Σήμερα, η απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ανταγωνισμού σχετικά με τις Κυπριακές Αερογραμμές.
Δεν θα υπάρξει κανένα κενό στη συνδεσιμότητα της χώρας, τόνισε ο Μάριος Δημητριάδης, προσθέτοντας, ότι έχει καταρτιστεί σχέδιο, σε περίπτωση που η απάντηση θα είναι αρνητική.
Όπως δήλωσε ο υπουργός Συγκοινωνιών, Μάριος Δημητριάδης, σε περίπτωση που είναι αρνητική η εν λόγω απόφαση, δηλαδή θα κριθούν παράνομες, οι κρατικές ενισχύσεις που δόθηκαν, για τη λειτουργία της εταιρείας, θα πρέπει να επιστραφούν τα χρήματα, οπότε, δεν θα έχει άλλη επιλογή, από την αναστολή των εργασιών. Η κυβέρνηση, προετοιμάζεται για όλα τα ενδεχόμενα, διαβεβαίωσε ο υπουργός Συγκοινωνιών, και σε περίπτωση αρνητικής απόφασης, θα διασφαλιστούν, η συνδεσιμότητα της χώρας και τα δικαιώματα των εργαζομένων.
Απαντώντας σε ερώτηση για τις ενέργειες της Κυβέρνησης για διασφάλιση της αεροπορικής συνδεσιμότητας της Κύπρου με το εξωτερικό, ο κ. Δημητριάδης είπε ότι «εμείς ως υπεύθυνη Κυβέρνηση είμαστε έτοιμοι για όλα τα ενδεχόμενα».
«Δεν πρόκειται να υπάρξει κανένα κενό στη συνδεσιμότητα της χώρας. Έχουμε ήδη καταρτίσει κάποιο σχέδιο στην περίπτωση που η απάντηση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής θα είναι αρνητική και η εταιρεία θα αναστείλει τη λειτουργία της, ώστε να καλυφθεί όλο το κενό που θα δημιουργηθεί από την αναστολή της λειτουργίας της εταιρείας», διαβεβαίωσε ο Υπουργός Συγκοινωνιών.
Ερωτηθείς για την αποζημίωση του προσωπικού της εταιρείας σε περίπτωση αρνητικής απόφασης, ο κ. Δημητριάδης διαβεβαίωσε πως ως Κυβέρνηση θα φροντίσουμε να καλυφθούν τόσο οι επιβάτες, αλλά και να διασφαλιστούν τα δικαιώματα των υπαλλήλων, που θα υποστούν τις συνέπειες από αρνητική απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
Απαντώντας σε άλλη ερώτηση ο κ. Δημητριάδης επεσήμανε πως τόσο η Aegean όσο και η Ryanair έχουν καταθέσει άδεια για απόκτηση άδειας τοπικού αερομεταφορέα, προσθέτοντας ότι οι προσπάθειές μας είναι συνεχείς για να φέρουμε και άλλες εταιρείες στην Κύπρο ώστε να αυξηθεί η συνδεσιμότητα.
«Και έχουν γίνει πάρα πολλά προς αυτή την κατεύθυνση και πιστεύω ότι σύντομα θα υπάρξουν και καρποί αυτής της προσπάθειας», είπε.
Ερωτηθείς, τέλος, αν είναι στα σχέδια της Κυβέρνησης είναι η δημιουργία νέου αερομεταφορέα κυπριακων συμφερόντων σε περίπτωση κλεισίματος των ΚΑ, ο κ. Δημητριάδης περιορίστηκε να συστήσει υπομονή μέχρι τη δημοσιοποίηση της απόφασης της Κομισιόν.
«Και εμείς ως Κυβέρνηση είμαστε σίγουρα έτοιμοι και σχεδιάζουμε το μέλλον και είμαστε έτοιμοι για όλα τα ενδεχόμενα», κατέληξε.
Εξ άλλου το Χρηματιστήριο Αξιών Κύπρου έχει ανακοινώση ήδη τη διαγραφή των τίτλων των Κυπριακών Αερογραμμών από τις 13 Ιανουαρίου 2015. Η ανακοίνωση, του ΧΑΚ αναφέρει ότι «αφού έλαβε την έγκριση της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς, θα προχωρήσει με διαγραφή των τίτλων της εταιρείας Κυπριακές Αερογραμμές Δημόσια Λτδ σύμφωνα με την εξουσία που του παρέχει το Άρθρο 178(1) του περί Αξιών και Χρηματιστηρίου Αξιών Κύπρου Νόμου, ενόψει του γεγονότος ότι έχουν εκλείψει οι προϋποθέσεις ομαλής λειτουργίας της χρηματιστηριακής αγοράς επί των τίτλων της εταιρείας και δεν τηρούνται σημαντικές συνεχείς υποχρεώσεις της έτσι ώστε να τίθενται σε κίνδυνο τα συμφέροντα των επενδυτών». Ειδικότερα, το ΧΑΚ αναφέρει ότι η εταιρεία Κυπριακές Αερογραμμές Δημόσια Λτδ δεν έχει τηρήσει την υποχρέωσή της για υποβολή και δημοσιοποίηση:
(α) της Ετήσιας Οικονομικής Έκθεσης για το έτος που έληξε στις 31/12/2012,
(β) της Εξαμηνιαίας Οικονομικής Έκθεσης για την περίοδο που έληξε στις 30/6/2013,
(γ) της Ένδειξης Αποτελέσματος για το έτος 2013,
(δ) της Ετήσιας Οικονομικής Έκθεσης για το έτος που έληξε στις 31/12/2013.
Η κορυφή του «παγόβουνου»;
Σημειώνεται πως η απόφαση του ΧΑΚ ήρθε μερικά, μόλις, εικοσιτετράωρα μετά τις πληροφορίες που έφεραν την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να απαντά αρνητικά σε σχέση με τις κρατικές εγγυήσεις προς τον κρατικό αερομεταφορέα.
Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, αν αυτό επιβεβαιωθεί, οι Κυπριακές Αερογραμμές θα βάλουν οριστικά λουκέτο στις 8 Ιανουαρίου. Πέντε ημέρες, δηλαδή, πριν από τη διαγραφή των μετοχών τους από το ΧΑΚ.