. Βορείου Αιγαίου).
               Προσβλέποντας στις δικές σας παραπέρα ενέργειες ευχαριστούμε και αναμένουμε……

 

ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΩΣΗ ΞΕΝΟΔΟΧΩΝ ΛΕΣΒΟΥ
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ : ΠΕΡ. Π. ΑΝΤΩΝΙΟΥ            

Ο ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΥΣ: ΔΗΜΗΤΡ. ΤΕΚΕΣ

 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.