Αρχική Yachting MYBA: Η Ελλάδα φαίνεται να πλέει πλέον προς τη σωστή κατεύθυνση

MYBA: Η Ελλάδα φαίνεται να πλέει πλέον προς τη σωστή κατεύθυνση

Celestyal Cruises

3rd_Poseidonia_forumΣτο πλαίσιο της συνέντευξης Τύπου του 3ου Posidonia Sea Tourism Forum, η MYBA, o Παγκόσμιος Σύνδεσμος Yachting, τόνισε ότι αναγνωρίζει το γεγονός ότι ο ελληνικός κλάδος των superyachts έχει σημειώσει αξιόλογη πρόοδο κατά τη διάρκεια των τελευταίων δέκα ετών.

Στη φωτογραφία, από αριστερά προς τα δεξιά, οι κ.κ.: Αθανάσιος Χριστόπουλος, γενικός γραμματέας Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων, Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου, Rosemary Pavlatou, διευθύντρια Α1 Yachting, εκπρόσωπος MYBA, Σταύρος Κατσικάδης, πρόεδρος Ένωσης Μαρινών Ελλάδος, Θεόδωρος Κόντες, πρόεδρος ΕΕΚΦΝ, Θάνος Πάλλης, γενικός γραμματέας MedCruise, Γιώργος Ανωμερίτης, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος ΟΛΠ, Θεόδωρος Δρίτσας, αναπλ. υπουργός Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού, Θεόδωρος Βώκος, εκτελ. διευθυντής, Εκθέσεις Ποσειδώνια, Αντώνης Στελλιάτος, πρόεδρος ΕΠΕΣΤ, Γεώργιος Γράτσος, πρόεδρος Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος, Κυριάκος Αναστασιάδης, CEO Celestyal Cruises, Ανδρέας Στυλιανόπουλος, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος Navigator Travel & Tourist Services, Μιχάλης Σακέλλης, Πρόεδρος ΣΕΕΝ, Αλέξανδρος Λαμνίδης, γενικός διευθυντής, ΣΕΤΕ και Σταύρος Χατζάκος, γενικός διευθυντής ΟΛΠ. Ο στόλος έχει μεγαλώσει αριθμητικά, μεγαλύτερα και καλύτερης ποιότητας σκάφη έχουν κάνει την εμφάνισή τους και το επίπεδο των παρεχόμενων υπηρεσιών έχει βελτιωθεί σημαντικά.
 Η Ελλάδα φαίνεται να πλέει πλέον προς τη σωστή κατεύθυνση.
Ωστόσο, κατά τα αθάνατα και αξέχαστα λόγια του Αριστοτέλη, η αριστεία δεν αφορά μια μεμονωμένη πράξη αλλά μια συνήθεια. Στην αναζήτησή της αριστείας λοιπόν υπάρχει καθημερινά χώρος για βελτίωση και ο δρόμος προς τα εμπρός για το ελληνικό yachting δεν διαφέρει από αυτό των άλλων χωρών.
Η MYBA, που υπερασπίζεται τα συμφέροντα του κλάδου των superyachts για πάνω από τρεις δεκαετίες, πιστεύει ότι το κλειδί για την ανάπτυξη σε όλες τις χώρες έγκειται στην εκπαίδευση, τον θεμιτό ανταγωνισμό, την απλούστευση των νόμων και, το σημαντικότερο, την εναρμονισμένη ερμηνεία και την εφαρμογή τους.
Προκειμένου να είναι κανείς ανταγωνιστικός στον κλάδο του παγκόσμιου yachting, απαραίτητη είναι η συνεχής και σχολαστική εκπαίδευση του πληρώματος. Τα πρότυπα του πληρώματος πρέπει να συμβαδίζουν με τα διεθνή πρότυπα και αυτό σημαίνει επένδυση στην άριστη εκπαίδευση», εξηγεί η Barbara Dawson, πρόεδρος της επιτροπής ναυλώσεων της MYBA. «Ο αριθμός των μαθημάτων που προσφέρονται για τα πληρωμάτα επαγγελματικών σκαφών έχει αυξηθεί, με ιδιαίτερη έμφαση να σημειώνεται στον τομέα του ξενοδοχειακού προσωπικού (καμαρότων και σεφ).Τα μαθήματα STCW, ασφάλειας & πρώτων βοηθειών μπορεί να είναι πλεόν υποχρεωτικά για όλα τα σκάφη με Ευρωπαϊκή σημαία αλλά μερικά από τα μαθήματα που τώρα καθιερώνονται, δημιουργώντας νέα πρότυπα, είναι: Διοικητική Διαχείρηση, «Silver Service” (μια μέθοδος παροχής υπηρεσιών εστίασης που επεκτείνεται σε υπηρεσία μπάτλερ), Below Deck, Guest Services, Barista & Σομελιέ. Αυτό απλώς αποκαλύπτει την αυξανόμενη σημασία τους για τον κλάδο.”
Εκτός από την εκπαίδευση του πληρώματος, είναι εξίσου σημαντική η σωστή ενημέρωση του ευρύτερου κοινού, των κυβερνήσεων και των θεσμικών οργάνων.  
Οι παρανοήσεις σχετικά με τον κλάδο αφθονούν, ειδικά σε περιόδους οικονομικής κρίσης, αλλά το yachting δεν αφορά μόνο την πολυτέλεια και τα προνόμια. Ένα μεγάλο και ζωτικό μέρος του yachting αποτελείται από σκληρά εργαζόμενους σε πολλούς χώρους. Μηχανικοί, ξυλουργοί, εργαζόμενοι στις ναυπηγοεπισκευαστικές βάσεις, ηλεκτρονικοί, προμηθευτές τροφίμων και οίνων, κατασκευαστές ναυτικών ειδών και ανθοπώλες είναι μόνο μερικοί από τους παρόχους υπηρεσιών σε μια τοπική οικονομία που ωφελούνται από τον κλάδο.
Σύμφωνα με μια μελέτη που ανατέθηκε από την MYBA και διενεργήθηκε από το London School of Economics & Political Science (LSE, – 2007-2011) “τα επίπεδα απασχόλησης στον κλάδο του yachting σε όλη την Ευρώπη είναι υψηλότερα  από ό,τι είναι τα εθνικά επίπεδα αποχόλησης “. Πράγματι, ο συνολικός αριθμός των ατόμων που απασχολούνται σε όλους τους τομείς αυξήθηκε περισσότερο από 10% κατά τη διάρκεια της έρευνας. Πέρα από αυτό, τα επανδρωμένα σκάφη αναψυχής δημιούργησαν εκτιμώμενα έσοδα  €4.654.000.000 στις πέντε χώρες όπου υπήρχαν διαθέσιμα στοιχεία. (Γαλλία, Ελλάδα, Ιταλία, Ολλανδία και Ισπανία)
Σύμφωνα με την Fiona Maureso, πρόεδρο της MYBA, “τα στοιχεία αυτά δείχνουν πόσο πολύτιμος είναι ο κλάδος του yachting και ότι αξίζει πράγματι τον κόπο να επενδύσει κανείς στο μέλλον του. Ήρθε η ώρα για την Ελλάδα να αγκαλιάσει πλήρως το ρόλο της στην καρδιά της Μεσογείου, να ανοίξει τις πόρτες της σε σκάφη αναψυχής από όλο τον κόσμο και να επιτρέψει σε μια ολόκληρη νέα γενιά να ανακαλύψει τα όμορφα ελληνικά νερά”.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.