Κυνηγώντας τον μνημονιακό στόχο εσόδων από αποκρατικοποιήσεις, η κυβέρνηση αποφασίζει να επιταχύνει τις διαδικασίες ιδιωτικοποίησης των εταιριών διαχείρισης των μεγάλων λιμανιών της χώρας. Μέσα στο 2014 ελπίζει ότι θα μπορέσει να πουλήσει τουλάχιστον τα πλειοψηφικά πακέτα μετοχών του ΟΛΠ (Πειραιά), παρά τις σφοδρές αντιρρήσεις της διοίκησης του, η οποία έχει εκπονήσει εναλλακτικό σχέδιο για να παραμείνειη εταιρία υπό δημόσιο έλεγχο. Αν όλα εξελιχθούν ομαλά, σύμφωνα με τον προγραμματισμό, θα γίνουν επίσης διαγωνισμοί για την πώληση του ΟΛΘ (Θεσσαλονίκη) και μικρότερων λιμανιών (Ηρακλείου, Πάτρας, Αλεξανδρούπολης).
Οι αποκρατικοποιήσεις αυτές εκτιμάται ότι θα αποφέρουν έσοδα 450 εκατ. ευρώ, που θα συμβάλουν στην επίτευξη του δημοσιονομικού στόχου.
Για τον ΟΛΠ και τον ΟΛΘ υπάρχουν ήδη υποψήφιοι αγοραστές εν αναμονή – η Cosco για τον Πειραιά και για τη Θσσαλονίκη ρωσικές εταιρίες, οι οποίες όμως θέλουν “πακέτο” και τους σιδηροδρόμους (ΤΡΑΙΝΟΣΕ).
Πέπει όμως να ξεπερασθούν οι αντιρρήσεις που προβάλλονται -ανεπισήμως- από πλευράς ΕΕ, η οποία δεν βλέπει “με καλό μάτι” την κινεζική και ρωσική οικονομική διείσδυση στην Ελλάδα
Οι διαδικασίες αποκρατικοποίησης του ΟΛΠ θα ξεκινήσουν άμεσα. Μιλώντας σήμερα στο Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων, ο υπουργός Ναυτιλίας Μ. Βαρβιτσιώτης προανήγγειλε ότι σύντομα θα ανακοινωθεί η πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για το πλειοψηφικό πακέτο μετοχών του ΟΛΠ. Οι προετοιμασίες έχουν ολοκληρωθεί -έγιναν μάλιστα επαφές με πολλούς εν δυνάμει υποψήφιους αγοραστές και συζητήσεις με την Κομισιόν στις Βρυξέλλες.
«Το ΤΑΙΠΕΔ είναι έτοιμο και έχει ολοκληρώσει το pre marketing. Βρήκε τους ενδιαφερόμενους, συζήτησε μαζί τους, είδε τι ακριβώς θέλουν να αγοράσουν και αναμένεται η κατάρτιση σχεδίου αποκρατικοποίησης», τόνισε ο κ. Βαρβιτσιώτης, επισημαίνοντας ότι στις πολιτικές προτεραιότητες της κυβέρνησης για το 2014 έχει τεθεί ξεκάθαρα ο δημοσιονομικός στόχος είσπραξης 450 εκατ. ευρώ από την αξιοποίηση της λιμενικής περιουσίας.
Ο υπουργός διαβεβαίωσε ότι από την αποκρατικοποίηση του ΟΛΠ δεν θα επηρεαστούν οι θέσεις εργασίας τωναπασχολούμενων στο λιμάνι.
Οσον αφορά τη στάση της Ευρωπαϊκής Ένωσης, είπε ότι δεν έχει αντιρρήσεις για την αποκρατικοποίηση. Επισήμανε ότι η Κομισιόν έχει εκφράσει αντιρρήσεις και επιφυλάξεις μόνον για τη συμφωνία “φιλικής διευθέτησης” με την Cosco, που αφορά τροποποίηση της αρχικής σύμβασης και νέες επενδύσεις στον σταθμό κοντέινερς.
sofokleousin