Το pamediakopes.gr (e-Travel AE) μαζί με 7 ακόμη σημαντικά Ευρωπαϊκά διαδικτυακά ταξιδιωτικά γραφεία απέστειλαν επιστολή προς τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της Lufthansa AG, εκφράζοντας την ανησυχία τους σχετικά με την ανακοίνωση του Lufthansa Group ότι οι αεροπορικές εταιρείες του group (Lufthansa, Austrian, Brussels, Swiss) θα εισάγουν από την 1η Σεπτεμβρίου μια επιπλέον χρέωση 16 ευρώ για κάθε εισιτήριο που θα εκδίδεται από τα ταξιδιωτικά γραφεία, μέσω των κεντρικών συστημάτων κρατήσεων. Τα ταξιδιωτικά γραφεία, όχι μόνο τα διαδικτυακά, θεωρούν την κίνηση αυτή ως απευθείας επίθεση προς το μοντέλο λειτουργίας τους, με αποτέλεσμα την μετακύληση πρόσθετου κόστους στους καταναλωτές και την αεροπορική βιομηχανία εν γένει.
Το ενδεχόμενο θέσπισης της παραπάνω χρέωσης εγείρει έντονους προβληματισμούς αφού φαίνεται να παραβιάζει τους κανόνες περί μη διακρίσεων που αφορούν τις μητρικές αεροπορικές εταιρείες σύμφωνα με τον κανονισμό περί κεντρικών συστημάτων κρατήσεων που έχει υιοθετηθεί από την Ευρωπαϊκή Ένωση (κανονισμός 80/2009), καθώς και τις διατάξεις της ευρωπαϊκής και εθνικής νομοθεσίας που ρυθμίζουν θέματα ανταγωνισμού (άρθρα 101 και 102 της Συνθήκης για τη λειτουργία της ΕΕ). Τέλος, υπάρχουν ενδείξεις εναρμονισμένης πρακτικής ανάμεσα στις αεροπορικές εταιρείες για την επιβολή χρεώσεων που τελικά θα καταστήσουν τα διαδικτυακά ταξιδιωτικά γραφεία μη ανταγωνιστικά με σκοπό να αποφύγουν τη σύγκριση των προσφερόμενων τιμών .
Η Ευρωπαϊκή Ένωση των Ταξιδιωτικών Πρακτόρων και Τour Οperators (ECTAA) έχει ήδη υποβάλλει επίσημη καταγγελία στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ενώ εκτιμάται ότι θα ακολουθήσουν περισσότερα αιτήματα τόσο στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή όσο και στις εθνικές επιτροπές ανταγωνισμού από καταναλωτικές οργανώσεις και ενώσεις ταξιδιωτικών γραφείων.
Η χρέωση που σκοπεύει να επιβάλλει η Lufthansa και οι θυγατρικές της θα έχει σημαντικό αρνητικό αντίκτυπο στους καταναλωτές και στην αεροπορική βιομηχανία εν γένει, καθώς θα περιορίσει τη δυνατότητα σύγκρισης με αποτέλεσμα την αύξηση των τιμών, τη μείωση στη διαφάνεια των ναύλων και τον περιορισμό της δυνατότητας των ταξιδιωτικών γραφείων να εξυπηρετούν τους πελάτες τους.
Η Lufthansa, μαζί με τις θυγατρικές της, είναι η μεγαλύτερη αεροπορική εταιρεία στην Ευρώπη, τόσο σε αριθμό επιβατών όσο και σε στόλο. Κατ’ επέκταση, οι ενέργειές της έχουν σημαντικό αντίκτυπο στην αγορά και τους καταναλωτές. Τα διαδικτυακά ταξιδιωτικά γραφεία που συμμετέχουν από κοινού σε αυτή τη δράση εκδίδουν ετησίως περισσότερα από 25 εκατομμύρια εισιτήρια, εκ των οποίων τουλάχιστον 4 εκατομμύρια αφορούν τη Lufthansa και τις θυγατρικές της.
Το σχέδιο της Lufthansa αποτελεί μια συνειδητή προσπάθεια να οδηγήσει τους καταναλωτές απευθείας στο δικό της website αγνοώντας τα οφέλη που τους παρέχουν τα διαδικτυακά ταξιδιωτικά γραφεία. Στα διαδικτυακά ταξιδιωτικά γραφεία ο καταναλωτής έχει τη δυνατότητα να συγκρίνει με διαφάνεια και κατανοητές πληροφορίες όλες τις προσφερόμενες πτήσεις, προφανώς περισσότερες από ότι μπορεί να βρει κανείς στο website μιας μεμονωμένης αεροπορικής εταιρείας.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος του pamediakopes.gr (e-Travel AE), Νίκος Γουλής, δήλωσε: «Με την κίνηση αυτή η Lufthansa προσπαθεί να εκμεταλλευτεί τη θέση της στην αγορά προκειμένου να μειώσει τον ανταγωνισμό και να αυξήσει το περιθώριο κέρδους της αρχικά σε βάρος των ταξιδιωτικών γραφείων και τελικά σε βάρος των καταναλωτών. Ειδικά με την υιοθέτηση της πρακτικής αυτής από τη Lufthansa στις αρχές Σεπτεμβρίου αναμένεται να προκαλέσει ζημιές εκατοντάδων χιλιάδων ευρώ στα Ελληνικά ταξιδιωτικά γραφεία.»
Τα ταξιδιωτικά γραφεία καλούν την Lufthansa να αποσύρει τα σχέδια της για την επιβολή της συγκεκριμένης επιπλέον χρέωσης.