Αρχικά ήταν να λειτουργήσει το 2010, μετά πήγε το 2012 και τώρα… «κανένας δεν βάζει το χέρι του στη φωτιά».
Ο λόγος για το νέο αεροδρόμιο του Βερολίνου, το «Βίλι Μπραντ» (προς τιμήν του αείμνηστου καγκελάριου της Δυτικής Γερμανίας), το οποίο (υποτίθεται) ότι, όταν λειτουργήσει, θα αντικαταστήσει τα υπάρχοντα αεροδρόμια της γερμανικής πρωτεύουσας.
Ο προϋπολογισμός του νέου αεροδρομίου αρχικά ήταν 1,1 – 1,7 δισ. ευρώ, αλλά έχουν ήδη ξοδευτεί 4,7 δισ., χωρίς να ξέρει κανείς πού θα φτάσει το κοντέρ. Ο ήδη καταχρεωμενος τοπικός δήμος και η τοπική κυβέρνηση έχουν γονατίσει οικονομικά, καθώς, εκτός των άλλων, ξοδεύουν κάθε χρόνο πάνω από 150 εκατ. για τη συντήρηση του «εθνικού γιαπιού».
Χαρακτηριστικό είναι ότι, το τρενάκι που κατασκευάστηκε για να συνδέει την πόλη με το αεροδρόμιο, πηγαινοέρχεται κάθε μέρα χωρίς επιβάτες, για να μη σκουριάσουν οι γραμμές!
Στο μεταξύ, πέρα από την πυρασφάλεια, την οποία ο τοπικός Τύπος αποκάλυψε ότι τη σχεδίασε ένας μηχανικός-μαϊμού, αποκαλύφθηκαν, από γερμανικά μέσα, κι άλλα σοβαρά κατασκευαστικά προβλήματα, σε τέτοιο βαθμό που κάποιοι αναρωτιούνται, μήπως πρέπει να το γκρεμίσουν και να το ξαναχτίσουν από την αρχή, μέσω πτώχευσης της εταιρείας που το «διαχειρίζεται».
Μάλιστα, σύμφωνα με το Spiegel, διεξήχθη έρευνα του Ευρωπαϊκού Ελεγκτικού Συνεδρίου, το πόρισμα της οποίας παραδόθηκε στην ΕΕ, αφού η κοινότητα συγχρηματοδοτεί το έργο. Φαίνεται ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει το δικαίωμα να ζητήσει επιστροφή κονδυλίων, τουλάχιστον 30 εκατ. ευρώ.
Σαν να μην έφτανε αυτό, οι ιδιοκτήτες του αεροδρομίου και η ομοσπονδιακή κυβέρνηση της Γερμανίας πλέον ανησυχούν ότι, ακόμη κι όταν ανοίξει το αεροδρόμιο, δεν θα είναι σε θέση να επιστρέψει τα δάνεια των δισεκατομμυρίων ευρώ που έχουν ήδη δαπανηθεί για την κατασκευή του…
metaforespress