Στη συμβολή του τουριστικού προϊόντος στην αναπτυξιακή ανασυγκρότηση της Ελλάδας αναφέρθηκε η υπουργός Τουρισμού κυρία Όλγα Κεφαλογιάννη, μιλώντας σε εκδήλωση-συνάντηση με τους διαπιστευμένους πρέσβεις των ξένων κρατών στην Ελλάδα. Η εκδήλωση που διοργάνωσε η Γενική Γραμματεία Διεθνών Οικονομικών Σχέσεων του υπουργείου Εξωτερικών, πραγματοποιήθηκε χθες το μεσημέρι σε κεντρικό ξενοδοχείο των Αθηνών.
Η κυρία Κεφαλογιάννη επισήμανε ότι ο τουρισμός είναι ένας τομέας που έχει τη δυνατότητα να συμβάλει καθοριστικά στην ανάπτυξη της οικονομίας. «Σήμερα αντιπροσωπεύει το 16,5% του ΑΕΠ και το 18,5% της συνολικής απασχόλησης της χώρας. Το 2013 ήταν χρονιά ρεκόρ για την Ελλάδα, τόσο σε επίπεδο αφίξεων που ανήλθαν σε περίπου 17,9 εκ. επισκέπτες όσο και σε έσοδα που ανήλθαν σε περίπου 11,7 εκ ευρώ», ανέφερε χαρακτηριστικά η υπουργός Τουρισμού. Εξέφρασε επίσης την αισιοδοξία της ότι το 2014 θα είναι μια ακόμη καλύτερη τουριστική χρονιά για την Ελλάδα.
Η υπουργός Τουρισμού στη συνέχεια παρουσίασε το εθνικό στρατηγικό σχέδιο δράσης του ελληνικού τουρισμού, που βασίζεται σε τέσσερεις βασικούς άξονες:
Πρώτος. Ανάπτυξη σύγχρονου θεσμικού πλαισίου για τον τουρισμό, με έμφαση στις ειδικές μορφές τουρισμού (θαλάσσιος, ιατρικός, θρησκευτικός, αθλητικός και συνεδριακός τουρισμός).
Δεύτερος. Ενίσχυση της επιχειρηματικότητας και διευκόλυνση των επενδύσεων, με αξιοποίηση των κονδυλίων από το νέο ΕΣΠΑ.
Τρίτος. Διασφάλιση της ποιότητας στις τουριστικές υποδομές και υπηρεσίες της χώρας.
Τέταρτος. Επένδυση στο ανθρώπινο δυναμικό.
Η κυρία Κεφαλογιάνη αναφέρθηκε επίσης στο ενδιαφέρον ξένων επενδυτών για την Ελλάδα, τονίζοντας ότι στο επίκεντρο των προσπαθειών του υπουργείου είναι η διαμόρφωση ενός φιλικού επενδυτικού περιβάλλοντος στο τομέα του τουρισμού. Στόχος –είπε – είναι η προσέλκυση και η διευκόλυνση επενδύσεων, μέσω ενός σύγχρονου νομοθετικού πλαισίου και της απλοποίησης των σχετικών διαδικασιών.
Επίσης πρόσθεσε ότι δίνεται έμφαση σε νέες μορφές τουριστικών επενδύσεων, όπως είναι τα σύνθετα τουριστικά καταλύματα.
Τέλος αναφερόμενη στην προβολή της χώρας στις διεθνείς αγορές, επισήμανε τη νέα στρατηγική μάρκετινγκ που εστιάζει σε χώρες όπως είναι η Βραζιλία, η Ρωσία, η Ινδία και η Κίνα. Παράλληλα τόνισε ότι η Ελλάδα ενισχύει τις υπάρχουσες σχέσεις της με τις παραδοσιακές αγορές, όπως είναι η Γερμανία, η Γάλλια, η Μεγάλη Βρετανία, εμπλουτίζοντας το εγχώριο τουριστικό προϊόν, με σύγχρονες μορφές τουρισμού (κρουαζιέρα, υγεία-ευεξία, πολιτιστικό τουρισμό κ.α).