Αρχική Ειδήσεις στα Ελληνικά Δήμος Αθηναίων: Το Athens Convention and Visitors Bureau στην έκθεση IMEX America...

Δήμος Αθηναίων: Το Athens Convention and Visitors Bureau στην έκθεση IMEX America 2013

ACVB IMEX America hosted buyers presΣτο πλαίσιο της στρατηγικής του Δήμου Αθηναίων για στοχευμένη και δυναμική παρουσία της Αθήνας στις διεθνείς αγορές ενδιαφέροντος και του επιχειρησιακού σχεδίου που υλοποιεί η Εταιρεία Ανάπτυξης και Τουριστικής Προβολής Αθηνών, το Athens Convention & Visitors Bureau (ACVB) συμμετείχε στην διεθνή έκθεση συνεδριακού και επαγγελματικού τουρισμού IMEX America 2013, που διοργανώθηκε στις 15-17 Οκτωβρίου, στο Las Vegas των ΗΠΑ.

Το ACVB συμμετείχε στην IMEX America 2013 για πρώτη φορά και με δικό του περίπτερο, σε συνεργασία με τα μέλη του, ενώ η Αθήνα ήταν και η μοναδική παρουσία ελληνικού προορισμού στην έκθεση.

Κατά τη διάρκεια της IMEX America, τα στελέχη του ACVB και οι συνεκθέτες του, πραγματοποίησαν περισσότερες από 110 προκαθορισμένες συναντήσεις με hosted buyers, εκπροσώπους διοργανωτών συνεδρίων, εταιρικών εκδηλώσεων και ταξιδιών κινήτρων, καθώς και με στελέχη διεθνών οργανισμών, μεγάλων εταιρειών και γραφείων εξειδικευμένων στην αγορά MICE, από τις αγορές της Β. και Ν. Αμερικής, την Ευρώπη και την Ασία.

Ταυτόχρονα, οργανώθηκαν έξι ομαδικές παρουσιάσεις σε groups επαγγελματιών επισκεπτών, με συνολικά πάνω από 50 συμμετέχοντες hosted buyers από τις αγορές των ΗΠΑ, του Καναδά και της Λατινικής Αμερικής, στους οποίους έγινε αναλυτική ενημέρωση για την Αθήνα, το συνεδριακό της προϊόν και τις δυνατότητές της ως προορισμού διοργάνωσης εταιρικών συναντήσεων, εταιρικών εκδηλώσεων και ταξιδιών κινήτρων.

Επιπρόσθετα, ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΑΤΑ και διευθυντής του ACVB κ. Αλέξης Γαληνός πραγματοποίησε  συναντήσεις με ηγετικά στελέχη διεθνών φορέων όπως ο International Conferences & Congress Association (ICCA) και το δίκτυο MPI, με στόχο την ενίσχυση της δικτύωσης του ACVB σε διεθνή φόρα καθώς και τη διερεύνηση νέων τρόπων συνεργασίας και ανταλλαγής τεχνογνωσίας.

Βασικό συμπέρασμα της συμμετοχής του Athens Convention and Visitors Bureau (ACVB) στην IMEX America είναι ότι το κλίμα που διαμορφώνεται για την Αθήνα στη διεθνή αγορά, μεταβάλλεται θετικά. Η Αθήνα, ύστερα από δύο χρόνια προβληματισμού και επιφυλάξεων από την πλευρά των οργανωτών συνεδρίων και εκδηλώσεων, επανέρχεται στον “χάρτη” του ενδιαφέροντός τους και εξετάζεται ξανά ως πιθανός προορισμός επιστημονικών συνεδρίων, εταιρικών συναντήσεων και events αλλά και ως πολύ αξιόλογος προορισμός ταξιδιών κινήτρων, και για την περίοδο 2015-2018 για τα επιστημονικά συνέδρια και τις διοργανώσεις διεθνών Φορέων και Οργανισμών.

Ειδικά ως προς τις αγορές της Βορείου και Νοτίου Αμερικής, το ενδιαφέρον για την Αθήνα είναι το εντονότερο που καταγράφεται σε βάθος πενταετίας και αυτή η τάση συμβαδίζει με τη σημαντική αύξηση που καταγράφεται φέτος στην τουριστική κίνηση από την αγορά των ΗΠΑ, κατά περίπου 25% στο επτάμηνο Ιανουαρίου-Ιουλίου. Το ζήτημα της “ασφάλειας” και των “αναταραχών” έχει υποβιβαστεί σημαντικά ως αντικίνητρο αξιολόγησης της Αθήνας ως προορισμού, σε σύγκριση με τις προηγούμενες περιόδους, κατά τις οποίες ήταν πρωταρχικό. Τα κύρια ερωτήματα των ενδιαφερόμενων εστιάζονται πλέον σε ζητήματα περισσότερο “τεχνικού” χαρακτήρα και ευρύτερου πεδίου, όπως το θέμα των απευθείας αεροπορικών συνδέσεων, οι διαδικασίες χορήγησης visa, οι τιμές, τα κίνητρα από πλευράς Πολιτείας και προορισμού, η δυνατότητα αξιοποίησης/ πρόσβασης χώρων μεγάλου ιστορικού ενδιαφέροντος κ.α.

Μεγάλο ενδιαφέρον προσέλκυσε και η επικείμενη διοργάνωση του 2ου Travel Trade Athens, που διοργανώνεται από την Εταιρεία Ανάπτυξης και Τουριστικής Προβολής του Δήμου Αθηναίων και τον Σύνδεσμο Tour Operators Ευρώπης (ETOA) τον Απρίλιο του 2014, με αποτέλεσμα να παρατηρείται αυξημένος αριθμός αιτημάτων για συμμετοχή στη διοργάνωση μέσω του προγράμματος προσκεκλημένων hosted buyers.

Τη συμμετοχή του Athens Convention & Visitors Bureau, πλαισίωσαν οι εξής επιχειρήσεις:
Chandris Hotels
Leadra Marriott Athens
Event Makers
Divani Hotels
Kippling Events
Lagonissi Grand Resort
OM Destination Management

Ο Δήμαρχος Αθηναίων κ. Γιώργος Καμίνης τόνισε σχετικά: “Η παρουσία της Αθήνας σε αγορές μείζονος σημασίας, όπως η Β. Αμερική, είναι βασικός άξονας της στρατηγικής που υλοποιεί ο Δήμος Αθηναίων, μέσω της Εταιρείας Ανάπτυξης και Τουριστικής Προβολής Αθηνών. Στόχος μας είναι ο συνεδριακός τουρισμός να αποτελέσει όχημα για την τουριστική ανάπτυξη του προορισμού μας και την επανεκκίνηση της οικονομίας της πόλης μας. Προχωρούμε με αποφασιστικά βήματα. Με συνέπεια υλοποιούμε τις στοχευμένες δράσεις που έχουμε σχεδιάσει. Η στενή συνεργασία μας με την τουριστική αγορά και τους τουριστικούς φορείς της Αθήνας μεγιστοποιεί την αποτελεσματικότητα των κινήσεων μας και διευκολύνει την επίτευξη των κοινών μας στόχων”.

Ο Πρόεδρος της Εταιρείας Ανάπτυξης και Τουριστικής Προβολής του Δήμου Αθηναίων και Δημοτικός Σύμβουλος κ. Γιώργος Μπρούλιας δήλωσε σχετικά: “Η αυτόνομη συμμετοχή του ACVB στην έκθεση IMEX America, αποδεικνύει ότι οι πρωτοβουλίες που προετοιμάζονται με προσεκτική μελέτη και στενή συνεργασία με την τουριστική αγορά, μπορεί να αποφέρουν αξιόλογα αποτελέσματα. Ο Δήμος Αθηναίων υλοποιεί, μέσω της ΕΑΤΑ, ένα συγκροτημένο και ολοκληρωμένο σχέδιο προώθησης της Αθήνας στη διεθνή αγορά συνεδριακού και επαγγελματικού τουρισμού, αξιοποιώντας με τον καλύτερο δυνατό τρόπο και με ίδια μέσα, κάθε σοβαρή ευκαιρία προβολής του συνεδριακού μας προϊόντος. Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε τα μέλη του ACVB για την υποστήριξη τους και για την εμπιστοσύνη με την οποία περιβάλλουν αυτήν την προσπάθεια”.

Οι διεθνείς τάσεις
Σε διεθνές επίπεδο, σύμφωνα με τις τελευταίες έρευνες και παρουσιάσεις που έγιναν στο πλαίσιο της IMEX America, ένα βασικό εύρημα που προκύπτει είναι μία μετατόπιση του ενδιαφέροντος για εταιρικές συναντήσεις και συνέδρια από τις περιοχές του Νότιου Ειρηνικού (π.χ. Αυστραλία, Ν. Ζηλανδία κ.λπ.) προς την Ευρώπη, την Νοτιο-Ανατολική Ασία και την Αμερική, ύστερα από δύο χρόνια σημαντικής αύξησης στις εν λόγω περιοχές.
Σε επίπεδο τάσεων της αγοράς, εντοπίζονται πέντε ισχυρές τάσεις που θα διαμορφώσουν το κλίμα την επόμενη πενταετία:
Η ολοένα εντεινόμενη και βαθύτερη διασύνδεση μέσω των νέων τεχνολογιών και των νέων εφαρμογών, σε συνδυασμό με την πιο εξειδικευμένη χρήση και αξιοποίηση των social media και των εφαρμογών κινητής τηλεφωνίας.
Η ευκολία πρόσβασης προορισμών αλλά και των μετακινήσεων εντός αυτών, με μεγαλύτερη προσοχή στο οικολογικό αποτύπωμα και την περιβαλλοντική επιβάρυνση. Προς αυτήν την κατεύθυνση, η παροχή από την πλευρά των προορισμών, διευκολύνσεων προς τους συμμετέχοντες για μετακινήσεις με χρήση των τοπικών μέσων μεταφοράς, θα έχει υψηλότερη σημασία στη διαδικασία αξιολόγησης ενός προορισμού από τους οργανωτές.
Η σημασία της βιώσιμης ανάπτυξης θα επεκταθεί σε νέες πτυχές, με κυριότερη την ενεργότερη συμμετοχή τοπικών συνεργατών προμηθευτών και συμμετεχόντων, σε περιφερειακό και εθνικό επίπεδο. Αυτό σημαίνει ότι μεγάλος αριθμός οργανωτών διεθνών διοργανώσεων, θα επιδιώκει μεγαλύτερη εμπλοκή των περιφερειακών και τοπικών φορέων και αγορών, ενισχύοντας τον αντίκτυπο στις τοπικές οικονομίες και κοινωνίες.
 Η κάλυψη των αναγκών που προκύπτουν από τα νέα δημογραφικά στοιχεία της αγοράς MICE. Η διεθνοποίηση της αγοράς συνεδρίων και εταιρικών συναντήσεων, απαιτεί πλέον ειδική μέριμνα, καθώς η διεύρυνση των συμμετοχών από διαφορετικές περιοχές και κουλτούρες διαμορφώνει νέες ανάγκες ως προς την προσφορά συγκεκριμένων υπηρεσιών (διατροφικές ανάγκες, θρησκευτικές ιδιαιτερότητες, διερμηνεία κ.λπ). Σε καθοριστική παράμετρο αναδεικνύεται πλέον η αυξανόμενη συμμετοχή γυναικών, γεγονός που δημιουργεί πρόσθετες ανάγκες από το επίπεδο ασφάλειας για γυναίκες που ταξιδεύουν μόνες μέχρι ακόμα και υπηρεσίες απασχόλησης παιδιών!
Το κόστος και η διαχείριση του διαθέσιμου προϋπολογισμού, παραμένουν ένα από τα πρωταρχικά κριτήρια επιλογής προορισμού. Η τάση αυτή αναμένεται να οδηγήσει στη διοργάνωση περισσότερων events περιφερειακής εμβελείας.      

Στη φετινή IMEX America, η οποία κατέγραψε σημαντική αύξηση των μεγεθών της, συμμετείχαν 2.700 hosted buyers και συνολικά 2.694 εκθέτες και συνεκθέτες. Κατά τη διάρκεια της έκθεσης εκτιμάται ότι πραγματοποιήθηκαν περισσότερες από 50.000 κατ’ ιδίαν συναντήσεις.

Tα φιλοφρονητικά δώρα που προσφέρθηκαν σε όλους τους επαγγελματίες επισκέπτες του περιπτέρου του ACVB ήταν προσφορά της εταιρείας  “Ε. Ι. Παπαδόπουλος Α.Ε”.