Στην δημοσιότητα έδωσε το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών, το Σάββατο 13 Σεπτεμβρίου, την γνωμοδότησή του για τα δρομολόγια που αφορούν τη Λήμνο και το Βόρειο Αιγαίο.
Ρίχνοντας μια ματιά στις αποφάσεις, ξεχωρίζουμε την προέκταση του δρομολογίου του ΠΕΛΑΓΙΤΗΣ, κάθε δεύτερο Σάββατο, για Λήμνο και Καβάλα.
Το ro ro Πελαγίτης, θα εκτελεί ένα δρομολόγιο μια φορά κάθε 15 μέρες, στη γραμμή Μυτιλήνη – Λήμνος – Καβάλα εξυπηρετώντας τις μεταφορικές της Λήμνου, αρχικά μέχρι τις 31 Οκτωβρίου.
Ομόφωνα θετική η απόφαση, του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών, για εκτέλεση 2 δρομολογίων την εβδομάδα, από Σάμο για Χίο-Μυτιλήνη-Λήμνο και Καβάλα, χωρίς να αναφέρεται ποιο πλοίο θα εκτελεί το δρομολόγιο αυτό, τονίζει σε δημοσίευμά της η limniakifoni.gr.
Τη Δευτέρα, ή το αργότερο την Τρίτη αναμένεται να ανακοινωθεί, από τον Υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου κ. Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη, η εταιρεία που θα αναλάβει τα δρομολόγια του Βορείου Αιγαίου. Ο Υπουργός θα επιλέξει τελικά και το σε ποια λιμάνια θα προσεγγίζει το πλοίο.
Η εταιρεία που όλες οι πληροφορίες θέλουν να αναλαμβάνει τις γραμμές, μέχρι την προκήρυξη του Διεθνή Διαγωνισμού, είναι η “Hellenic Seaways”, με το πλοίο «Νήσος Μύκονος». Τα δρομολόγια λέγεται ότι θα ξεκινήσουν στο τέλος της ερχόμενης εβδομάδας.
Το πλοίο που θα συνδέει το Βόρειο Αιγαίο με την Καβάλα, θα εκτελεί δύο δρομολόγια την εβδομάδα. Ειδικότερα το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών έδωσε δύο επιλογές στον Υπουργό:
Σενάριο 1ο
Δύο δρομολόγια την εβδομάδα στη γραμμή Σάμος (Βαθύ) – Χίος -Μυτιλήνη – Λήμνος –Καβάλα, με μίσθωμα 130 ευρώ/ναυτικό μίλι για πλοίο τρίτης κατηγορίας, με ανάλογη προσαύξηση 25% για πλοίο δεύτερης κατηγορίας και κατά 35% για πλοίο πρώτης κατηγορίας.
Σενάριο 2ο
Ένα δρομολόγιο Σάμος (Βαθύ) – Χίος -Μυτιλήνη – Λήμνος –Καβάλα και ένα δρομολόγιο Μυτιλήνη – Λήμνος – Καβάλα με μίσθωμα 130 ευρώ/ναυτικό μίλι για πλοίο τρίτης κατηγορίας, με ανάλογη προσαύξηση 25% για πλοίο δεύτερης κατηγορίας και κατά 35% για πλοίο πρώτης κατηγορίας.
Στα δρομολόγια που προτείνει το Συμβούλιο στον Υπουργό δεν αναγράφονται τα λιμάνια της Ικαρίας και του Πειραιά. Αυτό συμβαίνει διότι το επιδοτούμενο δρομολόγιο, αυτό δηλαδή που θα πληρώνεται από το Υπουργείο, αφορά τη σύνδεση από Σάμο μέχρι Καβάλα. Η προέκταση σε Ικαρία και Πειραιά, θα υπάρχει ως ελεύθερο δρομολόγιο της εταιρείας που θα αναλάβει τις γραμμές, σύμφωνα με τα όσα συζητήθηκαν στο Σ.Α.Σ..
Με αυτές τις προσθήκες λοιπόν τα σενάρια, όπως ειπώθηκαν στο Συμβούλιο, διαμορφώνονται ως εξής:
1ο σενάριο
Δύο δρομολόγια: Καβάλα – Λήμνο – Μυτιλήνη – Χίο – Σάμο – Ικαρία – Πειραιά
2ο σενάριο
Το ένα δρομολόγιο: Καβάλα – Λήμνο – Μυτιλήνη – Χίο – Σάμο – Ικαρία – Πειραιά, ενώ το δεύτερο δρομολόγιο: Καβάλα – Λήμνο – Μυτιλήνη – Χίο – Πειραιά.
Ανάμεσα στα θέματα συζήτησης δεν περιλαμβανόταν το μέλλον της γραμμής του Λαυρίου, που εκτελεί το πλοίο της Ναυτιλιακής Εταιρείας Λέσβου «ΤΑΞΙΑΡΧΗΣ». Περιλαμβάνονταν όμως η έκπτωση, της θυγατρικής της ΝΕΛ, ΣΙ ΛΙΝΚ ΦΕΡΡΙΣ, που εξυπηρετούσε τα Ψαρά, την υποχρέωση της σύνδεσης των Ψαρών με τη Χίο μια ορά τη βδομάδα σε προέκταση δρομολογίου από Πειραιά θα έχει ο νέος ανάδοχος.
Συνεχίζει χωρίς τα επιδοτούμενα η ΝΕΛ
Η ΝΕΛ λοιπόν θα συνεχίσει να εξυπηρετεί το δρομολόγιο Λαύριο – Άγιος Ευστράτιος – Λήμνος – Καβάλα, 3 φορές την εβδομάδα τον Χειμώνα και 4 το Καλοκαίρι.
Η σύνδεση της Λήμνου και του Βορείου Αιγαίου με την Θεσσαλονίκη σύμφωνα με απόφαση του Υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου κ. Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη αποτελεί πλέον παρελθόν.
Το δρομολόγιο αυτό ήταν ιδιαίτερα κερδοφόρο παλαιότερα, γεγονός που αποδεικνύεται από το ότι επί σειρά ετών η ΝΕΛ το εκτελούσε χωρίς επιδότηση. Σταδιακά όμως, με τις επιδοτήσεις, την διάσπαση των δρομολογίων, τα παλιά πλοία που αύξησαν κατά πολύ τον χρόνο ταξιδιού, η σύνδεση αυτή έπαψε να είναι κερδοφόρα.