Με αμείωτο ρυθμό συνεχίστηκε όλο το σαββατοκύριακο η προσέλευση των επισκεπτών στη 10η HORECA, τη μεγαλύτερη εκθεσιακή διοργάνωση της χώρας για την Ελληνική Ξενοδοχία και τις σύγχρονες επιχειρήσεις Μαζικής Εστίασης. Στα τέσσερα halls του Εκθεσιακού Κέντρου Metropolitan Expo, οι επισκέπτες είχαν την ευκαιρία να ενημερωθούν από περισσότερους από 500 εκθέτες για όλες τις σύγχρονες λύσεις που καλύπτουν κάθε πιθανή ανάγκη εξοπλισμού, προϊόντων και υπηρεσιών.
Η αναπληρωτής υπουργός Τουρισμού Έλενα Κουντουρά επισκέφθηκε τον εκθεσιακό χώρο τα Σάββατο το μεσημέρι και συνομίλησε με τους επαγγελματίες εκφράζοντας την πρόθεση της νέας κυβέρνησης να στηρίξει τους μικρομεσαίους επιχειρηματίες του κλάδου του τουρισμού και της μαζικής εστίασης.
Την ίδια ώρα, στα τέσσερα stages όπου πραγματοποιούνται οι Παράλληλες Εκδηλώσεις οι επαγγελματίες ενημερώθηκαν για όλες τις τελευταίες τάσεις και εξελίξεις που επικρατούν στους κλάδους των νέων τεχνολογιών, της γαστρονομίας, των οινοπνευματωδών ποτών και του καφέ.
Στο stage του Future Hotel on the Web οι επαγγελματίες παρακολούθησαν μεταξύ άλλων την πολύ χρήσιμη παρουσίαση του Aldo Polledro, της εταιρείας Whiphotels, ο οποίος μίλησε για τη σημασία της στρατηγικής πίσω από την online διαφήμιση των ξενοδοχείων αλλά και τα σύγχρονα εργαλεία που πρέπει να χρησιμοποιήσει ένα ξενοδοχείο σε μια online καμπάνια ώστε να καταφέρει να αυξήσεις τις κρατήσεις του και η καμπάνια του να είναι ανταποδοτική. Αναφέρθηκε επίσης στο τελευταίο trend της online διαφήμισης στις μηχανές metasearch (π.χ. trivago, tripadvisor, google) και ανέλυσε την πλατφόρμα της Whiphotels, παγκόσμιου leader στην αγορά, που επιτρέπει το καλύτερο αποτέλεσμα χωρίς λάθη.
Λίγο αργότερα, μια πολύ ενδιαφέρουσα συζήτηση για την Αγορά των Online Κρατήσεων πραγματοποιήθηκε στο ίδιο stage, με τους Δημήτρη Σερίφη, Ιδρυτή της Nelios, Βίκτωρ Μάτσας, διευθύνοντα σύμβουλο και εμπορικό διευθυντή της Webhotelier, Γιάννη Γιαννάτο, ιδρυτής της εταιρείας online marketing PAN-ADVERT και Σαμάνθα Ανδριανού, online marketing coordinator της Hotelbrain. Οι ομιλητές του πάνελ μίλησαν για όλους τους κρίκους της αλυσίδας των online κρατήσεων και του online marketing και το πώς αυτές συνδέονται σήμερα, πόσο έχουν αλλάξει και πως πρέπει να τις χειριστεί μια ξενοδοχειακή επιχείρηση προκειμένου να έχει τα επιθυμητά αποτελέσματα. Αναφορικά με τα τελευταία trends τόνισαν ότι τα sites πρέπει να είναι προσβάσιμα από όλες τις συσκευές ακόμα και από την τηλεόραση, δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στο mobile όπου οι έρευνες δείχνουν ανοδική τάση των χρηστών που αναζητούν ξενοδοχεία μέσω των κινητών τους τηλεφώνων. Επεσήμαναν τη σημασία της ενιαίας και ομοιόμορφης online παρουσίας ενός ξενοδοχείου (website και social media) καθώς και τη νέα μορφή που πρέπει να έχουν τα sites με πλούσιο περιεχόμενο στο οποίο να περιγράφεται η εμπειρία αλλά και σύγχρονο φωτογραφικό υλικό με έντονο το στοιχείο της ανθρώπινης παρουσίας. Αναφορικά με τις κρατήσεις μέσα από τα sites των ξενοδοχείων, τονίστηκε η σπουδαιότητα των εργαλείων που δείχνουν και αναλύουν τη ζήτηση και το πώς αυτή μπορεί να μετατραπεί σε πραγματικές κρατήσεις. Σε ό,τι αφορά την online διαφήμιση, οι ομιλητές τόνισαν ότι παραμένει πιο οικονομική από τα παραδοσιακά μέσα και ταυτόχρονα η πιο αποδοτική ενώ αυτή τη στιγμή κυρίαρχο μέσο προβολής στο διαδίκτυο είναι το βίντεο.
Την Κυριακή, στο πάνελ Νέες Τάσεις για το Ξενοδοχείο και οι Εγκαταστάσεις του, οι ομιλητές Άρης Γιαννόπουλος, Χρίστος Παπαχρήστος και Σμαρώ Στρατή αναφέρθηκαν σε όλα τα τελευταία trends που επικρατούν σχετικά με τις αδειοδοτήσεις, το φωτισμό, την αρχιτεκτονική, το graphic design και το interior design των ξενοδοχειακών μονάδων.
Στο stage του Gastronomy Forum οι επαγγελματίες παρακολούθησαν χρήσιμα masterclasses με θέματα: δημιουργία παραδοσιακού ψωμιού, champagne and food pairing, μαγειρεύουμε με θαλασσινό νερό, φρέσκα ελληνικά ζυμαρικά, γλυκά από τις Κυκλάδες, τεχνικές «sous vide», ελληνικό street food και ελληνική δημιουργική κουζίνα. Επίσης, συνεχίστηκε ο προκριματικός διαγωνισμός WACS της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας Αρχιμαγείρων από τον οποίο θα προκύψουν οι συμμετέχοντες στον τελικό διαγωνισμό που θα πραγματοποιηθεί στην Αθήνα το 2016. Τέλος Τιμώμενο Ελληνικό Προϊόν ανακηρύχθηκε το ελληνικό γάλα και Προϊόν της Χρονιάς 2015 τα αλλαντικά που παρασκευάζονται με ελαιόλαδο.
Στο Beer and Spirits Show, ο σύμβουλος μπύρας Πολ Εμμανουηλίδης παρουσίασε τις μπύρες που ταιριάζουν με τα ελληνικά τυριά και αλλαντικά ενώ πραγματοποιήθηκαν τα masterclasses Mix and Sour Cocktails, Ποτά με Μαστίχα και Technics for perfect taste and flavor. Στον διαγωνισμό Μπύρας draught νικήτρια ανακηρύχθηκε η Μάγδα Γεωργίου και στον διαγωνισμό Ελληνικό Cocktail ο Γιάννης Νάτσης.
Τέλος, στο Coffee Competitions, στον τελικό Brew (εκχύλιση καφέ με φίλτρο) νικητής αναδείχτηκε ο Κωνσταντίνος Ιατρίδης και στον τελικό Coffee in Good Spirits (καφέ με αλκοόλ) νικητής αναδείχτηκε ο Γιώργος Κουστουμπάρδης.
Η έκθεση θα διαρκέσει μέχρι τη Δευτέρα 9 Φεβρουαρίου και οι ώρες λειτουργίας είναι από τις 10:00 π.μ. έως τις 8:00 μ.μ. και τη Δευτέρα έως τις 7:30 μ.μ.