Σύμφωνα με στελέχη του Υπουργείου Ναυτιλίας, καμία απόφαση δεν έχει ληφθεί επισήμως έως σήμερα για διακοπή της ακτοπλοϊκής γραμμής Πειραιάς- Κύθηρα-Αντικύθηρα- Κρήτη. Το θέμα προέκυψε μετά την επιστολή του αντιπεριφερειάρχη Νήσων Δημήτρη Κατσικάρη, που έκανε λόγο για διακοπή της σύνδεσης των Αντικυθήρων με τον Πειραιά και την Κρήτη και ζητούσε την παρέμβαση του αρμόδιου υπουργού Μ. Βαρβιτσιώτη.
«Μετά τις Σπέτσες και την Ύδρα που δεν έχουν συμβατικά πλοία, τον Πόρο και τα Μέθανα που δεν εξυπηρετούνται, έρχεται τώρα το τελειωτικό χτύπημα με την αποδρομολόγηση του πλοίου στα Αντικύθηρα -τον τελευταίο “φάρο ζωής και πολιτισμού” της Περιφέρειας Αττικής- με μια αναιτιολόγητη κίνηση που θα έχει καταστροφικά αποτελέσματα για τους πολίτες», αναφέρεται στην επιστολή του κ. Κατσικάρη.
Στελέχη του υπουργείου Ναυτιλίας, δήλωσαν στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ότι αυτήν τη στιγμή το επιβατηγό- οχηματαγωγό πλοίο «Βιτσέντζος Κορνάρος» που πραγματοποιεί το συγκεκριμένο δρομολόγιο βρίσκεται σε επίσημη ακινησία για την ετήσια επιθεώρησή του έως τις 31/12/2013, όπως ορίζει ο νόμος. Παράλληλα, τόνιζαν, ότι η σύμβασή του για την πραγματοποίηση του συγκεκριμένου δρομολογίου λήγει στις 31/10/2014.
Σημειώνεται ότι για να γίνει διακοπή ενός δρομολογίου και μάλιστα επιδοτούμενου, χρειάζεται πρώτα από όλα σχετική γνωμοδότηση από το νομικό σύμβουλο του υπουργείου, πράγμα που μέχρι στιγμής δεν έχει γίνει.
Ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Θοδωρής Δρίτσας, με πρόσφατη ερώτησή του στη Βουλή, έχει ζητήσει διευκρινίσεις από το υπουργείο Ναυτιλίας για το αν σκοπεύει να σταματήσει την επιδότηση της συγκεκριμένης γραμμής Πειραιάς- Κύθηρα- Αντικύθηρα και να προχωρήσει στην πλήρη κατάργησή της. Σε ανακοίνωσή του μάλιστα αναφέρει πως το γεγονός ότι το σύστημα των επιδοτούμενων γραμμών χρήζει επανεξέτασης, δεν είναι δυνατό να οδηγεί στη λήψη αποφάσεων που υποβαθμίζουν τη ζωή στα νησιά και λειτουργούν ως αντικίνητρο για τη διατήρηση και ενίσχυση της ποιότητας της οικονομικής και κοινωνικής ζωής σε αυτά.
Πάντως, πηγές από το υπουργείο Ναυτιλίας ανέφεραν στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ότι το μεταφορικό έργο της συγκεκριμένης γραμμής, σε καμία περίπτωση δεν δικαιολογεί το ύψος της κρατικής ενίσχυσης. Ανέφεραν ότι το υπάρχον επιδοτούμενο δρομολόγιο είναι μακροχρόνιας σύμβασης, κοστίζει ετησίως στον κρατικό προϋπολογισμό 5,5 εκατ. ευρώ, έχει πολύ χαμηλή επιβατική κίνηση από τον Πειραιά και αποτελεί περίπου το 8% της ετήσιας κρατικής χρηματοδότησης. Τόνισαν επίσης ότι το ίδιο δρομολόγιο για τα νησιά αυτά, καλύπτεται ήδη σε πολύ λιγότερη ώρα από τη Νεάπολη Λακωνίας από ό,τι από τον Πειραιά.