Η κυβέρνηση είναι προετοιμασμένη για το χειρότερο σενάριο και λαμβάνονται ήδη μέτρα προκειμένου να μην δημιουργηθεί κενό και προβλήματα στο επιβατικό κοινό.
Κρίσιμη η σημερινή ημέρα για το μέλλον των Κυπριακών Αερογραμμών, τονίζει σε πρωινό άρθρο του το ΡΙΚ, Ραδιοφωνικό Ίδρυμα Κύπρου, καθώς αναμένεται η απόφαση της ευρωπαικής επιτροπής ανταγωνισμού για τις κρατικές χορηγίες προς την εταιρεία.
Σε περίπτωση κατά την οποία η απόφαση θα είναι καταδικαστική και κριθούν παράνομες οι κρατικές ενισχύσεις τότε η εταιρεία θα πρέπει να επιστρέψει στο κράτος ποσό που ξεπερνά τα 100 εκατομμύρια ευρώ. Αυτό όμως είναι αδύνατο να το πράξει και έτσι η εταιρεία θα καταστεί και τυπικά αφερέγγυα και θα της αφαιρεθεί η άδεια πραγματοποίησης πτήσεων. Ολες οι πληροφορίες συγκλίνουν ότι η απόφαση θα είναι καταδικαστική γεγονός που θα σημάνει το τέλος της εταιρείας ύστερα από 69 χρόνια ιστορίας.
Η κυβέρνηση είναι προετοιμασμένη για το χειρότερο σενάριο και λαμβάνονται ήδη μέτρα προκειμένου να μην δημιουργηθεί κενό και προβλήματα στο επιβατικό κοινό.
Η κυβέρνηση διαβεβαιώνει παράλληλα ότι δεν πρόκειται να δημιουργηθεί πρόβλημα στην αεροπορική συνδεσιμότητα της χώρας με τον έξω κόσμο.
Η εφημερίδα Φιλελεύθερος, επικαλούμενη πληροφορίες της, γράφει ότι μετά την γνωστοποίηση της απόφασης της Ευρωπαικής Επιτροπής το απόγευμα, θα ανακοινωθεί και η απόφαση της κυβέρνησης, πως η εταιρεία κλείνει με συνοπτικές διαδικασίες απόψε πριν τα μεσάνυκτα, αφού ολοκληρωθεί το πτητικό πρόγραμμα της ημέρας και μόλις απογειωθεί για τη Λάρνακα η τελευταία πτήση από την Αθήνα.
Μιλώντας στο κρατικό ραδιόφωνο, ο κ. Χριστοδουλίδης, σημείωσε πως η κυβέρνηση έχει προετοιμαστεί για όλες τις συνέπειες όπως για αποζημιώσεις σε πελάτες και στο προσωπικό. Ανέφερε παράλληλα, πως εξετάζεται η δημιουργία νέας εταιρείας σε συνεργασία με τον ιδιωτικό τομέα.
Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Νίκος Χριστοδουλίδης επιβεβαίωσε πως σήμερα 9/1 θα εκδοθεί η απόφαση της Κομισιόν για τις κρατικές ενισχύσεις που δόθηκαν στις Κυπριακές Αερογραμμές.
Πρόσθεσε μάλιστα πως οι ενδείξεις που υπάρχουν είναι πως η απόφαση θα είναι αρνητική.
Η ανακοίνωση της απόφασης θα αποτελέσει την αρχή του τέλους της εταιρείας αφού είναι αδύνατο να μπορέσει να αποπληρώσει τις οφειλές της προς το κράτος εντός μέγιστης περιόδου 4 μηνών. Άλλωστε, ήδη η εταιρεία δέχθηκε ισχυρό πλήγμα από τις πληροφορίες και μόνο περί αρνητικής απάντησης αφού οι κρατήσεις συνεχώς μειώνονται. Η έκδοση της απόφασης μπορεί και να σημαίνει την δραματική μείωση εσόδων σε βαθμό που ο κρατικός αερομεταφορέας να ξεμείνει από ρευστότητα.
Χωρίς την δραματική μείωση των εσόδων, γράφει το SigmaLive, και λαμβάνοντας υπόψη τις τελευταίες περικοπές αλλά και τα έσοδα από την πώληση της χρονοθυρίδας στο Χίθροου η εταιρεία θα μπορούσε να συνεχίσει για ακόμα 12-18 μήνες δίδοντας έτσι περισσότερο χρόνο για εξεύρεση επενδυτή.
Την ίδια στιγμή, σήμερα 9/1 λήγει και η διορία που έδωσε Αρχή Αδειών για Αεροπορικές Μεταφορές (ATLA Air Transport License Authority) στην εταιρεία για να καταθέσει στοιχεία για τα οικονομικά της αποτελέσματα ώστε να μην προχωρήσει σε αναστολή της άδειας εκμετάλλευσης. Ο πρόεδρος της Επιτροπής –γενικός διευθυντής του υπουργείου Συγκοινωνιών- Αλέκος Μιχαηλίδης είχε ενημερώσει την εταιρεία πως «αν η Αρχή δεν έχει στη διάθεσή της ελεγμένες οικονομικές καταστάσεις της εταιρείας, δεν έχει άλλη επιλογή από του να ανακαλέσει την άδεια εκμετάλλευσης που σας έχει χορηγήσει».
Σύμφωνα με πληροφορίες, μέχρι χθες Πέμπτη η εταιρεία δεν είχε αποστείλει οποιαδήποτε στοιχεία στην Αρχή ενώ έχει προγραμματιστεί συνάντηση για την ερχόμενη Τετάρτη 14/1. Η ATLA πάντως φαίνεται διατεθειμένη αν τις δοθούν επαρκείς εξηγήσεις να δώσει προσωρινή άδεια στην εταιρεία μέχρι να ολοκληρωθεί η αναδιάρθρωση με το ελαφρυντικό του νέου Διοικητικού Συμβουλίου.