Συνεχίζοντας τη συνεργασία με το Υπουργείο Τουρισμού, τον ΕΟΤ και τον ΣΕΤΕ, περισσότερες τουριστικές επιχειρήσεις ανά την Ελλάδα θα λάβουν δωρεάν εκπαίδευση και διαδικτυακά εργαλεία προκειμένου να ενισχύσουν την ανάπτυξή τους καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους
Μετά την επιτυχία της πρωτοβουλίας Grow Greek Tourism Online που ξεκίνησε στις αρχές Σεπτεμβρίου στην Κρήτη, όπου περισσότερες από 650 τοπικές τουριστικές επιχειρήσεις εκπαιδεύτηκαν σε διαδικτυακά εργαλεία προκειμένου να ενισχύσουν την ανάπτυξή τους καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους, η Google, σε συνεργασία με το Υπουργείο Τουρισμού, τον ΕΟΤ και τον ΣΕΤΕ, ανακοίνωσε την επέκταση της πρωτοβουλίας στην Πελοπόννησο, τις Κυκλάδες, τα νησιά του Ιονίου, τη Μακεδονία, τα Δωδεκάνησα και την Αττική.
Ο τουρισμός είναι ένας τομέας μείζονος σημασίας για την Ελλάδα. Το 2014, εκτιμάται πως συνεισέφερε άμεσα περίπου 17 δισ. ευρώ στην ελληνική οικονομία, αντιπροσωπεύοντας περισσότερο από το 20,5% του ΑΕΠ και το 20% της απασχόλησης. Η ευκαιρία για περαιτέρω ανάπτυξη είναι σημαντική καθώς μια αύξηση της διαδικτυακής δραστηριότητας του ελληνικού τουριστικού κλάδου καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους, μπορεί να αυξήσει το ΑΕΠ της Ελλάδας κατά 3%, δημιουργώντας έως και 100.000 νέες θέσεις απασχόλησης.
Το διαδίκτυο έχει διεισδύσει πλέον σημαντικά στον τομέα του τουρισμού, με το 51% των νοικοκυριών της ΕΕ να το χρησιμοποιούν για τα ταξίδια τους. Στην Ελλάδα μόνο το 10% των διεθνών τουριστικών αφίξεων προέρχεται μέσω του διαδικτύου λόγω της χαμηλής διαδικτυακής παρουσίας των ελληνικών τουριστικών επιχειρήσεων. Ταυτόχρονα, ενώ οι διαδικτυακές αναζητήσεις για διακοπές στην Ελλάδα παραμένουν υψηλές κατά τη μεγαλύτερη διάρκεια του έτους, περίπου το 70% των τουριστικών αφίξεων λαμβάνει χώρα τους καλοκαιρινούς μήνες, ενισχύοντας τη δυνατότητα αύξησης των αφίξεων πέραν της κύριας τουριστικής περιόδου.
Με την επέκταση της πρωτοβουλίας, οι επιχειρήσεις θα ενημερωθούν για τις διεθνείς τάσεις αναζήτησης των βασικών τουριστικών αγορών της Ελλάδας αλλά και του κάθε επί μέρους προορισμού καθώς και για βέλτιστες τεχνικές που αφορούν τη διαδικτυακή τους παρουσία. Επιπλέον, θα λάβουν υποστήριξη για τη χρήση διαδικτυακών εργαλείων μάρκετινγκ προκειμένου να ενισχύσουν την παρουσία τους στα αποτελέσματα των αναζητήσεων και στους Χάρτες της Google, αλλά και να προωθήσουν τις προσφορές τους. Ελληνικές επιχειρήσεις, όπως το Yoga on Crete, το Aleka’s House και το City Circus χρησιμοποιούν ήδη με επιτυχία το διαδίκτυο για να έρθουν σε επαφή με επισκέπτες από όλο τον κόσμο.
H Google επεκτείνει την πρωτοβουλία με εκδηλώσεις σε Καλαμάτα και Μύκονο στις 23 και 27 Μαρτίου αντίστοιχα καθώς και σε Κέρκυρα, Θεσσαλονίκη, Ρόδο και Αθήνα στις 16, 21, 24 και 29 Απριλίου αντίστοιχα. Όλες οι τοπικές επιχειρήσεις – άμεσα ή έμμεσα σχετιζόμενες με τον τουρισμό – μπορούν να εγγραφούν και να παρακολουθήσουν δωρεάν τις εκδηλώσεις μέσω της ιστοσελίδας: GrowGreekTourism.
Αναπληρώτρια Υπουργός Τουρισμού Έλενα Κουντουρά, Υπουργείο Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού:
“Συνεχίζουμε, με όραμα και σχέδιο, να εμπλουτίζουμε τον ελληνικό τουρισμό με νέα προϊόντα και υπηρεσίες ενισχύοντας την ανοδική του πορεία. Το διαδίκτυο και οι εφαρμογές του αποτελούν κεντρική επιλογή του υπουργείου Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού και ήδη έχουν συντελέσει στην προβολή του ελληνικού τουρισμού σε εκατομμύρια πολίτες σε όλο τον κόσμο. Στο πλαίσιο αυτό εντάσσεται και η πρωτοβουλία “Grow Greek Tourism Online” η οποία επιτυχώς υλοποιήθηκε σε περισσότερες από 650 τοπικές τουριστικές επιχειρήσεις οι οποίες εκπαιδεύτηκαν σε διαδικτυακά εργαλεία με στόχο να μπορέσουν να επεκτείνουν την δραστηριότητά τους καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους. Η πρωτοβουλία αυτή θα επεκταθεί το επόμενο διάστημα σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Κυκλάδες, Δωδεκάνησα και νησιά του Ιονίου. Πιστεύουμε στην δυναμική σχέση τουρισμού και τεχνολογίας γι΄αυτό και επιδιώκουμε να εξοικειωθούν με αυτή όλο και περισσότερες τουριστικές επιχειρήσεις. Θα μπορέσουν να προβληθούν σύγχρονα, να αναπτυχθούν σφαιρικά, να κερδίσουν αναγνώριση, και να προχωρήσουν καλύτερα.”
Γενικός Γραμματέας του ΕΟΤ, Πάνος Λειβαδάς:
“Ο Ελληνικός Οργανισμός Τουρισμού μέσα από την πύλη του www.visitgreece.gr προβάλει διεθνώς με μεγάλη επιτυχία προορισμούς και εμπειρίες εκτός περιόδου τουριστικής αιχμής. Η ανταπόκριση του διεθνούς κοινού, υπογραμμίζει την αναγκαιότητα του εμπλουτισμού της τουριστική μας προσφοράς με νέα προϊόντα, στην οποία καλούνται να επενδύσουν οι Ελληνικές επιχειρήσεις. Με τον ίδιο στόχο, η Google συνεχίζει την πρωτοβουλία Grow Greek Tourism που ξεκίνησε πριν από μερικούς μήνες από την Κρήτη. Σύντομα, επιχειρήσεις με έδρα την Αττική, τη Μακεδονία, τις Κυκλάδες, την Πελοπόννησο, τα Δωδεκάνησα και το Ιόνιο θα έχουν τη δυνατότητα να αποκτήσουν ψηφιακές δεξιότητες και να αποκτήσουν ένα πολύτιμο εργαλείο με στόχο την ανάδειξη της άγνωστης Ελλάδας και την προσέγγιση νέων κοινών στόχων.”
Πρόεδρος του ΣETE, Ανδρέας Ανδρεάδης:
“Ο ΣΕΤΕ χαιρετίζει την απόφαση της Google να επεκτείνει σε ακόμα έξι προορισμούς τη πρωτοβουλία Grow Greek Tourism Online, σχετικά με την παροχή ψηφιακών δεξιοτήτων και εργαλείων στον τουριστικό κλάδο. Κατά τη διάρκεια του 2014 παρατηρήσαμε αύξηση της χρήσης του διαδικτύου για παροχή οnline τουριστικών επιλογών και για αυτό το λόγο θεωρούμε ότι η συνέχιση της πρωτοβουλίας θα δώσει προστιθέμενη αξία, ιδιαίτερα στις μικρές επιχειρήσεις. Η ενίσχυση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών είναι ζητούμενο ώστε να μπορέσει ο ελληνικός τουρισμός να υποστηρίξει τη θέση του και να επιτύχει τους στόχους της χρονιάς που έρχεται.”
Διευθυντής εταιρικών σχέσεων της Google Ελλάδας, Διονύσης Κολoκοτσάς:
“Εκατομμύρια μικρές επιχειρήσεις σε όλη την Ευρώπη εκμεταλλεύονται το Διαδίκτυο. Τα διαθέσιμα ψηφιακά εργαλεία αποτελούν κινητήρια δύναμη ανάπτυξης, βοηθώντας την επέκταση αυτών των επιχειρήσεων, τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας και τη συνεισφορά τους στο ΑΕΠ. Στην Ελλάδα, ήδη πλήθος επιχειρήσεων προσελκύουν τουρίστες καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους με τη βοήθεια του διαδικτύου. Όμως υπάρχει μεγάλο περιθώριο για επιπλέον ανάπτυξη. Γι’ αυτό, επεκτείνουμε τη συνεργασία με το Υπουργείο Τουρισμού, τον ΕΟΤ και το ΣΕΤΕ, παρέχοντας τις απαραίτητες ψηφιακές δεξιότητες και εργαλεία σε τουριστικές επιχειρήσεις σε 6 νέους προορισμούς και τις καλούμε να συμμετέχουν στις κατά τόπους εκδηλώσεις.”