Απαιτείται, προσεκτικός σχεδιασμός και συντονισμένες κινήσεις προκειμένου, να κεφαλαιοποιηθούν τα οφέλη της τρέχουσας περιόδου
Με αφορμή τον εορτασμό της Παγκόσμιας Ημέρας Τουρισμού στις 27 Σεπτεμβρίου 2014, η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ξενοδόχων αναφέρει τα εξής:
Η Παγκόσμια Ημέρα Τουρισμού 2014 είναι αφιερωμένη στη διασύνδεση του Τουρισμού με τις Τοπικές Κοινότητες και επικεντρώνεται στις δυνατότητες που προσφέρει ο τομέας στα μέλη τους να αποκτήσουν εφόδια και δεξιότητες που θα τις οδηγήσουν σε ανάπτυξη και ευημερία.
Η φετινή Παγκόσμια Ημέρα Τουρισμού, βρίσκει τον Ελληνικό Τουρισμό σε μία περίοδο ισχυρής ανάκαμψης και ανόδου. Ο Τουρισμός είναι αδιαμφισβήτητα ο πλέον ελπιδοφόρος και δυναμικός τομέας στην πορεία προς την ανάκαμψη, την ανάπτυξη και την πλήρη αποκατάσταση της εικόνας της χώρας μας σε κάθε γωνιά του κόσμου.
Τα ελληνικά ξενοδοχεία – μικρομεσαίες οικογενειακές επιχειρήσεις, στη συντριπτική τους πλειονότητα – αποτελούν ζωτικά “κύτταρα” των οικονομικών και κοινωνικών ιστών της χώρας μας. Είναι εστίες ανάπτυξης, απασχόλησης, κοινωνικής συνοχής και εξωστρέφειας. Ιδίως στις λιγότερο ανεπτυγμένες τουριστικά περιοχές της Περιφέρειας, οι ξενοδοχειακές επιχειρήσεις κυριολεκτικά “φυλάσσουν Θερμοπύλες”, λειτουργώντας ως “αναχώματα” στην ερήμωση και στον μαρασμό της ελληνικής υπαίθρου.
Ειδικά για τον ξενοδοχειακό κλάδο, η φετινή περίοδος δείχνει ότι κλείνει ένας κύκλος ύφεσης, κρίσης και μεγάλων απωλειών. Χωρίς, όμως, ταυτόχρονα να διασφαλίζεται η αποτελεσματική αντιμετώπιση των δυσκολιών και των προβλημάτων που απασχολούν τις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις, ούτε η αποτροπή νέων κινδύνων, όπως ο αφελληνισμός της ξενοδοχειακής επιχειρηματικότητας.
Τη φετινή περίοδο, οι ελληνικές ξενοδοχειακές επιχειρήσεις, πρωτοστάτησαν για μία ακόμη φορά στη ανέλιξη του ελληνικού τουρισμού και όπως προκύπτει από τις διεθνείς έρευνες ικανοποίησης πελατών, απέδειξαν εκ νέου το υψηλό επίπεδο των προσφερόμενων υπηρεσιών τους.
Για να μπορέσουν, όμως, να εξασφαλίσουν τη βιωσιμότητά τους, θα πρέπει να στηριχθούν, έμπρακτα και ουσιαστικά. Ζητήματα όπως η συνεχιζόμενη έλλειψη ρευστότητας, ο εξορθολογισμός της φορολόγησης, η ανάγκη ουσιαστικής ενίσχυσης της μικρομεσαίας επιχειρηματικότητας, η αναβίωση του εσωτερικού τουρισμού, πρέπει να αντιμετωπιστούν άμεσα και καταλυτικά.
Αυτό το διάστημα, η Ελληνική Ξενοδοχία αξιολογεί τα πρώτα μηνύματα και τις νέες εξελίξεις για την επόμενη τουριστική περίοδο. Οι γεωπολιτικές εντάσεις στην ευρύτερη περιοχή μας, οι ρυθμοί ανάπτυξης των μεγάλων οικονομιών, οι συναλλαγματικές ισοτιμίες, κυρίως του Ευρώ, η ανασφάλεια λόγω της αναβίωσης τρομοκρατικών απειλών, είναι παράγοντες που δεν επιτρέπουν ασφαλείς εκτιμήσεις για τη ροή των εξελίξεων.
Απαιτείται, επομένως, προσεκτικός σχεδιασμός και συντονισμένες κινήσεις προκειμένου, αφενός μεν να κεφαλαιοποιηθούν τα οφέλη της τρέχουσας περιόδου, αφετέρου δε να θωρακίσουμε ακόμα περισσότερο τις αντοχές και την ανταγωνιστικότητα του ξενοδοχειακού μας προϊόντος, προσδοκώντας ακόμα καλύτερες μέρες.