Αρχική Αστικες συγκοινωνίες Μετρό Θεσσαλονίκης: Επίσκεψη στο σταθμό «Πανεπιστήμιο» – Συναυλία

Μετρό Θεσσαλονίκης: Επίσκεψη στο σταθμό «Πανεπιστήμιο» – Συναυλία

Μετρό Θεσσαλονίκης_σταθμός «Πανεπιστήμιο»Τη προηγούμενη Παρασκευή οι Θεσσαλονικείς είχαν τη δυνατότητα να επισκεφθούν το σταθμό «Πανεπιστήμιο» του Μετρό Θεσσαλονίκης. Ο σταθμός στο «Πανεπιστήμιο», είναι ένας από τους οκτώ στους οποίους θα έχουν ολοκληρωθεί τα έργα πολιτικού μηχανικού, ως το τέλος του 2014.

Επίσης πραγματοποιήθηκε μια ιδιαίτερη και άκρως ενδιαφέρουσα συναυλία, από την Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης, σε συνεργασία με την ΑΤΤΙΚΟ Μετρό Α.Ε., και υπό τη διεύθυνση του μαέστρου Ιωάννη Ζγούρα.
 
Για την πρόοδο των εργασιών ενημέρωσαν ο διευθυντής του Μετρό Θεσσαλονίκης Γιώργος Κωνσταντινίδης και στελέχη της Αττικό Μετρό ΑΕ, όπως και της κατασκευάστριας κοινοπραξίας.
 
 
Ο σταθμός «Πανεπιστήμιο» του Μετρό Θεσσαλονίκης είναι ο πιο βαθύς σε βάθος πλατφόρμας, από όλη τη γραμμή. Βρίσκεται περίπου στα 35 μέτρα βάθος και αυτό επειδή βρίσκεται στο τέλος της κατιούσας πορείας του μετροπόντικα η οποία κρίθηκε ότι έπρεπε να είναι αυτή, ώστε το Μετρό να περνάει κάτω από το αρχαιολογικό στρώμα στο κέντρο της πόλης. 
 
Ο σταθμός αποτελείται από 4 επίπεδα. Το 1ο επίπεδο μαζί με το ημιεπίπεδο είναι το επίπεδο έκδοσης εισιτηρίων, το 2ο επίπεδο και το 3ο επίπεδα είναι τα ηλεκτρομηχανολογικά συστήματα λειτουργίας του σταθμού και των συρμών και το 4ο επίπεδο, είναι το επίπεδο της αποβάθρας. 
 
Οι εργασίες στο «Πανεπιστήμιο» άρχισαν στα τέλη του 2008 και τώρα βρίσκονται  σχεδόν στη φάση ολοκλήρωσης των έργων πολιτικού μηχανικού. Από τα 4 επίπεδα έχουν ολοκληρωθεί τα 3 και οι εργασίες, αυτή την περίοδο αφορούν την εκσκαφή του τελευταίου επιπέδου και παράλληλη καθαίρεση των σηράγγων, επειδή οι μετροπόντικες είχαν περάσει πριν την κατασκευή της πλάκας θεμελίωσης, όπως προβλεπόταν από τη μέθοδο κατασκευής του σταθμού. 
 
Αφού στη συνέχεια κατασκευαστεί η πλάκα θεμελίωσης, θα ολοκληρωθούν και τα έργα πολιτικού μηχανικού, οπωσδήποτε μέσα στο 2014.
 
Επίσης μέχρι σήμερα, στη βασική γραμμή, έχουν ολοκληρωθεί τα έργα πολιτικού μηχανικού στο «Ν. Σ. Σταθμό». Ο σταθμό «Συντριβάνι» βρίσκεται σε φάση ολοκλήρωσης, υπολείπεται ένα επίπεδο. Στο «Πανεπιστήμιο» γίνεται η εκσκαφή του τελευταίου επιπέδου. Στο «Παπάφειο» σκάβουν το τελευταίο επίπεδο. Στη «Φλέμινγκ» έχει ολοκληρωθεί η εκσκαφή και μένει να κατασκευαστεί η πλάκα θεμελίωσης. Στην «Ανάληψη» σκάβεται το τελευταίο επίπεδο,  ο «Ευκλείδης» είναι τελειωμένος εδώ και καιρό και στη «Νέα Ελβετία» ολοκληρώνεται η εκσκαφή. Μέχρι το τέλος του 2014 θα έχουν ολοκληρωθεί τα έργα πολιτικού μηχανικού σε οκτώ σταθμούς.