Home Ειδήσεις στα Ελληνικά Ε.ΞΕ.Λ.: Τα επιβαλλόμενα πρόστιμα, παραβιάζουν κατάφορα την Αρχή της Αναλογικότητας

Ε.ΞΕ.Λ.: Τα επιβαλλόμενα πρόστιμα, παραβιάζουν κατάφορα την Αρχή της Αναλογικότητας

Ο Πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Λέσβου κ. Περικλής ΑντωνίουΑνοικτή επιστολή προς τα Υπουργεία Εργασίας και Τουρισμού απευθύνει η Ένωση ξενοδόχων Λέσβου σχετικά με τις ασφαλιστικές εισφορές και την τακτοποίηση των οφειλών των επιχειρήσεων προς το ΙΚΑ και ζητά τα επιβαλλόμενα πρόστιμα, να μη παραβιάζουν την Αρχή της Αναλογικότητας.

Δείτε ολόκληρη την επιστολή

“……………………………………..
 
ΘΕΜΑ: «Ανάστατες οι Πολύ Μικρές / Μικρές Επιχειρήσεις (ΠΜ/ΜΕ) ΕΥαίσθητων
              ΠΡΟορισμών (ΕΥ.ΠΡΟ.) της Περιφέρειας – Ελπίδα η αξιοποίηση της
              ανάληψης της Προεδρίας της Ε.Ε. απ’ τη Χώρα μας».
 
           1.1.Επανήλθε από 1ης Νοεμβρίου 2013, το μέτρο αναστολής υποβολής ΑΠΔ, μέσω διαδικτύου, για τους εργοδότες, που «αποφεύγουν» να καταβάλουν ασφαλιστικές εισφορές και να προχωρήσουν σε τακτοποίηση οφειλών τους προς το ΙΚΑ, σ’ εφαρμογή του Ν 3846/10. Μετά την αναστολή η υποβολή τους θα γίνεται με προσκόμισή τους , με ψηφιακό – μαγνητικό μέσο,  στα αρμόδια Υποκ/τα ΙΚΑ-ΕΤΑΜ και θα παραλαμβάνεται μόνο αν ο εργοδότης καταβάλει το σύνολο των εισφορών των   ΑΠΔ που θα υποβληθούν, τακτοποιώντας τις οφειλές του. Πρόσφατα, δόθηκε παράταση, δίχως κυρώσεις, μέχρι 31 Ιανουαρίου 2014, για τους δυνάμενους να τις ρυθμίσουν.
1.2. Παράληψη υποβολής ΑΠΔ για εργαζόμενο, συνιστά «παράβαση» κι επιβάλλεται στην επιχείρηση (αδιακρίτως μεγέθους, ιστορικού της κλπ), εξοντωτικό πρόστιμο. Αν ο εργοδότης οφείλει εισφορές, το ΙΚΑ του στερεί το δικαίωμα να υποβάλει μηνιαίες ΑΠΔ, «κλειδώνοντας» το σύστημα, μ’ αποτέλεσμα :
1.2.1.Για τους εργαζόμενους να μην ενημερώνεται πλέον η ασφαλιστική τους μερίδα / ιστορία, θεωρούμενοι ανασφάλιστοι, μη δυνάμενοι να εγγραφούν στο Ταμείο Ανεργίας, ούτε να εισπράξουν κανενός είδους επίδομα      και
1.2.2.Για τους εργοδότες, επιβολή εξουθενωτικού προστίμου (καθυστέρησης υποβολής ΑΠΔ), μ’ αδύνατη την άρση φραγής……..
2. Απ’ τα προαναφερθέντα προκύπτουν εύλογα ερωτήματα των Μελών μας κι όχι μόνο:
2.1.Αν εκ παραδρομής από ΠΜ/ΜΕ, όπως είναι η συντριπτική πλειοψηφία  (και σπονδυλική στήλη) του Παραγωγικού Ιστού της Χώρας, εξωστρεφή, ΕΝΤΑΣΕΩΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ (ή και παγίων), ετήσιας κυρίως (ή και εποχικής) λειτουργίας, επιχείρησης ΕΥ.ΠΡΟ., με χαμηλά όλα τα μεγέθη / δείκτες της  (τζίρο, πληρότητα, δυναμικότητα, τιμή διανυκτέρευσης, ρευστότητα, διάρκεια τουριστικής περιόδου κ.ά.), λογιστικά υποστηριζόμενη από εξωτερικό λογιστικό γραφείο κι όχι από δικό της εσωτερικό λογιστήριο (λόγος που «σ’ ένα βαθμό» δικαιολογεί λάθη εκ παραδρομής ή παραλείψεις/ αμέλειες , λόγω και του φόρτου δουλειάς του εξωτερικού Λογιστηρίου, σε συνδυασμό με την «άγνοια» του εργοδότη και δεδομένη τη μαζική παραγωγή, όχι πάντα ξεκάθαρων, νομοθετικών πλαισίων και τροποποιήσεών τους) ΔΕΝ ΔΗΛΩΘΕΙ σε κάποια ΑΠΔ ένας εργαζόμενος, για τον οποίον όμως ΥΠΑΡΧΕΙ ΠΡΟΣΛΗΨΗ, ΠΙΝΑΚΑΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΚΑΙ ΣΥΜΒΑΣΗ, ΕΙΝΑΙ ΕΓΓΕΓΡΑΜΜΕΝΟΣ ΣΤΟ ΠΟΡΤΟΚΑΛΙ ΒΙΒΛΙΟ κι έχουν καταβληθεί οι συνολικές αποδοχές  κι ασφαλιστικές εισφορές, καταβολή που συνήθως γίνεται απ’ τον Εξωτερικό Συνεργάτη – Λογιστή ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΘΕΩΡΗΘΕΙ ΚΙ ΑΝΑΣΦΑΛΙΣΤΗ ΕΡΓΑΣΙΑ;; ΚΑΙ ΝΑ ΕΠΙΒΛΗΘΕΙ ΠΡΟΣΤΙΜΟ ΕΞΟΥΘΕΝΩΤΙΚΟΥ ΥΨΟΥΣ για την επιχείρηση;; Ακόμα κι όταν η υπόθεση εκκρεμεί στη Δικαιοσύνη; ´Αλλωστε η φερόμενη ως «μη δήλωση του εργαζόμενου» μπορεί να οφείλεται σε λάθος του……»Λογισμικού» (όχι ασύνηθες) του Προγράμματος Μισθοδοσίας ή σε διακοπή του Internet (σύνηθες) τη στιγμή της αποστολής της ΑΠΔ.
2.2.Αλλά και στην περίπτωση που ‘ναι δικαιολογημένη η επιβολή του, μπορεί το ύψος του (ή και οι όροι τακτοποίησής του) να ‘ναι επαχθές ΑΝΑΝΤΙΣΤΟΙΧΟ με την πλουτοδοτική ΦΕΡΟΥΣΑ ικανότητα  (π.χ. τζίρο κ.ά.) της επιχείρησης; ´Αλλωστε ο σκοπός του προστίμου είναι η συμμόρφωση κι όχι το λουκέτο της επιχείρησης……
2.3.Η μηνιαία παράταση μέχρι 31 Ιανουαρίου 2014, δίχως κυρώσεις, είναι αποτέλεσμα «ετεροχρονισμένης κατανόησης ή υπαναχώρησης της Διοίκησης», λόγω του επαχθούς, του Μέτρου;
2.4.Μ’ άλλα λόγια, είναι δυνατόν σ’ ευνομούμενη Πολιτεία τα επιβαλλόμενα πρόστιμα, ως μη εύλογα και μη αναλογικά, να παραβιάζουν κατάφορα την Αρχή της Αναλογικότητας, αρχής του Ελληνικού και Κοινοτικού Δικαίου, Συνταγματικά κατοχυρωμένης;;
2.5.Αντιλαμβανόμαστε ότι τέτοιες μονομερείς, αυθαίρετες, «καταχρηστικές», δίχως ουσιαστική διαβούλευση, άλογες, άδικες και μικρόψυχες πρακτικές (ίσως αποτέλεσμα και της «δεσπόζουσας θέσης» της Διοίκησης), ως μη σύννομες (μη εναρμονιζόμενες με τις Αρχές Δικαίου), στρέφονται ευθέως, προκλητικά και καθόλου φιλικά κατά των ΠΜ/ΜΕ και των απασχολουμένων σ’ αυτές, αποδομώντας αργά αλλά σταθερά τον ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟ Ιστό της Χώρας – πλήττοντας πρώτα την Περιφέρεια –επιτείνοντας την κακή μας ψυχολογία μέσα στη Χώρα και χειροτερεύοντας την εικόνα μας έξω, τη στιγμή που προσβλέπουμε / προσδοκούμε, μέσα στην κρίση, ντόπιες και ξένες επενδύσεις ;
2.6.Προτίθεται η Πολιτεία, ως υποχρεούται, να κάνει Follow Up  και Δημόσιο Απολογισμό των αποτελεσμάτων, τέτοιων αποφάσεών της, στην Απασχόληση, Εισόδημα, Επιχειρηματικότητα, Ανταγωνιστικότητα ; Κι αν οι δείκτες / μεγέθη τούτων, προκύψουν αρνητικά, θ’ αναθεωρήσει τις «τακτικές» της ;
2.7.Είναι δυνατόν Μικροί, Νοικοκυραίοι Εργοδότες να «στοιχηθούν» πίσω από ασυνεπείς ή πίσω απ’ όσους συστηματικά αποφεύγουν ν’ ανταποκριθούν στις υποχρεώσεις τους, «μετακυλύοντας» επαχθή φορτία στις πλάτες «ανήμπορων» επιχειρήσεων και στέλνοντας στην Ανεργία τους εργαζομένους τους ;
2.8.Απ´την άλλη όμως, δεν πρόκειται κανένας Μικρός εργοδότης ή και εργαζόμενός του, να συμφωνήσει μ’ οριζόντιες, ακραίες, άστοχες, «στο γόνατο» αποφάσεις / ρυθμίσεις, που απειλούν τη βιωσιμότητα της επιχείρησής του, δίχως τουλάχιστον  συνεκτιμούμενα κριτήρια / δείκτες, όπως π.χ. το ύψος εργατοασφαλιστικού κόστους ή ασφαλιστικών εισφορών ανά εκατομμύριο ευρώ τζίρο ή ανά κλίνη, ποσοστό εργατοασφαλιστικού κόστους προς το συνολικό παραγωγικό κόστος της επιχείρησης, το ιστορικό / συμπεριφορά  επιχείρησης / εργοδότη, κλπ.
3.1.Τα όσα αναφέρθηκαν παραπάνω ισχύουν και για τα νέα πρόστιμα, το ύψος των ασφαλιστικών εισφορών και λοιπών επιβαρύνσεων (όπως π.χ. Πνευματικών και Συγγενικών Δικαιωμάτων, υπέρ τρίτων κ.ά, ων ουκ έστιν αριθμός), όλων αναντίστοιχων με τη ΦΕΡΟΥΣΑ ικανότητα των  ΠΜ/ΜΕ.
3.2.Αν αποπειραθούμε να κάνουμε – «κάτι που δε συνηθίζουμε» – σοβαρό  συνολικό απολογισμό / ΟΛΙΚΟ ΙΣΟΖΥΓΙΟ των όποιων θετικών τους προοπτικών , θα διαπιστώσουμε ότι αριθμητικά και σε ποσά είναι πολύ λιγότερες απ’ τις αρνητικές, προδιαγράφοντας δυσοίωνο το Μέλλον και  κοστίζοντας στη Χώρα μας και στην Ε.Ε. πολύ περισσότερα απ’ τα προσδοκώμενα οφέλη………..
4.ΠΡΟΤΑΣΗ – ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ: Σεβασμό με υιοθέτηση στην πράξη, της ρήσης του Αριστοτέλη (δηλαδή να γυρίσουμε….. πίσω, για να πάμε……..μπροστά): ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΤΙΠΟΤΑ ΠΙΟ ΑΝΙΣΟ , ΑΠ’ ΤΗΝ ΙΣΗ ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΩΝ ΑΝΙΣΩΝ» και προσπάθειά μας, μ’ ευκαιρία της ανάληψης της Προεδρίας της Ε.Ε. απ’ τη Χώρα μας, να ενσωματωθεί ως Αρχή Δικαίου στο Κοινοτικό Δίκαιο (με την Αγγλική του, ίσως παράφραση: Τreat equals equally and unequals unequally, in according to their differences).
5.ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ – ΠΡΟΣΔΟΚΙΑ:
Αναστροφή της σημερινής δυσμενούς συγκυρίας στην Ε.Ε., «πλήττοντας» καίρια την Ανεργία και η Ελλάδα θα ‘ χει και πάλι πρωτοστατήσει και ιστορικά δικαιωθεί στο διαχρονικό της αγώνα υπέρ Αρχών και Αξιών. Ας το επιχειρήσουμε, αξιοποιώντας και τη διεθνή εμπειρία (φωτεινό παράδειγμα η Αυστραλία κι όχι μόνο……….)
 
…………………………………………”