Αρχική Ειδήσεις στα Ελληνικά ΕΞΑΑ: Εικονική πραγματικότητα, οι «υπέρογκες τιμές» των δωματίων της Αθήνας, μέσω διεθνών...

ΕΞΑΑ: Εικονική πραγματικότητα, οι «υπέρογκες τιμές» των δωματίων της Αθήνας, μέσω διεθνών website κρατήσεων

2014-07-01_ΑΗΑΑ2

Ο Πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Αθηνών Αττικής & Αργοσαρωνικού και Αντιπρόεδρος του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος  κ. Αλέξανδρος Ε. Βασιλικός, καθώς και ο Πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων κ. Γιάννης Α. Ρέτσος με αφορμή τις αναφορές του Τύπου στο  θέμα των τιμών των ξενοδοχείων -ιδιαίτερα της Αθήνας-  έδωσαν Συνέντευξη Τύπου (Τρίτη 1 Ιουλίου 2014 σε αίθουσα του ΞΕΕ) όπου μεταξύ άλλων εξήγησαν ότι:
* Σε ότι αφορά στο φαινόμενο που παρατηρήθηκε -και σχολιάστηκε αρνητικά από τον Τύπο- να εμφανίζονται σε σελίδες διεθνών website κρατήσεων «υπέρογκες τιμές» δωματίων, άκρως δυσανάλογες των τιμών της Αθήνας ανά κατηγορία, επί της ουσίας αποτελεί μια «εικονική πραγματικότητα»: Το δωμάτιο εμφανίζεται ως «ελεύθερο» αλλά και ως «απρόσιτο» ταυτόχρονα λόγω τιμής, επειδή συμπεριλαμβάνεται σε ένα συγκεκριμένο τύπο σύμβασης/συμφωνίας μεταξύ ξενοδοχείου και διεθνούς site κρατήσεων.

Η στρέβλωση αυτή οφείλεται σε ορισμένες  -καθαρά τεχνικού τύπου- “εσωτερικές” αδυναμίες των συμβάσεων μεταξύ ξενοδοχείων και διεθνών sites κρατήσεων για τις οποίες οι δύο πλευρές έχουν ήδη προγραμματίσει συνάντηση ώστε να ξεπεραστούν και να μην δημιουργούνται επομένως παρεξηγήσεις, απορίες και εύλογα ερωτήματα στον καταναλωτή.
* Η (σε λογικά επίπεδα) απόκλιση της διαδικτυακής τιμής πώλησης από την μέση τιμή δωματίου ανά κατηγορία είτε «προς τα πάνω» είτε «προς τα κάτω», είναι απόλυτα φυσιολογικό φαινόμενο: Τις τιμές ρυθμίζουν αφενός οι διαχρονικοί κανόνες «προσφοράς -ζήτησης» και αφετέρου ο ίδιος ο καταναλωτής  – και εξαρτώνται από πολλούς παράγοντες:  πχ. την τοποθεσία της  ξενοδοχειακής επιχείρησης, την ποιότητα της προσφοράς της, τις ειδικές παροχές της, την φήμη της, την  ζήτησή της, την επαναλαμβανόμενη πελατεία της κ.λπ.
*Ο καταναλωτής – πελάτης  ωστόσο, προκειμένου να προστατευθεί  και από το παραμικρό τυχόν περιστατικό σε βάρος του, ούτως ή άλλως  οφείλει να ακολουθεί μια στοιχειώδη «έρευνα αγοράς», για να εντοπίσει  έστω κατά προσέγγιση είτε την μέση τιμή ανά κατηγορία, είτε την καλύτερη δυνατή τιμή  για τις δικές του ανάγκες  διαμονής.  Και φυσικά δεν πρέπει να παρακάμπτει τις συνήθεις διαδικασίες  έγκυρης αναζήτησης -κράτησης δωματίου, είτε μέσω ταξιδιωτικού γραφείου, είτε διαδικτυακά που του εξασφαλίζει ακόμη περισσότερες επιλογές.
Σε ότι αφορά στην τουριστική κίνηση επισημάνθηκε πως αυτή τη στιγμή, η μέση πληρότητα των ξενοδοχείων φτάνει το 64%, έναντι του 51% της αντίστοιχης περιόδου του 2013. Το γεγονός σαφώς είναι θετικό και ευχάριστο, ωστόσο, θα πρέπει να συνυπολογιστεί στις όποιες εκτιμήσεις ότι (ως γνωστόν) στην Αττική λειτουργούν πλέον 87 ξενοδοχειακές μονάδες λιγότερες.  Επομένως, είναι απολύτως ανακριβές αλλά και άδικο -τονίσθηκε στην Συν. Τύπου- να θεωρείται ή να σχολιάζεται, ειδικά η Αθήνα, ως ακριβός προορισμός και ιδιαίτερα από εμάς τους ίδιους, όταν ζητούμενο αποτελεί να ανακτήσει η ελληνική πρωτεύουσα το χαμένο έδαφος και να επανέρθουν πληρότητα και τιμές σε καλύτερα επίπεδα, συμβατά, τουλάχιστον, με τον ευρωπαϊκό Μέσο Όρο.
 Οι τιμές των αθηναϊκών ξενοδοχείων φέτος αυξήθηκαν μόνο κατά 2,7% σε σύνολο 5μηνου 2014 και υπάρχουν περιπτώσεις όπου παρατηρήθηκε ακόμα και μείωση από  (-) 0,1% έως και (-) 2% (βλ. ΑRR Ιανουαρίου, Φεβρουαρίου και Μαρτίου 2014). Οι θετικές διαφορές που παρατηρούνται στο σύνολο 5μηνου 2014 έναντι της αντίστοιχης περιόδου 2013 είναι ανά κατηγορία οι εξής:  5* (+) 4,4% , 4* (+) 6,1%  και (+) 4,3% για τα ξενοδοχεία 3*& 2*.
Η Αθήνα, την ίδια περίοδο 2014 με βάση το “European Benchmark” πουλά με μέση τιμή δωματίου 76,99 ευρώ έναντι 74,97 ευρώ (του  2013) και υπολείπεται κατά πολύ (έως και 66%) των λοιπών ευρωπαϊκών πόλεων/ανταγωνιστών της, οι οποίες πωλούν στο ίδιο διάστημα από 83,66 έως και 231,06 ευρώ.