Αρχική Αεροπορικά Νέα Διεθνές το ενδιαφέρον για τα περιφερειακά αεροδρόμια της Ελλάδας

Διεθνές το ενδιαφέρον για τα περιφερειακά αεροδρόμια της Ελλάδας

αεροδιαδρομοςΕφτά κοινοπραξίες που περιλαμβάνουν μερικά από τα πιο ηχηρά ονόματα της ελληνικής και διεθνούς αγοράς, διεκδικούν τα δυο «πακέτα» αεροδρομίων που ιδιωτικοποιούνται από το ΤΑΙΠΕΔ με συμβάσεις παραχώρησης 30 συν 10 ετών.

Οι ανάδοχοι θα μοιραστούν την πίτα των άνω των 18 εκατομμυρίων επιβατών τον χρόνο. Μόνο τα αεροδρόμια Θεσσαλονίκης, Ρόδου, Κω, Κέρκυρας και Χανίων υπολογίζεται ότι εξυπηρετούν πάνω από 13 εκατ. επιβάτες το χρόνο. Αυτά τα πέντε αεροδρόμια προβλέπεται να αναβαθμιστούν με επένδυση άνω των 100 εκ. ευρώ. Άλλα 95 εκατ. ευρώ θα επενδυθούν στα αεροδρόμια Ζακύνθου, Σαντορίνης, Μυτιλήνης, Μυκόνου, Σάμου, Κεφαλονιάς, Ακτίου και Καβάλας, τα οποία εξυπηρετούν περίπου 4 εκ. επιβάτες το χρόνο.

Τα ελληνικά αεροδρόμια διεκδικούν, ο γαλλικός κατασκευαστικός κολοσσός Vinci σε κοινοπραξία με τον Ελάκτωρ του ομίλου Μπόμπολα, η γερμανική Fraport μαζί με τον Όμιλο Κοπελούζου, η Corporation America από την Αργεντινή με την ΜΕΤΚΑ του Ομίλου Μυτιληναίου, η ελβετική Zurich Airport με τον ελληνοκυπριακό Όμιλο J&P Άβαξ, η γαλλική Aeroports De La Cote d Azur, η αμερικανική Advent International και ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών που ελέγχεται από την γερμανική Hochtief.

Ο κ. Xavier Huillard, chief executive officer της μεγαλύτερης κατασκευαστικής επιχείρησης της Ευρώπης, βάση εσόδων, Vinci, εξέφρασε το ενδιαφέρον του γαλλικού ομίλου για αύξηση της παρουσίας του στον χώρο των αερολιμένων, και στις ιδιωτικοποιήσεις εγκαταστάσεων στην Ελλάδα.

Πιο συγκεκριμένα δήλωσε στους Financial Times, ότι: «Ο όμιλος προσβλέπει σε πρόσθετες επενδύσεις σε εγκαταστάσεις αεροδρομίων» και τόνισε ότι θα πραγματοποιηθούν ιδιωτικοποιήσεις περιφερειακών αερολιμένων στην Ελλάδα και την Γαλλία, κατά την φετινή χρονιά, στις οποίες σκοπεύει να πλειοδοτήσει.